Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Kanały"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Kanały
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Fergard

Fergard

1.04.2012
Post ID: 68604

Śmierdzące, pełne najróżniejszych bestii i tajemnic, ale zapewne kryjące też wiele skarbów i będące świetnym materiałem na epicką przygodę. Kanały. Podobno są w to rzeczywistości ruiny starożytnego miasta z Zamierzchłych Czasów, gdzie gnieżdżą się rzeczy niewyobrażalne i nieznane zwykłemu mieszkańcowi Origarus.

Kanały podzielone są na poziomy. Obecnie tylko dwa pierwsze są do "przejścia". Giriza szkoli tak zwanych kanalarzy, którzy, za pewną opłatą, mogą bezpiecznie i szybko przeprowadzić zainteresowanego do innego wyjścia w Origarus bądź nawet poza jego granice. Rzecz jasna, "pewna opłata" to często oszczędności całego życia dla biedaka ze Slumsów. Mówi się też, że Giriza ma tu kilka baz rozsianych po całej szerokości Kanałów. Nikt nigdy nie był na tyle odważny, by próbować eksploracji samemu.

Już w pierwszych dwóch poziomach Kanałów można spotkać szczury dwuogoniaste, nietoperze-wampiry i wielkie pająki(stąd Latająca Arena często je pozyskuje). Nie są agresywne, chyba że ktoś naruszy ich siedziby bądź zakłóci ich spokój. Warto mieć jednak na uwadze, że głodne okazy mogą zaatakować pierwsze. Kanalarze posiadają ze sobą trutkę na wszystkie trzy na wypadek takiej sytuacji. Od czasu do czasu można tu też spotkać pojedyncze szlamy czy nawet nieumarłych.

Według informacji Głównego Kanalarza, ''Augustusa Falcone'', trzeci poziom jest domostwem wielkich pająków. To w zasadzie gigantyczna wylęgarnia, pełna pajęczyn i zawiniętych w kokony ofiar. Podobno pająki posiadają tam swoją królową, której dostarczają gros pożywienia. Plotki mówią, że jest ogromnych rozmiarów, trzy do sześciu razy większa od normalnego pająka. Jedno zejście na trzeci poziom jest od nich wolne, zasiedlają je z kolei nieumarli, w większości śmiałkowie, którzy zgubili się w ściekowych labiryntach i pozostali tu na zawsze.

Nikt nie wie, co może się kryć niżej. Jedni mówią, że leże tam ma smok, inni - że jakiś szalony lisz założył tam swą pracownię. Jeszcze kolejni sugerują, że tam gnieżdżą się kultyści Tezzetha i odrażające stwory przez nich przyzywane, wreszcie ostatnia grupa twierdzi, że może tam być miasto Automatonów. Nikt nigdy nie powrócił, by zdać relację...

Cennik "przewozów":
Do Zamurza: 300 Tynfów
Do Dzielnicy Handlowej: 3 Agnusy
Do Dzielnicy Świątynnej: 10 Agnusów
Do Dzielnicy Rządowej: 1 Aureus
Do Dzielnicy Portowej: 1 Agnus
Do Nowego Criegville: 20 Agnusów