Imperium

Nowe działy Heroes of Might and Magic I i II - komentarze i dyskusja

Dzieki za aktualizacje, szkoda ze dopieru teraz znalazlem to strone..

Linki usunięto. - Hell

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Pierwsza, noworoczna aktualizacja działu Heroes 2:

  • Galeria - Garść szkiców koncepcyjnych, grafik oraz ciekawostek. Podziękowania za ropuchę oraz feniksy dla Kwasowej Groty.

  • Błędy - Kompletna lista bugów występujących w grze. Podziękowania dla Mateusza za burzę mózgów :).

  • Nowe logo dzięki Dagonowi oraz poprawione grafiki w serwisie.

Zapraszam do komentowania, wychwytywania błędów oraz dzielenia się własnymi sugestiami - Co następne? :)


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Chciałbym wspomnieć jeszcze o jednym błędzie - powtórzył się on wielokrotnie, a w każdym przypadku okoliczności były podobne - bohater używał zaklęcia Wrót Wymiarów aby przenieść się do miasta niedostępnego w żaden inny sposób, przed którym było wolne tylko jedno pole na wejście i dwa pola po bokach (przed miastem).

Sztuczka polega na tym, że taki bohater nawet po zdobyciu, odwiedzeniu i wyjściu z miasta (czy to na wolne pole, czy to za pomocą Portalu Miejskiego), pozostawał w nim obecny! Można takim bohaterem chodzić po mapie, ale np. kiedy odpalimy ekran tego miasta, możemy swobodnie wymieniać swoją armię z jednostkami z takiego zamku, a jeśli wybudowana jest Gildia magów to bohater co turę odnawia wszystkie punkty many, gdziekolwiek by się nie znajdował.

Jeśli ktoś pyta - doświadczyłem tego na mapie Annihilation ze zbiorów Krypty Map.

Aktualizacja serwisu H2:

  • Nowy dział - O grze
  • Nowy dział - Ciekawostki
  • Nowy dział - Muzyka
  • Aktualizacja działów Artefakty, Lokacje, Mechanika, Jednostki, Umiejętności

  • Miłego czytania.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.02.2015, Ostatnio modyfikował: Hellburn


    Worship me, and I may yet be merciful...
    Then again, maybe not.

    Q chałwie! Gratulacje – teraz to na serio najlepsze źródło tego typu w necie. :-) To wręcz kusi do gry.

    Jak zwykle mam jednak swoje komentarze:
    – „Po jego śmierci, tronem zainteresowali się jego synowie.” – czemu tu jest przecinek? To pojedyncze zdanie.
    – W czasie wydawania Heroes I i II 3DO nie było jeszcze właścicielem NWC. Przejęcie nastąpiło chyba dopiero w 1997/8, między Heroes II a MM6 – i dlatego w późniejszych wydaniach H2 (np. obecnie dostępne Gold) widać już logo 3DO, które nie miało z tą grą za wiele wspólnego – tak jak teraz przy wydaniach i instalkach H1-4 jest logo Ubisoftu.
    – W dziale o miastach lista budynków jest dość długa. Na szczycie przydałoby się coś w rodzaju spisu treści z opcją „skocz do” – (infrastruktura, siedliska, gildia, zwiększające przyrost)
    – Na liście bohaterów są wewnętrzne linki np. do umiejętności czy jednostek – tak jest! :-D Moje małe marzenie się ziszcza. Problem w tym, że linki do umiejętności drugorzędnych kierują do lam.
    – Do znanych bohaterów dałbym jakiś krótki komentarz – np. do Kilburna, że jest ważną postacią w Heroes III, MM6, a nawet chyba MMX, a Maximus jest podobny do Maximusa z MM7, ale to inna osoba. W ten sposób się jakoś zwiększa zainteresowanie czytelników innymi grami serii i podkreśla jedność w różnorodności.
    – W dziale o jednostkach znowu jest coś z przecinkami. Po co wydzielać „w Heroes II”? Po co wydzielać „bądź w miastach”? To nie są zdania ani nawet równoważniki zdań. To samo jest z fragmentem „stacjonujące na mapie przygody”.
    – u góry listy jednostek przydałby się znowu „spisik treści”, tzn. obrazki stworów z linkami w dół
    – we wstępie do opisu umiejętności dałbym ikonki tych pierwszorzędnych – dla czytelności.
    – listę umiejętności drugorzędnych jakoś bym pogrupował dla jasności – mimo że ich jest tylko 13, to można wyróżnić te bitewne, te podróżne i inne.

    – W lokacjach na lądzie lista jest długa – można by wydzielić np. na banki, kopalnie i lokacje zwiększające parametry bohatera.
    – Siedliska w H1–2 są nieintuicyjne i warto napisać o tym, że inaczej niż w następnych częściach, przeważnie można rekrutować tylko po dwie jednostki z danej frakcji, a siedliska wyglądają często inaczej niż w mieście.
    – Mechanika – przy tabeli z doświadczeniem przyda się wykresik.
    – Przy liście bugów przydadzą się gdzieniegdzie ilustracje – np. ikonka czaru, o którym mowa

    Mimo wszystko i tak jest GENIALNIE. :-)

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob


    Rozród nie jest prawem człowieka.

    Błędy językowe poprawione.

    Tarnoob

    - W dziale o miastach lista budynków jest dość długa. Na szczycie przydałoby się coś w rodzaju spisu treści z opcją "skocz do" - (infrastruktura, siedliska, gildia, zwiększające przyrost)
    - listę umiejętności drugorzędnych jakoś bym pogrupował dla jasności - mimo że ich jest tylko 13, to można wyróżnić te bitewne, te podróżne i inne.
    - we wstępie do opisu umiejętności dałbym ikonki tych pierwszorzędnych - dla czytelności.
    - W lokacjach na lądzie lista jest długa - można by wydzielić np. na banki, kopalnie i lokacje zwiększające parametry bohatera.
    - Przy liście bugów przydadzą się gdzieniegdzie ilustracje - np. ikonka czaru, o którym mowa

    Może dodam/zmienię w przypływie weny.

    Tarnoob

    - Na liście bohaterów są wewnętrzne linki np. do umiejętności czy jednostek - tak jest! :-D Moje małe marzenie się ziszcza. Problem w tym, że linki do umiejętności drugorzędnych kierują do lam.

    Mi wszystko działa.

    Tarnoob

    - Do znanych bohaterów dałbym jakiś krótki komentarz - np. do Kilburna, że jest ważną postacią w Heroes III, MM6, a nawet chyba MMX, a Maximus jest podobny do Maximusa z MM7, ale to inna osoba. W ten sposób się jakoś zwiększa zainteresowanie czytelników innymi grami serii i podkreśla jedność w różnorodności.
    - u góry listy jednostek przydałby się znowu "spisik treści", tzn. obrazki stworów z linkami w dół
    - Siedliska w H1-2 są nieintuicyjne i warto napisać o tym, że inaczej niż w następnych częściach, przeważnie można rekrutować tylko po dwie jednostki z danej frakcji, a siedliska wyglądają często inaczej niż w mieście.
    - Mechanika - przy tabeli z doświadczeniem przyda się wykresik.

    Nie.


    Worship me, and I may yet be merciful...
    Then again, maybe not.

    Tarnoob

    - W czasie wydawania Heroes I i II 3DO nie było jeszcze właścicielem NWC. Przejęcie nastąpiło chyba dopiero w 1997/8, między Heroes II a MM6 - i dlatego w późniejszych wydaniach H2 (np. obecnie dostępne Gold) widać już logo 3DO, które nie miało z tą grą za wiele wspólnego - tak jak teraz przy wydaniach i instalkach H1-4 jest logo Ubisoftu.

    Nieprawda, Heroes II zostało zostało wydane już przez 3DO, co zresztą mogłeś sprawdzić samemu, przed wytykaniem innym błędu. Ba, nawet w wywiadzie dla RPG Codex, który zapewne czytałeś, Jon van Caneghem wspomina, że to właśnie w początkowych latach współpracy z 3DO powstały jego najlepsze dzieła, czyli H2 i MM6.


    "Marksizm, od kiedy stał się nauką, wymaga, by go traktowano jak naukę, to znaczy, by go studiowano.”

    Fantastycznie, że to już wyszło. :-) Jedyne, co bym zmienił, to chyba nawigacja. Bohaterowie są podzieleni za osobne zakładki – co jest dobre – ale już jednostki, czary czy lokacje na mapie są jedną, długą listą, co jest mniej eleganckie i czytelne niż osobne podsekcje.

    W listach Morglina Ironfista można by dać na szczycie linki do konkretnego listu – dla przejrzystości, bez takiej ściany tekstu.

    Może udałoby się też dodać więcej informacji o wydaniu – np. jakie były recenzje tej gry w Polsce i za granicą, o tym że pierwsze wydanie było od Mirage i miało kwiatki polonizacyjne jak „Czarusia”, a oprócz tego – przynajmniej w wydaniu od CD Projekt – można znaleźć King’s Bounty dołączone do gry.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob


    Rozród nie jest prawem człowieka.

    Dodano wartości AI dla wszystkich jednostek z H2.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.02.2020, Ostatnio modyfikował: User

    Moim zdaniem dobrze by było rozbudować komentarz do Feniksa w dziale Heroes 2, w zakładce "Jednostki". Jest tam informacja o tym, że ma on odporność na zaklęcia żywiołów, ale dobrze byłoby napisać, jak fajna strategia wiąże się z tą umiejętnością - w dwójce do zaklęć żywiołów należy Burza Żywiołów (czyli słabszy Armageddon), a to znaczy, że możemy używać Feniksów w połączeniu z Burzą w taki sam sposób jak Smoków w połączeniu z Armageddonem.

    Niby oczywistość, a mało osób o tym wie (ja do niedawna nie widziałem).

    Drobna aktualizacja działu Heroes II:
    Dodano listę ostatnich nowin oraz działy Download i Losowanie zaklęć w gildiach magów.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.01.2023, Ostatnio modyfikował: Hellburn


    Worship me, and I may yet be merciful...
    Then again, maybe not.