Imperium

Pytania o Heroes 4

Okazje cenowe popieram. To jest co innego. Tu oszczędzamy ludziom kasy. To były moje propozycje równowagi - jeśli nie pozwalamy na darmowe to również na drogie linki. Ja nie będe linkował. Znam regulamin forów.
Kwestię spolszczeń wyjaśniłeś. Trzeba o nie dbać. W H4 jest to plik updates na teksty. Inne są gdzie indziej.
W żadnym razie nie chcę tu kontynuować dyskusji nie na temat. Dzięki za reakcję. Była potrzebna.

To skoro ustaliliście że spolszczenie jest legalne, a nie ma go w internecie to czy mógłby ktoś skopiować swoje polski pliki i mi je podesłać na maila? Jeśli tak to podaję maila "goofno_3@wp.pl" jeśli nie proszę o usunięcie postu.

Tu masz moją największą istniejącą modyfikację Heroes IV:
http://imperium.heroes.net.pl/temat/4126
Jest dużo lepsza niż gra wydana przez twórców. 100% po polsku. Oczywiście to nie jest wersja podstawowa.
A w spolszczeniu trzeba naprawić błędy. I zrobić plik do pobrania.

Miałem trochę problemów z ogarnięciem tego wszystkiego bo nie znam się kompletnie na programowaniu itp...itd... Ale w końcu jakoś sobie poradziłem i wszystko śmiga. Wielkie wielkie dzięki

Dziś na stronie głównej Jaskini wyskoczyła mi ciekawostka informująca o tym, że jednym z testerów Heroes IV był... Michael Jackson.

Sprawdziłem listę autorów w grze, i jego nazwisko rzeczywiście się tam pojawia. Zastanawia mnie tylko, skąd wiadomo, że to właśnie ten Michael Jackson? I jak w ogóle doszło do tego, że testował H4?


"Marksizm, od kiedy stał się nauką, wymaga, by go traktowano jak naukę, to znaczy, by go studiowano.”

Nie sądzę, aby to był prawdziwy MJ :D Po prostu zbieżność nazwisk. Myślisz, że jesteś jedynym morglinem w galaktyce?


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Jeśli tak, to ciekawostka taka... no trochę słaba. :P

Zresztą proponowałbym ją rozbudować, tak żeby nie budziła żadnych wątpliwości.


"Marksizm, od kiedy stał się nauką, wymaga, by go traktowano jak naukę, to znaczy, by go studiowano.”

Hejka, chciałem się spytać jak wygląda sprawa z przyrostem jednostek. Otóż na waszej stronie zauważyłem, iż niektóre jednostki mają przyrost z przecinkiem, np. modliszka z Portalu stworzeń ma przyrost 1,1 tygodniowo. Szlachectwo też zwiększa przyrost stworzeń i np, czarny smok (przy arcymistrzowskim poziomie) miałby przyrost 1,5 tygodniowo. I pytanie jak to się przykłada na grę. Czy po 14 turach miałbym wtedy 3 czarne smoki? Czy może gra nie uwzględnia przecinków i zaokrągla przyrost w dół lub w górę?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.04.2018, Ostatnio modyfikował: StormDragon

Jak to dokładnie wygląda, to Ci nie napiszę. Jednak z tymi przecinkami chodzi o to, że w H4 zmieniono przyrost jednostek. Wcześniej przyrosty były co tydzień, 7 dnia tygodnia. Teraz masz przyrosty codziennie. Zresztą, jak napisano na stronie Jaskini:

Jaskinia

Przyrost w H4 jest obliczany codziennie, a nie cotygodniowo jak we wszystkich innych częściach serii. W wypadku przyrostu należy zauważyć, że jego charakter jest kumulacyjny. Jeśli mamy do dyspozycji 25 jednostek tygodniowo oznacza to, że gra podzieli przyrost przez 7, a później reszta będzie dodawana gdy przekroczy 1. Analogicznie jest w wypadku przyrostu zwiększonego przez Szlachectwo - ułamek będzie sukcesywnie powiększany aż do osiągnięcia jedności.

Owszem, dochodzi do kumulacji i zwiększenia przyrostu. 1,1 przyrostu modliszek oznacza 1 modliszkę tygodniowo i dodatkową co 10 tygodni.


Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.

Mam pytanie:
Czy atak i obrona jednostek działają w ten sam sposób jak w części trzeciej, czyli ta cała rzecz z odejmowaniem ataku od obrony i na odwrót i zwiększaniem lub zmniejszaniem obrażeń odpowiednio, czy jest inna mechanika?

Akapit pt. "Atak, obrona, obliczanie obrażeń".


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Dzięki jakoś go ominąłem

https://www.worthpoint.com/worthopedia/heroes-magic-game-over-700-cards-21-1845222289
https://www.amazon.co.uk/Heroes-Might-Magic-IV-Collectible/dp/B000VY4I58
Ktoś się spotkał z taką grą? Przypomina nieco karty Heroes4, które kiedyś były w chipsach Lay's, ale to nie to.


Na żywo nie, ale sporo czytałem o tej grze. Zasady ma całkiem ciekawe i nawet zastanawiałem się nad zakupem, ale zniechęcił mnie fakt, że zestaw podstawowy zawiera tylko niewielką część kart, a resztę trzeba dostać w paczkach z losowymi kartami (ew. kupić na sztuki od osób, które już pootwierały trochę takich paczek). Biorąc pod uwagę to, że gra od wielu lat nie jest produkowana i nigdy nie była popularna, szanse na zdobycie wszystkich kart są bardzo niewielkie (zresztą zapewne byłoby to dość kosztowne).

Więcej można poczytać na przykład tutaj: http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes4card/heroes4ivcardandtilegame.shtml

https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Hexis
Ktoś wie jak nazywa się ten plik z portretem Hexisa, albo jak go wprowadzić do gry?
W ogóle odkryłem kilka ciekawych trików pozwalających tworzyć nietypowych bohaterów, a ma to związek z plikiem updates.h4r - można stworzyć bohatera z portretem z innej frakcji czy profesji np. postać złodzieja z portretem jakiegoś czarownika albo nawet maga. Co ciekawe po zrobieniu takiej postaci w edytorze map taka postać pozostaje nawet jeśli gramy już w heroes 4 z niezmienionym updates.h4r, jedynie w edytorze map jak spróbujemy zmodyfikować takiego bohatera to nam wyłączy edytor map. Czyli generalnie można tworzyć bardziej unikatowych bohaterów i podzielić się swoimi mapami z innymi - w heroes 3 normalnie można było zmieniać portrety dowolnej profesji na portret dowolnie innej, ale jak widać w heroes 4 też da się to zrobić tylko trzeba pogrzebać w plikach gry. Inną ciekawostką są też nietypowe czary jakie możemy dodać na mapie dzięki modyfikowaniu pliku updates.h4r np. można stworzyć bohatera z czarem groza czy przywoływaniem lodowych demonów, albo z czarami pochodzącymi od niektórych mikstur czy umiejętności stworów np. postarzenie (duchy, bohater-lisz) czy urok (syreny). Ciekawym czarem jest czar z magii chaosu pochodzący prawdopodobnie z mikstury many, który pozwala dodawać bohaterowi manę na mapie przygód dowolną ilość razy, a podczas walki można dodać many dowolnej własnej jednostce np. stworzyć iluzję zmór, a następnie tę iluzję naładować maną i dzięki temu nasze iluzoryczne zmory będą mogły rzucać grozę.


Moze sie przydac tworcom map i kampanii zeby robic ciekawsze opcje gry.

https://www.youtube.com/watch?v=r1iiWdBG2NE
Grał ktoś może z tym modem i poleca/nie poleca?


To jest zapowiedz dopiero.

Baronusie nie sądzisz że komnaty poświęcone H4 należałoby wzbogacić o informacje na temat twojego modu do H4? Dziwne że dawno tego nie zrobiłeś. Myślę że należałoby też umieścić tam informacje o HIV - Ultimate i Heroes 4 Enhancement Mod. Niech ludzie zobaczą że w dziedzinie modowania H4 sporo się dzieje. Na Kwasowej Grocie rządzi HOTA i VCMI to w Jaskinia Behemota niech skoncentruje się na H4. Tylko ludzie muszą wiedzieć co się wokół H4 aktualnie dzieje. O Equilibrisie też nie należy zapominać. Da się to zrobić?