Właściwie z tych dwóch przykładów podanych przez Alchemika wynika, że tarcza Ifrytów oddaje 20 % z maksymalnych obrażeń jakie zadałaby atakująca jednostka, a nie z faktycznie zadanych. Wyjątkiem jest ilość HP atakującego.
AlistairMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 16.01.2012
Właściwie z tych dwóch przykładów podanych przez Alchemika wynika, że tarcza Ifrytów oddaje 20 % z maksymalnych obrażeń jakie zadałaby atakująca jednostka, a nie z faktycznie zadanych. Wyjątkiem jest ilość HP atakującego. |
AlchemikMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 16.01.2012
Dokładnie tak, Alistair. Obrażenia Tarczy Ognia (Ifryt) = 0.2 * Obrażenia (zadane Ifrytom) / (1-a)*(1-b)*(1-c)… gdzie a, b, c itd. odpowiadają redukcjom obrażeń/bonusom do obrony. Jakiś mogłem pominąć, ale istotne w walce wręcz: Atakujący zadaje połowę obrażeń w walce wręcz - 0,5 Na marginesie, sprawdźmy: Nasz bohater (Poziom 1, Atak = 0) podejmuje wroga (Poziom 15, Obrona = 24) ze specjalnością Płatnerz i umiejętnością na poziomie eksperta. Obrona (Ifryt) > Atak (Archanioł) - 0,025 * 8 = 0,2 0,2 * 103 / (1-0,2) * (1-0,2625) * (1-0,5) * (1-0,3) ≈ 99.76 carpe noctem
|
GrunthorMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 17.01.2012
Alchemiku jeżeli podajesz jakikolwiek wzór to powinieneś udowodnić go liczbami, testami które przeprowadziłeś i powinny one być dokładne. Dawno temu wykonywałem testy z których otrzymałem następujące wnioski: Jednak wzór ten nie sprawdził się w normalnej grze, możliwe że trzeba uwzględnić inne czynniki o których piszesz. W każdym razie testy te wykonywałem dla bohaterów bez żadnych umiejętności. Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
AlchemikMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 17.01.2012
Grunthorze, udowodniłem to na trzech przykładach (patrz ostatnie 2 wpisy). Twoje założenia nie sprawdziły się w normalnej grze, ponieważ nie wziąłeś pod uwagę bonusów do obrony jednostki "uzbrojonej" w Tarczę Ognia. Te wlaśnie sprawiają, że czar ten tak "różnie oddaje".
Znów, powyżej podałem przykład, który temu przeczy. Ba, pominąłem nawet ile sztuk zostało zaatakowanych, gdyż dopóty, dopóki atak przetrwa chcoćby jeden Ifryt jest to bez znaczenia. carpe noctem
|
GrunthorMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 17.01.2012
Gratuluję Alchemiku opracowania tego wzoru. Hehe. Szkoda że nie poznałem go gdy grywałem w H3 to były czasy. Musiałem zrobić jednak swoje testy bo trochę czasu kiedyś poświęciłem szukając wzoru a był on taki prosty :). Tarcza oddaje zawsze 20% obrażeń jakie otrzymałyby effreety gdyby nie były dowodzone przez bohatera :) Jako potwierdzenie twojego wzoru dorzucę kilka testów: obaj bohaterowie 0 ataku 0 defensu, żadnych skili, żadnych artefaktów, teren neutralny. tylko bohaterowi z effreetami dodaję 10 defensu a więc: tylko bohaterowi z effreetami dodaję 50 defensu a więc: tylko bohaterowi z nagami dodaję 10 ataku a więc: Zauważmy że im więcej punktów obrony posiada bohater dowodzący sultan effret tym bardziej wydaje nam się iż moc tarczy jest potężniejsza porównując obrażenie zadane sultan effret z otrzymanymi od tarczy w odwecie :) Wielkie dzięki za rozwiązanie tej naprawdę nurtującej zagadki. Zauważyłem że w moim poście umieściłem wstawiłem zawsze po 5 nag a powinno być 5,6,7 tak jak jest teraz. Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2012, Ostatnio modyfikował: Grunthor Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
KalidorWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 19.01.2012
Wydumałem takie pytania dwa: 1)jaki będzie efekt i wygląd na polu walki jeśli umieścimy na siebie tych samych rozmiarów i kompletnie jedno na drugim np przeklętą ziemię i gołoborza? 2)to samo tylko (tyle że na wodzie): jak będzie wyglądała bitwa morska (okręt vs okręt)? M&M numer jeden. Jeśli do końca życia nie poznam Sekretu Wewnętrznego Kręgu...
|
AlchemikMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 20.01.2012
Takowa hybrydyzacja nie zachodzi. :) carpe noctem
|
YarzappWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 24.01.2012
Jeżeli chodzi o bohaterów w karczmie, to ich rozkład prawdopodobieństwa jest jednostajny, tzn. szansa pojawienia się każdego bohatera danej klasy (np. alchemik, wiedźma, władca bestii), który nie siedzi w więzieniu, ani nie jest na usługach żadnego z graczy, jest takie samo. Jeśli uciekłeś bohaterem 7 dnia i przepadł on, to aby go odzyskać musisz kupować w karczmie bohaterów tej samej klasy. Przykład: uciekłeś Cragiem i chcesz go spróbować odzyskać, jeśli w karczmie masz jakiegoś barbarzyńcę (np. Gretchin, Shiva), musisz go wykupić, bo tak długo, jak będzie w karczmie barbarzyńca, inny barb się nie pojawi. To jest w zasadzie jedyny czynnik wpływający na bohów w karczmie, nigdy nie mogą siedzieć tam naraz dwa bohy tej samej klasy. Proste pytanie ode mnie: |
DragonthanGeront
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 24.01.2012
Nie do końca prawda, bo tu nie chodzi tylko o rozkład w danej chwili, lecz również w pewnym okresie czasu. I tak gdy następuje nowy dzień tygodnia możemy wykupić w karczmie bohatera naszej klasy i to jest pewne na 100% w każdym 1 dniu tygodnia (chyba że będziemy mieli już wszystkich z naszej klasy). Do 7 dnia włącznie szansa na pojawienie się kolejnego bohatera naszej klasy jest już inna. Prawie na 100% wiadomo, że w momencie wykupienia w 1 dniu tygodnia bohatera naszej klasy na jego miejsce nie pojawi się kolejny z naszego zamku. Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
Imbryczkolot FieldWeteran
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 24.01.2012
Podyskutowałbym: kiedyś miałem pod rząd Solmyra, Thane'a i Theodorusa. +++ Błąd Dzielenia Przez Ogórek. Zainstaluj Wszechświat Ponownie I Rebutuj.+++
|
AlchemikMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 24.01.2012
Pozwolę sobie zacytować moją odpowiedź do Kalidora, dwie strony wstecz: Kalidor: Alchemik: Zwłaszcza w ostatnim przypadku cotygodniowy heros nie musi być ani tej samej frakcji, ani tym bardziej klasy, co nasz bohater. carpe noctem
|
YarzappWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 25.01.2012
Solmyr i Theodorus to czarodzieje, natomiast Thane to alchemik, oczywiście mogli Ci się trafić pod rząd, jednak nie jest możliwe, ze Theodorus i Solmyr byli dostępni w karczmie jednocześnie. Musiałeś najpierw kupić Solmyra, dopiero później mógł się pojawić Theodorus. |
Imbryczkolot FieldWeteran
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 25.01.2012
O to mi chodziło ;) Sorry ;) +++ Błąd Dzielenia Przez Ogórek. Zainstaluj Wszechświat Ponownie I Rebutuj.+++
|
DragonthanGeront
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 25.01.2012
Z nudów zrobiłem sobie testownie rozkład bohaterów, którzy uciekają z pola bitwy. 1. Zaatakowaliśmy pierwszym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy. Uciekamy z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 2. Zaatakowaliśmy drugiem bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 3a. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 3b. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4a. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4b. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4c. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4d. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). Jak widzimy wszyscy następni pojawiają się po lewej stronie. A teraz zmieniamy punkt 2: 1. Zaatakowaliśmy pierwszym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy. Uciekamy z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 2. Zaatakowaliśmy drugiem bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 3a. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 3b. Zaatakowaliśmy trzecim bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4a. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4b. Sytuacja 3a. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4c. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, my ruszamy pierwsi, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z prawej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). 4d. Sytuacja 3b. Zaatakowaliśmy czwartym bohaterem przeciwnika, przeciwnik rusza pierwszy, po ucieczce bohaterem z pola bitwy, pojawi się on w karczmie z lewej strony (jeśli wcześniej na jego miejscu dostępny był inny bohater, po jego wykupieniu pojawi się inny). Rozkład kolejnych już się zmienił. Nie wiem jak to przejrzyście rozpisać, może ktoś podsunie jakiś wzór :) Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
YarzappWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 26.01.2012
Ale Ty testujesz inne zagadnienie zupełnie. |
DragonthanGeront
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 26.01.2012
Pytanie nie ogranicza się do wąskiego grona teoretyzowania. Rozpatrujemy wszelkie możliwości i kombinacje związane z rozkładem bohaterów - nie tylko prawdopodobieństwo losowania bohaterów. Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
YarzappWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 30.01.2012
Pytanie jest o schemat pojawiania się bohaterów w karczmach poszczególnych graczy. Nie widzę, żeby ktokolwiek się spytał, po której stronie pojawi się ucieknięty bohater w karczmie, chociaż to dosyć nieraz istotne zagadnienie, bo jeśli uciekliśmy ważnym bohaterem, a potem jakimś szczurem i ten szczur pojawi się nam na miejscu ważnego bohatera, to nie będziemy zachwyceni. Jak już powiedziałem, a priori nie można przewidzieć, jaka jest szansa na poszczególną nację, bo każdy dostępny bohater ma taką samą szansę pojawienia się, ze wspomnianymi już wcześniej regułami pierwszego dnia i różnych klas w tym samym momencie. |
MateuszAdministrator wortalu
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 5.02.2012
Krótkie pytanie z mojej strony: (Oczywiście przy założeniu, że nie mamy artylerii) Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz |
AlchemikMieszkaniec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 6.02.2012
Pytanie krótkie, ale czy doczeka się jednoznacznej odpowiedzi... W grę wchodzi tak wiele czynników, jak atak i obrona bohaterów, siły armii, parametry i specyfika ataku jednostki, zaklęcia, wreszcie przebieg walki, że należałoby chyba rozpatrywać poszczególne scenariusze z osobna. :) carpe noctem
|
YarzappWędrowiec
|
"Extremalna wiedza o Heroes of Might..." | 7.02.2012
Ciekaw jestem, jakie to odstępstwa? Oślepiony klon? Raczej abstrakcyjna ewentualność. PS. Nikt nie odpowiedział na moje pytanie, zbyt banalne? |