Imperium

[Heroes II] Jednostki, które jeszcze można by ulepszyć

... czyli wszystkie nieulepszone :) Według mnie powinniśmy się pokusić o jakieś niestandardowe rozwiązania (jedna jednostka bez ulepszeń, druga nawet z 3 lub nawet 4...). Geeez, piszę tak jakbym brał się za jakiś projekt :D.


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Chłopi- więcej życia , obrażeń i ataku
Krzyżowiec- obrażenia +5 , 2 razy więcej życia
Ork-więcej życia i szybkości
Cyklop- minimalnie więcej obrażeń
Elf- więcej życia i obrażeń
Druid-więcej życia
Zombie- szybkość i życie
Wampir - więcej obrażeń
Niziołek- więcej życia
Dzik - wszystkiego troche więcej
Hydra- większa szybkość

Jeżeli wprowadzić nowe ulepszenia, to po to, aby rozgrywka stała się bardziej
złożona. Moim zdaniem lepiej by było skupić się na dodatkowych zdolnościach, a
nie tylko na cechach. Oto moje propozycje odnośnie 1 poziomu:

Chłop - Kosynier (wszystkie cechy po dwa, miałby największą szybkość w grze i
mógłby poruszać się po całym polu bitewnym).

Goblin - Berserker (dwa ataki, powstrzymuje kontratak).

Rusałka - Nimfa (50% szans na zniknięcie tzn. uniknięcie efektów wrogiego czaru
lub ataku).

Centaur - Partyzant (20% szans na rzucenie klątwy, spowolnienia oraz oślepienia,
przy czym szansa liczy się oddzielnie dla każdego czaru :) ).

Niziołek - Hobbit (sory, ale nie miałem pomysłu na nazwę, po kontrataku przesuwa się
w wolne miejsce, jeżeli droga nie jest zablokowana, dzięki czemu może spokojnie
oddać strzał.

Szkielet - Zaraza (dwa ataki, dwa kotraataki tzn. jeden, ale dwa ciosy, za każdym
ciosem rzuca czar Disrupting Ray, czyli ten, co obniża obronę).

I co wy na to? Fajne? Czy przekombinowane?


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Fajne ;D Tylko szkielet byłby ostro przeimbiony >.<

Zdecydowanie dodałbym upgrade chłopu ale o tym pisano powyżej.
Hydrze pasowałoby dodać troszkę szybkości, bo ten czołg jest taki... powolny ;/
No i upgrade rusałki nie byłby głupi. Można by jej dodać defa przy up'ie... Reszta wydaje mi się w porządku.

No, to ul. Szkieletowi można od biedy zabrać podwójną kontrę :D


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Taro

Chłop - Kosynier (wszystkie cechy po dwa, miałby największą szybkość w grze i
mógłby poruszać się po całym polu bitewnym).

Co sprawia że chłop, który zamiast wideł dzierży w swych dłoniach kosę, jest najszybszy w grze i może hasać sobie po całym polu bitwy?

Reszta ujdzie.


Przetoż jako przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć; tak też na wszystkich ludzi śmierć przyszła, ponieważ wszyscy zgrzeszyli.

Rz 5,12

No cóż, przyznaję, że nie zastanawiałem się nad uzasadnieniem :D Ale spróbujmy... wyszkolenie, patriotyzm, i chcica na skopanie czyichś tyłków po latach uchodzenia za najsłabszą jednostkę... Mi tam wystarczy :) Aczkolwiek zawsze można zmienić koncepcję na wiele innych.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Taro

Chłop - Kosynier (wszystkie cechy po dwa, miałby największą szybkość w grze i
mógłby poruszać się po całym polu bitewnym).

Goblin - Berserker (dwa ataki, powstrzymuje kontratak).

Rusałka - Nimfa (50% szans na zniknięcie tzn. uniknięcie efektów wrogiego czaru
lub ataku).

Centaur - Partyzant (20% szans na rzucenie klątwy, spowolnienia oraz oślepienia,
przy czym szansa liczy się oddzielnie dla każdego czaru :) ).

Niziołek - Hobbit (sory, ale nie miałem pomysłu na nazwę, po kontrataku przesuwa się
w wolne miejsce, jeżeli droga nie jest zablokowana, dzięki czemu może spokojnie
oddać strzał.

Szkielet - Zaraza (dwa ataki, dwa kotraataki tzn. jeden, ale dwa ciosy, za każdym
ciosem rzuca czar Disrupting Ray, czyli ten, co obniża obronę).

I co wy na to? Fajne? Czy przekombinowane?

Zdecydowanie przekombinowane a szkielet najbardziej ;) i bym zmienił nazwy ,ale to już formalność .

Wiem, nazwy są okropne, ale na szczęście to tylko zbiór kilku moich fantazji, więc nie ma się czym przejmować. Ale jak kiedyś zrobię moje własne Homm, to ono właśnie takie będzie :D (nie wierzcie mi na słowo, bo własne Homm robię od części 4... teraz musiałbym zrobić 7 :D).


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Hmm myślałem o tym i oto, do czego doszedłem:

Knight:
konny => husarz - obrażenia +2, +5 wytrzymałość, +2 atak, szarża*
krzyżowiec => łowca smoków - stale czar 'dragon slayer', +3 obrona, +5 obrażenia, +25 wytrzymałość

* - Powiedzcie mi, bo nie wiem - czy w H2 jest coś takiego jak 'szarża'? Że jednostka konna zadaje więcej obrażen jak ma rozbieg? Jeśli tak to zwiększyć ten bonus, jeśli nie, to zrobić coś takiego dla husarza.

Barbarzyńca:

troll => trolli szaman - 25% szansy na rzucenie czaru 'zmniejszenie obrony' na atakowaną jednostkę przez atakiem, 15% szansy na rzucenie czaru 'ądza krwi' na losową jednostkę sojuszniczą, obrona +1, +4 wytzymałość
goblin => kobold - atak i wytzymałość +1

Wróżka:

Elf => Wiewiórka (lub nawet po prostu scoia'tael)* - tak samo dobry w walce wręcz jak na dystans, +1 atak, +3 wytzymałość
Krasnolud => Duergar - +5 wytzymałość, +1 atak

* - Nie znający powieści Sapkowskiego nie będą wiedzieć o co chodzi.. Więc chyba trzeba by to zmienić, ale pomysłu na inną nazwę nie mam.
- Duergar to taki zły krasnolud, do tego naprawdę taki podziemny więc gryzłoby się to z 'imidżem' wróżki.. Ale tu też nie wiem jakby inaczej.

Warlock:

gargulec => obisydainowy gargulec - +2 obrona, możliwość 20% paraliżu atakowanej jednostki po ataku na 1 turę
hydra => hydra chaosu* - + 2 kontrataki, +3 obrona

* - Nazwa trochę ograna, tak mocno z H3 sie kojarzy.. Może by coś w stylu 'utopiec' czy jakoś tak? Sam nie wiem..

Czarodziej:

golem => umbrowy kolos - +2 obrażenia, na stałe pos wpływem czaru 'kamienna skóra'
arcymag => wiedzący - 20% szans na oślepienie losowej wrogiej jednostki przed atakiem, 15% szans na rzucenie zaklęcia 'błyskawica' przed atakiem o sile równej 1/3 mocy bohatera, +2 obrona, +1 obrażenia

Nekromanta:

Szkielet*:
Wariant I:
horror - miałby czarny kolor, +1 obrażenia, +1 wytrzymałość
II wariant:
Płonąca śmierć - +1 atak, odporność na czary ognia, miałby czerwony kolor
zombie => ghul - +3 wytrzymałość, +2 atak
wampirzy lord - wyższy wampir - odporność na ogień, 20% szansy na sparaliżowanie zaatakowanego wroga na 2 tury, 25% szansy na uniknięcie ciosu wręcz, +3 obrażenia, atak i obrona +2, byłby drogi.

* - Ten 2 poziom szkieletów możn by zrobić dostepnym po wybudowaniu mauzoleum, bo obawim sie, ze to byłby za duży kop dla nekra. A przy 3 poziomie nekromancji dostawałoby sie po walce właśnie te ulepszone szkielety.

No i to wszystko, co o tym myślicie?

Ja myślę, że za bardzo kombinujesz :P
Tu trzeba porządnego balansu. Gdybyś faktycznie dał 3 ulepszenie czempionom to byłaby to wtedy chyba najlepsza jednostka z tego poziomu... Pomyśl. Atak i Defensywa prawie jak 6-levelowiec, szarża (suuuper obrażenia) i 2 najszybsza jednostka w grze...

Jak już wymyślacie coś, to róbcie to z głową :) A tak w ogóle to pomoglibyście w balansowaniu areny, do czegoś byście się przyczynili...


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Cóż.. Może i za bardzo się starałem coś nowego wymyślić. Ale to tylko propozycja.. W sumie masz racje, szarża + jedna najszybszych jednostek w gre + zwiększony atak to może faktycznie za dużo.
Ale z drugiej strony ryckowi też się coś należy należy z życia.. :)
Z resztą, ulepszenia w innych zamkach też są, więc nie wiem, czy byłyby aż takie dysproporcje.. I na koniec - czy oryginalne H2 jest zbalansowane, tak jak, dajmy na to taki Starcraft? Chyba nie.. :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.11.2009, Ostatnio modyfikował: Luck

Moja wizja ulepszenia Nekropolis

1. Szkielet( tu nie trzeba nic ulepszać. Jest idealną jednostką i wygrywa ze wszystkimi na tym poziomie).

2. Zombie-Ożywieniec( mogłaby być większa ilość punktów ruchu i większa obrona. Za każdym atakiem mógłby mieć szansę(40%) na rzucenie czaru zmniejszającego morale).

3. Mumia-Królewska Mumia( WIĘCEJ PUNKTÓW ŻYCIA! Zdecydowanie jest za słaba).

4. Wampir-Królewski Wampir( tutaj nie mogę za bardzo się czepnąć ponieważ jest on jedną z moich ulubionych jednostek na tym poziomie. Wysysa życie podczas ataku, ale nie zaszkodziła by większa ilość punktów życia).

5. Lisz-Arcylisz( tu można by ulepszyć by nie ranił także własnych jednostek ale to w pierwszej formie również, bo to trochę uciążliwe. A przy okazji większe staty).

6. Kościany Smok-Widmowy Smok( trochę więcej punktów obrony by się przydało. I oczywiście w walce z Rycerzem dodatkowe obrażenia i umiejętność wypędzania na pole do tyłu podczas ataku).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.11.2009, Ostatnio modyfikował: Saito


In Memory of Jiraiya... The Toad Hermit...

Saito

1. Szkielet( tu nie trzeba nic ulepszać. Jest idealną jednostką i wygrywa ze wszystkimi na tym poziomie).

Rozbójnik klepie szkieleta jak małe dziecko :D


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Chłop - Kmiot
Atak: 2
Obrona: 2
Punkty życia: 2
Obrażenia: 2
Szybkość: 3
Koszt: 35z

Rusałka - Driada
Atak: 4
Obrona: 2
Punkty życia: 4
Obrażenia: 1-3
Szybkość: 5
Koszt: 65z
Lata, powstrzymuje kontratak
Jednorożec - Królewski Jednorożec
Atak: 11
Obrona: 10
Punkty życia: 45
Obrażenia: 8 - 14
Szybkość: 6
Koszt: 550z
40% szans na oślepienie, brak kontratak
Feniks - Ognisty Feniks
Atak: 14
Obrona: 12
Punkty życia: 120
Obrażenia: 25 - 45
Szybkość: 8
Koszt: 2000z i 1 rtęci
Lata, atakuje 2 pola
Goblin - Hobgoblin
Atak: 4
Obrona: 1
Punkty życia: 4
Obrażenia: 1-3
Szybkość: 4
Koszt: 50z

Wilk - Drapieżna bestia
Atak: 8
Obrona: 2
Punkty życia: 20
Obrażenia: 4-6
Szybkość: 7
Koszt: 250z
Atakuje dwa razy, brak kontrataku
Cyklop - Król Głazów
Atak: 15
Obrona: 9
Punkty życia: 85
Obrażenia: 15 - 30
Szybkość: 6
Koszt: 1150z i 2 krys.
Atakuje dwa pola, 40% szans na sparaliżowanie przeciwnika
Centaur - Centaur ciemności
Atak: 4
Obrona: 1
Punkty życia: 6
Obrażenia: 1-2
Szybkość: 5
Koszt: 70z
Strzelający, 12 strzałów
Gargulec - Marmurowy Gargulec
Atak: 6
Obrona: 7
Punkty życia: 20
Obrażenia: 2-3
Szybkość: 7
Koszt: 250z
Lata
Gryf - Królewski Gryf
Atak: 7
Obrona: 7
Punkty życia: 30
Obrażenia: 4-6
Szybkość: 5
Koszt: 350z
Lata, Wielokrotny kontratak
Hydra - Oślizgła Hydra
Atak: 10
Obrona: 10
Punkty życia: 80
Obrażenia: 6-12
Szybkość: 4
Koszt: 900z
Atakuje wszystkie pola wokół siebie, powstrzymuje kontratak, regeneruje się
Niziołek - Hobbit
Atak: 3
Obrona: 2
Punkty życia: 3
Obrażenia: 1-3
Szybkość: 3
Koszt: 60z
Strzelający, 15 strzałów
Dzik - Krwiożerczy dzik
Atak: 6
Obrona: 5
Punkty życia: 20
Obrażenia: 3-5
Szybkość: 7
Koszt: 200z

Rok - Ptak gromu
Atak: 8
Obrona: 8
Punkty życia: 45
Obrażenia: 5-9
Szybkość: 7
Koszt: 500z
Lata, 30 obrażeń od błyskawicy
Szkielet - Kościany Wojownik
Atak: 4
Obrona: 4
Punkty życia: 5
Obrażenia: 3-4
Szybkość: 4
Koszt: 85z

Kościany smok - Drakolicz
Atak: 12
Obrona: 11
Punkty życia: 175
Obrażenia: 30-45
Szybkość: 5
Koszt: 1750z
Lata, znamienniejsza morale przeciwnika o 2.

Się rozpisałem xD

Bardzo ciekawe propozycje ...
Fajnie jak będzie można je wcielić w heroesowe życie
Może i się niedługo da przy pomocy fHeroes 2

Mi osobiście każde pomysły z nowymi jednostkami się podobają ... fajnie jakby można tak było dodawać nowe jednostki w postaci paczek ...

Ulepszać i zmieniać coś co zostało już zapisane w wielkiej księdze historii wszechświata. Od tego są bogowie ale co tam człowiek we własnym mniemaniu jest bogiem. A więc wizja przedstawię moją bardziej brutalną wizję świata potworów, demonów, ludzi i inszych istot z H2.
KNIGHT:
Peasant - zostało by to samo ale z każdym tygodniem co tydzień dochodziło by 2-7 na stałe do możliwości ich rekrutacji.
Archer/Ranger->Marksman - ten ostatni nie miałby kar za zasięg, a Łowca mógłby strzelać nawet w obecności wrogich jednostek ale nie do tej, która przy nich stoi ale wtedy wypuszczałby jedną strzałę anie dwie.
Pikeman/Veteran - weteran miałby 20-40% na uniknięcie bezpośredniego fizycznego ataku (dodge).
Swordman/Sword Master - obrażenia mistrza z 4-6 zostają zamienione na 7, obrona z 9 na 10, dostaje podwójny atak i może kontratakować dwa razy.
Cavalry/Champion - czempionowi dodałbym HP tak do 50-60, i obrażenia z 5-10 na 7-13. Oraz wrogie jednostki nie mogą koło nich przejść póki ich nie zabiją ale mogą obejść. Poza tym za każdym razem jak jakaś nieludzka jednostka podejdzie to zostanie zaatakowana przez konia 1/3 obrażeń.
Paladin/Crusader - paladyn powinien mieć zwiększone statystyki a krzyżowiec również oraz, na początku walki rzucać "Błogosławieństwo" na wszystkie jednostki. Trwało by 3 tury.

BARBARIAN:
Goblin/Goblin Scoundrel - goblin "łajdak" miałby zdolność że po ataku wycofywałby się o jedno pole w stronę z której przybył.
Orc/Orc Chieftain - szef nie miałby kar do walki wręcz i normalne zdolności łucznicze oraz póki nie zostałby zaatakowany wręcz zwiększałby morale armii o 1.
Wolf->Wolf Pack - bardzo drogie ale co tydzień każdy odział wilków ma szanse 33% na przyzwanie skowytem innych wilków 10-15% aktualnej ich liczby zaokrąglając w dół.
Ogre/Ogre Lord - HP mają dużo, atak duży, wolne są na szczęście obrony nie zwiększę ale ogry 25% szans na wywołanie strachu i braku kontry a lordowie 50%.
Troll/War Troll - podwójne obrażenia w walce wręcz ale zmniejszona wtedy obrona o połowę.
Cyclops/Cyclop Shaman - odporny na czary umysłu oba, a szaman ma 2x większe szanse na paraliż i na początku walki rzuca "Żądze Krwi" trwałoby 2 tury.

SORCERESS:
Sprites/Forest Spirits - duszki lasu poza brakiem kontrataku miałby 13% szans na rzucenie czaru "Szał Bitewny", a wtedy powracałby na miejsce z którego przybyły.
Dwarf/Battle Dwarf->Rune Dwarf - kolega runiczny zadawałby podwójne obrażenia wszystkim jednostką mistycznym(inne krasnoludy, smoki, rusałki, gargulce, tytani, elfy centaury, roki, jednorożce, hydry, feniksy, dżiny, minotauy, cyklopi, meduzy, gryfy ale nie jednostki nekropoli)
Elf/Grand Elf->Shadow Elf - Ostatni po otrzymaniu obrażeń oddaje (jak może), a potem "znika w cieniu lasu" i przechodzi w losowym kierunku tak aby w następnej swojej turze móc strzelić i do tej pory pozostaje niewidoczny również dla właściciela.
Druid/Greater Druid - pierwszy miałby raz an walkę zestaw w tej kolejności: rozproszenie magi, leczenie, błogosławieństwo, przyśpieszenie, kamienna skóra; Drugi miałby również pojedynczy zestaw ale tych zaklęć: rozproszenie magii, tarcza, stalowa skóra, zabójca smoków, i wszkrzeszenie. Moc i długość działania czarów taka jak bohatera. Po urzyciu swoich zdolności opuszczają swoją następną kolejkę aby zregenerować mistyczną moc.
Unicorn->Ancient Unicorn - pradawny miałby 40% szans na oślepienie.
Phoenix - HP 100->150, A 12->15, O 10->12, Obr 20-40->35-50, pod wpływem zaklęcia Tarcza i Anty-Magia. Oraz Tarcza Ogniowa(taka jaką mają ifryty w późniejszych częściach)

WARLOCK:
Centaur - nieskończone strzały, oraz kiedy walczy wręcz to uderza i ucieka (jeśli może) w losowym kierunku.
Gargoyle->Carbon Gargoyle - ten drugi jest podatny na zaklęcia ognia obr x1,5(smoki feniksy, czary) ale ma 18% szans na zmianę właściwości swojego ciała aby zamienić je w materiał tak twardy jak diament 0 obrażeń bez względu na źródło a wtedy 1/10 obrażeń zostaje odbitych na atkującego, 7% szans na zmianę w coś o właściwościach grafitu obrażenia x2, x4 jeśli atak jest oparty na ogniu(smoki, feniksy, czary).
Griffin->Chimera - Wygląd: głowa lwa, skrzydła orła, ogon zakończony głową węża, ciało gadzie, poza tym ma trujący atak i również nieskończony kontratak.
Minotaur/Minotaur King - król może zranić wrogie jednostki na trzech heksach oraz dodaje 1 szczęścia.
Hydra->Cave Hydra - jaskiniowa hydra może poświęcić całą turę aby zakopać się pod ziemią i wynurzyć się gdziekolwiek na polu walki nawet za murami ale kiedy kiedy porusza się po ziemi ma szybkość 1.
Green Dragon/Red Dragon/Black Dragon - tu komentarz nie potrzebny.

WIZARD:
Halfling->Pistoler - eksperymenty magów z prochem dały broń palną, jest bardziej nie celna atak z 2->1 ale ma większe obrażenia z 1-3 na 4-6. Ma tylko 6 strzałów.
Boar->Wild Abomination - miks dzikiej natury, magii i mechaniki. Po pierwszym ruchu do końca walki jest pod wpływem "Szału Bitewnego" ale statystyki się drastycznie zmieniają: HP 15->23, A 5->8 O 4->6 Obr 2-3->5-8, a szybkość spada do 3-4.
Iron Golem/Steel Golem->Mithril Golem - ten ostatni to szczyt osiągnięć w procesie tworzenia golemów ma 80% odporności na czary, HP40, A9, O10, Obr:5, szybkość 4.
Roc->Condor - ogromny egzotyczny ptak chowany pośród wież Zamku w Chmurach(póki nie ma się zamku nie można mieć kondorów). Zajmuje 3 heksy i jeżeli jest stosunek kondorów do jakiś jednostek 1:1 (lub mniejszy ale wrogich) to wtedy mogą "porwać" je z pola bitwy o ile zajmują tylko 1 heks przy powrocie w swojej następnej turze upuszcza nieszczęśników co może wywołać do 20% strat w tym oddziale. Można użyć 2 razy na walkę. Szybkość 3.
Mage/Archmage - pierwszy mógłby rzucać czary: Promień Zimna, Błyskawica, Krąg Zimna. Drugi z kolei miałby: Kulę Ognia, Uderzenie Ognia, Deszcz Meteorów. Moc czarów taka sama jak bohatera. Każdego zaklęcia mógłby użyć tylko raz na walkę.
Giant/Titan - Gigant aby być bardziej przydatny dostałby czar Łańcuch Błyskawic 3 na walkę.

NECROMANCER:
Skeleton->Necro Warrior - każde 500 nekro wojowników zwiększa umiejętność nekromacji o 1%,
Zombie/Mutant Zombie->Crippeld Zombie - kaleki zombie HP+5 reszta bez zmian i morale wroga -1.
Mummy/Royal Mummy->Cursed Mummy - 60% szans na klątwę, ma czar grupowa klątwa, i szczęście wroga -1. HP+5 A7 O7 Obr7 szybkość 3.
Vampire/Vampire Lord - zwykli też się regenerują przez atak, a lordowie dostają 5% szans na zahipnotyzowanie jednostki zaatakowanej.
Lich/Power Lich->Liche Prophet - prorok ma HP45 A9 O15 Obr:9-13 szybkość 6. I nie rani swoich o ile są nieumarłymi. Oraz dostaje 30% mniej obrażeń od ataków strzeleckich i 15% mniej od magii.
Bone Dragon->Zombie Dragon - HP150->200 A11->13 O9->13 Obr:33-66 szybkość 4. Trujący oddech tak samo jak w ognistym oddechu tylko ten oddech truje. morale i szczęście wroga -1.

NO dużo tego ale od kiedy pierwszy raz kiedy grałem to zawsze myślałem jak by ro wszystko ulepszyć jeśli chodzi o neutralne to się nimi nie zajmowałem mam nadzieje że lektura była znośna.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2010, Ostatnio modyfikował: Norticus Noctum


Krytycyzm -
Jeśli nic złego nigdy nie zostanie powiedziane,
nic dobrego nigdy nie zostanie zrobione.

Taro

Rozbójnik klepie szkieleta jak małe dziecko :D

Tyle, że rozbójnik jest z drugiego poziomu ;).


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Hmm... jakiś dowód? Bo w statystykach Rozbójnik przypomina jednostki pierwszego poziomu i kosztuje tyle co jednostki pierwszego poziomu.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Ups, chyba pomyliłem części :P. Faktycznie, rozbójnik jest z 1 poziomu, ale to czy wygrywa ze szkieletem jest dla mnie sprawą do dyskusji.


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.