Imperium

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Akcja Heroes IV zaczyna się wraz z końcem starego świata i tzw. Rozliczeniem. Dochodzi do bitwy pomiędzy armiami Gelu i Kilgora (znanych z części trzeciej). Dowódcy spotykają się twarzą w twarz i dochodzi do krótkiej walki. Gelu dzierży Ostrze Armagedonu, natomiast Kilgor Miecz Mrozu. Wg. przepowiedni gdy dwa ostrza się spotkają, nastąpi koniec świata. I tak właśnie się stało - ostrza się zderzyły wywołując ogromną eksplozję, co zniszczyło stary świat. Niemniej część uchodźców udała się przez portale do nowego świata - Axeoth. Ich losy są opisane w sześciu kampaniach, które możemy rozegrać w dowolnej kolejności:

1) Prawdziwe Ostrze - Lord Lysander, niegdyś ulubieniec królowej Katarzyny Ironfist utworzył nowe państwo Palaedry. Został jego namiestnikiem (odmówił korony, gdyż nie było w nim królewskiej krwi). Cztery lata po Rozliczeniu na dworze Palaedry pojawia się sir Worton. Ogłasza, ze jest synem króla Nicolasa Gryphonheart'a z nieprawego łoża. Jako dowód dobywa Ostrza Gryphinhearta (które wg. legendy mógł dzierżyć jedynie ktoś, kto był członkiem dynastii). Rozpoczyna się wojna domowa.

2) Chwała dni minionych - barbarzyńcy w nowym świecie są słabi i zwaśnieni. Tarnum (znany z serii Heroes Chronicles) boi się, że wzajemne walki doprowadzą jego lud do upadku. Przybrany syn Tarnuma, Wearjack, postanawia zjednoczyć plemiona barbarzyńców.

3) Cena Pokoju - Emilia, córka prosta córka szklarza i początkująca czarodziejka, niemalże przez przypadek obejmuje dowództwo nad bezradnymi uciekinierami ze starego świata, w celu obrony przed bandytami. Zostaje później obrana królową Wielkich Arkan i dostaje przydomek Nightheaven ("nocne niebo"). Niestety, do nowego świata trafił Gavin Magnus - Nieśmiertelny Król z Bracady. Ma on straszliwy plan zaprowadzenia pokoju na świecie. Ponadto chce, aby Emilia oddała mu swoje ziemie i została jego żoną, na co ta się nie godzi. Wybucha konflikt.

4) Elwin i Shaera - elfy tworzą w nowym świecie państwo Aranorn. Jeden z pomniejszych dworzan, Elwin, zakochuje się z wzajemnością w Shaerze - córce słwanego generała Gramina. Niestety nie tylko Elwin chce mieć Shaerę dla siebie - wpływowy szlachcic, lord Harke, wywołuje intrygę mającą na celu pozbycie się Elwina...

5) Pół - Martwy - nekromanta imieniem Gauldoth żyje przez wiele lat w dziczy. Omal nie zabity przez mieszkańców Wielkich Arkan, postanawia dokonać zemsty. Następnie dzięki osiągniętym wpływom tworzy królestwo nieumarłych - Nekros. Uwalnia również swojego mistrza Kalibarra, który cudem przeżył Rozliczenie. Dochodzi jednak między nimi do konfliktu - Gauldoth nie jest wrogiem wszelkiego życia i chce zachować równowagę, podczas gdy Kalibarr ma tajemniczy plan zniszczenia wszelkiego życia...

6) Córka Pirata - Tawni Balfour, córka niesławnego kapitana Balfour'a, obejmuje przywództwo nad okrętem po śmierci ojca. Jest ambitna i planuje zapanować nad Złotym Morzem. Będzie musiała się zmierzyć nie tylko z wrogami, ale też z cieniami swej mrocznej przeszłości. Kampania próbuje nas przekonać, że nie warto spoglądać w przeszłość (jakby któryś fan zatęsknił za starym światem :D).

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 2.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

A apostrofy to po co?

Taro

Akcja Heroes IV zaczyna się wraz z końcem starego świata i tzw. Rozliczeniem.

Nie do końca. Wprawdzie w intrze jest samo Rozliczenie, ale poszczególne kampanie dzieją się kilka lat od tego wydarzenia (i nie rozgrywają się jednocześnie).

Taro

1) Prawdziwe Ostrze - Lord Lysander, niegdyś ulubieniec królowej Katarzyny Ironfist utworzył nowe państwo Palaedry.

Kampania

Opowiedziałbym też o tym, jak szybko piął się w górę w szeregach armii Erathii, i jak stał się jednym z faworytów Królowej Katarzyny. Może nawet opisałbym historię tysięcy uchodźców, których przywiódł portalem do nowego świata, nim Rozliczenie pochłonęło stary świat.

A nie prościej wykorzystać gotowy tekst bezpośrednio z kampanii?

Prawdziwe Ostrze

Lord Lysander zebrał pozostałości po królestwie Erathii i stworzył nowe królestwo Palaedry, ale największe zagrożenie stanowi dla niego rycerz, który twierdzi, że jest ostatnim ocalałym potomkiem rodu Gryphonheart. Lysander w głębi duszy wie, że ten człowiek kłamie, więc w towarzystwie przyjaciół wyrusza na wyprawę, aby odkryć prawdę o pochodzeniu uzurpatora.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Avonu - jest mi to obojętne. Choć jakby się nad tym zastanowić, to strony tworzy się po to, żeby coś wniosły. Choćby materiał o grze, ale nie z samej gry :D


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Taro

Avonu - jest mi to obojętne. Choć jakby się nad tym zastanowić, to strony tworzy się po to, żeby coś wniosły. Choćby materiał o grze, ale nie z samej gry :D

Tyle, że w tym wypadku tekst z kampanii jest lepszy.

Co do ideologicznej konstrukcji mocy i mitu mocy to sądzę, że w poddziale H4 można by, po wymaganiach dać nowości i powymieniać, bohaterowie bez armii, armie bez bohaterów i wprowadzić akapit Stronnictwa, gdzie wytłumaczono by, że w H4 w Nekropolii nie da się wykupić Rycerzy, a Anioły nie są zachwycone perspektywą walki z Diabłami u boku. Można dodać "gwiazdę stronnictw" jak ją nazywam, gdzie zaznaczono stosunki między stronnictwami.

Materiały do Eq wyślę za dni parę.


Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.

Tabsri! :)]

Tak jeszcze za pamięci - Hiro robił opisy jednostek, Kameliasz miast. CO z nimi, czemu nie są zaimplementowane? Rozumiem, że ktoś chciałby wrzucić wszystko na raz, ale z takim podejściem, połączonym z "wigorem" Jaskiniowców do robienia czegokolwiek, to ja nie widze zbytniej przyszłości...


"Wojny zaczynają się i kończą ale moi żołnierze pozostają wieczni" - Tupac Amaru Shakur

Co do opisów Tara. Numerowanie jest chyba niepotrzebne. Generalnie jest to dobre i postaram się to wykorzystać (przynajmniej opisane są w kilku zdaniach każda z kampanii).

Tabris - pomysł jest dobry. Wykorzystam go. Co do Equilibrisa, to chyba dobrze by było dać odnośnik do Kwasowej Groty - z tego co widzę zrezygnowaliście z działu o WoGu, z Eq można podobnie.

Hellscream - nic o tym nie wiem. Kiedy pisałam na forum, że zajmuję się rekonstrukcją działu HoMM 4 to trzeba było mi powiedzieć, że taki i taki coś pisał na temat taki i taki. Z tekstów to mam kilka od Mecku i Fentrira oraz własne. Schemat jest robiony, ja w tym czasie mam uzupełnić i poprawić naszą bazę danych. To co pokazałam to wprawdzie przed layoultem Dagona ale rzecz jest stała. Chcę wiedzieć co treściowo jest dobrze co źle, co dodać a co usunąć itd itd.

Hellscream

Tak jeszcze za pamięci - Hiro robił opisy jednostek, Kameliasz miast. CO z nimi, czemu nie są zaimplementowane? Rozumiem, że ktoś chciałby wrzucić wszystko na raz, ale z takim podejściem, połączonym z "wigorem" Jaskiniowców do robienia czegokolwiek, to ja nie widze zbytniej przyszłości...

Zaimplementować to miał wszystko Konstruktor, był wszak nawet o tym artykuł w Czasie Imperium, ale, że z rozpoczęciem nauki w liceum rzadziej bywa nie wyszło jakoś. W każdym razie jako, że okres ferii teraz mogłaby się Mosqua do Niego zgłosić, bo on ma to wszystko.


Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.

No fajnie, że Konstruktor od pół roku nie daje żadnego znaku życia. Także, na niego nie ma co liczyć, przynajmniej teraz i w najbliższej przyszłości.


Wolę żałować niepomyślnych wyników niż wstydzić się odniesionego zwycięstwa

/Aleksander Wielki/

Z moimi opisami rób co chcesz, to tylko propozycja. I jeszcze jedno - ikonki z miastami powinny być podpisane (ich obrazki bez napisów wydają mi się mało czytelne).

Hellburn - czytelniejsze opisy jednostek - jakiś pomysł jak by to miało wyglądać (chodzi o schemat)?

p. s. Taro się nie odmienia, to imię japońskie.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

@Taro:
Coś w ten deseń. Takie ułożenie jest o wiele bardziej przyjemne dla oka.


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Ekipa H4 wisi mi piwo za tak szybkie wykonanie HTMLowej wersji layoutu (a już ideałem byłoby zdanie za mnie egzaminu z Handlu Elektronicznego :P).

Wprowadziłem pewne modyfikacje.

Pozdrawiam

p.s. pracujcie sobie spokojnie, nie zważając na lay (Hellburn wie o co chodzi ;-) ), a ja w wolnej chwili (może jutro) przygotuję Wam podwórko do prac nad H4, żebyście nie musieli na żywca zmieniać istniejącej wersji.


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

MiB - rzeczywiście nieźle. Akurat piję Karpackie (super mocne). Zdrówko! Staraj się dalej, to może ci postawię :D

Hellburn - fakt, ta wersja jest czytelniejsza (ale w komentarzach są błędy).

p. s. Avonu - nasz język zmierza do odmieniania wszystkiego co się da, ALE...


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Taro: mi chodziło tylko o układ kolumn i wierszy, nie treść.
I tak z ciekawości: gdzie te błędy :P ?


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

W sumie układ kolumn może być, choć ja wolałbym aby każda cecha była w odrębnej kratce. Dobre jest to, że widać zarówno ikonę jednostki jak i całą jednostkę obok.

Błędy:
1) Trzymanie chłopów w mieście sprawia, że nie dają kasy, tak samo jak bohaterów z finansami. SPRAWDZAŁEM.
2) Troll nie jest drugi pod względem liczby pkt. życia na drugim poziomie - nomad i złoty golem mają więcej. Fakt, myślałem, że nomad ma 55.
3) Meduza jest lepsza od beholdera - baaardzo dyskusyjne.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Mosqua

Co do Equilibrisa, to chyba dobrze by było dać odnośnik do Kwasowej Groty - z tego co widzę zrezygnowaliście z działu o WoGu, z Eq można podobnie.

O co to, to nie. Prymo dział jaskiniowy o W o Gu był przestarzały, a Grotowy zawierał najnowsze dane. W wypadku działu o Eq ten z Groty nie zawiera części informacji (nie mówiąc o tym, że nie ma działającego linka aby się go dało ściągnąć). No i ja nie po to sie męczyłem pół dnia, aby to szlag trafił.


Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.

Jak to nie działa? Z downloadem wszystko w porządku.


Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

Z działu WoG zrezygnowaliśmy nie dlatego, że był przestarzały (zgodnie z tą logiką moglibyśmy wyrzucić H3 i H5 :P), ale ponieważ nie było chętnych do podniesienia go z gruzów - stary system niebardzo chciał zadziałać w nowym kerosie, komentarze zalała fala spamu, a to co działało faktycznie było nieaktualne - to zdecydowaliśmy o zamknięciu tej części JB i zlinkowaniu jej do Kwasowej Groty.

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: MiB


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Do Konstruktora napisałam meila. Zobaczymy czy i kiedy odpisze.
Wszystkim się ja już zajmę.

Lista co zrobić
- poprawić ikonki
- podpisać miasta
- skorektować fabułę
- usunąć dopiski z fabuł
- przenieść komentarze do dodatków na inne
- zmienić Ideologiczną konstrukcję MiM na wyliczenie cech HoMM 4
- poprawić cechy jednostek
- kombinować nad czytelnością tabelek z jednostkami
- napisać coś na inne (porady, taktyki)
- popracować nad miejscami, gdzie jest większa partia tekstu, aby była bardziej czytelna
- skorektorować literówki

To byłoby najważniejsze. Postaram się zrobić to. Jak coś wyłapiecie to napiszczcie tutaj lub na PW.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

1. The Gathering Storm ma skrót GS a nie TGS (z tego co się orientuję, to "the", "a", "an" oraz "and" (chyba, że jest w formie "&") się pomija przy tworzeniu skrótów - vide HV:ToE, HoMM, MM).

2. Opisy fabuł do poprawy - wszędzie, choćby:
"Minęło trochę czasu, inteligentni wychodzili z traumy po Rozliczeniu lub umierali. Przyszło nowe pokolenie, " - a gdzie to jest wskazane w samym dodatku?

3. Dział o bohaterach

Brakuje wymaganych umiejętności, by stać się Strażnikiem.

Brak opisu umiejętności dla podstawowych klas (np. rycerz -> podst. taktyka i podst. obrona)

"kiedy powstawały Nekropolisy" - Nekropolie jak już. Zresztą same opisy klas to czysta fantazja, nieraz nie ma jąca nic wspólnego z tym co jest w grze. :P

4. Opis miast podobnie jak opis bohaterów.

5. W jednostkach brak stworów neutralnych, lecz związanych z frakcjami.

PS
Chyba to jest najnowszą wersją? Bo do tego są moje uwagi.

@MiB
Jak kasujesz, to kasuj wszystko, łącznie z PS-ami. :P

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Trang Oul

Jak to nie działa? Z downloadem wszystko w porządku.

Wybacz, nie zauważyłem aktualizacji downloadu.

@Mosqua: wysłałem co miałem o Eq


Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.