Geront
|
Co do wydłużania listy zakładek w dziale o artefaktach – i tak już jest ich 12, dlatego 4 więcej nie robią różnicy. Napisałem tutaj wielgachnego posta z wiedzą ekstremalną do umieszczenia w dziale o czarach i w innych działach, ale pisałem go tak długo, że aż mnie wylogowało i nie zapisało kopii roboczej. Ech. Wierzę, że cały serwis Heroes III da się dopieścić tak bardzo, jak dział o stworach – ma być o nim głośno na innych stronach (tak jak rozsławiano bestiariusz) i kto wie, czy może kiedyś nie dostaniemy pieczęci „Approved Might and Magic content”. EDIT: zmieniłbym odrobinę kolejność działów na poziomym pasku, tak żeby była trochę bardziej, hm, logiczna – najpierw bohaterowie (bo to tytułowy i nieodzowny element gry), potem to, co związane z bohaterami i w czym się mogą specjalizować (jednostki, umiejętności, magia), wreszcie artefakty (można je nosić, ale raczej nie specjalizować się w nich), wreszcie „reszta”, czyli to co bohaterowie odwiedzają na mapie – miasta i lokacje. Potem szczegóły, typu interfejs (co ważne i mniej znane – kompendium jest do włączenia na poziomie gry klawiszem), informacje o wydaniach gier i patchach, galeria, itd. EDIT2: dział bohaterów przede wszystkim nie opisuje specjalności w wyczerpujący sposób – były one już chyba dyskutowane wielokrotnie i wystarczyłoby teraz to tam opublikować. Z kolei teksty „Którego wybrać?” są tylko powtórzeniem informacji o specjalizacjach, czasem z krótką oceną. To ignorowanie bardzo ważnego czynnika, jakim są umiejętności początkowe – to one wpływają na to, jakie umiejętności będą dostępne na dalszym etapie gry i sprawiają, że Wystan jest pod paroma względami lepszy od Tazara.
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Rozród nie jest prawem człowieka.
|
Administrator wortalu
|
Tarnoob Co do wydłużania listy zakładek w dziale o artefaktach - i tak już jest ich 12, dlatego 4 więcej nie robią różnicy.
Uwierz mi - to nie jest dobry pomysł by dodawać kolejne strony do obecnej listy. Odnośnie kolejności działów - nie mam nic przeciwko, ale tym musi się zająć Ghulk. Dział o wydaniach gry miał powstać, ale z powodu braku danych na ten temat porzuciłem ten pomysł. Działanie specjalności w stworach u bohaterów nie jest tak do końca jasne. Co prawda mam dane na temat bonusów do 45 poziomu, ale nijak nie można z tego ustalić jakiegoś konkretnego wzoru (za wyjątkiem jednostek 5 i 6 poziomu). Jeżeli chcesz rozwinąć teksty "którego wybrać?", proszę bardzo :). Jednakże, zanim zaktualizujesz stronę, wolałbym je najpierw przeczytać.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Geront
|
Piszesz, że nie ma ogólnego wzoru – ale widać choćby przedziałami jakiś ogólny trend, np. liniowy, „przyspieszający”, „zwalniający”, czy coś takiego? Może na upartego dałoby się ogólny, nawet przybliżony wzór, znaleźć. Co do reszty – zrobię chociaż linki do specjalistów od czarów i umiejętności.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Rozród nie jest prawem człowieka.
|
Administrator wortalu
|
LINK. Ty mi powiedz jak można to ująć w słowa i umieścić w opisie specjalizacji, najlepiej na przykładzie. :) Specjaliści od umiejętności - ok, kolejna linijka pod oceną nie zaszkodzi. A zaklęcia? Gdzie myślisz umieścić taką informację?
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Geront
|
Faktycznie, te bonusy do ataku i obrony wydają się w przybliżeniu liniowe (a u niektórych hirków idealnie liniowe), ale o ogólny wzór, który by wszystko uwzględniał, jest trudno. Trzeba by popytać ludzi z dawnego WoG Teamu i tych od VCMI, bo oni się znają na mechanice jak nikt. Jeżeli nie znajdzie się żaden ogólny algorytm obliczania tego (w co wątpię – przecież w jakiś sposób gra to generuje, pewnie dość prostą funkcją matematyczną, tylko że zaokrąglanie może utrudniać znalezienie tego trendu), we wstępie o bohaterach umieści się po prostu link do tej tabeli albo podobnej. No i nie wiadomo, czy te bonusy działają identycznie w różnych wersjach gry. :-/ Co do wstawiania linku o specjalistach: przy umiejętnościach to faktycznie nie problem, ale dział zaklęć jest zrobiony w dość rachityczny sposób (wiem, czepiam się), czyli na tabelach, a nie divach. Na szczęście idzie sobie z tym poradzić – po prostu dodać w odpowiednim miejscu (np. pod informacjami o kosztach) dodatkowy wiersz, tak jak tutaj. W razie czego można pogrubić.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Rozród nie jest prawem człowieka.
|
Administrator wortalu
|
Tarnoob Jedwabislav Jeżeli nie znajdzie się żaden ogólny algorytm obliczania tego (w co wątpię - przecież w jakiś sposób gra to generuje, pewnie dość prostą funkcją matematyczną, tylko że zaokrąglanie może utrudniać znalezienie tego trendu), we wstępie o bohaterach umieści się po prostu link do tej tabeli albo podobnej.
Nie godzę się na to. Tam ma widnieć informacja, a nie link do niej. Z dwojga złego wolę obecny stan, a link ze szczegółami dot. specjalizacji (lub przepisane tabelki) umieścić w osobnym dziale. Tarnoob Jedwabislav No i nie wiadomo, czy te bonusy działają identycznie w różnych wersjach gry. :-/
Z tego co się orientuję, to na tym polu wszędzie jest raczej to samo. Tarnoob Jedwabislav Na szczęście idzie sobie z tym poradzić - po prostu dodać w odpowiednim miejscu (np. pod informacjami o kosztach) dodatkowy wiersz, tak jak tutaj. W razie czego można pogrubić.
Masz ode mnie zielone światło, nie wygląda to źle :).
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Administrator wortalu
|
Kolejna aktualizacja działu:
- W menu głównym pojawiło się kilka działów: Frakcje, Mechanika, Kampanie.
1. We Frakcjach wszystkie zamki zostały pokrótce opisane wraz z mocnymi i słabymi stronami. Najechanie myszką na ten przycisk rozwija także menu, w którym można znaleźć działy Jednostek, Zamków (budynki) oraz Bohaterów.
2. Do Mechaniki przeniesiono działy SI Komputera, Ruch po mapie, Targowisko (poprawione strzałki przy wymianie surowców). Dodano działy Interfejsu i skrótów klawiszowych, Wyniki końcowe (wraz z kalkulatorem), opis błędów występujących w grze, Oszustwa (czyli tzw. cheaty) oraz Pobieralnia, gdzie można znaleźć przydatne rzeczy, patche, fixy do Heroes 3.
3. Dział Kampanie czeka na śmiałka, który posiada solidną wiedzę nt. strony fabularnej gry i będzie w stanie zwięźle, aczkolwiek nie za krótko, opisać wydarzenia z kampanii Heroes 3, a nawet - jeżeli to możliwe - napisać solucje do każdej z nich. Jak zwykle - zachęcam do komentowania i szukania błędów. A śmiałków chcących przyczynić się do ukończenia serwisów - zapraszam na priv.
Pozdrowienia i chwała
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.10.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Wędrowiec
|
Czy wzór opisujący dokładnie na którym poziomie bohater ze specjalizacją w jednostce dodaje dodatkowy atak/obronę jest już powszechnie znany? Mam wrażenie, że trafiłem na prawidłowy. Sprawdziłem kilka różnych jednostek z różnych poziomów i wyniki wychodzą dokładnie takie jak w tym arkuszu (swoją drogą gratuluję wytrwałości twórcom).
Odgrzebuję, bo kwestia bonusów w przypadku specjalizacji bohatera w jednostce zawsze stanowiła dla mnie zagadkę. Przydałaby się taka podstrona w zakładce o bohaterach opisująca właśnie specjalności.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.12.2013, Ostatnio modyfikował: Maestro Grande
|
Administrator wortalu
|
Czy chodzi Ci o wzór:
A/O z bonusem = Zaokrąglenie w górę {A/O bazowe * [1 + 0,05 * Zaokrąglenie w dół (Poziom bohatera / Poziom jednostki)]}
? Tak, są plany by napisać o tym co nieco, jednakże chciałbym też oszczędzić liczenia odwiedzającym i najpierw dokończyć tabelę, którą podałeś (Tutaj w wersji online) i przedstawić pełne dane aż do tego 74 poziomu.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Wędrowiec
|
Tak, chodziło mi właśnie o ten wzór. Myślę, że dane które podałeś są już dość zadowalające, poziomy powyżej tych z arkusza to rzadkość. W każdym razie miło, że są co do tego jakieś plany :)
|
Administrator wortalu
|
Zgodnie z zapowiedzią - aktualizacja działu Heroes 3, prawdopodobnie ostatnia, ze względu na wyczerpanie tematu :P. Jak zwykle - zapraszam do komentowania i szukania błędów. :)
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Wędrowiec
|
Kosmetyczna uwaga: myślę, że warto dodać do "obrażeń wieżyczek" warto dodać informacje o błędach gry, które zamiast zmniejszać obrażenia od wieżyczek, zwiększają je (tarcza powietrza, płatnerz). Wiem, że jest to opisane w osobnym dziale (błędy i usterki), ale tam też to się przyda. Przejrzałem w poszukiwaniu jakiś literówek, nic nie znalazłem.
|
Administrator wortalu
|
A jednak, kolejna aktualizacja: - Wyniki końcowe - Dodałem tabelkę z jednostkami odpowiadającymi danemu wynikowi (podziękowania dla HotA Crew za podzielenie się tymi informacjami).
- Galeria - Wprowadziłem tam nieco porządku, a ponadto dodałem wiele grafik z osobistego zbioru.
- Drobne modyfikacje mające za zadanie ułatwić przeglądanie strony.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Administrator wortalu
|
Jak się okazuje, gdzieniegdzie wciąż czają się błędy. Wprowadziłem nieco merytorycznych poprawek przy opisach wiwerny, diabła, gorgony, ifryta, upiornego rycerza, mumii oraz zaklęć: klątwa, błogosławieństwo, teleportacja.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Administrator wortalu
|
Cytat z działu: Łąka Koniczyny: Wszystkie neutralne jednostki zyskują 2 punkty szczęścia. Według powszechnie przyjętego nazewnictwa jednostki neutralne to między innymi: Chłopi, Dziki czy Kryształowe smoki. Zatem do działu wkradł się błąd. Łąka koniczyny zwiększa szczęście jednostkom należącym do frakcji neutralnych: Twierdza, Cytadela oraz Wrota żywiołów! :)
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz
|
Administrator wortalu
|
W dziale o specjalizacjach dodałem sekcję dotyczącą umiejętności.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Geront
|
Gratulacje. :-) Bardzo elegancko to wygląda. Tak kompletnego opisu specjalności nie ma dosłownie *nigdzie* w necie. Doczepiłbym się tylko, że *prawie* każdy bohater specjalizuje się w zaklęciu, umiejętnościach lub stworach, bo są jeszcze ci od surowców. Domyślam się, że specjaliści od mistycyzmu działają podobnie, tzn. tam też procentowe bonusy od poziomu bohatera sumują się, a nie składają jak odsetki – tzn. następne 5% co poziom to też jest procent od podstawowej premii, a nie od łącznej premii do tej pory. Przy rozwinięciu umiejętności na poziom zaawansowany albo eksperta ładnie „wskakuje się” na wyższą i bardziej stromą prostą. Na wykresie nie są proste tylko dlatego, że pokazane są w równych odstępach poziomy o różnych różnicach, a dodatkowo mogą to odginać zaokrąglenia. Na szczęście u bohaterów Wrót Żywiołów specjalizacja w jednostkach jest bardzo jasna – i od razu stwory dostają taki bonus, jak u innych bohaterów dopiero na poziomie kilka-kilkanaście; jest też bonus do obrażeń; nic dziwnego, że WŻ są zakazane na wielu turniejach. Teraz po latach widać, że sam balans bohaterów, ich specjalności i umiejętności jest w Heroes III nie do końca dopracowany. Umiejętności drugorzędnych jest 28 i to powinno dawać 28 potencjalnych specjalistów od nich – ale tego nie ma. Zamiast tego dostaje się po kilku nudnych specjalistów w kompletnie bezużytecznych, rzadko używanych umiejętnościach jak pierwsza pomoc albo sokoli wzrok, ech. W idealnym Heroes od prawie każdego stwora, umiejętności albo zaklęcia byłby specjalista, a WoG/ERA i teraz VCMI pewnie dają takie możliwości. Przy umiejętnościach mógłbym dopisać odpowiadające im przedmioty – te wszystkie statuetki, medale, itd., tzn. linki do odpowiedniej części działu „artefakty”. To jakieś rozwinięcie dobrej praktyki typowej dla tej strony – czyli linki do specjalistów.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Rozród nie jest prawem człowieka.
|
Administrator wortalu
|
Aktualizacja w dziale Download. Link do najnowszej wersji HDmoda oraz nowa pozycja - plik instalacyjny Horn of the Abyss.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Geront
|
Przepiękny ten nowy dział. :-) Oczywiście jak zwykle mam garść uwag:
1. Stopka jest kompletnie niewidoczna, a dział „O stronie” jest dość ważny. Widzę go pod menu.
2. Jak pisał Bubeusz – brakuje jakichkolwiek informacji np. o fabule, a zwłaszcza teraz przez wersję HD ludzie pewnie wracają do kampanii. Przydałby się wstępny dział „O grze”, gdzie byłaby ich lista – jestem gotów to zrobić od ręki, jeśli ktoś zatwierdzi że to dobry pomysł.
3. Dalej brakuje *wewnętrznych linków* – kiedy troglodyta ma wpisaną odporność na oślepienie, to niech tam będzie link do oślepienia, bez skazywania użytkownika na wyszukiwanie zakładka po zakładce – bo może nie pamiętać, że to czar ognia
4. Brakuje *ilustracji* – kiedy we wstępie o czarach są wspomniane kapliczki, to niech tam będą ilustracje kapliczek – bo zwłaszcza ktoś nowy może nie kojarzyć ich, a ktoś czytający szybko przeoczy tekst, a obrazka nie.
5. Brakuje mi licznika odwiedzin pod menu – to jednak cenna informacja. Najchętniej w tym liczniku widziałbym *wykres* – jak tych odwiedzin przybywało przez lata. To byłaby cenna informacja o tym, czy np. premiera H3 HD, turnieje, Konwent, nowy serwis, itd. zwiększają liczbę odwiedzin. EDIT: Jeszcze jedno dość pilne. Zakładka o *szyku neutralnych armii* jest już jednolita, ale chyba odwrócona. Kiedy wróg ma przewagę, to się właśnie mocno rozdziela – spróbujcie zaatakować mnóstwo smoków, hehe. Kiedy właśnie są słabsi od bohatera, to się mocno skupiają – przez to trudniej je zabić jednym ciosem, zdążą zrobić kontratak, a nawet własny atak i nie przeżyją, ale chociaż zrobią trochę szkód… To takie irytujące, ale pomysłowe i gratki dla programistów Heroes III (chyba Mark Caldwell był wśród nich). Ciekawe, czy w innych częściach jest tak samo.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Rozród nie jest prawem człowieka.
|
Administrator wortalu
|
Tarnoob Jeszcze jedno dość pilne. Zakładka o *szyku neutralnych armii* jest już jednolita, ale chyba odwrócona. Kiedy wróg ma przewagę, to się właśnie mocno rozdziela - spróbujcie zaatakować mnóstwo smoków, hehe. Kiedy właśnie są słabsi od bohatera, to się mocno skupiają - przez to trudniej je zabić jednym ciosem, zdążą zrobić kontratak, a nawet własny atak i nie przeżyją, ale chociaż zrobią trochę szkód... To takie irytujące, ale pomysłowe i gratki dla programistów Heroes III (chyba Mark Caldwell był wśród nich). Ciekawe, czy w innych częściach jest tak samo.
Przecież jest dobrze. Armia bohatera stanowi np. 0-50% armii neutralnej (czyli jesteśmy słabsi) to neutrale się rozdzielą na 6 lub 7 slotów. Nie widzę błędu.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz
|