Imperium

[WoG] Język ERM

Jestem nowy w jaskini i nie wiem czy dobrze trafiłem z tematem.
Mam problem ponoć internet to skarbnica wiedzy ale cóż nie wyszło tym razem.
Nie umiem kompletnie posługiwać się językiem ERM. Czy może ktoś napisać co, jak, gdzie i kiedy??
Sorki, że proszę o lekturę ale nie wiem już co robić. :(

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn


Z popiołów strzelą znów ogniska,
A mrok rozświetlą błyskawice!
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz powróci na stolicę!
__________________________________________

Eh... Nawet jeśli nie chciało Ci się 'przeszukiwać' JB, to wystarczyło w Google wpisać hasło 'skrypty ERM', i na pierwszej stronie można znaleźć coś takiego. Masz tam chyba wszystko, czego dusza zapragnie. Od podstaw, w przystępnych lekcjach.
Apeluję - zanim coś napiszecie na forum, spytajcie wujka Google na kilka sposobów!


Nie pytaj co JB może zrobić dla Ciebie. Pytaj co ty możesz zrobić dla JB.

Nie chce zaczynac nowego tematu to napisze tutaj : jak uruchamiam WoG to mi wyskakuje blad o tresci : RescoureManager::GetSpreadsheet could not find the text rescource "ZCrBank.txt" naciskam OK i wyskakuje Initalization Failed , naciskam OK i nic nie uruchamia sie.. help :P

Szczerze to pytałem wujka Google ale wszystkie FAQ dla skryptów były w języku angielskim albo ruskim. Nie znalazłem nic ciekawego w języku Polskim. Dlatego napisałem tutaj. Jeżeli coś przeoczyłem to trudno ale chyba lepiej się zapytać tu na forum i pogadać jak człowiek z człowiekiem nie Uważam, że osoba, siedząca w tym po uszy, pomoże mi więcej niż wujek Google nie tak


Z popiołów strzelą znów ogniska,
A mrok rozświetlą błyskawice!
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz powróci na stolicę!
__________________________________________

ZVSE
!#IF:Q2^Czy zaglądałeś do Kwasowej Groty, a dokładnie do Gildii ERM?^;
!#IF&2:M^Tak.^;
!#IF&-2:M^Nie.^;

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2008, Ostatnio modyfikował: Ghulk


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Tak

Zaglądałem, ale dalej nie jestem w stanie zrozumieć tego jak tworzyć własne skrypty.
Mógłby ktoś napisać podstawowe zmienne - co oznaczają itp.
Numery bohaterów, stworów, artefaktów, umiejętności, profesji, właściwości jakie możemy nadać budynkom
Gdzie robimy skrypt i jak

Jaka jest prawidłowa składania??
To na tyle jeżeli chodzi o Język ERM!

Drugim problemem jest błąd:

[color=red]ERM syntax Error.
File:ERM
Line:1930
Reason:
"UN:U"-cannot get object coordinates.
SAVE all ERM vars to WOGERMLOG.TXT(may take time)?
[/color]

Zaczyna się on w połowie WoGifikacji jakiejkolwiek mapki. Odpowiedzi to TAK i NIE. Wybieram TAK i wyskakuje komunikat:
[color=red]U81/-1/-1/2; [Store coordinates of next Scholar in v2/v3/v4]
SCv2/v3/v4:T?yl L?y2; [Get type of Scholar (yl) and spell taught (y2), if any]
VRy2:-1024: [Subtract 1024 to get spell number]
VRy3:
[/color]
Odpowiedzią jest TAK

Następny komunikat:
[color=red]Komenda ERM ma złą składnię. Zostaje pominięta. [/color]
I odpowiedzią jest TAK

Następny komunikat:
[color=red]U81/-1/-1/2;[/color] z odpowiedzią TAK

Następnie ponownie:
[color=red]Komenda ERM ma złą składnię. Zostaje pominięta. [/color]
I odpowiedzią jest TAK
Po tym to:
[color=red]U81/-1/-1/2;[/color] z odpowiedzią TAK

I ponownie błąd pierwszy:
[color=red]ERM syntax Error.
File:ERM
Line:1930
Reason:
"UN:U"-cannot get object coordinates.
SAVE all ERM vars to WOGERMLOG.TXT(may take time)?
[/color]

Z tym, że są inne dane w Line:3519 i Reason: "SC:"-not a scholar
Odpowiedzi TAK i NIE biorę NIE i wyskakuje błąd podobny do tego:
[color=red]U81/-1/-1/2; [Store coordinates of next Scholar in v2/v3/v4]
SCv2/v3/v4:T?yl L?y2; [Get type of Scholar (yl) and spell taught (y2), if any]
VRy2:-1024: [Subtract 1024 to get spell number]
!!VRy3:
[/color]
Odpowiedzią jest TAK

I w kólko to samo, że nieprawidłowa składnia ERM mimo, iż nic nie zmieniałem. Powtarza się to na początku i końcu każdej tury czy komputera czy mojej i podczas walki. Błąd powtarza się kilka razy zanim gra rusza dalej z różnicami, o których pisałem wyżej. Nie mam zielonego pojecia co z tym zrobić.
Herosy SoD mam orginalne z nowej extra klasyki Gold Edition WoGa mam z Kwasowej Groty.
Błąd wyskakuje od kad zaisntalowałem Edytora skryptów ERM. To chyba tyle jeżeli chodzi o błedy.
Mam nadzieje, że ktoś pomoże ;/


Z popiołów strzelą znów ogniska,
A mrok rozświetlą błyskawice!
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz powróci na stolicę!
__________________________________________

to sygnał bogów, aby nie włączać wszystkich opcji WoGifikacji. Howgh!


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Nie mam wszystkiego zaznaczonego na TAK, a nawet jeśli to jakie to ma znaczenie
Od zawsze mam takie same ustawienia i jak wgrałem tego Edytora ERM mi to wyskakuje dlaczego

Wcześniej jakoś normalnie gra funkcjonowała. A co ze skryptami

Wczoraj napisałem skrypt według wzoru w gildii ERM w kwasowej grocie o to on:
ZVSE
!#HE68:L1^Hero1a.pcx^;
!#HE68:L2^Hero1b.pcx^;

Dzień wystąpienia zdarzenia 672 powtórzenia nigdy.
Bohater to Tamika postawiłem ją przed zamkiem i nic sie nie dzieje wyskakuje błąd, którego nie rozumiem co jest źle

A to błąd:
EIP = 0x0044F9EF, Access Violation. Attempt to read the inaccessible data at 0x00000000
The Latest Executed ERM Receiver:
HE68:L2^Hero1b.pcx^;
Register Context:
EAX = 0x048B31FA
EBX = 0x048B31FA itp.

Zdjęcia mam w pliku Data w formacie .pcx czy trzeba je dać do któregoś z katalogów w pliku DATA??

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.07.2008, Ostatnio modyfikował: Shreem


Z popiołów strzelą znów ogniska,
A mrok rozświetlą błyskawice!
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz powróci na stolicę!
__________________________________________

Witam jestem nowy nie chciałem robić nowego tematu mam problem z napisaniem skryptu na nowy artefakt dawałby on 8 ataku 8 obrony 2 mocy zaklęć minus jeden do wiedzy ulepszałby diabłów i arcydiabłów w piekielnych baronów pozwalał rzucać zaklęcia pech i klątwa na mistrzowskim poziome bez tracenia many da sie napisać taki skrypt ?
EDIT:mam jeszcze jedno pytanie obiekt typu 62 podtypu 63 nazywałby sie wieża arcymaga gdzie było by kilka opcji do wyboru:
1.rekrutuj magów
2.skorzystaj z obserwatorium
3.porozmawiaj z arcymagiem
4.udoskonal jednostki
5.odjedz w spokoju

wybierając opcje 2 mamy do wyboru 2 zaklęcia aurę artefaktów i zasoby ziemi nie uczymy sie ich i nic nie kosztują.
wybierając opcje 3 mamy do wyboru 3 pytania

1.bleble
2.blabla.
3.blable
wybierając 1 jest jakaś wiadomość 2 upgrejdujemy magów w arcymagow 3 jest jakaś wiadomość

opcja 4 tracimy 5000 zł 2 rtęci i teraz gremlinolaje na całej mapie zamiast lodowego pocisku rzucają krąg zimna.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.08.2008, Ostatnio modyfikował: Lairis


|^^^^^^^^^^^||____
| TRUCK |||""'|""__,_
| _____________ l||__|__|__|) :O
|(@)@)"""""""**|(@)(@)**|(@)

Też miałem problem. Ale po przeczytaniu tego już wiem o co chodzi.


"Zał przestancie mi banowac konta 1!!!!"
Gothicdiego w temacie Humor Jaskiniowy

Z braku chęci zakładania nowego tematu zadam swoje pytanie w tym, gdyż bądź co bądź nieco na siebie nachodzą.
Czy w WoG można dokonać zmiany nazwy i bonusów/malusów artefaktu przy jednoczesnym zachowaniu jego wyglądu?


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Tak, za pomocą ERM.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Nie, widzę że to sensu nie ma co napisałem :) Potrzebuję zrobić coś takiego, żeby Upiorny Smok i Krwawy Smok postarzały z 50% skutecznością, Krwawy się odsysał zamiast z 40% to z 50% skutecznością (wszystko to na początku). Po tym muszę też zmodyfikować ich linię rozwoju (obniżyć zwiększanie skuteczności postarzania co poziom z 8% do 5%). no i potrzebuję też naturalnie zmienić ich statystyki (atak, obrona, cena itp) Tylko o tyle mi chodzi. Jeśli jest ktoś mądrzejszy ode mnie, to proszę o szybką odpowiedź, w jakim pliku są te staty, i jakiego programu użyć, by ten plik otworzyć i zmodyfikować :)

PS: Jak zapisać zmiany i gdzie zapisać powstały plik z rozszerzeniem erm, aby zmiany dzialały ?

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 18.07.2009, Ostatnio modyfikował: Hekke

Mam pytanko dotyczące skryptów.
Chcę zrobić misję, w której upadli ludzie będą się mścić za ich los :)
Potrzebuję skryptu, który umożliwi produkcję jednostek z Zamku w Inferno. Wiem, że jest to możliwe za pomocą ERM, lecz ja go nie umiem używać :P

Pomoże ktoś?


Z popiołów strzelą znów ogniska,
A mrok rozświetlą błyskawice!
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz powróci na stolicę!
__________________________________________

ERM daje wiele możliwości, jednak wymaga cierpliwości do jego opanowania. Jeśli masz problem z ERM zgłoś się do Altaira. Teoretycznie możesz się z Nim skontaktować przez PM jednak bardziej polecam Ci zajrzeć na forum AC i w stoliku o WoGu zadać pytanie w odpowiednim temacie. Ułatwię Ci zadanie - odpowiedni temat jest tutaj.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.10.2009, Ostatnio modyfikował: Filus


H3 - świetne, WoG - boski, H5 - tandeta, szmelc i wszystko co najgorsze...