Imperium

Kampania Nieświęte Przymierze problem

Witam

Mam problem z kampanią "Nieświęte Przymierze". W pierwszej misji nie daję rady z przebiciem się na wschód. Gdy zajmuje zamek na południu i ruszam w stronę nekropolii na południu, wtedy pojawia się kilku bohaterów wroga w pobliżu miasta startowego z dużą armią. Gdy próbuje zająć nekropolie wroga dalszą, natrafiam na zbyt silny garnizon. Jak by tego było mało, pomimo szybkiego rozwoju, gdy Yog spotyka nasilniejszego bohatera, nie ma szans. Wróg ma po 50 czarnych rycerzy i z 20 smoków. Odległości są tak duże, że nie mam szans utrzymać swoich zamków bez Miejskiego Portalu. Niech ktoś da jakieś pożyteczne wskazówki, napisze jak przeszedł tą kampanię, bo po prostu już nie mam pomysłu. Gram na najwyższym poziomie trudności i nie chcę zmniejszyć, bo wszystkie poprzednie na takim ukończyłem i zamierzam też tą pokonać :P Nawet Tnij i Siecz udało mi się jakoś przejść, a tu zero koncepcji.

Mi się udało ukończyć całość na 5. To było już jakiś czas temu, także nie pamiętam szczegółów. Niemniej fakt, ta mapa jest ekstremalnie trudna, nawet na 3 poziomie. Ode mnie kilka rad:

1) Yog (tak jak i reszta bohaterów) nie przenosi umiejętności z poprzednich kampanii. Są ustawiane losowo, więc wypada restartować mapę, aż wypadną nam interesujące umiejętności.

2) To może zabrzmi jak kiepski kawał, ale wypada mieć artylerię. W połączeniu z łucznictwem i wysokim atakiem, balista pozwala szybko opanować najbliższy teren i jest zabójcza w pierwszych potyczkach.

3) Niektóre stworzenia mogą się dołączyć, więc jeżeli Yogowi trafi się dyplomacja, jest szansa na zebranie sporej armii na początku gry.

4) Twierdzę na południu, jeżeli już zajmujesz, to tylko dla dochodu. Nie warto jej rozbudowywać.

5) Trzeba zaatakować jak najszybciej, najlepiej od północy. Najpierw zająć pierwsze dwie nekropolie i kopalnie w pobliżu. Jeżeli są rozbudowane, poczekać do nowego tygodnia i zebrać armię.

6) Mniej więcej w środku mapy są kolejne dwie nekropolie. Komputer będzie miał zbyt silne armie aby stoczyć otwartą walkę, ale jeżeli jesteś szybszy możesz mu odbijać zamki i uciekać. Wróg będzie tracił czas na odbijanie zamków. Świetnie by było, gdybyś odbijał je w 7 lub 1 dniu i zabierał przyrosty.

7) Zapewne prędzej czy później dojdzie do oblężenia przez silniejszego wroga. Należy wtedy jak najszybciej zniszczyć katapultę zanim zrobi wyrwę w murze lub zniszczy bramę.
Wówczas grożą Ci jedynie jednostki latające i strzelające. Szkielety, zombie czy czarni rycerze zostają całkowicie wykluczone z bitwy.

8) Jeżeli nie jesteś w stanie obronić swoich twierdz i atakuje je najsilniejszy bohater, pozwól mu je zdobyć. Jeżeli będziesz miał 4 nekropolie z północy, a wróg dwie twierdze i jedną nekropolię z południa, sytuacja staje się dla Ciebie korzystniejsza z każdym kolejnym tygodniem.

9) Nawet jak się zastosujesz do tego co napisałem, mapa i tak będzie baaardzo trudna :)


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Dzięki za odpowiedź, ale tuż po tym jak napisałem tego posta podszedłem jeszcze raz do tej mapy i tym razem się udało :D Zrobiłem właśnie tak jak napisałeś, nie jak w przeróżnych poradnikach, gdzie radzą, by od razu zaatakować południową fortecę. Ja postanowiłem w pierwszym tygodniu ruszyć na północną nekropolię i wkroczyć siódmego dnia. Jak się spodziewałem, wróg nie zostawił garnizonu i nieźle się rozbudował, toteż miałem już smoki i wampiry na starcie. Po tym bał się mnie zaatakować a ja miałem możliwość powrotu do pierwotnego miasta przez portal. W kilka tygodni sprawa się rozwiązała, a dłużej zajęło mi bieganie Yogiem po akademiach i arenach :P Z góry wielkie dzięki ;)

Ta misja była akurat dość łatwa, za pierwszym podejściem mi się udało. Podobnie jak drugą i trzecią.
Niestety mam problem w misji gdzie dowodzę Gelu, a bez niej nie odblokuję kolejnych. Mógłby mi ktoś pokrótce wyjaśnić jak przejść tą misję nie obniżając poziomu trudności? Byłbym bardzo wdzięczny, bo już 3 razy podchodziłem do niej bez skutku...

Misja o Gelu to mniej więcej tak:

1) Restartuj, aż wybierzesz dobre umiejętności. Mądrość, logistyka i magia ziemi obowiązkowo. Przydałaby się jeszcze m. powietrza.

2) Mając silnego bohatera i kilku strzelców możesz szybko opanować okolicę. Jedziesz na wschód i zajmujesz drugi bastion. Nekropolii nie zajmiesz za szybko, ale pośpiech jest wskazany.

3) Możliwie najszybciej wbijasz do podziemi, zbierasz co się da. Obok stawu z klejnotami wychodzisz na powierzchnię, bierzesz kopalnię i odwiedzasz namiot. Wracasz do podziemi, idziesz dalej i skręcasz na zachód i przechodzisz przez portal, za którym jest czerwony namiot i kopalnia.

4) Ja walczyłem z budowniczym, więc komputer nie był szczególnie agresywny. Niemniej gdy będziesz miał złote smoki idziesz korytarzami na południe i wychodzisz na terenie wroga. Co teraz? Zapewne nie będziesz w stanie pokonać nekromantów w polu, więc, albo zdobywasz jedną z nekropolii, przyjmujesz oblężenie i stosujesz trick "zniszczenie katapulty". Druga opcja - jeżeli jesteś szybszy to odbijasz miasta i uciekasz, wykupując lub niszcząc słabe garnizony. Bardzo w tym pomaga m. powietrza. Po jakimś czasie koleś straci sporo jednostek, a Ty korzystając z miejskiego portalu przerzucasz posiłki na front. Jak co to mam sejwa z sytuacji, jak porobiłem to przez kilka tygodni i wydałem komputerowi bitwę na moich warunkach. Jest jeszcze 3 opcja - tworzysz drugiego bohatera i stosujesz kombinację: armagedon, złote smoki i poddanie się za kasę.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Spróbuję, ale nie brzmi za łatwo... Następne misje są jeszcze trudniejsze?

Powiem tak, 5, 6, 7 są trudne. A 8 - 12 to to totalny banał... Aż dziwne, że finałowe mapy są tak łatwe nawet na 5 poziomie. Na pocieszenie powiem, że ostatnia kampania na 5 to dobre wyzwanie i wbrew pozorom ciekawe.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Aż wstyd przyznać, że zazwyczaj pocinam na 'koniku', tudzież 'wieży'... :D

Hehe. Każdy daje z siebie ile może. W sumie to nawet dobrze, że dali wybór trudności w kampaniach SoD, teraz każdy może je ukończyć.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

To prawda. Na przykład w trzeciej misji Igrania z Ogniem nie da się zmienić poziomu i z tego powodu nie przeszedłem jej do dzisiaj :P

Jeśli ktoś ukończył tą niemożliwą misję, to poproszę o jakieś porady... Mam potężnego herosa (Adrianne) i zwykle rozwalam 1-2 wrogów, ale potem wrogich bohaterów jest tyle że nie nadążam ich eliminować ;(

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2010, Ostatnio modyfikował: Sheogorath

Co do Spalenia Tatalii:

1) Musisz mieć kilku dobrze rozwiniętych bohaterów, sama Adrienne nie wystarczy.

2) Magia ziemi obowiązkowa, bez miejskiego portalu ta mapa jest bardzo nieprzyjemna.

3) Oddziały, które są w garnizonach MOŻNA DOŁąCZYĆ. Adrienne i jakiś drugi hero leci na zachód, zbiera oddziały z garnizonów i atakuje od razu komputerowych. Jeżeli szybko zdobędziesz siedliska wokół Twojej pierwszej wiochy lecisz mocnym bohaterem do podziemi i klepiesz pomarańczowego. Jeżeli szybko rozprawisz się z seledynowym i pomarańczowym, dasz sobie radę.

4) Jak masz możliwości, to szybko zbieraj oddziały i leć jak najszybciej.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

No jak punkty 3 i 4 wykonywałem, ale niestety portalu nie mam, będzie trzeba w którymś z nekropolis rozbudować gildię, spróbuję i dziękuję za porady :P

W pierwszej mapie dostawałeś miejski portal za wykonanie zadania. Ale pewnie nie będzie Ci się chciało zaczynać od nowa, prawda? :) Ja jak skończyłem 3 mapę był miesiąc 2, tydzień 2, dzień 3, więc wypadałoby abyś mniej więcej w tyle załatwił sprawę.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

O nie nie :P Przechodzić drugą misję kolejny raz to ja nie mam ochoty ;)
Spróbuję zdobyć "portal". Kurde, że też musieli taką trudną misję dać na koniec :)

Co prawda nie potrzebuję jeszcze pomocy, bo dopiero zacząłem, ale chciałbym wiedzieć jakie mieliście sposoby na mapkę "Odkrywanie tajemnic". Pierwsze podejście zakończyło się fiaskiem. Czuję, że szykuje się kolejna męczarnia ;]

No tak, kolejna ciężka mapa. I nie wiele da się poradzić:

1) Jeżeli masz dyplomację, którymś z bohaterów to masz szansę na to, że przyłączą się do Ciebie niektóre jednostki. Bez też jest szansa, ale mniejsza.

2) Rozbuduj się jak najszybciej. Jeżeli coś Ci się dołączy i masz artylerię, pojedź do środkowej części mapy i zajmij nekropolię. Niemniej ich bohater może mieć dobre czary przywołujące i ofensywne, więc zadanie najprawdopodobniej okaże się trudne.

3) Drugi bohater niech jedzie na wschód i zajmie drugą nekropolię. Jeżeli będziesz miał dość szczęścia, na zachodzie jeszcze nikt się nie pojawi.

4) Ważne, abyś jak najszybciej zdobył na mapie siedliska drakoliczy i czarnych rycerzy, bowiem wspomagają one też przyrost w zamkach wroga.

5) Potem musisz utrzymać co masz i powoli posuwać się do przodu. Zapewne zdarzy Ci się kilka ciężkich oblężeń.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.09.2010, Ostatnio modyfikował: Taro


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.