Imperium

Atak i obrona, inicjatywa i GB

Witam!Mam parę pytań:

a)W jaki sposób atak wpływa na obrażenia zadawane?
b)W jaki sposób obrona wpływa na obrażenia otrzymywane?
c)W jaki sposób działa GB i inicjatywa?

Oczekuję odpowiedzi jasnych dla początkującego, bo sam takowym jestem :p


Memento mori

a,b) Atak, Obrona
Odpowiedź na pierwsze 2 pytania jest taka sama, gdyż zarówno atak jak i obrona są wykorzystywane we wzorach na obrażenia

Jeżeli: Atak > Obrona
Ilość jednostek*wartość obrażeń * ((Atak-Obrona)*0,05+1)
Jeżeli: Obrona > Atak
Ilość jednostek*wartość obrażeń / ((Obrona-Atak)*0,05+1)

W skrócie każdy punkt ataku ponad obronę zwiększa zadawane obrażenia o 5%.
Dodatkowo talent Atak zwiększa wynik powyższych wzorów o dodatkowe 5/10/15% w zależności od poziomu jego znajomości.

c) Inicjatywa i GB
Inicjatywa to z niewiadomych dla mnie powodów jeden z trudniejszych elementów do załapania przez większość ludzi, mimo, że zasada jej działania jest bardzo prosta.

- jednostka może wykonać ruch kiedy wartość jej GB wynosi "1".
- gotowość bojowa wzrasta przy każdym ruchu paska o wartość inicjatywy jednostki / 100
- gra automatycznie to przelicza i podaje właściwą kolejność jednostek na pasku gotowości bojowej.
- można oczywiście wpływać na kolejność jednostek na pasku przy użyciu różnych czarów lub zdolności jak np. Boskie przewodnictwo.

Wszystko to co widzisz powyżej możesz znaleźć w Manualu do H5. Jest to tam wytłumaczone w bardzo przystępny sposób.

Aha! I nie zrażaj się za szybko do tej gry. H5 jest najbardziej rozbudowaną częścią z całej sagi. Wielu to przerasta i nie są w stanie ogarnąć jej mechaniki, co najczęściej kończy się stwierdzeniem, że 'gra jest gupia'. Opanowanie tej mechaniki na pewno nie przyjdzie ci z marszu. Jeżeli jednak nie poddasz się w przedbiegach w nagrodę dostaniesz najlepszą strategię w serii!

No i witamy w JB! :)

Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

@Dagon
Odp.:a,b)Czy to oznacza ,że mamy np. Enta obrona 40 i chłopa z atak 1 to redukcja obrażeń wynosi 100%?
Czy istnieje jakiś limit tego?Podobnie z atakiem-jest jakiś limit wzmocnienia obrażeń?
Odp.:c)Tzn. ,że krwawa furia ma GB 0/100 wykonuje ruch chłop i jej GB to 16/100?


Memento mori

a,b)
Obrona > Atak więc:

Obrażenia = 1*1/((40-1)*0,05 +1)
Obrażenia = 1 / 2,95
Obrażenia = 0,33... - zawsze zaokrąglasz w dół.

Czyli, w zasadzie tak - redukcja o 100%
Z tym, że tu jest wyjątek: obrażenia nie mogą być mniejsze niż 1, więc tym jednym chłopem zadasz 1pkt obrażeń.

Co do limitów
- to logicznym jest, że nie zredukujesz obrażeń o więcej jak o 100%.
- natomiast bonus do ataku wynosi maksymalnie +60 w stosunku do obrony.

c)
tak

Ps. Staraj się pisać czytelniej. Tutaj dbamy o poprawne wypowiadanie się.

Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Czy to oznacza ,że mamy np. Enta obrona 40 i chłopa z atak 1 to redukcja obrażeń wynosi 100%?

Pamiętaj o czymś takim, jak procent składany. A więc nie KAŻDY punkt obrony zmniejsza obrażenia o 5%, tylko każdy KOLEJNY punkt obrony zmniejsza obrażenia o 5%, tzn. jest to zmniejszenie równe obrona*5%, tylko obrażenia przyjmują wartość (0.95%)^obrona (czyt. 0.95% do potęgi o wykładniku równym obronie).

W uproszczeniu - zmniejszenie obrony jest zawsze nieco niższe, niż gdyby miało wynosić 5% za każdy punkt jej przewagi nad atakiem i w rezultacie zbliżenie się do 100% następuje przy różnicach o wiele większych niż 20 punktów. Na przykład przy ataku 5 i obronie 10 zadane obrażenia nie zostaną zmniejszone o 25%, a o około 23%.

EDIT:

Ekhm... nie przeczytałem uważnie Dagonowego wzoru. Rezultaty są nieco inne niż opisane wyżej, aczkolwiek faktem pozostaje, iż wzrastają nie linearnie, a parabolicznie (liniowo wzrasta dzielnik; widziałeś kiedyś na matematyce wykres funkcji f(x) = 1/x? Tutejszy powinien być podobny). Tak czy owak, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.10.2014, Ostatnio modyfikował: Hayven

a,b)

A jeżeli mamy 20 czarnych smoków atak 35 i 70 entów obrona 100 to ile obrażeń zada czarny smok-1 czy
45-70? Jak jeden to fajnie, miło było by patrzeć jak wrogowie próbują zabić naszego enta, a my ich wybijamy
magią zniszczenia :).

c)

A jeśli mamy furię(inicjatywa 16)i ładuje się jej pasek GB (tzn.16+16+16 itd.itd.)w końcu wyjdzie 112
to czy to 12 które zostało będzie uwzględniane przy następnym jej ruchu tzn. nie 16+16+16 tylko 12+16+16
itd.itd. ?


Memento mori

a,b)
Podstaw pod wzór, który podałem Ci wyżej. Zacznij sam kombinować co i jak. Nikt nie będzie za Ciebie przeprowadzał obliczeń, dla każdej możliwej pary jednostek. W ten sposób szybciej się też nauczysz.

c)
Po wykonaniu akcji wartość GB jednostek zawsze spada do 0.
...ale są wyjątki:
- efekt morale, po którego zaistnieniu wartość GB jednostki spada tylko do 0,5
- akcja czekaj, po wykonaniu której wartość GB jednostki również spada do 0,5
- szybka brama(lord demonów) - po użyciu zdolności wartość GB jednostki spada do 0,75

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 30.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

c)

A jak to działa z bohaterami?Kiedy oni mają swój ruch?


Memento mori

Bohaterowie mają inicjatywę równą 10.
- oczywiście są od tego wyjątki.

W tym dokumencie masz wszystko opisane.


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

c)

Wyjątki w sensie:

-Jhora
-Bohater z talentem magicznym lub krzykiem(GB spada do 30/100)
-Ork z Orężem Potęgi


Memento mori

W zasadzie to miałem na myśli tylko Jhorę. Tylko ona ma inicjatywę ponad 10.

- to, że bohater posiada Talent magiczny, Krzyk, Oręża Potęgi, czy co tam jeszcze, nie zmienia jego inicjatywy, tylko redukuje koszt GB podczas wykonywania akcji.


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

c)

Czasami(zwłaszcza na początku walki lub walki z neutralami)żadne stworzenie ani bohater nie ma GB 1.
Które stworzenie ma wtedy ruch?Czasem też(w walkach z neutralami)zauważałem ,że stworzenie bez akcji
czekaj lub efektu morale ma dwa ruchy pod rząd.Czym to jest spowodowane(mam patch 3.0)?


Memento mori

Zacznij w końcu korzystać ze źródła, które ci podałem, a dopiero potem pytaj jak czegoś nie rozumiesz. Na tym polega rozwiązywanie problemów. Na każde pytanie, które do tej pory zadałeś jest opisana rozległa odpowiedź w manualu.


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.