Witam!
[[ Logos]] przygotował zestawienie dokładnej ceny (w złocie i surowcach) rozbudowy każdego z zamków - zapraszam do pobierania i komentowania!
Pozdrawiam
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn
MiBGeront
|
"Cena każdego zamku" | 22.09.2007
Witam! [[ Logos]] przygotował zestawienie dokładnej ceny (w złocie i surowcach) rozbudowy każdego z zamków - zapraszam do pobierania i komentowania! Pozdrawiam Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it. |
Dragon KillerMieszkaniec
|
"Cena każdego zamku" | 22.09.2007
Dobra robota Logos :-) trzeba było trochę nad tym posiedzieć ;-) ..... Przydałoby się jeszcze małe podsumowanie myślę, że byłoby dobrze przyjęte..... ale to szczegół.... przecież do wszystkiego można dociec samemu ;-D przy odbrobince chęci ;-P . Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.09.2007, Ostatnio modyfikował: Dragon Killer *^Jestesmy tylko ziarenkiem piasku w otaczającej nas pustyni wszechswiata^*
|
KonquerGeront
|
"Cena każdego zamku" | 23.09.2007
To zestawienie nie ma zastosowania praktycznego, ponieważ nie uwzględniono cen jednostek (albo ceny całej standardowej tygodniowej populacji), a te, jak wiemy, mają duży wpływ na rzeczywisty "koszt" miasta. Wiadomo że względnie mała popularność Tower i Inferno na mapach PvP nie wynika z tego, że trzeba na nie łącznie wydać ok 20k złota więcej niż np. na cytadelę lub twierdzę. Ale i tak szacunek dla Logosa za tak drobiazgowe przedstawianie kosztów miast. W sumie do tej pory byłem przekonany że najmniej kasy trzeba wydać na cytadelę, a tu okazało się że twierdza jest AŻ o 200 sztuk złota tańsza. ^^ Play the middle if you want to survive.
|
Haav GyrGeront
|
"Cena każdego zamku" | 23.09.2007
Zgadzam się, to raczej niedużo pomoże nowym graczom. Ponieważ zlicza wszystkie dostępne budowle w zamkach, a prawda jest taka że do zwycięstwa w takich Tower czy Dungeon wcale nie potrzeba budować np: sprzedawcy artefaktów, ściany wiedzy, wiru magii itp.... W jednym z tematów sam podałem wartości zamków, bez zbędnych budowli. //From the beginnin to end
Losers lose, winners win This is real, we ain got to pretend The cold world that we in Is full of pressure and pain I thought it would chane But its stayin the same// |
KonquerGeront
|
"Cena każdego zamku" | 23.09.2007
Dzieło Logosa pobudziło mnie do własnego czynu społecznego - zestawiłem tutaj łączne ceny wszystkich jednostek z danego miasta (po 1 na każdy poziom). Nadal jest to niepełny obraz "drogości" jakiegoś miasta (nie uwzględniam przyrostów), ale pokazuje jak wyglądają różnice w kosztach jednostek w każdym mieście. A te są czasami naprawdę spore. CASTLE RAMPART TOWER INFERNO NECRO DUNGEON STRONG FORTRESS CONFLUX Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Konquer Play the middle if you want to survive.
|
AvonuWeteran
|
"Cena każdego zamku" | 23.09.2007
Jak dla mnie, dorzucanie do tego worka kosztów rekrutacji jest zbędne. Ale jak kto woli.
O ile co do kupca się zgadzam (choć czasem można natrafić na rarytasy w rozsądnej cenie), to już wir magii daje potężną premię w zamian za śmieszną cenę (1000 szt. zł).
A gdzie klejnoty? Chyba nie bez powodu zwiększono cenę rekrutacji aniołów.
Pierwsze słyszę. "When someone desires information, they come to me." - 8t88
Pipiru piru piru pipiru pi! |
TristanGeront
|
"Cena każdego zamku" | 23.09.2007
Popieram Avonu, lepszym pomysłem byłoby zrobić koszty rekrutacji wszystkich jednostek z tygodniowej populacji. HVI moderator
|
AvonuWeteran
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Krótkie podsumowanie cen rekrutacji tygodniowego przyrostu: jednostki nieulepszone/ulepszone 1. Forteca: 20120 +2klejnot/30800 + 4 klejnoty Dokładniejsze statystyki dodam później. Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu "When someone desires information, they come to me." - 8t88
Pipiru piru piru pipiru pi! |
LogosGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Witam. Na sam początek dzięki serdeczne, za te parę postów jakże cennych. W szczególności dziękuję MiB-owi za jego jakże ZNACZNY wkład w zaistnienie tego pliczku. A teraz z innej beczki... Pozdrawiam gorąco Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2009, Ostatnio modyfikował: Logos w róg, w różki wydmuszki
|
MiBGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Czyli skorzystanie z klienta FTP i wysłanie pliczku na sieć :P i to ze sporym opóźnieniem :( Widzę, że jest tutaj kilka osób zainteresowanych takim zestawieniem - może połączycie siły i przygotujecie pełne zestawieniem wraz z wyciągnięciem wniosków? :) Pozdrawiam If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it. |
AvonuWeteran
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Wystarczy zagrać w Cień Śmierci - wraz z wydaniem tego dodatku, zmieniono trochę balans gry. Nie wiem jak to działa w Heroes Complete , ale chyba ceny rekrutacji są z SoD-a.
Jeśli chcesz się bawić w konwertowanie pliku z excela z cenami jednostek (właśnie skończyłem tabelki), to mogę Ci to cuś przesłać. "When someone desires information, they come to me." - 8t88
Pipiru piru piru pipiru pi! |
LogosGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
@MiB@ Nie ze sporym opoznieniem tylko natychmiast niejako to zrobiles poniewaz pierwszy plik o ktorym byla mowa w mailu do Ciebie dotyczyla tylko jednego zamku a mianowicie Fortress i chcialem zeby do tamtego pliku ktos sie jakos odniosl - pozytywnie/negatywnie - ale nie bylo jakiegos odzewu wiec wyslalem calosc. A zreszta co tu bede biadolil i tak wykonales dobra robote MiB i uklony z mojej strony, w róg, w różki wydmuszki
|
KonquerGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
O ile wiem, anioł kosztuje 5k kasy 0 nic więcej. Zagraj na SoDzie.
To nie zmieni wiele, bo gdy jakaś jednostka jest tania to zazwyczaj nadrabia to wysokim przyrostem, lub też - inne jednostki z miasta są droższe (patrz Tower). Przecież sam napisałem na początku że moje zestawianie ma na celu uzmysłowić jak przedstawiają się orientacyjne koszty jednostek z każdego miasta. Wystarczy popatrzeć na to by wiedzieć że np. Zamek na pewno jest droższy od Twierdzy.
Twoje zestawianie także ma wady - przecież są jeszcze generatory na mapie z których czerpiemy jednostki i które zwiększają przyrosty w mieście. Play the middle if you want to survive.
|
LogosGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Achchchch i jeszcze jedna wazna kwestia. Otoz Avonu czy zrobiles zestawienie jednostek pod wzgledem nie tylko ich kosztu ale takze zdolnosci bojowych (atk, def, kwg, pow, pkt zycia, zasieg, specjalne zdolnosci i co tam jeszcze maja)? Oczywiscie jednostki no upgrade/upgrade. Tak sie sklada ze mam to na karteczkach i ze dwa razy przymierzalem sie do zrobienia projektu ale jakos slomiany zapal mnie chwytal w swe objecia, wiec narazie lezy gdzies na podlodze... Panowie, panowie... Bez klotni bo juz wyczuwam swoim 6 zmyslem ze do tego sie zabieracie. Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Logos w róg, w różki wydmuszki
|
AvonuWeteran
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Tylko sam koszt jedn. podst./ulepsz. plus premie z graala czy statuy legionisty. @Konqer Tak, nie dałem generatorów poza zamkiem, bo chodziło mi o podstawowa populację w mieście (gdzie jest wybudowany zamek). Nie uwzględniłem w kosztach też premii z graala czy statuetek legionisty. Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu "When someone desires information, they come to me." - 8t88
Pipiru piru piru pipiru pi! |
LogosGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Och nie, ja nie mam zamiaru byc obiektywny, ani mi sie sni Avonu. I rzeczywiscie, generatory maja sie nijak do jakiegos konkretnego przedstawienia kosztow cen jednostek, ale praaawie to samo mozna powiedziec o Statule i Graalu, poniewaz na samym pocztku gry nie otrzymujesz tych drogocennych artefaktow, prawda? Oczywiscie majac jeden z nich albo oba, zmienia to diametralnie postac rzeczy dla gracza i robi on w tym momencie zwrot o 360 stopni (az sie w glowie moze zakrecic :D) Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos w róg, w różki wydmuszki
|
AvonuWeteran
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Czyli chodzi Ci o coś podobnego do sinformacji z Age of Heroes, tyle że po polsku i w tabelce? "When someone desires information, they come to me." - 8t88
Pipiru piru piru pipiru pi! |
LogosGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Strzal w dziesiatke Ci wyszedl, pieknie to wyglada. Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Logos w róg, w różki wydmuszki
|
Haav GyrGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
Zestawianie wszystkiego osobno ma tylko połowiczny sens(jednostki, budynki +dodatki) To takie ogólne stwierdzenie. @Logos - ciesze się że kogoś jeszcze interesują takie smaczki w grze, a nie opiera się na opiniach(nie zawsze prawdziwych) panujących w necie. @Konqer - SoD w ostatniej wypuszczonej na rynek wersji na 100% zawiera z sobą pewne zmiany w cenach i statystykach jednostek np: Jaszczurołak i właśnie cena w klejnotach Archanioła.
Ale nie chodzi mi o przydatność tych budynków, tylko o to że są jedynie dodatkiem, bez którego można się obejść, więc z taktycznego punktu widzenia nie powinno się wliczać kosztów ich budowy, do takich zestawień.
Ah... czemu tego nikt nie widział w innych tematach o jednostkach? jakby tak pomyśleć dalej to jednak "niesławne" testy 1 vs. 1 dają jakiś częściowy chociaż obraz sił?;) A teraz powróce do początku wypowiedzi, nie da się obiektywnie oceniać ceny miast bez oceny jednostek które potem rekrutujemy. To bez sensu, nie można narzekać że Tower jest za drogie nie biorąc pod uwagę siły jednostek z tego zamku. Niemniej brak jeszcze balansu, nadal pewne rzeczy są za drogie lub za tanie(ale widać poprawe dzięki dyskusją fanów i WoGowi). Większość tych elementów wypływa głównie z gry on-line. Jednak nie można zbalansować gry idealnie, ponieważ trzeba by balasnować wszystko od cen, po statysyki a to sprawi że zamiast balansu nastąpi kompleny bałagan, bo każdy będzie widział balans inaczej. Poza tym gdy nawet się udało, to prawdopodonie gra szybko znudziłaby się wielu, bo każdy zamek w wyniku balansu byłby niamal identyczny, a tego w grze chyba nikt rozsądny nie chce? //From the beginnin to end
Losers lose, winners win This is real, we ain got to pretend The cold world that we in Is full of pressure and pain I thought it would chane But its stayin the same// |
KonquerGeront
|
"Cena każdego zamku" | 24.09.2007
To proste: nie można. ALE nam nie chodzi przecież o dokładne przedstawienie cen każdego miasta. Chodzi o określenie które miasto jest jednoznacznie uznawane za "drogie" (czyli takie którego lepiej nie wybierać na mapy których możemy mieć problemy z surowcami) lub "tanie" - i poprzeć to liczbami. Tak więc skoro widzimy że Tower w zestawianiu budynków jest niemal najdroższe a do tego ma najwyższy koszt rekrutacji jednostek (to jest suma - równie dobrze mógłbym wrzucić średnią a proporcje i tak by się zachowały) to można przypuszczać że na to miasto trzeba wydać bardzo dużo surowców a więc jest "drogie". Idźmy dalej - skoro koszt jednostek Tower jest najwyższy to znaczy że koszt całej populacji także jest najwyższy (różnice w przyrostach są znikome, nie liczę Conflux) a to oznacza że dokładając kolejne jednostki z generatorów na mapie także musimy się liczyć z najwyższymi (proporcjonalnie) kosztami. Chyba proste. W sumie mogłem nie dawać żadnych sum - średnia cena jednostki z każdego miasta byłaby bardziej wymowna. Co do balansu - wg mnie można stwierdzić że H3 jest zbalansowane ale hmm... "po części". Brak balansu w statystykach jednostek jest częściowo rekompensowany przez mariaż bohaterów dostępnych w danym mieście, kosztów miasta, potrzebnych surowców, specjalnych zdolności jednostek i unikatowych budynków. O całkowitym balansie nie może być jednak mowy - dysproporcje między Castle a Fortress są widoczne gołym okiem - 2 strzelców z czego jeden strzela dwukrotnie a drugi jest skuteczny wręcz kontra 1 strzelec bez ŻADNYCH zdolności (dodatkowo w Castle jest bohater ze specjalnością w Archery), stajnie, wyższa gildia. Wg mnie balans osiągniętoby poprzez obarczenie Castle przypadłością miasta ludzkiego z H1 i 2 - małą ilością życia i ulepszeniu strzelca Fortress, ale to już dygresja. Zresztą ja lubię te lekkie dysproporcje, nie chciałbym chyba idealnego balansu znanego np. ze Starcrafta (choć w H2 osiągnięto chyba idealna równowagę przy jednoczesnej różnorodności miast). Nigdy nie twierdziłem że Cytadelą "nie opłaca się grać' etc. Gram nią tak samo często. Po prostu przyzwyczaiłem się do tego elementu H3 choć z drugiej strony o ile wiem to Fortress i tak jest bardzo popularna na mapach PvP. Koniec offtopu. Play the middle if you want to survive.
|