Imperium

[Heroes I-III] HoMM Tools - zapowiedź

W najbliższych dniach będzie miało miejsce pierwsze, testowe wydanie HoMM Tools - zestawu narzędzi edycyjnych do plików HoMM I-III, tworzonych przeze mnie głównie z myślą o otrzymaniu czegoś, co nie byłoby tak brzydkie, toporne i niewygodne jak Resedit, ModHOMM3 i DefMaker.

Więcej informacji, włącznie z (dopiero rozpoczętym) opisem odpowiednich formatów plików i kilkoma screenami na mojej stronie, tam też w pierwszej kolejności pojawią się pliki do pobrania.

Jakkolwiek sama strona jest i będzie po angielsku, bo dwóch wersji prowadzić mi się zwyczajnie nie chce, same programy będą dostępne również w polskiej wersji językowej, chociaż niekoniecznie od samego początku.

Podstawowe informacje po naszemu, na wypadek gdyby ktoś miał z angielskim tekstem problem:

Cały projekt powstaje na podstawie własnej analizy plików gry i działania istniejących narzędzi, z pewnym dodatkiem informacji znalezionych w sieci, tych jednak zbyt wiele nie ma, a jeśli już coś jest, to po rosyjsku - na szczęście, jako-tako ten język znam.
Kod źródłowy dostępny będzie na licencji GPL, dostosowany do działania pod dowolnym systemem zgodnym z POSIX lub Windows NT - testy obecnie przeprowadzam pod PLD i Windows Server 2003. Na Windows 95, 98 i ME być może będzie działać, być może nie - jak ktoś sprawdzi, będzie wiadomo.

Wszelkie komentarze, pytania, sugestie i prośby o określoną funkcjonalność mile widziane.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn


Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...

Resedit – Resedit2 jest znacznie lepszy i wygodniejszy. DefMaker – na stronie WoGa jest H3DefTool, znacznie prostszy w obsłudze. Na mojej stronie jest nawet próbne spolszczenie.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Ghulk

Na mojej stronie jest nawet próbne spolszczenie.


Twoja strona zwraca gustowny biały ekran (Opera 9 i Fx 2). Any idea?

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

To była drobna pomyłka, gdzie zły plik się wstawił w miejsce index.php. Fixed.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Ghulk: z tego wszystkiego jeden tylko Resedit2 jakoś działa i wygląda. H3DefTool umie więcej niż DefMaker, ale wygodnym to ja bym go nie nazwał - a poprawić oczywiście nie można...


Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...

Witam!

Ok, stronka działa... ale w Operze Jej nie oglądałeś :P

A co zaś się tyczy tematu - możesz masz jakieś sugestie dla Enletha?
Co możnaby poprawić, jakie usprawnienia byłyby najbardziej przydatne modderom?

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Jak modder czynny najbardziej brakuje mi szybkich przeskoków pomiędzy katalogami (Data, Heroes3, eksportowane, pliki tekstowe). Bezpośrednie uruchamianie gry też by się przydało. Może dodanie opcji znanej z H3DefTool: przesuwanie grafik. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Uruchamianie gry wzięte pod uwagę, dzięki za sugestię.

Co do szybkiego przechodzenia między katalogami - zasadniczo, dążę do tego, żeby wszystko można było edytować w jednym programie, ze spójnym interfejsem i otwieraniem plików bezpośrednio z archiwum LOD, bez wypakowywania. To chyba załatwi problem używania x różnych programów, z których każdy sobie i po swojemu.

Pierwszy etap prac własciwie na ukończeniu - czyli prawie pełna funkcjonalność Resedita2, nie licząc tylko obsługi archiw H1, H2 (oba będą) i H4 (nawet nie posiadam, więc na razie w planach brak). Wersja testowa może jutro, może pojutrze. Na razie, coś do pooglądania.

Wbudowany edytor PCX jest już na dość zaawansowanym etapie prac, edytor DEF w fazie projektowania wyglądu interfejsu - jakieś sugestie?


Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...

Przesuwanie i położenie na siatce (plik Grid.pcx w H3DefTool). Szczególnie przydałoby się przesunięcie o określoną liczbę pikseli. W H3DefTool ta opcja jest zabugowana do bólu.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Drogi Enlechcie.

Czy jeśli na twojej stronie pojawia się taki napis: "This topic does not exist yet", to czy on oznacza, że zaprzestałeś (porzuciłeś) projekt, czy to, że on znajduje się w jakiejś sekcji twojej strony tylko dla wybrańców (między którymi ja nie jestem)?


Jeśli człowiek się nie rozwija, to się zatrzymuje w miejscu. Jak się zatrzymuje, to się cofa w rozwoju. Jak się cofa, to z powrotem wskakuje na drzewa. Jeśli wskakuje na drzewa, to tylko po to, żeby małpy powk...wiać własną osobą.

A co twój patch do edytora zmienia?
Napisałeś kilka opcjii, mi niezwykle przeszkadza, przy tworzeniu map, że losowy teren np na lawie pokazuje tylko lawę (jakieś 80%) i to jest bardzo nieprzyjemne, bo trezba ręcznie.


Mam do czynienia z fantastyką od urodzenia i mam niesamowitą wyobraźnię, efekty zobaczycie sami. I staram się być zawsze śmiertelnie poważny :)

Artarion, czytaj co do ciebie piszą. En nie robi dodatku do edytora tylko program do eksportowania i edycji plików z gry.


Play the middle if you want to survive.

Mój błąd - zmieniłem adresowanie na swojej stronie, link w temacie został stary. Już poprawiony.

Co do projektu - nie został porzucony, nie zmarł śmiercią naturalną, czy coś w tym stylu, ale ma dużo mniejszy priorytet niż sprawy jaskiniowe, więc idzie w niespiesznym tempie. Za to wymiernym efektem ubocznym pracy nad nim są opisy formatów plików, o ile ktoś ich potrzebuje i potrafi z nich skorzystać.


Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...