Mieszkaniec
|
Witam. Otóż niedawno kupiłem sobie toe i postanowiłem pobawić się edytorem. Zrobiłem już część mapy i chciałem zabrać się za podziemia jednak nie mogę ustawić ziemi. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Z góry dzięki.
Pozdrawiam, Kanther
Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn
ghtgfghftuhythytjh... przynajmniej jestem orginalny
|
Weteran
|
Nie mam teraz dostępu do H5 ale z tego co pamiętam to robiło się to mniej/więcej tak:
- Na początek ustawiasz "słoneczne niebo" w podziemiach - dzięki temu będziesz coś widział :) Nie pytaj jak się nazywa zakładka, w której się to robi bo nie pamiętam. Wiem, że są tam 3 opcje oświetlenia - jedno dla powierzchni i dwa dla podziemi(jedno jest właśnie tym "słonecznym niebem")
- Następnie zaznaczasz pędzel "3" lub większy i opcje "dig". Pędzel musi być minimalnie "trój-kratkowy" - jedna kratka na tunel i dwie po bokach na ściany.
I to tyle :) ps. Zajrzyj jeszcze do dokumentacji edytora - mnie swego czasu dużo pomogła.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
|
Mieszkaniec
|
Nie mogę ustawić tego słonecznego nieba w podziemiach. Czy to w ogóle jest koniczne? Próbowałem robić bez niego podłoże ale się nie da.
ghtgfghftuhythytjh... przynajmniej jestem orginalny
|
Weteran
|
Da się - tylko, że jak masz ciemno to tego nie widzisz :D
Aha! Nie pamiętam dokładnie ale możliwe, że trzeba też używać odpowiedniego rodzaju terenu do "kopania" tuneli - ale nie jestem tego pewien w 100%
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
|
Mieszkaniec
|
Aha czyli tak na prawdę ustawiłem tą ziemię tylko nie widzę tego? Bo robiłem dokładni tak jak powiedziałeś i nie wychodziło mi. Teraz muszę tylko znaleźć tą zakładkę, ale nie wiem gdzie ona jest.
ghtgfghftuhythytjh... przynajmniej jestem orginalny
|
Geront
|
Swego czasu napisałem na innych forum jak stworzyć tunele dla angielskiej wersji edytora: 1. Tworzymy mapę z podziemiami (Two Level Map)
2. Wchodzimy w podziemia (Show Underground)
3. Otwieramy zakładkę Titles (w Narzędziach z prawej strony)
4. Ustawiamy szerokość pędzla na x3 (Draw Tool Size)
5. Ustawiamy rodzaj pędzla (Terraforming) na lower
6. Tworzymy tunele
"Znani są ze swej wielkiej inteligencji i doświadczenia. Ci szamani wiedzą jak grać na tamburynie!" :o
|
Wędrowiec
|
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?
|
Geront
|
Tepenny Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?
Proponuję przeczytać przewodnik do edytora, bo wyjaśnianie tego na forum nie jest konieczne. Jeżeli nie możesz znaleźć na komputerze to podaje jakiś link z internetu:
http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/HOMM5_Editor_Theory_PL.pdf Zapoznaj się także z dyskusją prowadzoną w tym temacie oraz w temacie Edytor (w tym samym dziale).
|
Weteran
|
Skąd wogóle wziąść edytor do tej gry? Ja go nie mam, ale może dlatego, że kupiłem wersje 1.0.
|
Geront
|
Hiro Skąd wogóle wziąść edytor do tej gry? Ja go nie mam, ale może dlatego, że kupiłem wersje 1.0.
Jak odpowiada na takie pytanie jeden z polskich serwisów o HoMM V: Edytor map znajduje się w patchu 1.3. Wystarczy, że go zainstalujesz i możesz tworzyć własne mapy. Możesz też zainstalować polską wersję edytora, musisz ją wypakować do głównego folderu z grą (spatchowaną do wersji 1.3) i odpalić program instalacyjny.
W Serwisie H5 Jaskini Behemota znajdziesz więcej informacji o Patch 1.3.
|
Weteran
|
Dzięki, Sanctum. Zainstaluje ten patch i pobawie się trochę w kartografa. W HV zawsze irytowała mnie ilość mapek.
|
Wędrowiec
|
Mam jeden problem. Załózmy, że chcę zrobić mapę z jakimś bohaterem niewystępującym w kampanii w Dzikich Hordach np. Findanem. Tylko skąd go wziąć? Czy ktoś może min dać jakąś poradę? Pozdrawiam.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.03.2009, Ostatnio modyfikował: Sulia
|
Wędrowiec
|
Sanctum Tepenny: Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?
Proponuję przeczytać przewodnik do edytora, bo wyjaśnianie tego na forum nie jest konieczne. Jeżeli nie możesz znaleźć na komputerze to podaje jakiś link z internetu:
http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/HOMM5_Editor_Theory_PL.pdf Zapoznaj się także z dyskusją prowadzoną w tym temacie oraz w temacie Edytor (w tym samym dziale).
Dzięki, ziom.
|
Wędrowiec
|
Jak ustawić wejście (nad ziemią) do podziemi idealnie nad wyjściem (pod ziemią)?
|
Weteran
|
Najlepiej sprawdzić koordynaty tych dwóch obiektów. Zaznaczasz obiekt a następnie wybierasz opcję z menu "drzewo właściwości obiektu" czy jakoś tak... Powinno wyskoczyć okienko z lewej. Koordynaty znajdują się na samej górze. X,Y - szerokość i wysokość jak w matematyce, a dwie wartości(1 lub 0) dla Z oznaczają podziemia lub powierzchnię.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.10.2010, Ostatnio modyfikował: Dagon
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
|
Wędrowiec
|
Witam!
Mam problem z edytorem map.
Ostatnio próbowałem wgrać spolszczenie do edytora, nie zrobiłem kopii zapasowej(co ja sobie myślałem?!). Mam wersję 3.01 a spolszczenie jest chyba na 3.0 > 3.1. A teraz nie mogę go uruchomić ponieważ wyskakuje błąd "nie można znaleźć pliku um.dll" . Proszę o poradę. P.S. Napęd mi wykitował i nie mogę zrobić reinstala :/
One, to do good
One, to fight where others do not have the courage ...
One to smash the undead to destroy the industry led hell ...
One, to discovery the unknown ...
|
Weteran
|
Nie jestem pewien czy spolszczenie faktycznie pojawiło się z patchem 3.1, ale jeśli tak to czemu po prostu nie zainstalujesz nowego patcha zamiast kombinować ze spolszczeniami?
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
|
Mieszkaniec
|
Cześć! Jam mam z edytorem pewien problem :( ponieważ w ogóle nie wiem o co chodzi! Z jednej strony widzę różne obiekty jak stwory,budynki... i tak dalej a z lewej widzę jakieś napisy i co? Gdy naciskam na te napisy nic się nie dzieje.O co chodzi?
|
Mieszkaniec
|
Instrukcja.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.11.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik
carpe noctem
|
Wędrowiec
|
Witam, mam taki problem i już troche szukam odpowiedzi. Czy jest możliwe wygenerowanie mapy random z generatora map, a później wprowadzenie swoich zmian w edytorze map?? bo mam komunikat że usuwa znacznik RMG i z tego powodu nie moge odaplić tej mapki ani w single game ani w multiplayer... ktoś zna rozwiązanie tego problemu?
|