Imperium

Przyszłość starego świata.

Avonu

HoMM to nie D&D, gdzie bóstwa mieszają się w sprawy żyjących.

Niby racja, ale pamietaj w D&D większość bogów była wcześniej śmiertelnikami, a część z nich można traktować jak istoty z innych wymiarów lub popularnie nazwane ufoludki;)) o potęznej mocy i obsadzone przez Ao(jedyny chyba bóg) na boskich tronach.


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

Vendral

3. To świetnie, tylko jeszcze chciałbym usłyszeć opinię o czasie w którym się rozgrywa kampania Franuka Wlenina (szczególnie w stosunku do Might and Magic VII).

Faruk Welnin
Jego kampania dzieje sie po zakończeniu H3:RoE, ale przed MM7.

Vendral

4. Niby starczy, tylko z to że Crag Hack jest krasnoludem świetnie by tłumaczyło dlaczego tak niewiele się postarzał od zdarzeń w H I do jego pojawieniu się w H IV. OK, wygląda na to że ten będący człowiekiem został na Axeoth, a ten będący Krasnoludem poleciał z Resurectą na Ashan, a że był Krasnoludem to w odróżnieniu od pozostałych towarzyszy żył na tyle długo że mógł zapisać się w legendach Ashan.

Nie mógł się zapisać, bo Ashan dla niego nie istnieje i na odwrót. To tak jakbyś np. usłyszał w Fearunie o Cragu Hacku - imię to samo, ale postać nie może być, bo żyje w innym, odizolowanym uniwersum, gdzie nie ma bóstw z Forgotten Realms.

Vendral

6. czyli o WoG'u

WoG-u (ew. wogu, WoGu) - skrótowce piszemy z myślnikiem.

Vendral

1. Znane informację o Imperium Phynaxia

Imperium Phynaxianskim
Tak trudno zajrzeć na stronę w Jaskini o MM7 i poszukać opisów przedmiotów? I wziąć poprawkę na to, że Erathia w opisie przedmiotów odnosi się do Antagarichu, a nie królestwa Gryphonheartów.
Poza tym nie ma nic więcej - ot tyle, że Sporne Ziemie leża na terytorium tego dawnego imperium.

Vendral

2. Regiony pustynne na Antagarichu (położenie)

Pustynia na północ od gór Bracady. Masz zresztą ją zaznaczoną na mapce w dziale o MM7.
Krewlod to przede wszystkim tereny stepowe, a nie pustynia. Choć pewnie trochę piasku też tam się znajdzie.

Vendral

3. Miejsca występowania Trolli,Niziołków i Orków na Antagarichu

Trolle - bagna Tatalii
Niziołki - dawniej Eeofol, obecnie rozproszone.
Orki - Krewlod

Vendral

4. Co wiadomo o Pół.-Zach. Erathii i Pół.-Wsch. Avlee

To co pokazano w grach.

Vendral

5. Czy są jakieś wzmianki o mieszkańcach morza (podwodnych) otaczającego Antagarich, lub chociaż o Morskich Elfach.

Na szczęście brak tu mrocznych, leśnych, morski czy jeziorowych elfów jak w pewnej kaszanie. :P
Co do mieszkańców morza, to w MM6-8 masz ich ukazanych - morskie potwory, żywiołaki wody, rekiny, trytony, olbrzymie żółwie.
Dawno temu pod wodą rozciągało się oceaniczne Imperium Trytonów, ale upadło.

@Haav Gyr
Tyle, że w grach MM, większość tych bogów to albo wymysły (Mok, Baa, Moo, Tsantsa, Eep) albo potężne istoty, ale całkiem śmiertelne (Yak - lisz, Bark - żywiołak ognia). Żadna z nich nie miała boskich mocy znanych z D&D (choćby uderzenie pirorunem w krzywoprzysięzców ;) ).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.11.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Co do niziołków, to podczas Ostrza Armageddonu dowodzeni prze niejakiego Tavina pomagali Gelu w walce z diabłami, więc może po pokonaniu Kreegan wrócili z powrotem do Eofolu?


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Myślę że niziołki jednak nie wróciły do Eofolu, bo Kreeganie jako tacy nie zostali całkiem wytępieni (pod koniec H III AB wspomniane jest o kilku ich klanach które przetrwały, a ponadto mamy też paru bohaterów Kreegan w H IV). Ale dzięki z tym Tavinem (każda informacja dobra)
Do postu Avonu (ważne):
- Na pewno kampania Faruka Welnina musi być przed MM VII ? Bo z tymi ostatnimi kampaniami w H III i jego dodatkach to jest rożnie (w SoD dużo później, w AB dużo wcześniej)
- zostawię sprawę z Crag Hack'iem bo tym który mnie interesuję w tym temacie jest napisane w jego biografii w HIV. A w H V to jest wiele dziwnych przypadków (np. czar strzała Eldricha - który w H III jest królem Avlee ?)
- akurat ten skrótowiec jest z ang. a mam (może błędny) zwyczaj przy łączeniu słów polskich z angielskimi dawać apostrof (no cóż - nie jestem takim poetom jak niektórzy członkowie Jaskini i nie piszę też książki więc czasem bawię się tekstem :D )
- o artefaktach czytałem, tylko dla pewności zapytałem (jakby były jeszcze jakieś informację)
- na mapie Antagarichu jest coś w rodzaju pustyni w północno - zachodnim rejonie Erathii, ale nie jestem pewien ?
- ok, tylko jeszcze takie podpytanie czy Orki mogły żyć na obszarach dawnej Pustyni Bracady (za SoD wydaję się że należała do Krewlod, a przed Rozliczeniem to chyba do Erathii). Inna sprawa że do dzisiaj nie rozumiem dlaczego w MM VII Nighon jest aż tak zielony (na mapie).
- No właśnie o tych regionach to nie było za wiele (ale to może i dobrze)
- Ciekawe czemuż te Imperium Trytonów upadło (i czy na pewno ?). Podrożył bym jeszcze temat (żeby nie zrobić gafy).
I na koniec mile bym widział jakieś informację o Kiji (żonie Kilgora).
Właściwie to przydałoby się jakieś streszczenie HC Miecz Mrozu
Choć z tego co się dowiedziałem to głównymi wnioskami z tej części HC jest:
- wojna domowa w Nighonie po utracie władzy przez Mutare
- złowróżebne przepowiednie które Gelu wyciągnął nie wiadomo skąd (bodajże od Druidów, dziwne)
- nagłe (?) pojawienie się i zabranie przez Kije Miecza Mrozu
- porażka Tarnuma, który jak widać w intro H IV już tego nie odkręcił (ale mógł próbować :)).

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5.12.2008, Ostatnio modyfikował: Vendral


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Vendral

- na mapie Antagarichu jest coś w rodzaju pustyni w północno - zachodnim rejonie Erathii, ale nie jestem pewien ?

Na północny zahcód od Erathii jest prawie (prawie robi wielką różnicę) pustyni Deya.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Vendral

...pod koniec H III AB wspomniane jest o kilku ich klanach które przetrwały, a ponadto mamy też paru bohaterów Kreegan w H IV

Ogólnie wszyscy Kreeganie zostali oficjalnie zabici w AB, Te informacje masz również w M&M8. Nieoficjalnie fabuła H4 niestety zakłóciła nieco obraz i oficjalnie Kreeganie w H4 to jakby nowa część inwazji(mimo postaci znanych z H3). Przynajmniej tak mi się wydaje, choć mogę częściowo się mylić.

na mapie Antagarichu jest coś w rodzaju pustyni w północno - zachodnim rejonie Erathii, ale nie jestem pewien

Już ci wyjaśniono, a ja dodam że to pustnia ale nie piaszczysta, raczej sucha i martwa skorupa(teren rodzimy w H3 nekropolii)

ok, tylko jeszcze takie podpytanie czy Orki mogły żyć na obszarach dawnej Pustyni Bracady (za SoD wydaję się że należała do Krewlod, a przed Rozliczeniem to chyba do Erathii).

Orki w H3 nie były rasą rozpowszechnioną(to nie Warcraft), to gobliny i ogry dominowały w Krewlod. A większość obszarów Braccady należała do królewsta zwanego kiedyś Braccadum(chyba).

Inna sprawa że do dzisiaj nie rozumiem dlaczego w MM VII Nighon jest aż tak zielony (na mapie).

A co w tym niezrozumiałego? Powierzchnia Nighonu była "normalna" w dodatku dość żyzna, jedynie klimat był dość surowy.
Zrresztą pewnie Avonu mnie poprawi;) i wyjaśni ci dokładniej i prawdziwiej bo ja ekspertem nie jestem.


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

Moim zdaniem ciekawsza od kwestii umiejscowienia kampanii Ziarna niechęci w czasie jest inna sprawa. Mianowicie dlaczego w H3 mamy za stolicę Spornych Ziem miasto Welnin (a jego burmistrzem jest Faruk Welnin), a w MM7 jest Harmondale? Do tego jeszcze w MM7 nie spotykamy żadnego Faruka Welnina, a w historii Harmondale nie ma również o nim żadnej wzmianki, co sugerowałoby - jako że ów został władcą Spornych Ziem - że kampania jego ma miejsce po MM7. Za to w mieście znajduje się Katedra WelNin (właśnie tak pisane).


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Vendral

Myślę że niziołki jednak nie wróciły do Eofolu, bo Kreeganie jako tacy nie zostali całkiem wytępieni (pod koniec H III AB wspomniane jest o kilku ich klanach które przetrwały, a ponadto mamy też paru bohaterów Kreegan w H IV).

Kreeganie wyginęli po zakończeniu Ostrza Armagedonu. Do czasów MM8 nie pozostał żaden z nich, Katarzyna nawet o tym wspomniała podczas odwiedzin na Jadame.
Potem dostaliśmy Terry'ego Raya w HIV, który ustami Gauldotha wspomniał o tym, że Kreeganie wyginęli podczas Rozliczenia (a raczej, że tak powszechnie uważano). Ale wiemy tylko tyle, że to właśnie Gauldoth sprowadził (ponownie*) Kreegan na Axeoth.

*szczegóły w MM9

Vendral

- Na pewno kampania Franuka Wlenina musi być przed MM VII ?

W swoim liście w instrukcji do MM7 Archibald wspomina o ziarnie niezgody, które zasiał na Spornych Ziemiach. Po drugie, w przypadku H3:AB wspomniano wyraźnie, że ostatnia kampania rozgrywa się przed wydarzeniami z H3:RoE - przy Seed of Discounent ni ma takiej wzmianki, za to jest wzmianka, że po raz pierwszy od dłuższego czasu, ludzie i elfy walczyli razem przeciw wspólnemu wrogowi - a o tym właśnie opowiada Odnowienie Erathii, zgadza się?

A i jeszcze jedno: [color=red]FARUK WELNIN!!![/color]
Tak trudno zapamiętać te imię, skoro każdy tu wypowiadający tak je pisze?

Vendral

- zostawię sprawę z [color=red]Crag Hackiem[/color]

Vendral

- akurat ten skrótowiec jest z ang. a mam (może błędny) zwyczaj przy łączeniu słów polskich z angielskimi dawać apostrof (no cóż - nie jestem takim poetom jak niektórzy członkowie Jaskini i nie piszę też książki więc czasem bawię się tekstem :D )

a iA mOsHe lUpIę tAk PiSac I cZy cI sIe tO pOdObA?
Zdaje się, że w Jaskini wspomniano coś o poprawnym pisaniu postów i o ile rozumiem, że ktoś może nie wiedzieć, jak pisze się odmiany obcojęzycznych nazw, to w tym przypadku jest to zwykła ignorancja.

Vendral

- na mapie Antagarichu jest coś w rodzaju pustyni w północno - zachodnim rejonie Erathii, ale nie jestem pewien?

Masz już wyjaśnione powyżej. Owszem jest to teren "pustynny", ale z powodu działań nekromancji, która w ciągu tysiąclecia wysysała życie z całej tej krainy. Tak więc ta jałowa ziemia jest "sztuczną pustynią".
Poza tym w Nighonie znajdziesz też obszary pustynne, na przemian z górzystymi (śnieg) i wulkanicznymi. Ogólnie powierzchnia Nighonu nie jest zbyt przyjazna (oprócz wrogiego terenu trzeba pamiętać o potworach), dlatego większość mieszkańców żyje pod nią.

Vendral

- Inna sprawa że do dzisiaj nie rozumiem dlaczego w MM VII Nighon jest aż tak zielony (na mapie).

Z tego samego powodu co Erathia, Dolina Kurhanów czy Kraina Olbrzymów - te krainy nie są "zielone" (lasy), ale nie są też pozbawione życia jak w przypadku większości terenów Deyji.

Vendral

I na koniec mile bym widział jakieś informację o Kiji (żonie Kilgora).

Wszystko masz w Mieczu Mrozu.

Vendral

Właściwie to przydałoby się jakieś streszczenie HC Miecz Mrozu

Masz nieoficjalne spolszczenie tej kampanii - otwórz ja w edytorze map WoGa i wyeksportuj teksty z kampanii i poszczególnych map i sobie je poczytaj.

Haav Gyr

Orki w H3 nie były rasą rozpowszechnioną(to nie Warcraft), to gobliny i ogry dominowały w Krewlod. A większość obszarów Braccady należała do królestwa zwanego kiedyś Braccadum(chyba).

Haav, zapamiętaj sobie raz na zawsze:
- Bracada (ew. Brakada) - od abrakadabra (ang. abracadabra)

A to wczesniejsze pańswto rycerzy i magów, zwało się Bracaduun.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Avonu

Haav, zapamiętaj sobie raz na zawsze:
- Bracada (ew. Brakada) - od abrakadabra (ang. abracadabra)

A to wczesniejsze pańswto rycerzy i magów, zwało się Bracaduun.

Z Bracadą to faktycznie chyba z marszu napisałem dwa "cc", mój błąd:)
A o Bracaduun - jak napisałem, moge sie mylić, po prostu nie pamiętałem dokładnej nazwy.
Starość nie radość;P Przy okazji Avonu nie wiesz jak czasowo ma się wspomniane wyżej Bracaduun i Imperium Phynaxianskie?


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

W HIV Tarnum wspomniał, że jest nieśmiertelny od 1000 lat, co sugeruje, że Bracaduun upadło gdzieś w II-III wieku po Ciszy.
Imperium Phynaxiańskie powstało po zakończeniu Wojen Drzewnych i istniało w latach 790-864 po Ciszy.
Zamek Harmondale zbudowano w 689 roku po Ciszy - jeśli by kogoś to interesowało.

A moja uwaga dotyczyła tylko Bracady, to drugie to wyjaśnienie. ;P

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Trudno, przechodzę do wyjaśnień bo znowu zostałem źle zrozumiany.
Najpierw techniczne sprawy:
- Crack Hack'a poprawiłem, ale Avonu był ode mnie szybszy ? 8)
- z Farukiem Welninem to jest tak że coś mi się pomyliło z Welninem, a Farukiem to w ogóle zapomniałem poprawnej nazwy (efekt grania w tą kampanię ładnych parę lat temu)
- pisząc że się bawię z tekstem mam namyśli strzałki, nawiasy, cudzysłowy itp. a nie nieprawidłowe pisanie tekstu (więc dzięki że mnie poprawiacie)
Następnie sprawy w temacie:
- Pisząc o domniemanej pustyni w pół.-zach. Erathii miałem na myśli tą jej część przylegającą do morza (a Deyja nie przylega do morza). Konkretnie to ten obszar który w czasach H III SoD należał do walczących braci którzy posiadali artefakty potrzebne do stworzenia Miecza Anielskiego Przymierza (i które zabrali im Crag Hack i Yog)
- Z tymi Kreeganami to chyba mnie wkręcacie.
1. W epilogu H III AB jest wspomniane o niedobitkach Kreegan którzy przetrwali
2. Katarzyna tak uważała, ale że abdykowała w Erathii (i wyruszyła do Jadame) to nie koniecznie znała los tych niedobitków.
3. To że Gauldoth powiedział że wyginęli podczas Rozliczenia nie oznacza że wyginęli do MM VIII (Rozliczenie było później).
Dodam jeszcze że uważam siły Demonów w HC Szarża Smoków za Kreegan (a Szarża Smoków toczy się na pewno po AB - ze względu na Gelu)
- Już nie będę się czepiał nieścisłości w mapach Antagarichu między mapą w MM VII, a mapami z edytora kampanii w H III (tyczy się to do Eofolu i Nighonu)
- Chodziło mi czy Orki mogą po AB występować w obszarze pustynnym (zgodnie z mapą z SoD) który wydaję mi się pustynią Bracadą z MM VII. Bo w kampanii Crag Hack'a wynikałoby że przynajmniej w SoD ten obszar należał do Krewlod (więc orki tam występowały)
- też myślę (jak Invictus) że kamp. Faruka Welnina toczy się jednak po MM VII. Bo ten tekst z Archibaldem raczej tyczy się późniejszego zamieszania w Harmondale. Póki co to nie ma wątpliwości że zdarzenia z niej toczą się po H III RoE. A osobiście sądzę że Faruk Welnin został władcą jedynie tej elfiej (czyli pewnie Avlee'iskiej) części Ziem Spornych. Harmondale po stronie ludzi (Erathii) nie zostało przez niego podbite (przynajmniej w kamp. w RoE, bo później nie wiadomo).
- dzięki Avonu za radę w sprawię HC Miecza Mrozu. Tylko zastanawia mnie czy jest w nim (tym tekście) coś ciekawego co jeszcze się nie dowiedziałem.

I na koniec
Nadal chętnie bym widział jakieś informację o kamp. Xsi w Wog-u/WoG'u
Nailaga Ciada już nie potrzeba bo po tym jak zagrałem w jedyny tej kamp. (w mojej wersji WoG) scenariusz ze skryptem na Giermka to przeszedłem ją w przyśpieszonym tempem.
Swoją drogą ciekawy ten skrypt na Giermka. Jakby go odpowiednio przerobić to byłby nowy talent rasowy np. dla miasta pół-elfów (bo takie też mogłoby być w Ashan - oczywiście w części Heroes dziejącej się po Dark Messiah). Ale to nie do tego tematu więc kończę....

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2008, Ostatnio modyfikował: Vendral


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Kampanie WoG nie mają nic wspólnego z właściwą historią MM.
Przymiotnik od AvLee to avleński.


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Dzięki z avleńskim bo naprawdę żadna koncepcja odmiany mi tu nie pasowała.

Myślę że po odpowiedniej przeróbce cześć bohaterów kampanii WoG może uczestniczyć w zdarzeniach które doprowadziły do Rozliczenia. Szczególnie właśnie Xsi (wraz z towarzyszącymi później jej z tego co się dowiedziałem: Isra,Tamika,Aishlin <-- jak ktoś chce to może mnie naprowadzi na odmianę PIERWSZEJ i drugiej bohaterki)
Oczywiście większość z nich byłaby bohaterami drugoplanowymi (ale jednak bohaterami).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.12.2008, Ostatnio modyfikował: Vendral


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Piszę tu bo Nicolai super prezent mi na święta zrobił i zamknął temat o żywiołakach.
Nie piszę książki o M&M czyli mogę to co chciałem przez historię Żywiołaków przekazać maksymalnie skrócić.
Miało to wyglądać tak (w pkt.)
1. Grupa istot ciemnej materii przybywa na jeden ze światów humanoidów. Tak istoty przekształcają się w Żywiołki Umysłu w ramach swojej misji. Tzn. zaczynają emanować promieniami elektomagn. (w tym mikrofalami które wykorzystują do telepatii w celu czytania w umysłach humanoidów)
2. Żyw. Umysłu dowiadują się że Humanoidy wykorzystują ciemną materię jako źródło napędu ich statków (mogą więc i ich przerobić na energie). Rozpoczynają wiec wojnę z nimi.
3. Wojna na obciążonych przez grawitację planetach wymusza na Żywiołakach konieczność przyjęcia materialnej formy.
Wkrótce po jej zbadaniu dzielą się na 4 armie.
1 - Żyw. Stanu Stałego (najpospolitszego czyli skały)
2 - Żyw. Stanu Ciekłego (najposp. czyli wody)
3 - Żyw. Stanu Gazowego (najposp. czyli powietrza)
4 - Żyw. Stanu Plazmowego (najposp. czyli chłodnej plazmy wytwarzającej ogień)
4. Dla koordynacji działań część żyw. przybiera nieokreśloną formę mogącą przybierać dowolny stan materii - Żyw. Magii. Ponadto każda armia otrzymuję generała czyli Władcę Żywiołaków.
5. Wkrótce przybywają posiłki które nim wybiorą której armii żołnierzami mają zostać dla zapoznania z sytuacją zostają Żyw. Umysłu. Niektóre nie wybierają żadnej armii zostając pod dowództwem koordynatorów (zostają ich szpiegami)
6. Humanoidy otrzymują pomoc od Starożytnych używających ich najpotężniejszej broni - Antymaterii (niestety niszczącą wszystkich a właściwie wszystko po równo)
7. Żywiołaki również udoskonalają się zmieniając swoich szpiegów w takie istoty jak Geniusze i Ifryty. W efekcie same żywiołaki coraz bardziej formą (kształtem) przypominają humanoidy.
8. Kiedy wydaję się że Żywiołaki mają wygrać Generałowie otrzymujący coraz więcej władzy nad innymi żywiołakami zaczynają snuć plany o pozostaniu w tej jakże dla nich wspaniałej rzeczywistości.
9. W efekcie zamiast dokończyć wojnę każdy z nich postanawia zostać władcą planety. Dochodzi więc do wewnętrznego konfliktu w armii Żywiołaków. Martwiący się Koordynatorzy znajdują pomoc wśród Geniuszy którzy uzyskując kontakt z Humanodami uczą ich kontrolowania ciemnej materii za pomocą neutin (duszy). W ten sposób podszywając się pod przyjaciół mają zamiar zmusić Władców do zaprzestania wzajemnej walki.
10. I rzeczywiście Humanoidzi opanowując te techniki zaczynają władać żywiołami (magią) choć ich możliwości są ograniczone potrzebują ciemnej materii (many). Ostatecznie pozwala im to jednak przetrwać aż do ostatecznego rozwiązania sprawy przez Starożytnych.
11. Starożytni rozwiązują problem posuwając się do użycia broni czasowej. Pochłaniają w dziurze czasowej Władców i Koordynatorów. Którzy o tej pory są w nowych wymiarach poza czasem. Pozostałe bez wodzów Żywiołaki mają do wyboru dobrowolne podanie się przeniesieniu do danego wymiaru lub służbę u Humanoidów panujących nad Żywiołami (magów).
12. Problem Żywiołaków objął wiele światów Starożytni postanowili więc że aby nie przyciągać kolejnych ich grup z poza galaktyki stworzą nowe możliwości przemieszczania się pomiędzy planetami Humanoidów. Stworzyli sieć tuneli w czasoprzestrzeni.
13. To jednak doprowadziło do pojawienia się nowego problemu z powodu którego jak dotąd nie ingerowali w zjawisko czasu (problemu Kreatorów).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.01.2009, Ostatnio modyfikował: Vendral


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Przerobiłem na polski poprzedni post. Także już was oczy nie będą boleć po jego przeczytaniu.
I od razu dodam małe uzupełnienie do postu.
- Tekst jest tylko przedstawieniem historii typowego (jakiegokolwiek) świata w M&M. Dlatego też nie pisałem o kulisach kłótni między Władcami Żywiołów opisanymi w legendach o stworzeniu świata (legendy dotyczą konkretnego świata).
- [hipoteza] 10.000 letni pokój wynikał z umieszczenia Żywiołakach w nowych przeznaczonych dla nich (pod)wymiarach. Więc miał być wieczny. Problem w tym że istnienie tych wymiarów podtrzymywane było przez urządzenia Starożytnych takie jak niebiańskie kuźnie. Kiedy więc wraz z Bracaduum upadło ostatnie z takich urządzeń wymiary zaczęły się kurczyć (zanikać). Na szczęście przybyli wtedy tajemniczy Przodkowie którzy dali czas Gavinowi Mangusowi na odbudowę takiego urządzenia (miasto Celeste) przez nasłanie na Władców Żywiołów Tarnuma. Wcześniej oczywiście nagadując mu przedziwnych historii o 10.000 letnim pokoju.
- [hipoteza] Escaton miał za zadanie zniszczyć kreegan (przy okazji większość mieszkańców świata) za pomocą rozszalałych żywiołaków. Do tego celu zbudował kryształ który zakłócał stabilność wymiarów (które zaczęły zanikać). Wcześniej uwięził władców i wprowadził całkowity chaos w wymiarze pomiędzy wymiarami (żyw.umysłu) przez eliminację lub uwięzienie żyw. magii (pierwszych). Żywiołaki zmuszone do ucieczki z kurczących się wymiarów i pozbawione nadzoru swoich władców miały szaleńczo wykończyć wszystkich którzy nie umieli nad nimi panować i w ten sposób wykonać plan Escatona. Oczywiście po wykonaniu misji kryształ miał być wyłączony, Żywiołaki miały wrócić do swoich wymiarów podobnie zresztą jak ich władcy. A świat oczyszczony z Kreegan i zamieszkany przez nielicznych magów (elementalistów) miał być domem dla nowej fali kolonizatorów.
Niestety wiemy jak skończyła się ta historia.
I jakie ostatecznie były jej następstwa.

To chyba tyle o żywiołakach.
Jak macie jakieś wątpliwości to piszcie.
Póki co to w następnych postach wracam do zdarzeń z przed rozliczenia


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Vendral, co Ty wygadujesz?
Czy 10 tysięcy lat to jest wieczność? Niebiańskie kuźnie? I Celeste miałoby być czymś takim?
Jeśli chodzi o Escatona, to po pierwsze:
1.Zanikanie wymiarów żywiołów? Skąd ta hipoteza? Escaton spowodował szaleństwo żywiołaków i zaczęły one bieżyć ku jego kryształowi. A nieobecność władców spowodowała, że mimo iż nie chciały musiały atakować żywych (tak mówi jeden z żywiołaków w wymiarze wody). Wymiar między wymiarami to nie siedlisko żywiołaków umysłu (nie wymiar umysłu), tylko wymiar chaosu.
Po zniszczeniu wszystkiego świat miał być zasiedlony powtórnie przez żywe stworzenia. Skąd tych elementalistów wyciągnąłeś?


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

To pociągnę ta hipotezę tylko się Invictus nie irytuj.
Więc kryształ rzeczywiście mógł nie koniecznie zaburzać (zaburzał Gavin z rozkazu Starożytnych). Tylko imitował Żyw. Magii tak że pozostałe żyw. bez Władców ciągnęły do wymiaru między wymiarami jako tego który był bezpieczny (niezaburzony) A że był pogrążony w chaosie (z powodu paniki Żyw. umysłu )to zaczęły wpadać w coraz większą panikę.
A i jeszcze wyjaśnienia do pytań Invictusa
- 10000 lat to nie wieczność. Zgadza się. Tylko nie zrozumiałeś że chodzi mi to że wymiary miały być podtrzymywane na czas nieokreślony. A z 10000 lat to taka bajka dla Tarnuma
- Niebiańskie kuźnie to taka propozycja urządzeń do trzymania Żywiołaków w "więzieniu" (wymiarach)
- Celeste było pierwszą miastem założonym przez Gavina po tym jak został nieśmiertelny. A właśnie niewiele po tym Tarnum został wysłany do wymiarów żywiołów (wnioskuje bo w HC o Władcy Żywiołów śmiertelny brat Gavina jeszcze żył). Więc pojawienie się tak niezwykłego miasta miało jakiś cel.
- Elementaliści czyli Magowie którzy na tyle opanowali umiejętność władania żywiołami że byliby w stanie przetrwać zniszczenia dokonane przez rozszalałe żywiołaki (np. Gavin ;) ).
- Jeśli Żyw. Umysłu wpływają na umysł humanoidów. I jeśli były wtedy w stanie paniki. To jak mógł wyglądać ich wymiar dla humanoida (bohatera) z zewnątrz. No właśnie jak - wymiar chaosu.

To są tylko hipotezy. Które na dodatek w wypadku Escatona mogą być w szczególnie nietrafne.
Jak coś jeszcze nie rozumie ktoś z tego co napisałem to piszcie.


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Chciałem napisać punkt po punkcie, co za głupoty wymyślasz, ale zwyczajnie mi się odechciało.
Posłuchaj już nieraz dawanej Ci rady - zagraj w gry, uważnie czytając teksty, to się dowiesz więcej, a nie będziesz wymyślał niestworzone rzeczy, pasujące do uniwersum Mocy i Magii tak samo jak Ashan.

Kilka najważniejszych uwag - opis miasta, rok założenia i kto założył Celeste jest znane i Twoje wywody nijak się do tego mają. Gavin nie był też jedynym władcą Bracady w jej dziejach.

Dwa, wymiary żywiołów to królestwa władców żywiołów, a nie ich więzienie - owszem, władcy żywiołów mieli "zakaz" pojawiania się na różnych światach, ale to właśnie oni niszczyli i tworzyli planety. Nie bez przyczyny Starożytni dali tylko tyle wiedzy humanoidom, by przegonić żywiołaki, a nie ich zniszczyć.

A motywy jak i sposób działania Escatona są dokładnie wyjaśnione w MM8, więc Twoje "hipotezy"i można skreślić - zagraj (jeszcze raz) w tę grę, to się przekonasz, co za bzdury wypisujesz.
Podobnie z Niebiańskimi Kuźniami - to były replikatory, nic więcej.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Ja próbuje wyjaśnić czym są Żywiołaki w ujęciu łączącym to co wiemy ze wszystkich gier M&M. A że wiadomości te nawzajem się wykluczają (bo nie wszystkie części robił ten sam człowiek) to trochę zniekształciłem fabułę. Na dodatek dodałem wątki własne (te z science-fiction) które nie mogły przyjść do głowy twórcy gier z serii M&M (np. o czarnej materii nikt nie słyszał gdy powstawały pierwsze części M&M). W efekcie powstały takie oto hipotezy (dla Avonu głupoty).

Także teraz czekam na logiczną i wszechpoprawną wersję historii Żywiołaków Avonu.
A na razie przechodzę do zdarzeń przed rozliczeniem (mam zamiar) bo o Żywiołakach pisać cyt. "zwyczajnie mi się odechciało."


"Mądrości nie można przekazać. Wiedza, którą próbuje przekazywać mędrzec, brzmi zawsze jak głupota."

Vendral

Ja próbuje wyjaśnić czym są Żywiołaki w ujęciu łączącym to co wiemy ze wszystkich gier M&M.

Tylko problem jest taki, że nie składasz do kupy tego co wiadomo o żywiołakach, ale wymyślasz własne historie.
To tak jakbyś oglądał tylko Władcę Pierścieni Jacksona i nie czytał Tolokiena: Sauron był wytworem połączonych umysłów orków i goblinów, co widać po oku, które jest inwokacją zbiorowych myśli tych stworzeń.
Prawda, że "wspaniale" pasuje to do historii Śródziemia? Tak samo Twoje "wyjaśnienia" pasują do światów Mocy i Magii.

Vendral

A że wiadomości te nawzajem się wykluczają (bo nie wszystkie części robił ten sam człowiek) to trochę zniekształciłem fabułę.

Nic się aż tak bardzo nie wyklucza. Zarówno w MM2, jak i w MM8 wspomniane jest, że to żywiołaki tworzyły i niszczyły te światy. I takie jest ich przeznaczenie.
Zarówno w MM2 i 3 jak i w HC: WŻ żywiołaki chcą zniszczyć ludzi.
Owszem, są pewne rozbieżności tu i tam, ale nie aż tak drastyczne, by się wzajemnie wykluczały.

Vendral

Na dodatek dodałem wątki własne (te z science-fiction) które nie mogły przyjść do głowy twórcy gier z serii M&M (np. o czarnej materii nikt nie słyszał gdy powstawały pierwsze części M&M).

Co do tej ciemnej materii, to lepiej sprawdź to, bo coś mi świta, że ta teoria był już znana przed stworzeniem MM1 i wspomniano o tym w któryś z odcinków ST: TNG (zgadnij kto był/jest fanem tego serialu?).
A własne wątki zachowaj dla siebie - np. dla jakiś opowieści - a nie wciskaj je na siłę do historii i faktów z tego uniwersum.

Vendral

Także teraz czekam na logiczną i wszechpoprawną wersję historii Żywiołaków Avonu.

Masz podany link w temacie o żywiołakach. I starczy - ewentualnie zajrzyj jeszcze do MM8.

Vendral

A na razie przechodzę do zdarzeń przed rozliczeniem

Czyli co, streścisz fabułę Ostrza Armagedonu, Dnia Niszczyciela, Szarży Smoków i Miecza Mrozu? Bo to właśnie one rozegrały się przed Rozliczeniem. Kto grał w te gry, ten wie co się stało przed zderzeniem mieczy i nie ma potrzeby wymyślania czegokolwiek.
Jeśli chcesz to streścić, to proszę bardzo, tylko trzymaj się faktów - w tych grach naprawdę jest wszystko wyjaśnione. Także różne dziwaczne teorie o tych mieczach już były tu podawane (w tym temacie), wiec lepiej go przejrzyj jeszcze raz, przed napisaniem czegokolwiek.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.01.2009, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!