Weteran
|
Opieramy się o Eqilibrisa, aby nie uszkodzić właściwej gry. Jak ktoś chce modować bezpośrednio na plikach właściwych to powinien zrobić kopię zapasową owych plików. 1)Jak zmienić statystyki jednostek? a)Poprzez ten program rozpakowujemy plik equi.h4l
Obrazek b)Programem Textedit kombinujemy w plikach table.creatures.
Obrazek c)Usuwamy wstawki z początku. d)Potem trzeba Reseditem 2 wpakować pliki z powrotem. d')Idziemy górnym menu Editfile menager, na boku otworzy nam się drzewko.
Obrazek d")Idziemy idziemy i wrzucamy owe pliki. d"')Na pytanie o zmianę odpowiadamy "Yes". d"")I teraz ważna sprawa, obok paska procentowego mamy taką małą ikonkę, trzeba ją kliknąć by sprawa się udała.
Obrazek dla punktów d", d"', d"" i)I cieszyć się tym, co się zrobiło.
Przykład modyfikacji 2)W ten sam sposób można dokonać modyfikacji kosztów i funkcjnalności budynków oraz czarów. Można też zmieniać nazwy i opisy. Kombinowanie w innych plikach tego typu w ten sposób jest kiepskim pomysłem, bo właściwie tylko psuje się grę.
3)Modyfikacja umiejętności, dodawanie i odbieranie ich jednostkom oraz kwestia dostępności zaklęć ukryte są w pliku *.exe. Rozpykanie jak trzeba się z tym bawić trochę czasu zajmie. Jak się uda to uzupełnię.
Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn
|
Weteran
|
A podane programy działają zgodnie ze wszystkimi wersjami Heroes IV? Nie jestem pewien, ale chyba taki Resedit 2 działa tylko z wersją podstawową gry.
|
Weteran
|
Mam H4 z CDprojektu, wsparte modem Equlibrisem i BWB (w grze jest trochę po polsku, trochę po czesku i trochę po angielsku) zatem wszystko działa. Resedit służy tutaj wyłącznie do przerzucenia zmodyfikowanego pliku do pliku źródłowego.
|
Administrator wortalu
|
Resedit 2 działa z Herosami 1-4.
Wielkie dzięki za info, Mosqua! :) Teraz tylko do szczęścia mi potrzeba wiedzy o tym jak podmieniać jednostki, oraz dodawać/usuwać umiejętności jednostek oraz czary z ich ksiąg magii. Szkoda, że poradnik BADa zniknął z sieci :/.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Weteran
|
Uwagi wstępne
* Aby zmieniać umiejętności trzeba mieć program do babrania się w plikach exe. Ja mam swój z uczelni, a te porządne w sieci są płatne. Musicie sami pokombinować w poszukiwaniach, pamiętajcie, że musi mieć opcję dekodowania. Generalnie zaleca się program Hiew. Oczywiście - przed zmianą robimy kopię zapasową pliku heroes4.exe!!!
* Kod stworzenia zaczyna się od pierwszej umiejętności, która wygląda 6A XY lub PUSH 0XY (xy zmieniane). Ostatnie 6A XY to jest liczba początkowa (czyli 6A 21 to dwudzieste pierwsze stworzenie). To jest w ogóle niezmieniane! Dalej jest kod, którego przeznaczenia nie znam - go też nie ruszamy! Ostatni kod określa m.in. ilość posiadanych umiejętności - zmieniamy go gdy zmieniamy liczbę umiejętności.
* Jeżeli chodzi o Czaromiotaczy (magowie i inni) - nie wiem jak bawić się z ich księgą czarów, zatem na razie nie dajemy.
* I ostatnia uwaga - opieram się o oryginalny HoMMIV WoW, bez żadnych craków, autorskich pathów itp.
* Obrazki podglądowe podać mogę, ale ze względu na różnorodność programów chyba nie ma sensu. Zamiana umiejętności 1) Znaleźć miejsce stwora (kod z podanej tabeli)
2) Znaleźć kod umiejętności (z tabelki)
3) Dokonać edycji na kod umiejętności, który rządamy
4) Zapisać zmiany Kasacja umiejętności 1) Znaleźć miejsce stwora
2) Znaleźć nielubianą umiejętność
3) Przenieść kod innych umiejętności tak, by nielubiana umiejętność była na samym dole -> zatwierdzamy zmianę
4) Zmieniamy ją na 90 90 lub nop nop -> zatwierdzamy zmianę
5) Idziemy trzy linijki w dół, do drugiego, długiego kodu
6) Zmienić go wg ilości aktualnych umiejętności (wg. podanej tabeli) Dodawanie umiejętności 1) Znaleźć pustą przestrzeń (w okolicach 2FF)
2) Zapisać nr wolnej przestrzeni (w notatniku, na kartce, w pamięci)
3) Znaleźć danego stworka
4) Przepisać dane (w notatniku, na kartce, w pamięci)
5) Pierwszą linijkę zmieniamy na CALL "nr wolnej przestrzeni"
6) W pozostałych piszemy nop lub 90 aż do rozpoczęcia przestrzeni nowego stworka
7) Przechodzimy do pustej przestrzeni
8) Przepisać dane
9) W ostatnią linijkę przed liczbą początkową wpisujemy rządany kod
10) Ostatnią przepisaną linijkę zmienić w oparciu o ilość umiejętności
11) Dodać jeszcze C3 Tabela stworzeń
Stwór Linijka
Air elemental .654820
Angel .654832
Ballista .654842
Bandit .654856
Beholder .654864
Behemoth .654876
Black dragon .654884
Bone dragon .654896
Centaur .6548AA
Cerber .6548BC
Champion .6548CC
Crossbowman .6548DC
Crusader .6548EC
Cyclop .6548FC
Venom spawn .65490C
Devil .65491C
Dragon golem .65492E
Gnome .654940
Earth elemental .65494E
Efreet .65495E
Elf .654972
Fairy dragon .654984
Fire elemental .654996
Gargoyle .6549AA
Genie .6549BC
Ghost .6549CC
Berserker .6549E0
Gold golem .6549F0
Gryphon .654A00
Halfling .654A10
Harpy .654A20
Hydra .654A32
Ice demon .654A42
Imp .654A54
Leprecon .654A64
Mage .654A72
Mantis .654A80
Medusa .654A92
Mermaid .654AA6
Minotaur .654AB4
Monk .654AC2
Mummy .654AD2
Naga .654AE2
Nightmare .654AF0
Nomad .654AFE
Ogre mage .654B0C
Orc .654B1A
Peasant .654B2C
Phoenix .654B3A
Pikeman .654B4E
Pirate .654B5E
Satyr .654B6C
Sea monster .654B7A
Skeleton .654B88
Squire .654B98
Sprite .654BA6
Thunderbird .654BB6
Titan .654BC6
Troglodyte .654BD8
Troll .654BE6
Unicorn .654BF4
Vampire .654C02
Waspwort .654C16
Water elemental .654C26
White tiger .654C3A
Wolves .654C48
Zombie .654C56
Goblin knight .654C66
Evil sorceress .654C78
Gargantuan .654C8A
Dark champion .654C9E
Catapult .654CB2
Frenzied gnasher .654CC6
Megadragon .654CD6 Tabela Umiejętności
Kod Umiejka
0 Triple head attack(cerber)
1 Aging
2 Area attack
3 Berserker
4 Bind
5 Immune to visual
6 Blind
7 Block
8 Bloodlust(ogre)
9 Breath attack
0A Chaos ward
0B Charge
0C Cold attack
0D Cold resist
0E Curse
0F Devouring
10 Death ward
11 Elemental
14 Fire attack
15 Fire resist
16 Fire shield
17 First strike
18 Negate first strike
19 Fly
1A Fortune
1B Freezing attack
1C Giant slayer
1D Multiple attack (hydra)
1E Hypnotize (mermaid)
21 Insubstantial
22 Life ward
23 Lighning attack
24 Long range
25 Long weapon (pikeman)
26 Immune to magic
27 Magic mirror
28 Magic resist
29 Mana leech
2A Mechanical
2C Mirth (satyr)
2E No retaliation
2f Normal melee
30 Fear
31 Poison
32 Random harmful spell
33 Ranged
34 Ranged first strike
37 Rebirth(phoenix)
38 Regeneration
39 Ressurection
3a Bonuses at sea
3b Shoots twice
3c Short range
3d No obstacle penalty
3e Skeletal
40 Spellcaster
41 Stealth
42 Stone gaze (medusa)
43 Stone skin (gargoyle)
44 Strength(behemoth)
45 Strike and return
46 Two attacks
47 Stun
48 Summon ice demon
49 Taxpayer
4A Teleport
4B Terror
4C Toughness (zombie)
4D Undead
4e Unlimited retaliation
4f Unlimited shots
50 Life draining
51 Weakness
53 Greek fire
54 Arc breath attack
55 Siege capable Tabela końcowa
1 Umiejętność call 254F30
2 Umiejętności call 255000
3 Umiejętności call 2551D0
4 Umiejętności call 2553B0
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5.08.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua
|
Administrator wortalu
|
Jeszcze tylko dodaj kody dla czarów i będę wniebowzięty.
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Weteran
|
Na kody czarów, zmiany ksiąg czaromiotaczy oraz zmiany bonusów klas zaawansowanych musimy poczekać.
|
Weteran
|
Mosqua * Aby zmieniać umiejętności trzeba mieć program do babrania się w plikach exe.
Chodzi ci o hex-view, dekompilator, deasemblator?
Jeśli chodzi o deasembler polecam program IDA Pro Free, a do hex-wieva - xvi32.
"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."
|
Administrator wortalu
|
A co z podmianą jednostek w zamkach i w siedliskach na mapie przygody?
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Weteran
|
@Ghulk - program typu Hex View. Generalnie chodzi o to, by po dekodacji rzecz wyglądała mniej-więcej tak. @Hellburn - na razie nic.
|
Weteran
|
Uwagi wstępne
* Aby zmieniać rekrutację w mieście trzeba mieć program do babrania się w plikach exe. Ja mam swój z uczelni, a te porządne w sieci są płatne. Musicie sami pokombinować w poszukiwaniach, pamiętajcie, że musi mieć opcję dekodowania. Generalnie zaleca się program Hiew. Oczywiście - przed zmianą robimy kopię zapasową pliku heroes4.exe!!!
* I ostatnia uwaga - opieram się o oryginalny HoMMIV WoW, bez żadnych craków, autorskich pathów itp.
* Obrazki podglądowe podać mogę, ale ze względu na różnorodność programów chyba nie ma sensu. Zamiana stworzenia w mieście 1) Znaleźć kod stworzenia na podstawie tabeli ID stworzeń
2) Przejść do budynku, gdzie chcemy zamienić stworzenie (wg tabelki stworzenie-rekrutacja)
3) Dokonać zmiany
4) Zapisać Tabela stworzenie-rekrutacja Życie
squire's guild: .009853D4
archery range: .009853DC
Guardhouse: .009853E4
ballista Works: .009853EC
barracks .009853F4
Monastery: .009853FC
Knight's Chapter: .00985404
Altar of Light: .0098540C
Ład
dwarven mines: .00985414
Halfling Burrow: .0098541C
golem factory: .00985424
Mage's tower .0098542C
Golden Pavillion: .00985434
Altar of wishes: .0098543C
dragon factory: .00985444
Cloud Temple: .0098544C
Śmierć
cemetery: .00985454
Torture Chamber: .0098545C
barrow mound: .00985464
Kennels: .0098546C
Mansion: .00985474
Spawning pit: .0098547C
Dragon graveyard: .00985484
Temple of the damned: .0098548C
Chaos
Den of Thieves: .00985494
orc Towers: .0098549C
Statuary garden: .009854A4
Labyrinth: .009854AC
Black wood: .009854B4
Volcanic Vent: .009854BC
Hydra pond: .009854C4
dragon cave: .009854CC
Natura
Wolf Den: .009854D4
Fae trees: .009854DC
Tiger Den: .008954E4
treetop Lodge: .009854EC
griffin cliffs: .009854F4
Unicorn Glade: .009854FC
Pyre: .00985504
magic forest: .0098550C
Moc
Longhouse: .00985514
Centaur stables: .0098551C
Nomad Tents: .00985524
Harpy Peak: .0098552C
Ogre Fort: .00985534
Cyclops Cave: .0098553C
Cliff nest: .00985544
Behemoth Crag: .0098554C Tabela ID stworzeń Air Elementals: 00
angel: 01
Ballista: 02
bandit: 03
behemoth: 04
Evil Eye: 05
black dragon: 06
bone dragon: 07
centaur: 08
Cerberi: 09
champion: 0A
crossbowman: 0B
crusader: 0C
cyclops: D
venom spawn: E
Devil: F
dragon golem: 10
dwarf: 11
Earth Elemental: 12
Efreet: 13
Elf: 14
Faerie Dragon: 15
Fire Elemental: 16
gargoyle: 17
Genie: 18
ghost: 19
Berserker: 1A
Gold golem: 1B
Griffin: 1C
halfling: 1D
harpy: 1E
hydra: 1F
ice demon: 20
Imp: 21
leprechaun: 22
mage: 23
Mantis: 24
medusa: 25
Mermaid: 26
Minotaur: 27
monk: 28
mummy: 29
Naga: 2A
Nightmare: 2B
Nomad: 2C
Ogre Mage: 2D
Orc: 2E
Peasant: 2F
phoenix: 30
Pikeman: 31
pirate: 32
satyre: 33
Sea Monster: 34
skeleton: 35
squire: 36
sprite: 37
Thunderbird: 38
titan: 39
troglodyte: 3A
troll: 3B
unicorn: 3C
vampyre: 3D
water elemental: 3E
White Tiger: 3F
wolves: 40
zombie: 41
waspwort: 42
goblin knight: 43
evil sorceress: 44
gargantuan: 45
dark champion: 46
catapult: 47
frenzied gnasher: 48
megadragon: 49 PS. Tymczasowo zawieszam prace nad tworzeniem kolejnych rozdziałów poradnika z powodu
A) braku czasu
B) braku wiedzy. Mam nadzieję, że się nie pogniewacie.
Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua
|
Geront
|
Brawo;) cieszę się że ktoś się bawi w takie rzeczy.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Jak zmienić stworzenie do rekrutacji barakach na mapie świata? Sprawa jest podobna jak wcześniej, jednak jest bardziej skomplikowane. Sama zmiana stworzenia w miejscu rekrutacji niewiele daje, bo wprawdzie można rekrutować impy z farmy, ale mają wtedy umiejętności chłopa a i do miasta wejść się nie da. Co zatem trzeba zrobić? Trzeba odrobić prace domowe z poprzednich lekcji zatem: 1) Zamienić ID stworzenia w Tabeli do rekrutacji na mapie
2) Zamienić ID stworzenia w Tabeli stworzenie-rekrutacja
3) Zamienić umiejętności
4) Zapamiętać zamianę (najlepiej zapisać notatnikiem w folderze gry, co na co zostało zamienione, bo po zamianie tutejsze tabele tracą trochę na aktualności) Przykład udanej zamiany Ważne jest ZAMIENIĆ bo każde stworzenie może być przypięte do jednego budynku w mieście i po za nim. Przy zamianie stworzenie ZACHOWUJE swoje statystyki, przyrost i wszystko inne zapisane w pliku table.creatures.txt Na chwilę obecną jest to jedyny znany i sprawdzony sposób zamiany powiązania stworzenia z siedliskiem. Tabela do rekrutacji na mapie .00985570 - żyw. powietrza
.00985578 - anioł
.00985580 - katapulta
.00985588 - bandita
.00985590 - behemot
.00985598 - złe oko
.009855a8 - czarny smok
.009855b0 - kościsty smok
.009855b8 - centaur
.009855c0 - cerber
.009855c8 - czempion
.009855d0 - kusznik
.009855d8 - krzyżowiec
.009855e0 - cyklop
.009855e8 - Venom
.009855f0 - diabeł
.009855f8 - smoczy golem
.00985600 - krasnolud
.00985608 - Żyw ziemi
.00985610 - ifryt
.00985618 - elf
.00985620 - smok faerie
.00985628 - Żyw ognia
.00985630 - gargulec
.00985638 - geniusz
.00985640 - duch
.00985648 - golem
.00985650 - gryf
.00985658 - niziołek
.00985660 - harpia
.00985668 - hydra
.00985670 - lodowy demon
.00985678 - imp
.00985680 - leprekaun
.00985688 - mag
.00985690 - modliszka
.00985698 - meduza
.009856a0 - syrena (?!)
.009856a8 - minotaur
.009856b0 - mnich
.009856b8 - mumia
.009856c0 - naga
.009856c8 - koszmar
.009856d0 - nomad
.009856d8 - ogrzy mag
.009856e0 - ork
.009856e8 - chłop
.009856f0 - feniks
.009856f8 - pikinier
.00985700 - pirat
.00985708 - satyr
.00985710 - morski potwór(?!)
.00985718 - skieletor
.00985720 - giermek
.00985728 - rusałka
.00985730 - ptak gromu
.00985738 - tytan
.00985740 - troglodyta
.00985748 - troll
.00985750 - jednorożec
.00985758 - wampir
.00985760 - osetnica
.00985764 - żyw. wody
.00985770 - biały tygrys
.00985778 - wilk
.00985780 - zombi
.00985788 - goblinski rycerz
.00985790 - zła czarodziejka
.00985798 - gargantuan
.009857a0 - mroczny czempion
.009857a8 - katapulta
.009857b0 - szalony zębacz
.009857b8 - megasmok(?!) Teoretycznie gdzieś w plikach gry ukryte są siedliska dla istot nierekrutowalnych (np. Megasmok). Jeżeli są i uda mi się je odizolować oraz wrzucić do edytora to dam wam znak. No ale bardziej chciałabym się skupić na bohaterach i czarach dla stworzeń, ale to i tak dużo pracy i nerwów pójdzie nim się o tym dowiedzie.
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua
|
Weteran
|
Mosqua, a wiesz może jak otworzyć wybebeszone z gry pliki graficzne?
Mam programik ResEdit i wydaje mi się, że za jego pomocą znalazłem to co mnie interesuje. Zależy mi na grafice 2D z interfejsu. Ale nijak nie wiem czym się to otwiera. Pliczek ma rozszerzenie *.df2
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
|
Weteran
|
Niestety nie wiem. Oficjalnie rozszerzenie *.df2 powstaje, kiedy za pomocą programu "Omnis Studio" tworzy się większe bazy danych, jako plik pomocniczy względem podstawy *.df1 (program zakupiłam a potem napisałam do ich oddziału - stąd wiem, dlaczego nie chce otworzyć naszego *.df2). Innego programu, które mogłoby coś zrobić z tym - nie znalazłam. Próbowałam otworzyć to Corelem - Photoshopa ani Gimpa nie posiadam więc nie mogę sprawdzić czy tym da się otworzyć. Pisałam do EqTeam i nic nie odpowiedzieli. Może ktoś sprawdzić czy innymi programami graficznymi da się otworzyć? Ewentualnie, czy zna program do robienia i odczytu baz danych obrazów? Bo sama już nic na tej płaszczyźnie zrobić nie umiem ;{ Chyba ewentualne dalsze prace będę musiała oprzeć o pisanie do Ubisoftu - może wraz z wykupem praw autorskich uzyskali też kody źródłowe czy cokolwiek innego, co może pomóc w moddingu...
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2011, Ostatnio modyfikował: Mosqua
|
Administrator wortalu
|
Mosqua, minęło trochę czasu od opublikowania ostatniej części poradnika. Czy coś się zmieniło? Poznałaś może sposób na dodawanie czarów? A może wiesz czy da się jakoś podmienić tło i muzykę z menu głównego (to z WoW mnie strasznie wkurza :P)?
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Weteran
|
Możesz przez mh4 podmienić. Rozpakowujesz pliki z x2 do jednego folderu, z innego (storm czy heroes4) do drugiego i przekopiować. Następnie zapakować na nowo. Wsio.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua
|
Mieszkaniec
|
Podmiana obrazu i muzyki w menu głównym jest relatywnie prosta. Najłatwiej zmienić ją na tą z podstawki. Tutaj jest obszerny temat jak to zrobić http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=4909.
|
Administrator wortalu
|
Miałem z tym lekki problem, ponieważ przy podmianie plików nie działała muzyka, ale zrobiłem to kilka razy i nie wiedzieć czemu w końcu zadziałało :).
Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.
|
Wędrowiec
|
chciałbym się zapytać bo chciałbym zmienić atak czy życie jednostkom wg poradnika, ale na standardowej wersji a nie Eq. I moje pytanie jest gdzie mogę znaleźć ten plik który w Eq nazywa się equi.h4l. Gdzie jest odpowiednik w Gold edition ??:)
|