Imperium

[Heroes III] Tworzenie jednostek

Witam wszystkich.
Mam pytanie. Mianowice chodzi mi o tworzenie jednostek. Widziaem kilka i bardzo mi się to spodobało, ale nie wiem, jak je stworzyć. Coś jak tutaj:
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=8474&pagenumber=35
Czy potrzebny jest do tego jakiś specjalny program? Jeżlei nie, to proszę o wyjaśnienie, jak można stworzyć własną jednostkę. Z góry dziekuję.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Do wypakowywania grafik ModHoMM (tylko SoD) albo Resedit + Defview (wszystkie grafiki). Do rysowania, niestety, paint.

EDIT: wszystkie programy można ściągnąć tutaj. Są nawet polskie wersje.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

>>>ModHoMM (...) tylko SoD

...a jeżeli ma się wraz z AB i WoGiem to chyba obejmuje wszystkie, nieprawdaż?
Co do obróbki - można się przecież wspomagać innymi programami, ale klatka po klatce w Paint'cie. Niestety. Szczególnie to denerwuje, jak animacja ma powyżej 70 klatek...

Gdy ma się już wszystkie klatki, to łączymy je Defmakerem czy czymś.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.08.2006, Ostatnio modyfikował: Altair


Ku chwale Imperium!

Ov von sikus II zwany Viniusem

Dzięki,
ale gdybyście dali jeszcze linka z tymi programami, to byłbym bardzo wdzięczny.

http://www.acidcave.net/vault.php
Tutaj, w Skarbcu Kwasowej Groty jest Modhomm3.

http://www.heroesofmightandmagic.com/forgetown/index.php?cat=download
...za to tutaj Defmaker.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon


Ku chwale Imperium!

Ov von sikus II zwany Viniusem

Hm, z tego co wiem liczba jednostek w grze jest niestety ograniczona. Czy jest jakiś prosty sposób na wyrzucenie z niej np. Emisariuszy i dodanie zamiast nich swoich własnych "dzieł"?


...In our life theres if...
...In our beliefs theres lie...
...In our business theres sin...
...In our bodies theres die...

Aryene

Hm, z tego co wiem liczba jednostek w grze jest niestety ograniczona. Czy jest jakiś prosty sposób na wyrzucenie z niej np. Emisariuszy i dodanie zamiast nich swoich własnych "dzieł"?

Z tego co ja wiem to jest i idzie to dość łatwo zrobić. Ale z racji że ja raczej jestem mało kreatywny jeśli chodzi o tego typu twórczość więc Ci nie doradzę. Ale odeślę Cię do strony Acida - jego dodatek - NOWE ULEPSZENIA właśnie z takiego rozwiązania korzystał. Adres strony to http://www.wog.acidcave.net/
Spytaj na forum lub po prostu wyślij maila do Acida - Link - Kontakt. Jest bardzo konkretny i życzliwy jeśli poprosisz o pomoc i będzie miał czas to z pewnością Ci jej udzieli.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon


H3 - świetne, WoG - boski, H5 - tandeta, szmelc i wszystko co najgorsze...

Vinius

http://www.acidcave.net/vault.php
Tutaj, w Skarbcu Kwasowej Groty jest Modhomm3.

http://www.heroesofmightandmagic.com/forgetown/index.php?cat=download
...za to tutaj Defmaker.

Miło, że ktoś docenia, ekhm, walory mej skromnej strony :) .

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon

Dzięki Wam, jak się dowiedziałam, że tu trzeba zmieniać/robić po kilkadziesiąt klatek potworka, to zwątpiłam ^^ . No cóż...

Filus: Acida znam, jeszcze mnie nie zjadł. Po prostu nie chciałam mu *znowu* zrzędzić :P .

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


...In our life theres if...
...In our beliefs theres lie...
...In our business theres sin...
...In our bodies theres die...

E, nie zniechęcaj się. Wystarczy zacząć np. od poruszania się - marne kilkanaście klatek. Później pójdzie jak z płatka :) .

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


Ku chwale Imperium!

Ov von sikus II zwany Viniusem

Samo tworzenie jednostek nie jest aż tak trudne. Trzeba tylko dużo cierpliwości.


Per aspera, ad astra

Przede wszystkim, trzeba mieć trochę talentu i jakiś pomysł ;P . Bo mało kto zna jakieś mityczne stwory, których jeszcze w H3 nie było. A dużo tego jest ;) .

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

I to ile, szczególnie w mitologii słowiańskiej.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


Ku chwale Imperium!

Ov von sikus II zwany Viniusem

Tutaj taki np. Leszy będzie w Grove. : )

A nawet jeśli już się skończą, to pozostaje własna kreatywność - Forge, czy wszystkie inne wytwory takie jak w Tym Temacie.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul

A ja potrzebuje pomocy, wstyd się przyznać ale dawno nie robiłem jednostek, a teraz mam zamiar stworzyć przynajmniej 2 pełne animacje. I stąd mój mały problem, kolory, gdy przenoszę jakiś obrazek na drugi niszczą się kolory. Wiem że to przez 256kolorowe oryginały. Kiedyś wiedziałem jak zachować kolory, teraz zapomniałem:) Robie w zwykłym Paint ;P wspomoże ktoś?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.03.2007, Ostatnio modyfikował: Altair


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

Już... samym Paintem można co najwyżej zrobić projekty jednostek nic więcej. Co do twojego problemu to wystarczy przekopiować oryginały do nowego okna programu Paint.
Jednak aby w ogóle ktoś podjął się zrobienia z tego def'a klatki animacji powinny zawierać 256 barw. Przy czym pierwsze dziesięć barw z palety powinny takie jak większości animacji z heroes (muszą być zdefiniowane). Dlatego do ich wykonania należy użyć bardziej zaawansowanego programu takiego jak chociażby Gimp.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 22.03.2007, Ostatnio modyfikował: Altair


Per aspera, ad astra

Tnx:)
W Gimpie obrabiam obraz (kolory głównie) ale łącze w Panicie.
Jeszcze takie małe pytanko, nowe klatki zapisuje w 24bitowym formacie? (wtedy z kolorami jest OK) A może w Gimpie da się zachować kolory i zapisać jako 256?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2007, Ostatnio modyfikował: Trang Oul


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

A powiedzcie mi, kiedy będzie można oglądać własne jednostki na dziale Wog? Mam kilka porobionych postaci z painta i chętnie bym obejrzał inne prace.


Przetoż jako przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć; tak też na wszystkich ludzi śmierć przyszła, ponieważ wszyscy zgrzeszyli.

Rz 5,12

Oto moje jednostki Gladiator na Lwie, Celtycki Jeździec Lwa i Rozbójnik na Lwie to 2lvl. Statystyki:

Gladiator na Lwie Celtycki Jeździec Lwa Lwa Rozbójnik na Lwie
ATAK 6 6 6
OBRONA 7 7 6
P. TRAFIENIA 16 16 13
RANY 2 - 4 2 - 4 2 - 3
SZYBKOŚĆ Bardzo Wolny (3) Extra Wolny (4) Hyży (6)
STRZAŁY 0 0 0
KOSZT 110 130 100
PRODUKCJA 9 9 9
ZD. SPECJALNA 2 Ataki 20% odp. mag.
Rekrutacja Arena Walk Zamek celtów Jaskinia rozbójników

PS. Kto chce zobaczyć te jednostki prosze pisać ,,cyrax7@wp.pl"

I jeszcze Zmumifikowany Jeździeć Wilka ma 6 lvl.Statystyki:

Zmumifikowany Jeździeć Wilka

ATAK 16
OBRONA 14
P. TRAFIENIA 110
RANY 16 - 24
SZYBKOŚĆ Ultra Hyży (9)
STRZAŁY 0
KOSZT 1100
PRODUKCJA 2
ZD. SPECJALNA Szarża
Rekrutacja Dolina Królów

Prośby o obraz ,,cyrax7@wp.pl"

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2009, Ostatnio modyfikował: Fentrir

A nie mógłbyś zrobić screena, wrzucić go na imageshack i zapodać linka ze screenem tutaj, na forum? Byłoby nieco łatwiej...
PS: Z dwóch postów napisanych pod rząd zrobiłem jeden. Przypominam o opcji "edytuj".