Imperium

Fabuła świata

1. Witam całą JB!
2. Ostatnio, natchniony niedawnymi mistrzostwami a i nadmiarem czasu wynikającym z przestoju pomiędzy szczeblami kariery akademickiej dysponując, rzuciłem się ponownie w odmęty świata herosów. I tak sobie pomyślałem, że spróbowałbym czegoś nowszego. Dawno temu zatrzymałem się bowiem na trójce - powstrzymywany brakiem czasu czy to niechętnymi opiniami o kolejnych, mniej udanych odsłonach. Teraz, zamiast -nasty raz tłuc kampanię w SOD czy powtarzać tę z HotA-y zwróciłem wzrok na VII i dałem się zachwycić miastom, oprawie itp. Tylko zanim zniknę ze świata by rozegrać kampanię, z chęcią łyknąłbym trochę historii, bo to raz że nie mam w ogóle pojęcia jak potoczyły się wydarzenia po przygodach z trójki, a i małe odświeżenie tego co działo się wcześniej też by nie zaszkodziło.
I tu pytanie do Was. Popełnił kto może kiedy jaki esej o całej historii Herosów? Albo może krążą gdzieś wypracowania podsumowujące fabułę poszczególnych części? Jak ktoś trafił na coś takiego, to poproszę. Z chęcią poczytam. Niekoniecznie w rodzimym języku.

No cóż skasowali odpowiedź, ja tylko tyle. Fabuły Heroes są z sobą słabo powiązane.
W niektórych powtarzają się bohaterzy lub świat.
Ale nie trzeba znać fabuły wcześniejszych heroesów żeby zrozumieć heroes VII.
W takiej VII jedyne nawiązanie do innych części to
to że toczy się na świecie Ashan (znanym z H V i HVI), i że Mysterio Magnificent (Z H IV) wygnał ludzi -
dlatego Ivan musiał zabrać ich na Ashan. Po za tym kilku bohaterów niekampanijnych (innych części Heroes) można
kupić w tawernie w H VII.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.07.2019, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Jeżeli chodzi o fabułę to na Trójce w zasadzie się ona kończy - ściślej mówiąc na samodzielnych częściach Heroes Chronicles.
Heroes 4 jest oczywiście kontynuacją, jednak opisane historie w bardzo luźny sposób nawiązują do wydarzeń z poprzednich części. Nie jest to więc kłopot, aby rozpocząć kampanie bez gruntownej znajomości wydarzeń z trójki.
Heroes 5 to całkowicie nowy świat, zupełnie niezwiązany z poprzednimi częściami. I od tej części najlepiej zacząć przygodę z nowym uniwersum, którego historia jest opisana także w następnych częściach (i kilku pobocznych grach, z czego Dark Messiah zasługuje na wyróżnienie). I nie daj się opanować opiniom krążącym po sieci, bo moim zdaniem H5 to najlepsza część serii - zbyt wielu po prostu przerosła. Fabuła może nie jest porywająca, a miejscami wręcz infantylna (gryfy na wieki!), ale mechanicznie gra jest daleko przed każdą inną.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.07.2019, Ostatnio modyfikował: Dagon


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Trochę do poczytania jest tu:
https://www.gildia.acidcave.net
i tu:
https://www.kompendium.acidcave.net

Enjoy.

Skrót wiadomości, czyli fabuła Herosów w pigułce:

Heroes I - Niejaki Lord Ironfist trafia na świat Enroth i podbija sobie kontynent.

Heroes II - Ten lord ma dwóch synów, Rolanda i Archibalda, którzy po jego śmierci walczą o tron. Wygrywa Roland. Jest też dodatek do H2, ale nikogo nie obchodzi.

Heroes III Restoration of Erathia - Na innym kontynencie żona Rolanda, Katarzyna wraca do swojej ojczyzny Erathii po śmierci swego ojca, króla Nikolaia i widzi, że Erathia została rozebrana przez ościenne państwa, więc trzeba ją odbudować. Zaś król Nikolai został ożywiony przez Nekromantów.
Heroes III Armageddon's Blade - Królowa Katarzyna walczy z atakiem Demonów. Trzeba ich powstrzymać z mocą magicznego miecza. Katarzyna abdykuje. Bo jest głupia.
Heroes III Shadow of Death - ma miejsce przed "Restoration of Erathia". Opowiada jak to Sandro chciał podbić świat z pomocą potężnych, składanych artefaktów i że trzeba go było powstrzymać z mocą magicznego miecza.

Heroes Chronicles - kilka pobocznych opowieści w różnych czasach o bohaterze imieniem Tarnum, który w ostatniej przygodzie miał nie dopuścić do odnalezienia kolejnego magicznego miecza. Zawiódł.

Heroes IV - dochodzi do starcia dwóch magicznych mieczy i następuje koniec świata. Sporo ludzi teleportuje się do innego świata i tam budują nowe państwa. Państwa zostają zbudowane i życie toczy się dalej.
Heroes IV - Gathering Storm i Winds of War - nikogo nie obchodzą. Poboczne historie grup bohaterów nie wpływające na resztę fabuły.

=======================
(gruba kreska)

Heroes V - zupełnie nowa fabuła. Nie ma nic wspólnego z Heroes I-IV. Nic.
Królowa Izabela walczy z atakiem Demonów. W międzyczasie król Nikolai został ożywiony przez Nekromantów. Bo Izabela była głupia i dała się im zwieść. Kilku bohaterów ostatecznie pomaga Izabeli i pokonują Nekromantów i Demony.
Heroes V Kuźnia Przeznaczenia - Krasnale są głupie. Izabela jest głupia i w dodatku jest sukubem, a prawdziwa Izabela siedzi w podziemiach u mrocznego elfa.
Heroes V Dzikie Hordy - Orki wkraczają do gry. Razem wszystkim udaje się pokonać fałszywą Izabelę, a prawdziwa Izabela abdykuje. Bo jest głupia.

Heroes VI - dzieje się wiele wieków przed Heroes V. Fabuła opowiada dzieje rodzeństwa gryfitów (taki fajny ród, kiedyś będzie rządzić państwem ludzi). Opowiada też jak to knujące anioły tworzyły magiczny miecz. I o ataku Demonów. Zawsze jest jakiś atak Demonów.
Heroes VI Shades of Darkness - Mroczne Elfy się jednoczą i tworzą państwo.

Heroes VII - Ma miejsce po Heroes VI ale przed Heroes V. Ivan z rodu Gryfitów walczy o tron państwa ludzi, bo dotychczasowa dynastia Sokołów wygasła. Wskutek ataku Demonów. Ivan spędza 95% fabuły na słuchaniu opowieści z przeszłości Ashanu. Bo jest głupi.
Heroes VII Próby Ognia - Krasnale się obudziły. Zawierają sojusz z Ivanem. Dalej są głupie, ale teraz mają fajniejszą armię.

A poza tym jest też 10 części Might & Magic, Starożytni, statki kosmiczne, zaawansowana technologia, poboczne gry: Crusaders, Warriors, Legends, Dark Messiah, Clash of Heroes, Duel of Champions i inne, a te dwie główne fabuły mogą jednak być w jednym wszechświecie.

Good luck.
With that.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 1.08.2019, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon


Neutralność nie zawsze jest możliwa...