Imperium

Might and magic 7 - gramy na XP!

witajcie!

nie było mnie tu dawno, ale ostatnio odpaliłem mm7 na xp i oczywiście nie chciało działać.

znalazłem ten topic w necie:
http://www.compatdb.org/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/166451/page/1

warto aby ktoś przepisał i przetłumaczył co tu napisali.

dla mnie zadziałało to rozwiązanie:
http://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe

zainstalowane na patch 1.1
jak Jaskinia Behemota mogłaby zahostować ten plik było by cudnie.

:)
Niech Moc i Magia będą po waszej stronie :)

Na tłumaczenie nie mam czasu, ale pliczek mogę zahostować (nie testowałem, więc jak się okaże, że to jakiś wirus, to normalnie obedrę ze skóry!)

http://pliki.heroes.net.pl/mm/mm7_eng_xp.zip


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

//"hear me hear me!
the Emerald Island scavenger hunt is about to begin!"//

w sumie przyznaje ze nawet nie sprawdziłem pliku antywirusem =/
zrobie to teraz (jak na razie nic mi nie padło)

Norton Antywajrus nie pokazuje nic ;)
wychodzi na to że plik jest ok.

moje spostrzeżenia:
gra ładuje się troszkę wolniej niż na 98, czasem wywala się (mnie wywaliło do tej pory raz)
ale ogólnie to jest to stary dobry Might and Magic 7 :)

co do tłumaczenia to spróbuje jakoś to ogarnąć, może powolutku, pomalutku coś przetłumaczę (chociaż moim zdaniem skoro patch jest ok to jest on najlepszym rozwiązaniem).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.06.2007, Ostatnio modyfikował: Evander

Jako że ten patch został zrobiony przez Polaka, istnieje w sieci jego polska wersja:)

http://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe

http://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe

http://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.06.2007, Ostatnio modyfikował: Marten


No matter how dark the night, morning always comes...

Zatem: mm6_eng_patch, mm7_pl_xp, mm8_pl_xp

I znów - nie skanowane.

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Może uporządkuję trochę te informacje o łatkach - od najnowszych wydań MM6-8 do najstarszych. Tak więc:

Might and Magic Kroniki: Antologia
Nie potrzeba żadnych patchy - gry uruchamiają się po Windowsa XP. Można zainstalować powyższe patche, ale wtedy gra prosi o CD nr 2 (a ponieważ Kroniki są na DVD...) - poza tym, po co to robić?

Might and Magic VII i VIII od CD Projektu (w pudełku DVD; MM8 także jako dodatek do MM9)
Do uruchomienia potrzebne są patche Moka (odpowiednio): patch do MM7, patch do MM8.

Might and Magic VII i VIII od Mirage/IM Group (w kartonowym pudełku):
MM8 do uruchomienia nie potrzebuje żadnych łatek (co najwyżej trzeba ustawić tryb zgodności mm8.exe na Win95/98).
Na tę wersję MM7, ze względu na różnice w plikach, nie da sie zainstalować patcha PL, za to można zainstalować patch angielski. Ubocznym efektem tego jest zmiana tekstów z polskich na angielskie. Można temu zaradzić kopiując, przed instalacją patcha Moka, plik events.lod w bezpieczne miejsce, a po spaczowaniu gry, wkleić go z powrotem.
Aha, ze względu na kilka błędów tej wersji wydania (brak wazy czy wyrzucanie do Windowsa podczas przechodzenia z Avlee na Płycizny), potrzebny jest patch Cenegi, który sam w sobie zawiera nowe błędy. Dlatego zalecam instalowanie go tylko w określonych sytuacjach (waza, Płycizny). Aby go odinstalować, wystarczy skopiować pierwotny plik events.lod na właściwe miejsce.

Might and Magic VI ze Świata Gier Komuterowych (dodatek do gazety):
Uruchamia się bez problemu, jednak w/w patch naprawia kilka błędów (zamknięte drzwi w zamku Kriegspire czy w Gildii Złodziei) w ostatecznej wersji gry oraz włącza m.in. ciągły bieg (więcej w readme łatki).

Istnieje jeszcze kartonowa wersja MM VI (od CDP), ale nie miałem z nią styczności, więc o patchowaniu się nie wypowiem.
Chyba wszystko, co było warte wspomnienia.

@MiB
Te pliki istnieją od dawna i jakoś nie było raportów, by zawierały coś jeszcze poza samymi łatkami (choć zawsze może być ten pierwszy raz).

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 14.06.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

@Avonu: dzięki za wyjaśnienie wszystkiego (a linkować mogłeś już do plików w JB ;) ).

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Ja moge tylko nadmienić prywatne doświadczenia;
M&M7 i 8 z CDP u mnie działają bez zarzutu na XP, nawet muzyka działa poprawnie, bo na starym Win ME i 98 muzyki wcale nie miałem a i zawsze były jakieś błędy przy wgrywaniu lokacji.


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

Ja mam takie pytanie - na XP Home SP2 w M&M7 mam "powtarzający się dźwięk" (chyba każdy wie o co chodzi, popularny błąd). Zainstalowałem polski patch do wersji z XtraKlasyki (którą mam) ale nie pomogło. Co możecie mi poradzić?

start uruchom dxdiag i w dźwięku czy tam muzyce jest taki suwak zwykle każdy ma to na full a na m&m7 dajesz na całkiem w lewo i po problemie:)


Wiem, że ten temat jest już dość stary, ale mam problem.

Otóż mam MM antologia, szósta część działa dobrze, ale siódma nie chce się włączyć (pojawia się napis 3DO, niby znika, ale potem pojawia się znów, nie biały, ale szary i komp się wiesza, tylko reset pomaga :|).

Patcha stąd ściągnąłem, ale nie zadziałało ;/

Może ktoś może mi poradzić?

Jestem, przepraszam że tak długo to zajęło.
po pierwsze, może niech moderator zmieni tytuł tego topicu i zamiast 7 da 6,7,8

po drugie:
http://home.mchsi.com/~andy4590/mmxpsp2.txt

trzeba pobrac ten appfix niestety i te pliki. lepiej aby jaskinia zahostowała te pliki dla appfixa zanim znikną z sieci.

pozdrawiam i niech Moc I Magia będą z wami :)

inne strony:
http://www.neoseeker.com/forums/206/t219362-xp-might-magic-vii-fix/2.htm#21
http://www.compatdb.org/support/topics/166451_solutions_might_and_magic_6_7_and_8_on_xp.html
http://ntcompatible.com/thread25973-3.html
http://telp.org/cgi-bin/anyboard.cgi/mm7/tavern/anyboard?cmd=iYz&aK=16537&iZz=16537&gV=0&kQz=&aO=1&iWz=0

aby było zabawniej, to wymaga act w wersji 3.0
http://www.filewatcher.com/m/act30pkg.exe.24455072.0.0.html

nie wiem, ile czasu bedzie to jeszcze dostępne na sieci.
muszę sobie kupic w empiku te antologie.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.05.2008, Ostatnio modyfikował: Evander

Myslę, że jest to dobry temat, by poruszyć mój, jakże wielki problem.
Kupiłem sobie w zeszłym roku Might and Magic VIII z Antologii Cenegi. Na starym kompie (Cerelon 653Mhz, 320MB RAM, NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 Pro 32MB) wszystko ładnie hulało zarówno pod Windowsem Xp i 98 (jednak na 98 grałem na piracie). Teraz mam nowy sprzęd (AMD AthlonX2, 2x2,4GHz, 1GB RAM, Radeon 1050 Xpress [zintegrowana :/]) i jeśli chodzi o poruszanie się (dokładniej chodzi o obracania się) to gra jest za szybka.
Próbowałem CPUgraba i CPU Killera (najnowszego), ale one nie działają i w grze zwalnia tylko Arcomnage, rzucanie czerów itp. A jeśli już łaskawie zwolni obracanie to jest za wolno, żeby możnaby było cokolwiek robić.
Z resztą... Zamieszczę filmik (nagrywany tlefonem, bo Fraps jakoś nie uznaje M&M8 za coś co miałby narywać):
http://odsiebie.com/pokaz/677951---68ea.html

Ten sam problem występuje w MM7 i zapewne 6. W MM7 przykład szybkości można znaleźć już przy rozpoczęciu - niebo w rogach ekranu pędzi jak szalone.

Czy jest jakaś szansa, bym mógł sobie pograć i chodzić normalnie?

alt+ctrl+del,
prawy klik na wątku i ustaw koagulację pod jeden procesor.

wiele dawnych gier działa lepiej, gdy się je ustawi pod jeden rdzeń.

Niestety niewiele to dało. Nadal zakręcanie wymaga wiele zręczności... :(

A zmieniłeś w opcjach w grze obrót z 16x czy 32x na Płynny (ewentualnie odwrotnie)?


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Zmieniłem z płynnego na 16x. Nic nie dało, jednak gdy mi o tym przypomniałeś uruchomiłem grę jeszcze raz i przestawiłem na 32x, bo tego jeszcze nie próbowałem.
Może to wbrew logice (bo skoro 16x jest za szybko, to czemu 32x ma byc wolniej), ale da się teraz grać, bo jest tak jak być powinno. :-)
Wielkie dzięki za pomoc! (Może to banalne, ale sam bym na to nie wpadł... -,-)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5.10.2008, Ostatnio modyfikował: Ryuuku

Big Daddy Jim Mod oraz Maestro Mod wymagają patcha 1 oraz patcha Moka. Moja wersja MM7 to Antologia, która patchy nie potrzebuje - co więcej po ich zainstalowaniu wymaga CD2, a moja wersja jest na DVD, więc nie mogę grać. Istnieje jakieś wyjście z tej sytuacji?


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Witam mam taki problem.[color=red]_[/color]Posiadam płyty z [color=red]M[/color]ight and [color=red]M[/color]agic VII, ale nie mogę grać na xp, żadne pat[color=red]c[/color]he nie działają. Ma ktoś może z was działający pat[color=red]c[/color]h lub stronę, gdzie można ściągnąć [color=red]M[/color]ight and [color=red]M[/color]agic VII na XP?

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 18.11.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Przypięte tematy po coś są, prawda?


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!