Imperium

Might And Magic - wymiana grafiki w plikach LOD

Witam!

pomyślałem sobie że skoro mam fajne tekstury ścian i tak dalej z wolfensteina, to dodałbym w miejsce tych oryginalnych w MM7.

niestety, cokolwiek robię dostaję białe powierzchnie.

czy ktoś próbował, lub wie o jakimś poradniku, odnośnie moddowania grafiki w m&m ?

BYć może paleta kolorów jest inna;)


//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//

negative.

nalepiałem plakaty na oryginalne ściany w miejsce obrazów, paleta kolorów jest z oryginalnego pliku.
w miejscu nalepionych ramek z widokami mam białe kwadraty.

sprawdziłem oryginalny plik wyssany z loda i zmieniony, palety sa identyczne.

prosze:
oryginalna ściana z LOD:
http://img57.imageshack.us/img57/9692/ceb1sads0.png

dostosowana ściana z wolfensteina:
http://img260.imageshack.us/img260/737/ceb1sabn9.png

oczywiście plik sie wgrał jako png ale palet nie zmieniało.

palety są identyczne...

edit:
cóż, mm7 viewer nie jest dobrym narzędziem do czego kolwiek.
zna ktoś jakiś sposób (programik) do zrobienia 4tga? bo nie bardzo wiem czemu mm8leveleditor exportuje mi pliki tga jako bmp...

[scalenie: 2007-06-14 10:31]

napisałem do autora mm8leveleditor.

wysłał do mnie tę paczkę:
http://rapidshare.com/files/37119705/MM8LevelEditor-package.zip.html

jedyna opcja aby podmienic tekstury scian w pliku bitmaps lod, to mieć 4 pliki o takich nazwach:
w przypadku pliku CEB1TAP8
CEB1TAP8.4tga.0.bmp
CEB1TAP8.4tga.1.bmp
CEB1TAP8.4tga.2.bmp
CEB1TAP8.4tga.3.bmp
kazdy kolejny mniejszy o polowe od poprzedniego.
musza znajdować się w folderze który ustawiamy w extraction path, i klikamy import all.

wtedy program pobiera te pliki z foldera i tworzy nowy LOD z tymi wlasnie plikami.

i tu zaczyna sie problem, gdyż gra ciągle ma swoje oryginalne tekstury.
sprawdzilem nawet mm7viewerem, pokazuje mi wstawione, natomiast gra wyświetla oryginalne.
co jest ciekawe bo po wykorzystaniu mm7view dostalem biale powierzchnie.

może ktoś ma się ochotę pobawić i powiedzieć co o tym sądzi.

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 14.06.2007, Ostatnio modyfikował: Evander

Widzę, że moda na mody ;P do MM dotarła również do Jaskini.

Według tego tematu nie wszystko w MM da się zmodyfikować. Część rzeczy jest zakodowanych i nieważne co zmienisz i tak pozostaną one takie same. Możliwe, że to jest właśnie Twój problem, a nie wina oprogramowania.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

mało prawdopodobne żeby gra trzymała kopie plików grafiki gdziekolwiek indziej, zwłaszcza że jak użyłem mm7viewer to pojawiły mi sie białe powierzchnie.

po prostu oba programy nie działają prawidłowo w tej kwestii.

Odkopany temat, ale chyba wiem co jest nie tak.
Tak jak napisał Haav, chodzi o paletę kolorów. Nowe pliki muszą być zakodowane według palet z bitmaps.lod w MM7. Jeśli będą zakodowane wg inne wzoru (choćby eksport plików z MM6), to pojawią się właśnie wspomniane białe obszary.
Szczegóły w ostatnim akapicie tego posta.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Jak wydobyć animacje z Might & Magic VIII? Chodzi o te krótkie, jak wchodzimy do budowli, np. do Świątyni Słońca, itp.

Z tego co pamiętam, to akurat tych animacji nie znalazłem w lodach.


Ludzie nie potykają się o góry, lecz o kretowiska...

Ależ są, tyle że w pliku na CD.
No, nie tyle w plikach *.lod, co w plikach *.vid.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Dzięki. Napisałem w tym temacie, bo nie wiedziałem, czy są w plikach *.lod, czy w innych.
A jak te animacje rozdzielić na pojedyńcze klatki?

Jeżeli chodzi Ci o klatki w znaczeniu poszczególne obrazki z rozszerzeniem .bmp, to działa program RADVideo.


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!