Imperium

Algorytm walki

Ostatnio strasznie mi się nudzi więc żeby zająć czas postanowiłem napisać skrypt który orientacyjnie na podstawie 2 wojsk poda które ma większe szanse na zwycięstwo. Jeśli macie jakiś pomysł jak algorytm może działać dajcie znać :)
Na razie w planach jest najprostszy czyli
zliczenie ogólnych ptk. mocy i obrony + dodatkowe straty za łuczników.


--
When I die the first thing I'll see in heaven is a high-score list

Zastanawiam się czy ten algorytm oparty jest na walce komp vs komp, czy może człowiek vs komp, czy jednak człowiek vs człowiek?

Ponieważ, jakby nie patrzeć, pozwolić komputerowi poprowadzić własną armie to tak jak strzelić sobie w łeb - nic pozytywnego z tego nie wyniknie, a przynajmniej straty będą o wiele większe niż samemu walczyć.

Po prostu komputer jest niedorozwiniętym umysłowo szaleńcem ;)))

pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.10.2008, Ostatnio modyfikował: Logos


w róg, w różki wydmuszki

Wiesz, jak użyjesz takiego "algorytmu" to na pewno nikt tego nie będzie używał, bo już lepiej na oko będzie sobie zobaczyć :)
No i w ogóle to raczej nie ma sensu, bo bardzo ważnym czynnikiem jest magia, a nigdy dokładnie nie wiemy jak potężną dysponuje nasz przeciwnik.

A jeszcze ważniejszym są umiejętności specjalne. Np. jak ocenić atak takiej hydry, lisza, magoga?


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."

Jak by trochę pokombinować to można by stworzyć jakiś fajny algorytm, który brałby pod uwagę takie różne niuanse. Tak samo szybkość potworów itp.