Mieszkaniec
|
Co do monkow nie przesadzajmy, chociaż każdy ma inną taktyke, dla mnie są mocniejsze minotaury(i wiesz, że mają WIELKIE plusy) dla ciebie Ptaki, imo też świetne, w moich założeniach taktycznych np. bardziej przyda się Gorgon lub Minotaur, w twoich Ptak.
I to by było na tyle.
|
Geront
|
Panie krewal;)) niestety obawiam się że mam rację, jedna mala błyskawica wystraczy,by wasze minotaury, nie miały już najmniejszych szans w walce. Ale jeśli chcecie dawać przykłady to prosze:
- Atakuje zamek, minotaury obrywają od łuczników, a Ptaki już w pierwszej rundzie przelatują za mury, aby przyblokować łuczników:) I kto jest lepszy??
- Walcze w polu, Ptaki szybsze, więc wstrzymuje ruch, minotaury nie dochodzą, a ja wtedy atakuje 2 razy z rzędu:) i jak będzie błyskawica minotaury już nie mają żadnych szans.
- każda walka, taki są szybkie więc możesz pierwszy rzucić czary, lub poczekać na czar przeciwnika i dobrać odpowiednio kontratak magiczny:)
Prawdą jest że Gorgon jest najlepszy, ale Ptak jest zaraz po nim, bo wyrywa z minotaurem. Minimalnie ale wygrywa:) Mogę tak jeszcze wymieniać przykady, ale po co? Ktoś jak jest uparty to i tak nie zauważy tego;)
na starym formu były dziesiątki stron, o tym, ci co tego nie czytali, to niestety teraz na forum znów próbują mówić takie rzeczy.
Pamiętam jak większość mówia że Arcydiabeł jest bardzo słaby:) Niestety okazało się to nie prawdą, bo większość ludzi nie umie po prostu grać Arcydiabeł i wykorzystywać jego umiejętności. Albo też patrzą tylko na statystyki, było wielu niedowiarków wtedy. Co do strategii to owszem, z ty że jak grają dwie osoby na podobnych poziomach umiejętności, to wtedy decydują o wygranej same jednostki.
Dlatego na początku prosilem żeby mowić o ulubionych jednostkach, czyli takich którymi lubimy walczyć(niekoniecznie muszą być najlepsze obiektywnie). Bo jak sami widzicie, nie każdy potrafi zrozumieć, że taka a nie inna jednostka jest najlepsza.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Po pierwsze pisz mój nick z dużej litery:)
Po drugie mówisz cały czas o walce XvsY-no co za bezsens...Jezu
Nie rozumiesz że liczy się armia całego zamku?? Rok jest po prostu mało funkcjonalny Mówisz że możesz nim blokować czyjąś jednostke-bzdura bo w mojej armii szybszy jest archanioł puszczam haste i po srpawie blokuje strzelających rok może sie żegnać:D
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Krewal
Grindal-zapraszam do nieśmiałych debiutów
|
Mieszkaniec
|
Krewal - my tu porównujemy jednostki właśnie pod względem taktycznym, a z tymi monkami z Castle nie przesadzajmy, rozumiem porównania np Ptaka z Minosem, bo tu nie wazne ktory lepszy to i tak oba wymiatają:-)
|
Geront
|
Krewal po pierwsze - przepraszam za małą litere mój błąd:)
Po drugie,jeśli powrównujemy jednostki tych samych poziomow, to również pojedynek jeden na jeden i nie jest to żadna bzdura. Takie walki mają miejsce, i wtedy wygrywa Ptak.
A już rzeczywistą bzdurą jest twoje stwierdzenie, że Ptak jest mało funkcjonalny:D widać gramy w inne gry, skoro szybka, latająca i mocna jednostka jest małofunkcjonalna:), lub znamy inne funkcjonalności jednostek.
Masz Archanioła?? Ok puszczesz przyśpieszenie, ale ja mam 2 artefakty dające +3 do prędkości jednostek;P i gdy przychodzi moje tura to puszczam masowe spowolnienie i twoje armia leży:) - Widać że mało grałeś, bo masowe przyśpieszenie jest dobre na komputer, gdy masz przewage liczebną.
Gdy grasz z żywym przeciwnikiem, to zawsze musisz być przygotowany na takie ataki więc kontratak to główna broń, a jak dasz czar w pierwszy to przeciwnik łatwo cię ogra.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.09.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Geront
|
Haav Gyr Po drugie,jeśli powrównujemy jednostki tych samych poziomow, to również pojedynek jeden na jeden i nie jest to żadna bzdura. Takie walki mają miejsce, i wtedy wygrywa Ptak.
Takie walki mają miejsce? A to bardzo ciekawe, bo w ciągu moich 6-letnich zmagań w Heroes III nie trafiłem na taką bitwę... może ją przeoczyłem? Krewal Mówisz że możesz nim blokować czyjąś jednostke-bzdura bo w mojej armii szybszy jest archanioł puszczam haste i po srpawie blokuje strzelających rok może sie żegnać:D
Krewal powiedz ty mi, czy ty myślisz zawsze wg jednego schematu?
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.09.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan
Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
Geront
|
Ja wiele razy trafiałem na walki 1 vs 1 czy 1 vs. 2 - zwłaszcza podkoniec większych bitew. Wtedy można docenić umiejętności poszczególnych jednostek, badź też umiejętności garcza:)
Można też pograć w mapy turniejowe, bądź mapy graczy, gdzie często od twórcy mapy zależy kim gramy i w jakich ilościach.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Dragonthan Haav Gyr: Po drugie,jeśli powrównujemy jednostki tych samych poziomow, to również pojedynek jeden na jeden i nie jest to żadna bzdura. Takie walki mają miejsce, i wtedy wygrywa Ptak.
Takie walki mają miejsce? A to bardzo ciekawe, bo w ciągu moich 6-letnich zmagań w Heroes III nie trafiłem na taką bitwę... może ją przeoczyłem? Krewal Mówisz że możesz nim blokować czyjąś jednostke-bzdura bo w mojej armii szybszy jest archanioł puszczam haste i po srpawie blokuje strzelających rok może sie żegnać:D
Krewal powiedz ty mi, czy ty myślisz zawsze wg jednego schematu?
Buhehe niestety jak widzę Morgan posty typu a ja mam buty tralala... Wiesz sam o co chodzi;) Hav sory ale ja gram w h III od 7 lat z czego od 1 stycznia bieżącego roku na Internecie...i jakoś w twoje założenia taktyczne i szczęście że trafią Ci się akurat 2 arty na speed nie wierze....lol
Ja się tu więcej w tym temacie nie wypowiadam bo to nie ma sensu...
Grindal-zapraszam do nieśmiałych debiutów
|
Geront
|
No patrz, ja też gram w herosa od ponad 7 lat a grywam, z żywimi ludźmi od kilku lat. Baa nawet czasem zagram w mapy turniejowe:) I nawet grając z komputerem na trudnych mapach, bardzo często dochodziło do sytuacji gdy po długiej walce zostawały mi Golemy kontra jakaś jednostka przyciwnika, czy też inne kombinacje. tak szczerze to chyba ten czas na grę twoją poszedł na marne:) Bo we wcześniejszej wypowiedzi odnośnie czaru przyśpieszenia, pokazałeś w jaki sposób pochodzisz do gry. Chcesz oceniać inaczej jednostki niż z pojedynków??
Prosze bardzo przedstaw jakieś konkretne symulacje, bitwy, pokaż jakimi kryteriami oceniasz, że To jest nelpsze a To gorsze. Wykaż to że coś jest lepsze, bo narazie tylko rzucasz haslem to jest "lepsze bo ja tak uważam" a dajesz zero obiektywnych przykładów, nie mówiąc już o konkretnych ocenach jakimi się kierujesz. Ja może przytaczam mało ppraktyczne bitwy 1 na 1, ale one przynajmniej są i istnieją, można z nich jakieeś wnioski wyciągnąć, mają jakąś nutkę obietkywizmu.
A Ty się wielce obrażasz, że ktoś ma inne zdanie, bo prezentuje coś konkretnego.
Pokaż że wiesz więcej, ale nie za pomocą własnego gustu.
Ja 2 lata temu nawet połowy nie wiedzialem tego co teraz wiem, o taktyce i walkach w H3. A dyskusje tutaj bardziej doświadczonych sprawiły że na wlasne oczy przekonałem się, że samo granie nie wystarczy. Trzeba olbrzymiej wiedzy by zrozumieć czemu jest tak a nie inaczej.
Pamitam do dziś jak MR. Pool przeslał mi mapkę turniejową(save'a) gdzie mój bohater miał 1000 elfów i 10 ifrytów a komputer 10000 Ifrytów. Zagraj w coś takiego, to realna gra, dowiesz się wielu rzeczy, zwłaszcza o jednostkach i czarach.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Niektórzy z was nie widzą sensu w symulacjach 1 vs 1, więc zróbcie test np; 20 ptaków vs 20 minotaurów. Dajcie znać jak poszło. Haav jak masz tego sejwa to mi go prześlij- oskarrulez(at)o2.pl
"Później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy od bramy Powroźniczej"
|
Geront
|
Krewal Buhehe niestety jak widzę Morgan posty typu a ja mam buty tralala...
Krewal sam zakładasz że masz czar Haste więc nie cfaniakuj, a pozatym używaj właściwego nicku na właściwym forum Krewal Wiesz sam o co chodzi;)
Niestety nie wiem, więc może wytłumaczysz mi? Krewal Hav sory ale ja gram w h III od 7 lat z czego od 1 stycznia bieżącego roku na Internecie...i jakoś w twoje założenia taktyczne i szczęście że trafią Ci się akurat 2 arty na speed nie wierze....lol
Krewal dobra rada: zanim coś skomentujesz przeczytaj 10 razy i pomyśl, a najlepiej zapisz to sobie na kartce żeby nie zapomnieć. Gwynbleidd Niektórzy z was nie widzą sensu w symulacjach 1 vs 1, więc zróbcie test np; 20 ptaków vs 20 minotaurów. Dajcie znać jak poszło.
I znowu to samo... czy te pojedynki mają jakiś sens? Po pierwsze: nigdy liczba potworów po jednej i drugiej stronie nie jest taka sama, po drugie: różnica ataku i obrony walczących stron w nielicznych przypadkach jest taka sama, po trzecie: na symulacji może mi wyjść że wygra jednostka X, a podczas walki jednym z pierwszych stworzeń jakie giną jest jednostka X. Po czwarte (głównie do pana Haav Gyr) skoro pod koniec dużej batalii zostają te dwie jednoski to biorąc na poprawke to co powiedziałem wyżej, jeśli z symulacji wynika że wygrywa jednostka Y, a ja mam jednostkę X to mam odrazu się poddać i zakończyć pojedynek?
Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
Geront
|
No wkońcu doszliście do wlaściwego wniosku(prawie). Bo gdy mówiłem kiedyś ten temat już był, że siła jednostek znana jest od dawna, to po co te dyskusje? Może marnotrawimy czas i naerwy, ale niestety wciąż pojawiają się na forum osoby, które mają wlanse wyobrażenie o takich sprawach. Dragonthan masz rację takie testy są mało sensowne, są też małoprowdobodobne pojedynki 1 na 1.
ALE, ale niestety w takim temacie nie ma snesu o czym innym mówić, ponieważ każda opinia, każdy przykład z gry, da się odwrócić. I podać dowolne kontrargunenty. I do czego to prowadzi? Do tego że jedna strona wynienie 100 zalet takiej jednostki, a druga strona wuymieni 100 wad jej. I obie strony będą miały rację. Więc jak ustalisz najlepszą??
To pytanie kieruje do wszystkich, Bo nie można mówić że coś jest najlepsze, bo lata, bądź też jest odporny na magię czy strzela.
Niestety czy tego chcecie czy nie jedynymi obiektywnymi i w praktycznie w pełni miarodajnymi danymi są te brane z pojedynków 1 na 1 1 na 2 itp. Całość widać gdy gramy normlnie. Nie bez powodu prawie wszyscy mówią że Archanioł jest najlepszy, to wychodzi w takich pojedynkach. One są potwierdzeniem tego co mamy w grze.
A to że komuś nie pasuje miejsce w rankingu jego ulubionego potwora, to już inna sprawa, ale takie pojeynki przynajmniej są jakimś merytorycznym argumentem. A mówienie że coś "jest lepsze i już bo ja tak uważam", jest po prostu głupie. Jeśli ktoś się nie zgadza, to niech przynajmniej podaje sensowne i merytoryczne przykłady, brak tego znamionuje albo lenistwem, albo brakiem wiedzy.
Możecie mnie ganić za to że podaje pojedynki za przykłady, ale sami nic lepszego i bardzej obiektywnego nie potraficie przytoczyć. Co do sejwa, owszem mam chyba go, ale na starym dysku, który uleg drobnej awarii:-/ Więc jak odzyskam dane w całości to może prześle jak znajde.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Haav Gyr Jeśli ktoś się nie zgadza, to niech przynajmniej podaje sensowne i merytoryczne przykłady, brak tego znamionuje albo lenistwem, albo brakiem wiedzy.
Chciałbym się podpisać nie tylko pod tym zdaniem, ale również pod całą wypowiedzią Haava.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.09.2006, Ostatnio modyfikował: Gwynbleidd
"Później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy od bramy Powroźniczej"
|
Geront
|
Nie zrozumcie mnie źle, ja po prostu oceniając jakąś jednostke biorę pod uwagę jej możliwości, a następnie analizuję to w kilkunastu fikcyjnych bitwach z różnymi przeciwnikami (oczywiście biorąc na poprawkę to, że taka jednostka nie jest sama). Może i moje wnioski nie są w 100% obiektywne, ale staram się sprawdzić przydatność takiej jednoski w porównaniu z inną, czyli postawieniu w tych samych sytuacjach dwóch różnych jednostek. Haav Gyr, a jakby tak zamiast symulacji 1 vs 1 dwóch jednostek (o które toczy się spór), przeprowadzić taką symulację, że obydwie jednostki porównujemy przeciwko innym jednostką?
Kto nie z nami, ten przeciw nam
|
Weteran
|
Dragonthan a jakby tak zamiast symulacji 1 vs 1 dwóch jednostek (o które toczy się spór), przeprowadzić taką symulację, że obydwie jednostki porównujemy przeciwko innym jednostką?
Oczywiście że naturalnie.
Testując dwie jednostki, trzebaby skonfrontować je z różnymi przeciwnikami, a nie tylko ze sobą. Jednak cały czas musiałyby to być pojedynki, gdzie naprzeciw siebie stoją tylko dwa typy jednostek. W przeciwnym razie, możliwości taktycznych namnożyło by się zbyt wiele. Swoją drogą przyszedł mi pomysł na turniej.
"Później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy od bramy Powroźniczej"
|
Geront
|
Co do tego to owszem, symulator walk pozwala przeprowadzić walkę między każdą a każdą jednostką w grze. Także owy ranking który przedstawialem, jest oparty nie tylko na teście np; Minotaur kontra Ptak, ale także w setkach innych walk każdej z tej jednostek. A testy typu Jednajednostk kontra 2/kilka jednostek innego rodzaju przeprowadzić da się tylko własnoręcznie w grze. Też kilka takich testów przeprowadziem. Na starym forum, był spór co lepsze Mag czy Wojownik, i zrobiłem test, dałem Maga z Tower ze zdolnościami magicznymi, czarami oraz z armią ze swojego zamku, oraz wojownika z Stronghold z maksymalnymi zdolnościami oraz ze swoją armią. Okazało się, że Mag dwoma czarami zniwelował całą róznicę, między statystykami oraz umiejętnościami. I wygrał dzięki lepszym jednostkom. I tutaj sprawdziły się właśnie testy z 1 na 1, czyli magowi został Golem, Mag, Naga i Tytan to te jednostki w testach wypadają najlepiej. Dlatego teeż twierdze, że te testy pokrywają się w conajmniej 90% z walką w grze. A wygrał mag to wiedziałem jaką zastosować taktykę, osłabić max Behemota łucznikami oraz Ptaka atakować Nagą i Golemem. Więc testy nie są zbyt praktyczne same w sobie, jednak dają olbrzymie możliwości nauczenia się taktyki, oraz nauczenie się jak kożystać ze zdolności poszczególnych jednostek.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Weteran
|
Dragonthan Nie zrozumcie mnie źle, ja po prostu oceniając jakąś jednostke biorę pod uwagę jej możliwości, a następnie analizuję to w kilkunastu fikcyjnych bitwach z różnymi przeciwnikami (oczywiście biorąc na poprawkę to, że taka jednostka nie jest sama). Może i moje wnioski nie są w 100% obiektywne, ale staram się sprawdzić przydatność takiej jednoski w porównaniu z inną, czyli postawieniu w tych samych sytuacjach dwóch różnych jednostek. Haav Gyr, a jakby tak zamiast symulacji 1 vs 1 dwóch jednostek (o które toczy się spór), przeprowadzić taką symulację, że obydwie jednostki porównujemy przeciwko innym jednostką?
Oto mi właśnie chodziło Hav no właśnie ja dlatego uważam że lisza jest najpotężniejsza na swoim poziomie(i wcale nie jest to moja ulubiona jednostka). W swoim zamku w porównaniu do innych jest najlepsza0bardzo dobre obrażenia i rażenie swoim atakiem kilku jednostek naraz.
Podaje przykład gdybym wlaczył przeciwnko np. behemotom:
Swoją lisze obastawie armią-rok niezdąży jej zablokować-wiedzmą dam czas tak żeby w 2 turze bloknąć twoich strzelców(zakładam fakt iż w twierdzy są wolne jednostki z wyjątkiem roka właśnie)
Lisza udeża i hłonie całą mase armi jeśli Ty też zdecydujesz grać blokadą-mój smok czeka po to by w nastepnej turze atakwoać strzelaca i wracać-rozumiesz o co mi chodzi??
Dragon jednak pamiętaj że wystąpienie haste jest wielokrotnie wyzsze niż w przypadku 2 botów do speedu...
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.10.2006, Ostatnio modyfikował: Krewal
Grindal-zapraszam do nieśmiałych debiutów
|
Geront
|
Po pierwsze Krewal pisz po polsku;) "uwarzam"?? a Lisz to rodzaj męski:P
A teraz bitwa:))))
To zaczynamy!!
1 tura.
Ptak blokuje lisza:) - zaskoczenie? po ataku lisz jest już prawie nie groźny
2 tura Goblin, behemot, jeźdzcca atakują
reszty mi się nie chce pisać, bo wynik jest różny, ale "potężny" lisz pada po 2 uderzeniach. A smok może sobie blokować cyklopów czy orki:P to mało istotne, ważne jest to że lisz skończony a Ptak nadal sieje groze zwłaszcza piorunem;)
Nadal twierdzże gramy w inne gry:) Bo to tak jakby ktoś mówił że Hydra jest lepsza od Archanioła<rotfl>
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
|
Mieszkaniec
|
Swoją drogą ciekaw jestem, co by się okazało lepszym w pojedynku w warunkach sprzyjających Hydrze np. otoczenie 4 jednostkami. Lepiej poradziłaby sobie Hydra, czy Archanioł?
When theres no more room in hell, the dead will walk the earth...
|
Geront
|
Krewal Dragon jednak pamiętaj że wystąpienie haste jest wielokrotnie wyzsze niż w przypadku 2 botów do speedu...
Tak, tylko czy wyślesz w pierwszej turze Archanioła na pewną śmierć? Pozatym bardzo prosta kalkulacja: jak puścisz pierwszy haste to musisz nieźle sobie całość obmyślić, w przeciwnym wypadku moge użyć spowolnienia i wtedy następna tura należy do mnie.
Kto nie z nami, ten przeciw nam
|