Weteran
|
Hayven Ja mam podobny problem - robię mapę, zapisuję, wychodzę, a jak próbuję otworzyć, to wyskakuje błąd programu i edytor wyłącza się. Ostatnio tak się dzieje za KAŻDYM razem, z każdą nową mapą...
Hm, gdzieś ostatnio wyczytałem, że tak się dzieje jeśli zapisana mapa ma mniej niż jeden kilobajt. I faktycznie, nic po prostu w niej nie było, ale - w H5MMods w folderze Editor w folderze instalacyjnym gry znalazłem dane mapy. Nie udało mi się ich przepakować do pliku mapy, bo się wykasowały przy próbie jej wczytania, ale to może zadziałać. Czy mogę mieć rację? A poza tym, na mapie, którą zapisywałem, był już jeden bohater, kilka przedmiotów i miasto. A w końcu na przykład Duel Presety mają jakieś 50 kB. To jak to w końcu jest? EDIT: Sprawdziłem i... działa! Po prostu muszę spakować ręcznie i działa!
Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 19.10.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven
|
Weteran
|
Problem w tym, że (mapa nazywa się "Próba Deleb") gra nie "widzi" tekstów. Mam na myśli, że nadałem mapie nazwę, opis, był tekst na znaku, ale nie ma ich, gdy sprawdzam mapę w grze. Co jest nie tak? EDIT: Rozwiązanie jest trochę męczące, ale działa, potem już wszystko działa bez zarzutu. A jak ono wygląda?
1. Należy pozbawić nazwy pliku i folderów wewnętrznych wszelkich polskich znaków
2. Zmodyfikować pliki map-tag.xdb oraz map.xdb tak, by wszystkie lokalizacje zgadzały się z nową nazwą.
3. Zapisać zmiany w archiwum. A sam błąd wynikał z tego, że edytor używa innych znaków jako zamienników i lokalizacja pada, i to właśnie z tego powodu nic się potem nie zgadza. Pozdrawiam :)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven
|
Wędrowiec
|
Tak się zastanawiam czy stworzyć nowy temat odnośnie tworzenia scen filmowych (HoMM V) w edytorze. Ktoś może wie jak stworzyć filmik?
|
Weteran
|
|
Wędrowiec
|
Zapomniałem o tym. Wielkie dzięki. A chciałbym zapytać o jeszcze jedno. Jak usunąć z obiektu tą kręcącą się pomarańczową obwódkę?
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.12.2012, Ostatnio modyfikował: Gasper
|
Weteran
|
Gasper Zapomniałem o tym. Wielkie dzięki. A chciałbym zapytać o jeszcze jedno. Jak usunąć z obiektu tą kręcącą się pomarańczową obwódkę?
To już podchodzi pod modding, ale podejrzewam, że wystarczy zamienić tekstury o nazwie Selection na kanał alfa, ew. poszukać danych odnoszących się do tych podkreśleń i "wyczyścić" je, ew. po prostu zmienić /> na >/ w wersie dotyczącym podkreśleń ;) A jeśli chodzi o wstawienie nieinteraktywnych obiektów o teksturach stworzeń/bohaterów - musisz ustawić dowolny obiekt, np. drzewo i pogrzebać w drzewku właściwości obiektu, a jeśli chcesz stworzyć stworzenie na kształt takiego obiektu, to musisz w wierszu z nazwą obiektu kliknąć "Nowy" albo "New" i w pustym obiekcie, którego drzewko właściwości powinno się pojawić po prawej stronie ekranu po kliknięciu opcji "...", w wierszu "Model" dodać model stwora, a w wierszu "AnimSet" animację stwora (jak się nie będzie zgadzać, to wyjdzie... coś dziwnego. EDIT: Aby stworzenia w ogóle nie posiadały podkreśleń, wystarczyło zmienić tekstury podkreśleń na kanał alfa. Oto efekt. Jeśli chcesz mieć mapę bez podkreśleń u istot, wypakuj mapę i moda archiwizatorem do jednego folderu, po czym wszystko spakuj ponownie - razem.
Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven
|
Geront
|
Witam :)
Ustawiłam na mapie dwa randomowe miasta, więc w moim rozumieniu, skoro są losowe, to i specjalizacja, która jakżem zobaczyła, jest zintegrowana z nazwą miasta i co za tym idzie, przestaje ono już być losowe. A przy sprawdzaniu mapy mi wyskakuje "There are towns without specialization! It's coordinates are: 87:87 13:10". Błąd jest w moim rozumowaniu, czy w czymś innym? Oraz jak to naprawić?
"Kaczka, pierwszak i trep przychodzą do baru..."
|
Administrator wortalu
|
Kastylia Błąd jest w moim rozumowaniu, czy w czymś innym? Oraz jak to naprawić?
Edytor faktycznie żąda wybrania specjalizacji, ale nie musisz tego robić, co więcej, nawet jeśli wybierzesz jakąś to na samej mapie nazwa i specjalizacja będą zupełnie inne. Podobnie jest z plotkami i maksymalnym poziomem bohatera - nie trzeba tego ustawiać.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.01.2013, Ostatnio modyfikował: Tabris
Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.
|
Geront
|
"Kaczka, pierwszak i trep przychodzą do baru..."
|
Weteran
|
Hmm... robiłem scenkę według poradnika i niby wszystko było w porządku, ale w pewnym momencie okazało się, że za pomocą Spacji mogę ustawiać aktorów itp., ale ręcznie - nie, bo w drzewku obiektów na mapie po prostu ich nie ma! Czy ktoś miał może podobny problem i zna rozwiązanie? Albo po prostu zna rozwiązanie? :P
|
Wędrowiec
|
Mam pytane, co zrobić, aby zapisana przeze mnie mapa była widoczna w grze? Nie wiem jak to się dzieje, ale jak robię mapę to potem nie mogę w nią zagrać. Każda losowa mapa wygenerowana z grze jest widoczna ale mapa zrobiona w edytorze przeze mnie nie.
Czy wie ktoś jak można rozwiązać ten problem?
|
Weteran
|
Mapa zrobiona przez Ciebie w Edytorze? Od początku do końca? Czy też zrobiłeś jedynie fragment mapy, pomijając pewne istotne szczegóły (np. graczy)?...
|
Wędrowiec
|
Witam. Mam taki problem z edytorem map. Zaimplementowałem New Creatures Framework wraz z pakiem dla mapmakerów, wszystko zgodnie z instrukcją. Dodałem kilka nowych stworzeń NCF z ikonami i teksturami, też zgodnie z instrukcją i mimo to, wciąż nie udaje mi się uzyskać ich odzwierciedlenia w edytorze map. Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc? Dodam, iż korzystam z dodatku TOE w wersji 3.1 i wszystko zrobiłem zgodnie z poradami dotyczącymi modowania.
|
Weteran
|
A jesteś pewien numerów istot? Próbowałeś ustawiać stwory o tych numerach na mapie, czy też zrażałeś się brakiem ikony i rezygnowałeś?
|
Wędrowiec
|
Co do numerów istot, to jestem na tyle pewien, na ile mod NCF Megapack z Heroes Community jest prawidłowo wykonany, a z tego co wyczytałem na tamtejszym forum, wszystko jest zgodne z dodatkiem TOE w wersji 3.1 i jedyny problem z edytorem, o jakim tam wspomniano, to ewentualny brak ikon. W moim zaś przypadku w palecie obiektów Monsters nie nastąpiły żadne zmiany, więc co za tym idzie nie mam nawet takiej możliwości by wstawić na mapę którąkolwiek z nowych istot. Doczytałem, że problem mógł dotyczyć wersji językowej, czemu też postarałem się zaradzić wgrywając angielskojęzyczny plik tekstowy z nazwami (w owym megapacku są też projekty rosyjskie), zmieniałem nawet ustawienia w opcjach regionalno-językowych windows na czas pracy z edytorem i bez żadnego efektu. To samo dotyczy pojedynczych projektów pobranych ze strony (http://psatkha.narod.ru/ncf_psatkha.html), żadna z istot nie pojawia się w panelu edytora, niezależnie czy umieszczam plik w folderze data jako .pak, czy też w usermods. Co jednak ciekawe, jeśli umieszczę na mapie segmenty "random monster", to w samej grze pojawiają się poszczególne gatunki potworów, niemniej w formie losowej, a mnie zależałoby jednak na konkretnym ich wyborze.
|
Weteran
|
To znaczy, że kiedy wybierasz zakładkę "Monsters", to nie pojawiają Ci się żadne nowe, nawet "puste" jednostki? Bo powinno się pojawić te kilkaset pustych slotów o nazwie Creature_xxx :P A jak nie... Czy uruchamiasz edytor plikiem "H5MapEditor_NCF.exe"?
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.04.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven
|
Wędrowiec
|
Dokładnie. Mimo dodania wszystkich plików i umieszczenia w odpowiednich folderach w zakładce monsters nie następują żadne zmiany, nie pojawiają się nawet owe puste sloty (wówczas bym sobie jakoś poradził). Rzecz jasna edytor odpalam z pozycji H5 MapEditor NCF ...
Czy problemem, może być fakt, że edytor mam spatchowany na język polski?
p.s. dzięki za zainteresowanie problemem
|
Weteran
|
Hmm... sam w sobie polski edytor map nie jest zły, ale nie obsługuje stworów z NCF, więc musisz użyć pobranego razem z modem pliku MapEditorNCF.exe. BTW chyba znam już problem. Aby istota pojawiła się w edytorze map, musisz stworzyć jej plik AdvMapObjectLink dla edytora map (taki plik masz na przykład u Templariusza). Już jakby co zadałem pytanie, jak go utworzyć na Heroes Community, mam nadzieję, że się nie gniewasz? PS. Nie ma sprawy :) [offtop]Fajnie, że podlinkowałeś mody "Psotki" ^^ Klasa...[/offtop] EDIT: Nawet bez otrzymania odpowiedzi, chyba wyczaiłem już mniej więcej, jak gotowego stwora umieścić w Edytorze. 1. Umieść wszystkie dane z NCF-a w folderze data (rozszerzenie zmień na .pak jeśli jest np. .h5u)
2. Wejdź w ścieżkę: Folder z grą/Editor/IconCache/AdvMapObjectLink/MapObjects/_(AdvMapObjectLink)/Monsters/ 3. Utwórz folder NCF, jeśli gotowe pliki nie zostały załączone do Twojej wersji moda.
4. Pobierz ten pliczek i umieść go w folderze wspomnianym powyżej.
5. Zmień numer w nazwie pliku na numer Twojej istoty.
6. Otwórz plik i zmień napis "Thunderbird" na nazwę Twojej istoty.
7. Zapisz plik.
8. Gratulacje! Twoja istota teraz będzie dostępna w Edytorze Map! Nie będzie co prawda posiadała tam ikonki (ich póki co nie wyczaiłem), ale powinna się pojawić z napisem "Brak Ikony".
9. Na obrazku widzisz dodanego w ten sposób do Edytora Map Nalstaga (stówa dla tego, kto odgadnie, skąd ten łeb :P)
|
Wędrowiec
|
Dzięki za porady, będę kombinował.
p.s. podsyłam link do kilku map autorstwa niejakiego Markkur, jeśli wciąż grywasz w Heroes 5 to polecam, bo wykonane są z dużym nakładem pracy, bardzo ciekawie skonstruowane tak od strony czysto wizualnej jak i grywalnej, wyraźnie widać, że autorowi przy ich realizacji przyświecał jakiś koncept, a na tle map dostępnych w sieci to naprawdę istne rodzynki...
http://forum.eternal-essence.com/showthread.php?tid=129 pozdrawiam Vanreder :)
|
Weteran
|
Dodam jeszcze, że niepotrzebnie zamotałem - otrzymałem już odpowiedź i to jest jeszcze łatwiejsze. Nie będę wszystkiego tłumaczył, ale skoro jesteś modderem, to po prostu pokombinuj z plikami _(AdvMapObjectLink) z folderu MapObjects/_(AdvMapObjectLink)/
|