Imperium

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Ja jednak jak zabłąkany bumerang wrócę do psychologi zwierząt... No, bo oni poznają naukę o umysłach zwierząt, czy psychikę zwierząt przez obcowanie z nimi?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2010, Ostatnio modyfikował: Laysander


Bo ja na złość im - nie należę.
I tak beze mnie - o mnie - gra.
Jednego nikt mi nie odbierze:
Ja jestem ja, ja, ja.

Nie, nie chcę wpływać i należeć!...

Ehhh... właśnie przejrzałem opisy klas zaawansowanych - większość do poprawy.

Ninja – w półświecie przestępczym są nie tylko złodzieje, są też zamachowcy. Wśród nich są ninja.

Zabójca - w półświecie przestępczym są nie tylko złodzieje, są też zamachowcy. Wśród nich są zabójcy.

Ten sam, błędny szablon, dla dwóch różnych klas? :P

Wódz – kiedy prymitywne ludy muszą się jakoś zorganizować wybierają spośród swojej szlachty wodza naczelnego.

Warlord wcale nie jest kimś prymitywnym. No i nie jest wodzem naczelnym.
Warlord jest osobą, która za pomocą siły swej armii rządzi jakimś terytorium.

Itp, itd.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

No przynajmniej opisy miast i klas podstawowych już nie wzbudzają kontrowersji ;)

Avonu
Wytknięte błędy zostały poprawione. Nie wiem czy wiesz, ale spośród dużej ilości wpisanych komend w notatniku wszystko zlewa się, a jak się potem czyta w przeglądarce to też widzi się w większości to, co chciało się napisać.

W opisie klas zaawansowanych starałam się wyłapać jednocześnie trzy elementy. Pierwszy to nazwa, drugi to potrzebne umiejętności, trzeci to otrzymane korzyści. Z tego powodu np. Lisza opisuję jako tego, który wysysa lata aby żyć. Mogę porobić nowe, ale naprawdę - dane na temat niektórych klas są właściwie zerowe i trzeba zmyślać.
A jak przy tym jesteśmy, to podajcie listę tych, które są mogą zostać. Przynajmniej będę wiedziała, czego nie psuć ;}

Enleth
No możesz poprawiać nawet bez mojej wiedzy. Ba, mogłeś poprawiać nawet nie pytając mnie o zdanie - w końcu ja nie jestem właścicielką ani żadną kierowniczką.

Laysander

No jak naprawdę Ciebie to razi to zmienię.

Pytanie techniczne odnośnie klas zaawansowanych: Czy da się stworzyć taką tabelkę klas zaawansowanych, lecz by po najechaniu na nazwę klasy, pojawił sie jej opis - jak w w tym przypadku?
Wiem, że dać to się da, ale czy jest to możliwe do zrobienia w najbliższej przyszłości, czy też trzba by "trochę" nad tym posiedzieć?


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

@Avonu: technicznie jest możliwe i nie wymaga aż tak wiele pracy.

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Avonu, czy taka tabelka może być?
Z góry odpowiem na pytanie - litery mogłyby być większe, gdyby pole tekstowe też było większe.

Ogólnie tak, nad detalami by trzeba popracować, ale o coś takiego mi chodziło.
Trzeba by jeszcze osobno wspomnieć o arcymagu.
I lisz a nie licz.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.04.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Mam nadzieję, że uda wam się to zmienić wizualnie. Wiem, iż to tylko szablon, ale takie okropieństwo nie powinno trafić w finałowej wersji.


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Witam,

jestem dość liberalny jeśli chodzi o jakość kodu w nowym H4 i H3 i dotychczas przymykałem oko na semantycznie słabsze konstrukcje, ale to co pojawiło się w dziale Bohaterowie nie ma prawa ujrzeć światła dziennego. Nigdy. Mosqua - podałem Ci proste i eleganckie rozwiązanie oparte o CSS, które jest wystarczająco dobre dla działu bohaterów H5 (najechać na ikony podstawowych statystyk bohatera), to dlaczego nie miałoby działać w H4? Zwłaszcza, że zaprezentowane paskudztwo nie wyświetla się pod żadną przeglądarką choćby odrobinę przyzwoicie...

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.04.2010, Ostatnio modyfikował: MiB


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Raz dwa piszę co i jak.

MiB, wiem że Twoja metoda jest prostsza (kilka funkcji zamiast kilkanaście), ale nie umiem z niej korzystać. Znaczy się pomimo wielu prób, starań, kombinowań i reedukacji oczekiwanego efektu nie było. Wiedząc, że każdy ma własne życie i ganiane z każdym problemem jest denerwujące zaczęłam poszukiwania innej drogi. W końcu coś znalazłam i to wykorzystałam. Mając w pamięci Twoją uwagę, że najważniejsze są display: block i display: none a z edukacji, że position: absolute jest koniecznością zaczęłam bawić się tą znalezioną metodą. Najważniejszym problemem był fakt, że jak ustabilizuję rozwijanie to ta sama funkcja powoduje, że belki z innych komórek są na widoku. Innym problemem jest to, że maksymalna dopuszczalna szerokość komórki to raptem 53 piksele (wtedy wszystko jest na styk). Przy okazji rozwinęłam znajomość CSSu i zamierzałam uprościć konstrukcję z innych poddziałów po uporaniu się z tą sprawą.

Nie wiem, czy dobrze zrobiłam poszukiwaniami czy lepiej by było jednak zawracać Ci głowę.

Jeżeli straciłam kredyt zaufania, lub macie już dosyć moich prób i kombinację piszę - dajcie mi czas do początku sesji, jak mi się nie uda to złożę dymisję. Honor trzeba mieć.

A teraz pozwólcie Panowie, że pójdę spać.

@Mosqua: nie, nie utraciłaś kredytu zaufania. Faktycznie mam swoje życie i wolałbym, aby nie zawracać mi głowy na każdym kroku, ale przecież nie jestem jedynym technikiem w tym przybytku, prawda? Poza tym - podałem Ci gotowe rozwiązanie w 5 minut, więc wprowadzenie poprawek zajęłoby mi znacznie mniej czasu...

Pozdrawiam


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Hmm, zajęło to mi mniej czasu niż myślałam.

Tabelka poprawiona - komórki już nie latają w górę i w dół. Są odstępy. I chyba to była główny problem tej sprawy.

U mnie to wyglada tak, z powodu bardzo elementarnego błędu jakim jest poleganie na rozmiarze czcionki w pikselach, w szczególności horyzontalnym. Zrobiłaś tekst łamany ręcznie wstawianymi <br/>, który u ciebie wygląda dobrze, bo masz w miarę standardowe ustawienie DPI (desktop albo laptop z dużą matrycą, jak sądzę). Ja, na subnotebooku z matrycą 12", mam całkiem inne DPI, przeglądarka próbuje to skompensować wyświetlając czcionkę większą w pikselach (nie wspominając już o tym, że to z pewnością nieco inna czcionka, dla której jest inaczej wykonywany m.in. kerning, co też ma wpływ na finalną szerokość tekstu), a strona się zupełnie rozsypuje. Ten sam problem będzie dotyczyć wielu użytkowników netbooków i innych urządzeń o niewielkich ekranach z nietypowym DPI.

MiB coś z tym później zrobi.


Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...

Ja mam niby 17' ale też występuje u mnie jakieś dziwne zawijanie tekstu: Arcy-mag, Iluzjon-ista, Mag-bit-ewny.
Menu główne po lewej też nie działa poprawnie. Ucięta górna połowa, a odnośniki przesunięte w lewo.
Strona jest integralną częścią [...]. Copyright 2003-2010 - tego napisu nie widzę. Widać, że tam jest dopiero po zaznaczeniu.

Ps: NINJA xDD Hahaha! Padłem xD Kto by pomyślał...


It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Na 21' to samo co u arcymaga albo Dagona...


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Cześć,

lista działa lepiej, ale nadal jej wykonanie pozostawia wiele do życzenia:

1) tag <head /> w środku kodu? WTF?!
2) skrypt JS w katalogu CSS...
3) niepozamykane tagi (stąd problemy z wyświetlaniem, o których wspomniał Dagon)
4) lista wypunktowana robiona za pomocą asterisków i złamania linii...
5) niepotrzebne pakowanie opisów klas w <dl />
6) zbędny potok tagów (font, b, i, u)
7) na plus jest domykanie tagów img ("/>") i atrybuty "alt", ale na minus brak artybutów "title" i jakieś śmieszne wartości w "alt" (powinna być normalna nazwa przedstawianej klasy)

Moje podejście (poprawiłem TYLKO pierwszy wiersz tabeli!; nie wiedziałem co zrobić z opisem Arcymaga). Zanim cokolwiek powiecie odświeżcie sobie cache ( "ctrl+r" lub "ctrl+f5").

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.04.2010, Ostatnio modyfikował: MiB


If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.

Mogliście już nie męczyć MiBa - sama bym coś pokombinowała.

Jeżeli nie przeszkadza wam fakt, że nie widać w tabelce pełnej nazwy klasy to by ten problem był z głowy kawał czasu temu. Jeżeli wam to odpowiada to już resztę tabelki sama dokończę.

Dla MiBa stawiam już 2 piwa, a dla Dagona 1 piwo. Jak tak dalej pójdzie to na następny zjazd jaskiniowców będę musiała kupić cały furgon trunków ;}.

Poprawa tabelki bohaterów
Test tabelki jednostek

Się tak zastanawiam, czy czasem na wzór działu z Herosem 5 nie zrobić oddzielnej podstrony w którym by były przedstawione cechy jednostek. Tabelka jednostek byłaby bardziej estetyczna.

Odnośnie bohaterów - jest znacznie lepiej, w zasadzie to byłbym skłonny uznać to co jest, ale:
a) pełne nazwy nie mieszczą się w jednej linii,
b) gdy mamy do czynienia z np. M. Chaosu + M. Chaosu, zamiast umiejętności podstawowych, powinien się wyświetlać komunikat: brak premii albo klasa podstawowa.

Co do jednostek - ikonka jednostki jest otoczona białymi pikselami. Wydaje mi się, że lepiej by było porobić screenshoty z gry ukazujące jednostki w kwadracie (jak się poruszają). Ogólnie obecna wersja może być, choć wydaje mi się, że tabelka byłaby czytelniejsza.

Generalnie cieszę się, że idziesz do przodu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.05.2010, Ostatnio modyfikował: Taro


Bez Komentarza - mój kanał na youtube.

Odnośnie jednostek:
1. Wszystko musi być w tabelce, bo teraz zdecydowanie nie wygląda to ładnie.
2. Ikonkę inicjatywy zamienić miejscami z ikonką punktów many.
3. Ikonkę obrażeń wstawić w miejsce ikonki punktów życia.
4. Ikonkę punktów życia wstawić w miejsce ikonki strzałów.
5. Ikonkę strzałów wstawić w miejsce ikonki obrażeń.
6. Dodać ikonkę doświadczenia, przyrostu oraz kosztu.
7. Zamiast ikony jednostki wstawić pomniejszony kwadracik (to o czym wspominał Taro).


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.