Imperium

Might & Magic VIII

Brat zainstalował Might & Magic VIII po angielsku, a niestety nie umiem języka angielskiego.
Mam parę pytań co do gry:
1. Którego z bohaterów najlepiej wybrać na początku?
2. Jak wydostać się z wyspy?
3. Czy można przyjąć do kampanii smoka? Jak tak to jak?
4. Są jakieś kody do tej gry? Będę bardzo wdzięczna!
Będę wdzięczna za pomoc :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

1. Jest to raczej kwestia gustu. Dla przykładu ja przeszedłem grę Mrocznym Elfem, ale wielu sądzi, że Wampir jest lepszym wyborem.
2. Musisz dotrzeć do statku na jednej z wysp. Droga doń prowadzi przez starożytną świątynię.
3. Tak, można, ale dopiero w późniejszym etapie gry. Musisz oczywiście takowego spotkać. Najbliższy (i najsłabszy) jest w Wąwozie Garoty.
4. Nie wiem, ale gdybym wiedział to i tak bym ich nie wyjawił ;P. Czity psują rozrywkę.


Worship me, and I may yet be merciful...
Then again, maybe not.

Ilekroć przechodziłam MM8, miałam skład taki, by mieć dostęp do każdej z magii. W takim wypadku najłatwiej grać nekromantą/klerykiem, ponieważ mrocznego elfa dostaje się potem, or razu ma 50 poziom, a wampira lepiej mieć, że tak powiem, na wylocie, bo, przynajmniej dla mnie, przydatny jest najmniej i gdy musiałam najmować innych NPCów to właśnie wampir czekał w tawernie. Ogólnie jednak lepiej grać np. elfem (bo jest najładniejszy, ale rozumiem, że do Ciebie to nie przemówi :P) bo dostawanie wypasionej postaci to nie to samo jak prowadzenie jej od początku. A MM8 i tak jest strasznie łatwa.


...In our life theres if...
...In our beliefs theres lie...
...In our business theres sin...
...In our bodies theres die...

Jak 1 raz grasz to trolla... Ja trollem przeszedłem i miałem problemy z więzieniem władcy wody... skakałem od ściany do ściany...
Do tego 4 smoki! 1 w Wąwozie Garoty i naucz go latania, a potem na Pustyni Ironsand wejdź do jaskini smoka i omijaj smoki i weź smoka na 15 poziomie... (mamy troll-?, smok-5 poziom, smok-15 poziom) Teraz do Shadowspire. Jaskinia jest na końcu mapy po prawej stronie w górze. Tam omijaj smoki i idź po wielkiego żmija i przyjmij go. (troll-?, smok-?, smok-?, smok-50) A potem weź jeszcze kogoś i w późniejszej części gry idź na Regnę do jaskini Loeba i weź następnego i masz później gites, troll 1000 życia, smoki 900 życia oraz 800 many i latanie na cały dzień. :D

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

4. Są jakieś kody do tej gry? Będę bardzo wdzięczna!

Kodów nie ma, ale są odpowiednie programy (trainery), choć gra z nimi bardzo psuje zabawę.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Tytułem wstępu dodam, że aby dostać się do Ravenshore (swoją drogą bardzo ładna nazwa) z Wysp Krwawego Sztyletu, nie trzeba przechodzić przez Opuszczoną Świątynię - można, stanąwszy na północno-wschodnim wybrzeżu wyspy, wskoczyć do morza i potem ryzykując poważne rany dostać się do przystani. Wg. mnie nie ma to sensu, bo w świątyni jest kilka (chyba 3) zadań do zrobienia, a do tego może się tam przyłączyć do drużyny Simon Templar - bohater serialu sensacyjnego z Rogerem Moorem pt. Święty.
Przechodzę jednak do meritum sprawy. Zacząłem sobie grać w MM8, uprzednio ukończywszy części szóstą i siódmą. Gra robi takie średnie wrażenie - nowy wygląd nie powala na kolana, chociaż dla mnie grafika nie jest najważniejsza. Niemniej jednak ma w miarę ciekawą fabułę, a do tego każda część sagi MM (no prawie :)) ma to do siebie, że trochę mnie do niej ciągnie.
Jako postać początkową wybrałem sobie ciemnego elfa z okropnym tatuażem koło oka. Do tego dobrałem standardowo już na wyspie nekromantę, wampira (OK, wampirkę), kleryka i rycerza. Postacie mają 12 (mój elf) i 13 poziom (cała reszta ekipy). Kogo będzie teraz warto nająć?
I już właściwe pytanie (przyznaję, wstęp był nieco za długi): jak wyciągnąć z fortecy ogrów pod Alvarem Irabelle Hunter? Ponoć jest ona ukryta w lochach tej twierdzy, tylko że nie wiem jak się tam dostać.
Pomożecie? :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008, Ostatnio modyfikował: Invictus


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Pomożecie?

Nie :P

Musisz otworzyć kraty, a przycisk od tego masz w "sali tronowej" - jest on słabo widoczny, stąd częsty kłopot z jego zlokalizowaniem.
I w grze masz mroczne elfy (i krasnoludy), a nie ciemne. :P

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Dark to chyba zarówno ciemny, jak i mroczny. Chociaż w grze istotnie jest to mroczny, ale za to niewątpliwie, a ciemny kolor skóry.
Co do przycisku - wielkie dzięki. Jako pomocnika używa strony Flamestryke i (błędnie) wywnioskowałem ze znajdującej się tam mapy, że przycisk ów jest przy samym zejściu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Ej ludzie! Jak zrobić to zadanie z Black Potion na wyspie?

Trzeba przynieść gościowi odpowiednią ilość odczynników służących do zrobienia eliksirów czerwonego, niebieskiego i żółtego. I to nie po jednym, tylko więcej, chociaż dokładnie, to nie wiem ile.
I jeszcze jedno. Mam problem z zadaniem z grobowcem. Nie potrafię z niego wyjść. Co trzeba zrobić?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008, Ostatnio modyfikował: Invictus


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Którym grobowcem? Tym z gogusiami na Pustyni Ironsand?
Na stronie Flametryke masz mapkę jak dostać się do grobowców. Teraz tylko przejdź tę trasę w drugą stronę.


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Tak, chodziło mi o ten grobowiec. Jednak pojawiły się kłopoty. Mianowicie nie byłem w stanie przejść grobowca tak, jak jest na Flamestryke, bo w miejscu gdzie miałem skręcić, nie było przejścia :). Jednak jakoś szczęśliwie udało mi się wyjść. Teraz jestem już po zawiązaniu sojuszu ze smokami, minotaurami i trollami, a szykuje się do zadania dla Świątyni Słońca.
Mam jednak pytanie: czy jeśli zrobiłem już misję promocyjną na wielkiego żmija (mam jednego smoka w drużynie), to, gdy przyjmę do drużyny kolejnego smoka, to automatycznie awansuje on na wielkiego żmija, czy promocja przejdzie mu koło nosa? To samo dotyczy wszystkich innych klasoras.
Aha, i jeszcze jedno. Dlaczego Brimstone - smok z Shadowspire nie chce się przyłączyć do mojej drużyny? Jego poziom to 30, moja drużyna ma 35,33,31,35 i 53. Co muszę zrobić, by się przyłączył? Dla ułatwienia dodam, że zawiązałem sojusz ze smokami.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Co do promocji, to musisz udać się z kandydatem do promotora i o tym porozmawiać, wtedy dany bohater uzyska awans (o ile nie startował z tym, bo część z nich jest juz po promocji).
Niektórzy promotorzy przebywają w Ravenshore w Gildii kupieckiej (jeśli wykonało się zadania z sojuszem). Najwięcej problemu sprawia awans z nekromanty na lisza, bo mimo posiadania w ekwipunku naczynia dusz, bohater nie awansuje - trzeba trochę z tym pokombinować, ale w końcu promocja zostanie przyznana (nie wiem dokładnie, gdzie tkwi błąd).

Co do smoków, to chyba trzeba mieć większy poziom niż one, ale nie powiem Ci o ile większy - najlepiej wróć po "Siarę" później.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Smok się do mnie przyłączył po wykonaniu przez drużynę kilku zadań. Flota regnańska zatopiona, królewska para już na Jadame (swoją drogą chciałbym wiedzieć gdzie), Xanthor odwiedzony. W mojej ekipie mam obecnie dwóch mrocznych elfów patriarchów (moja postać + Cauri, odpowiednio 45 i 59 poziom), dwa wielkie żmije - Ithilgore i Brimstone (42 i 30) i kapłana Dervisha na poziomie pięćdziesiątym.
Zbliżam się wielkimi krokami do takiego etapu gry, w którym każdy NPC się do mnie przyłączy. Mam więc pytanie - jakie postacie należy dołączyć do drużyny, by działała ona najefektywniej?
I jeszcze jedno: czy za pomocą czaru Miejski portal da się dotrzeć do Murmurwoods i Wąwozu Garoty oraz na Ironsand?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Moim zdaniem opłaca się przyłączyć Durotha Wiecznego, smoka z jaskini Starego Loeba na Regnie. Co do drugiego: chyba do żadnej z tych krain nie da się dostać portalem (chociaż do Wąwozu Garoty może się da, ale pewien nie jestem, bo dawno nie grałem w to).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


gratitude-and-remembrance

Smok z Regny to mój kolejny cel tranfserowy :). Jednak zastanawiam się, kogo usunąć z ekipy. Nie będzie to prosty wybór, bo kapłan na pięćdziesiątym poziomie ze wszystkimi czarami w czterech magiach jest interesującą propozycją.


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Jak chcesz mieć ciekawą drużynę, to poc co Ci po dwie sztuki takich samych ras? Wyrzuć drugą 'kopię" i przyjmij kogoś innego.
Chyba, że chcesz miec łatwą grę - wtedy wystarczy tylko Twój bohater i cztery smoki, ale taka gra jest nudna.

Portalem miejskim dostaniesz się tylko do Kropli Krwi, Shadowspire, Ravenshore, Alvaru, Jamy Baltazara i na Regnę. Do Wąwozu Garoty i wioski Rust dostaniesz się konno, zaś do Murmurwoods tylko na piechotę, albo biorąc lisza i ustawiając tam Punkt orientacyjny Lloyda.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu


"When someone desires information, they come to me." - 8t88

Pipiru piru piru pipiru pi!

Nająłem do drużyny Durotha The Eternala (tak nazywa się po tłumaczeniu). Myślę, że teraz awansuje mojego elfa na mistrza w magiach żywiołów, a potem zwolnię smoka i najmę wampira w Shadowspire - a może Blazena Stormlance'a?
W moim tłumaczeniu jest Duroth The Eternal :).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008, Ostatnio modyfikował: Invictus


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Jako, że Avonu zezwolił napisanie posta pod postem, jeżeli jest przynajmniej jeden dzień odstępu, to zabieram się do dzieła. Wyżej wzmiankowany ponarzekał trochę na tłumaczenie, a raczej na jego brak. A mi tam podoba się pozostawienie takich nazw jak Ravenshore, Murmurwoods, czy Rust. Szczególnie ta pierwsza - to obok New Sorpigal i Kriegspire moja ulubiona nazwa w całym świecie MM. Nie jestem zwolennikiem tłumaczenia wszystkiego na polski w grach tego typu. Ostatnio w sklepie na wyspie Regna trafiłem na - uwaga - Chodaki bogów. To aż śmieszne - najsłabsze buciki i 10 punktów do podstawowych siedmiu umiejętności.
Wolałbym takie nazwy w języku angielskim, poza tym i tak prawie wszyscy gracze używają nazw angielskich, gdy mówią o przedmiotach, czy czarach.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.01.2009, Ostatnio modyfikował: Invictus


Wieczna chwała żołnierzom Armii Krajowej!

Avonu

Jak chcesz mieć ciekawą drużynę, to poc co Ci po dwie sztuki takich samych ras? Wyrzuć drugą 'kopię" i przyjmij kogoś innego.
Chyba, że chcesz miec łatwą grę - wtedy wystarczy tylko Twój bohater i cztery smoki, ale taka gra jest nudna.

Jak to łatwa? Smok, 2 mroczne elfy, lisz i kapłan (wymieniany w wymiarze ognia z wampirem) czynią grę znacznie prostszą.


"Trzeba jeszcze mieć w co wierzyć
By się z własną pieśnią zmierzyć."