Starożytna Biblioteka |
---|
H3, H4, jednostka.
H3, z zamku Forteca. Parametry: 1. chochlik - 1;
4; 4; 3; 3; 1-2; 30; 0. 2. gremlin - 1u; 4; 5; 4; 4; 1-2; 40;
8.
H4, z zamku Śmierci. Parametry: 1; 18; 1-2; 10; 10; 7;
0; 6; 38; 28; specjalne: wyssanie many, lot.
Wielka
rodzina chochlików, goblinów i ich złośliwych braci gremlinów - to
jedna z najliczniejszych społeczności w świecie fantasy. Chochlik - pojęcie
stale obecne w kulturze - na niego zwala się np. wszelkie pomyłki
drukarskie w prasie. Generalnie - te stworki mogą miec naturę krańcowo
różną, od przyjaznej, przez neutralną, po złośliwą. Skłonne do
psot, nieraz złośliwych i przykrych. Lubią także zaczepiać dziewczęta...
Niektóre z nich mają zdolność do polimorfii. Gremlin to stworek
uwielbiający psuć wszelkiego rodzaju urządzenia mechaniczne, a ostatnio
elektroniczne czy nawet oprogramowanie komputerowe... Etymologia nazwy gremlin
jest nieznana. Pochodzi z 1940 roku z zakładów lotniczych produkujących
słynne myśliwce Supermarine Spitfire, a rezultaty psucia nazywano gremlin
effect. Podejrzenia o profaszystowskie sympatie stworków są
zdecydowanie nieprawdziwe - gremliny zawsze i wszędzie coś psują, także
faszystom, komunistom itp. Uwaga - wszelkie kłopoty domowe, tajemnicze
iskrzenia, awarie, przepalanie się żarówek, wieszające się komputery,
tajemnicze rachunki za telefon, skisłe mleko, śliska podłoga w łazience
- to sprawka gremlinów. Cóż - walka z nimi to rzecz przegrana z góry.
Pozostaje polubić... W kulturze Zachodu za sprawą kinematografii
gremlin jest stale obecny, jednak jego filmowa postać ma niewiele wspólnego
z mitologią.
Artykuł czytany 1786 razy, liczba komentarzy: 0. Ostatnia edycja: 17 listopada 2009, 18:37 przez Leonidasuss.