Starożytna Biblioteka

  • http://ognisko.heroes.net.pl
Osada 'Pazur Behemota' » Starożytna Biblioteka » Leksykon » Eliksir

Biblioteka

Bibliotekarskie mechanizmy

Eliksir

H4 - występują pod nazwą "mikstury". Mają podobne działanie jak czary. Różnią się od nich przede wszystkim mocą, jednorazowym działaniem (by mieć możliwość ponownego skorzystania trzeba zdobyć daną miksturę ponownie) oraz tym, że mogą być stosowane przez wszystkich, niezależnie od umiejętności i zdolności czy klasy bohatera.
Mikstury:
Chmura rozpaczy: -2 do morale wszystkich istot na obszarze 3x3
Demoniczny Ogień: 25 punktów obrażeń od ognia na obszarze 3x3
Flakonik Duszącego Gazu: zmniejsza o 15% obrażenia zadawane przez przeciwnika oraz jego obronę; nie działa na istoty mechaniczne, nieumarłe, żywiołaki
Flakonik Kwasu: zmniejsza obronę przeciwnika o 25%, zadaje 100 punktów obrażeń jednostkom nieumarłym
Flakonik Lepkiej Cieczy: działa jak zaklęcie Spowolnienie, uniemożliwia latanie
Flakonik Oślepiającego Dymu: zmniejsza o 50% obrażenia od ataków z dystansu na obszarze 3x3
Flakonik Trucizny: broń bohatera działa jak broń z trucizną na czas jednej bitwy
Mikstura Many: daje tymczasowo bohaterowi 25 dodatkowych punktów czarów
Mikstura Nieśmiertelności: umożliwia przywrócenie do życia bohatera, który zginął w walce
Mikstura Odporności: 50% Odporności na Magię na czas jednej bitwy
Mikstura Odporności na Ogień: daje bohaterowi Odporność na Ogień na czas jednej bitwy
Mikstura Prędkości: +3 szybkości na czas jednej bitwy
Mikstura Przywrócenia: niweluje działanie negatywnych czarów
Mikstura Siły: +25% zadawanych obrażeń na czas jednej bitwy
Mikstura Szczęścia: daje bohaterowi +5 do szczęścia na czas jednej bitwy
Mikstura Szybkości: daje bohaterowi dodatkowy atak przez jeden dzień
Mikstura Uzdrowienia: leczy obrażenia
Mikstura Wesołości: +5 do morale bohatera
Mikstura Odporności na Magię: +3 do ruchu przez 1 dzień
Mikstura Wytrzymałości: +25% punktów życia na czas jednej bitwy
Mikstura Zimna: daje bohaterowi umiejętność Zamrażania na jedną walkę
Woda Święcona: po wypiciu działa jak Błogosławieństwo i Ochrona przed Śmiercią; rzucona w przeciwnika działa jak Święte Słowa.

Stały "towarzysz" alchemików, magów, czarodziei itp.. Eliksir to kilka lub więcej dokładnie dobranych i odmierzonych składników, zmieszanych i przygotowanych tak, aby zyskały potężne magiczne właściwości. Najczęściej ma postać gęstego płynu. Warzenie eliksirów jest trudnym, a czasami niebezpiecznym zajęciem, gdyż proces nie zawsze przebiega w sposób kontrolowany, a skutki dalekie są od spodziewanych i zamierzonych. W bajkach i legendach składnikami eliksirów i w ogóle magicznych płynów są często części ciała ludzkiego lub innych istot, także mitycznych, lub rzeczy eteryczne i nieuchwytne jak mgła czy światło księżyca. Zazwyczaj ma to na celu zamaskowanie prawdziwego składu eliksiru. Więcej informacji pod hasłem alchemia.


Artykuł czytany 1616 razy, liczba komentarzy: 0. Ostatnia edycja: 17 listopada 2009, 18:46 przez Leonidasuss.

Historia zmian, zobacz komentarze (0).