Starożytna Biblioteka |
---|
W parametrach jednostek stosuje się pewien klucz w zależności od wersji HoMM:
H1 - dane oznaczają kolejno: atak; obrona; punkty życia; obrażenia; przydział; koszt; zdolności specjalne.
H2 - dane oznaczają kolejno: poziom; atak; obrona, punkty życia; obrażenia; szybkość; koszt; zdolności specjalne.
H3 - dane oznaczają kolejno: poziom; zdrowie; szybkość; atak; obrona;
obrażenia; koszt; strzały; przyrost, zdolności specjalne.
H4 - dane oznaczają kolejno: poziom, koszt, obrażenia, atak, obrona,
punkty życia, liczba ataków z dystansu, szybkość, ruch w walce,
przyrost, zdolności specjalne.
Skróty:
* (gwiazdka) w parametrach jednostek oznacza jednostkę WOG ulepszoną ponad poziomy typowe dla H3.
A - atak;
cm - centymetry;
D - obrona;
H1, H2, POL, H3, AB, SOD, WOG, H4, GS - wersje, rozszerzenia i dodatki HoMM;
łac. - łacińska;
kl - klejnot;
kr - kryształ;
M - moc;
m.in. - między innymi;
n - na początku parametrów jednostek oznacza j. neutralną.
p.Chr. - przed narodzeniem Chrystusa;
po Chr. - po narodzeniu Chrystusa;
rt - rtęć;
sa - siarka;
tzw. - tak zwani; tak zwany
u - w parametrach jednostek oznacza "ulepszona" (upgraded). Brak oznaczenia poziomu występuje w jednostkach neutralnych.
W - wiedza;
w. - wiek;
wg - według;
Wobec bałaganu, jaki występuje w oficjalnych instrukcjach do gry do
wersji H3, w polskich nazwach zamków w Leksykonie przyjęto następujący
klucz zaczerpnięty z gry:
Rampart - Bastion,
Tower - Forteca,
Castle - Zamek,
Necropolis - Nekropolia,
Stronghold - Twierdza,
Dungeon - Lochy,
Fortress - Cytadela,
Inferno - Inferno i
Wrota Żywiołow, co do których nie ma wątoliwości.
Artykuł czytany 2355 razy, liczba komentarzy: 2. Ostatnia edycja: 26 października 2009, 10:03 przez Dirhavana.