Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Ratusz"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Ratusz
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Tabris

Tabris

13.12.2009
Post ID: 50987

Ratusz (Dostępne tylko parter i dwa piętra) - Budowla wykonana z jasnej cegły, duża i szeroka na planie kwadratu, z położoną centralnie wieżą na której znajduje się zegar. Najważniejszy (można polemizować) i najwyższy (nie da się polemizować) budynek w mieście. Jest też relatywnie młody - został skończony zaledwie 49 lat temu, zaś Stary Ratusz przerobiono na Siedzibę Rady Miasta. Władze Origarus nie żałowały pieniędzy na opłacenie architektów i budowniczych - budynek jest wykonany w nowoczesnym stylu (neopostgotyk klasycyzujący), ozdobiony licznymi rzeźbami i dużymi oknami. Łącznie liczy sobie pięć pięter, plus wieża. Na parterze zorganizowano pomieszczenia głównie dla gości mniej ważnych, tak więc wchodząc wejściem, nad którym znajduje się herb miasta z dewizą, można natknąć się kolejno na: Salę Wejść - tu można i należy zdać odzież oraz broń, oczywiście jeśli nie jest się Bardzo Ważną Osobistością. Dalej mamy... Salę Gier. Oczywiście nie służy ona do gier, a jest miejscem gdzie co roku Gubernator miasta spotyka się z delegacjami z poszczególnych dzielnic. Dalej jest Sala Spotkań Kupców - tutaj mogą spotkać się przedstawiciele różnych cechów, czy gildii i ewentualnie ambasadorzy by (re)negocjować umowy, skorzystać z mediacji i ustalać wspólną politykę. Kolejna to Sala Dzieł - tutaj właśnie udają się sławni malarze, księgarze chcący sprzedać dzieła a także architekci, czy rzeźbiarze liczący na kontrakty od miasta. Sala Porządku - tutaj znajduje się niewielki oddział Straży Miejskiej - przezorny zawsze ubezpieczony. Jest też toaleta - bardzo nowoczesna ( z wynalazkami S. Edesa). Duże marmurowe schody prowadzą na piętro.
Tam mieszczą się siedziby urzędów: Departamenty Poczty, Dróg, Handlu, Skarbu, Finansów, Gospodarki, Biurokracji, Wewnętrzny, Straży Miejskiej, Portu, Oświecenia, można tu natknąć się na urzędników, niezależnie od rasy będących malkontentami i formalistami. Dla poszukiwaczy przygód najciekawszym miejscem będzie tutaj chyba toaleta...
Drugie piętro to... kolejne urzędy. Tym razem jednak są to wydziały: Handlu Zagranicznego, Spraw Cudzoziemskich, Wyznań Religijnych, Wojny, Kontaktów z Gildiami. Łazienka wygląda podobnie jak na parterze i piętrze, choć nie, elewacja jest w delfiny, a nie rozgwiazdy.
Gdy dojdzie się na trzecie piętro zaczną boleć nogi ujrzy się ważne dla istnienia miasta sale: Archiwum Miasta Origarus i Archiwum Nowego Imperium Korwetańskiego. Tutaj też ma siedzibę Naczelny Architekt miasta, oraz Główny Inżynier. Siedziba Komisji ds. Kontroli i Regulacji. Ciekawe? Może bardziej interesujące okaże się Siedziba Kontrwywiadu i Wywiadu. Nad tymi dwiema organizacjami pieczę ma Eustachy Tegonieradze, który żelazną ręką utrzymuje kontrolę nad tymi instytucjami. Pomaga mu w tym wiecznie milczący asystent - Krk Vlk. Sam Eustachy zresztą to ciekawa postać - mówi tak wieśniackim akcentem i zachowuje się jak parweniusz, że trudno uwierzyć, że jest jedną z najinteligentniejszych osób w mieście. A jest. Osoby, które ten pan zaprosi do swego biurka albo opuszczą je z jakąś intratną misją albo W oGóle opuszczą ten padół łez.
Czwarte piętro należy tylko li wyłącznie do Gubernatora miasta i jego rodziny. Niewiele wiadomo o tym co tu się znajduje, bo schody prowadzącą od razu na piętro piąte - takie zaklęcie rzucił sam arcymistrz magii Marcus T. Aab by tylko Ci którzy mogą dostawali się na czwarte.
Piętro piąte to Wielka Sala Konferencyjna - tutaj podpisywane są wszelkiego rodzaju traktaty, rozejmy, układy etc. To ozdobna, olbrzymia sala, gdzie obrazy przedstawiają najważniejsze wydarzenia z dziejów miasta, ambasadorzy okazują listy uwierzytelniające a także wysłuchiwane są poselstwa. Jest rzadko używana, ale to miejsce, gdzie, co tu kryć, powstaje historia.
Do wieży prowadzą małe schodki prosto z klatki schodowej, z reguły odwiedza ją Zegarnik, bowiem poza zegarem nie ma tam nic ciekawego.