Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Siedziba Gildii Najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Siedziba Gildii Najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Tabris

Tabris

10.02.2010
Post ID: 53028

Siedziba Gildii Najemników (dostęp ograniczony) – stojący naprzeciwko Zakon Paladynów budynek ma trzy piętra, oprócz tego także dość rozbudowane podziemia. Na parterze znajdują się pomieszczenia gdzie przyjmowani są zleceniodawcy (Gildia zapewnia pełna anonimowość) oraz budynku typu sekretariat, skarbiec, sala posiedzeń. Trzy piętra powyżej to głównie pokoje nauczycieli i adeptów oraz sale gdzie ćwiczy się. Trzecie piętro to w sumie sala gdzie odbywają się treningi. Oprócz tego w licznych pomieszczeniach piwnicznych można ćwiczyć się w sztuce zabijania . Ogólnie rzecz biorąc miejsca jest tyle, by wszyscy adepci mogli bez wpadania na siebie trenować.

O Gildii Najemników:
I) Historia
Od zawsze najemnicy w pewnym wieku, w zależności od rasy, orientowali się, że dłużej w swym zawodzie nie pociągną i czas skończyć karierę awanturnika. Większość z nich na emeryturze przepijała swe pieniądze i koniec końców ginęła w bójce, albo na gruźlicy w jakimś śmierdzącym zaułku. Nieliczni wykorzystywali pieniądze ostrożnie i stawali się na starość uznanymi bogaczami. (Jak choćby Carrolus Lothenbringhier) Pewna część wybrała opcję pośrednią – zostawali nauczycielami fechtunku. Jednak w wielkich metropoliach liczba takich szkół zaczęła rosnąć prowadząc do konkurencji. Aby tejże zapobiec i móc moc wzmóc powstały pierwsze Gildie Najemników. Płacono tam za naukę zabijania efektownego. Obecnie istniejące placówki działają identycznie, chociaż dodatkowo rozporządzają częścią swych adeptów i same podejmują się wykonywania zadań.

II) Działalność
Rekruci są przyjmowani w wieku 11/12 lat, za opłatą. Rodzice mogą jednak umieścić dziecko za darmo sprzedając je Gildii (jeśli dziecko spełni normy fizyczne, rzecz jasna). Są szkoleni przez 10 lat, przy czym przez pierwsze pięć we wszystkich rodzajach broni, hippice, monstrologii itd. A przez drugie specjalizują się w dwóch rodzajach (wszechstronność to podstawa). Następnie, jeśli jego nauka jest opłacona może opuścić Gildię lub do niej wstąpić. W wypadku wybrania drugiej drogi, obowiązkowej dla kupionych przez najemników, wykonuje zadania, za które otrzymuje wynagrodzenie i % z łupów. Jeśli zbierze dość pieniędzy może się „wyzwolić”, przy czym tylko za zgodą zwierzchników. A, trzeba dodać, Najemnicy jeśli chodzi o eliminację zdrajców plasują się tylko nieco z tyłu za Ansą. Oczywiście na końcu kariery może sam wykorzystywać swe fundusze, lub zostać z kolei nauczycielem i nauczać nowe pokolenia.
Gildia wykonuje każde zadanie, które w zależności od stopnia komplikacji i jasności celu (Zabij smoka Oconosodosesa, a zniszcz coś co zjada wieśniaków w okolicy Kariatydu to jednak sporo różnica). Tradycyjnie 1/3 funduszy idzie z góry, a 2/3 po wykonaniu zadania. Gildia ściga tych, którzy próbują mataczyć. Co do celów nie obchodzi ją etyczny wymiar polecenia, ale unika spraw politycznych i religijnych, aby nie wywołać rozruchów.

III) Struktura
Brak jest jakiejkolwiek centralizacji: każda Gildia działa na swój rachunek nie ingerując w sprawy innych. Na czele Gildii zasiada Rada Mistrzów i ona kolegialnie podejmuje decyzje.

IV) Kontrowersje
Gildia Najemników z racji tego, że nie obchodzi jej jakie zadania wypełnia jest krytykowana przez Zakon Paladynów i niektóre kościoły.