Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Gry Wyobraźni - "Prezentacje systemów"

Aktualnie w Osadzie: Ognisko jest zgaszone.
Osada 'Pazur Behemota' > Gry Wyobraźni > Prezentacje systemów
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Irvin

Irvin

3.11.2006
Post ID: 5677

W tym właśnie miejscu, każdy może zaprezentować dowolny system RPG. Jeśli jakiś system was zaciekawił, na coś zwróciliście szczególną uwagę, lub po prostu każdy miłośnik RPG powinien coś o nim wiedzieć - zapraszam do prezentowania.

Forma jest dowolna, aczkolwiek bardzo mile widziane jest wprowadzenie w realia świata (im bardziej klimatyczne, tym lepiej - możecie się pokusić o napisanie krótkiego fragmentu opowiadania :) ), coś o historii systemu i jego mechanice.

Zatem do dzieła!

Mosqua

Mosqua

23.08.2009
Post ID: 47606

"Zew Cthulhu" - system RPG który rozgrywa się w świecie z opowiadań Lovecrafta (mistrz grozy). Główne założenia tego systemu to odkrywanie tajemnic, sekretów, mitów (a nade wszystko) poczuć dreszczyk emocji związany z tajemnicą, nienaturalnymi sytuacjami etc. Gra się zwykłymi osobnikami, takimi jak ja czy ty, którzy mniej lub bardziej niechcący wchodzą w sprawy sekt, okultystów, potworów czy po prostu mafiipolicji.

"Neuroshima" - polski system RPG ulokowany w alternatywnej przyszłości. Miejsce akcji to ZSA (Za**ane Stany Ameryki). Wydarzenia poprzednie to głównie wojna atomowa i powstanie superkomputera, który się rozrósł i na północy utworzył superfabrykę, z której wychodzą maszyny. Mechanicznie jest podobny do d20, lecz dość się różni. Autorzy proponują 4 formy rozgrywki, nazywane barwami. Rtęć to gra tajemnic, strachu, niepewności nowych czasów. Chlor to hulanka, swawola powstała po rozpadzie systemów. Rdza to głównie surwiwal (dosłownie i w przenośni), pokazanie zapyziałej sytuacji. Stal to walka, świat gdzie tylko silny przetrzyma.

"Hospiterror" - nowy system RPG ulokowany w amerykańskim szpitalu psychiatrycznym. Gra się chorymi psychicznie a głównym celem jest wydostanie się z psychiatryka. Tutaj najważniejsza do gry jest absurd, groteska i wykorzystanie schematów oraz stereotypów (np. użycie oleju do rozluźnienia krat). Im pomysł głupszy tym lepszy. Mechanika jest minimalna, najważniejsza jest tutaj narracja. Co najważniejsze, nie można tutaj umrzeć.

"Kiedy rozum śpi" - nowy system RPG ulokowany w alternatywnym świecie. Ci, którzy nieustannie cierpią na bezsenność budzą się w nowym świecie. Świat ten jest jak sen, nic nie jest takie jak na pierwszy rzut oka, wszyscy myślą o sobie. Podobnie jak poprzednio, absurd, groteska i czarny humor powinny być na porządku dziennym. I nie zapomnijcie, jak zaśniecie to już nie żyjecie.

Taki krótki opis, jak ktoś chce mogę w któryś z tych systemów prowadzić sesję (min. 3 graczy).

Naamah

Naamah

28.09.2009
Post ID: 49005

Mosqua, Twój opis na temat Neuroshimy, jest strasznie ubogi, jak i również nie oddaje jej klimatu. Dodam tu kilka słów od siebie. A tak btw, to nie "chlor" tylko chromowa konwencja ;)

Nuroshima jest systemem wzorowowanym na grze komuterowej Fallout oraz filmie Mad Max.
Założenia systemu mówią, iż 5 września 2020 roku potężny system komputerowy zyskał świadomość. Ludzi uznał za wrogów i sprowokował wybuch III wojny światowej, podczas której maszyny użyły arsenału chemicznego i biologicznego (broń masowego rażenia użyli sami ludzie), zabijając znaczną część populacji USA oraz powodując śmiertelne skażenie ziemi, wody i powietrza. Lata po wojnie, w roku 2054 ludzkość próbuje się odrodzić. Formują się nowe państwa, powtające w co większych skupiskach ludzkich. Zagrożenie stanowią zarówno inni ludzie (np.Gangersi), jak i różnego rodzaje twóry utworzony przez sztuczną inteligencję, zwany przez ludzi Molochem. Takimi tworami są najróżniejszy mutanci, powstali czy to przez skażenie radioaktywne, czy wyprodukowane przez samego Molocha jego twory, które zabijają ludzi.

W opisie konwencji (barw) dodałabym do stali to, iż jest ona jak najbardziej kolorem walki, ale takiej, w której nie walczy się tylko o przeżycie jednej nocy na Pustkowiach, tylko walki, która odbudowywuje. Stalowa NS jest pełna twardych i odważnych ludzi, którzy próbują ratować to co zostało i tworzyć coś z niczego. Oni nie stracili nadzieji, w przeiwieństwie do np Rdzy.

Mosqua, a solówki byś nie poprowadziła NS?

Warhammer Fantasy Roleplay - (dark fantasy)
Świat w wielu aspektach przypomina Ziemię z okresu późnego średniowiecza. Na mapie bez trudu można rozpoznać Europe zw/ Starym Światem, Amerykę płd zw Lustrią itd. Państwa Starego Świata, ich kultura były wzorowane na krajach z prawdziwego świata. Np. Imperium to Święte Cesarwstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Bretonia to Francja, a stepy Kislevu to tereny Polski i Rosji, itd.

Moywem charakterystycznym dla WH, jest walka z Chaosem, który nadaje grze mrocznego klimatu i charakteru. Z północnych i południowych biegunów, tzw Pustkowi Chaosu, gdzie z bram do innego wymiaru wylewają się często zastępy żołnierzy Bogów Chaosu: Championi, Rycerze, Mutanci Chaosu, którzy wędrują na ludzkie siedliska by je zniszczyć.

To tak w bardo dużym skrócie. Inne systemy?

World of Darkness.
1) Wampir Masakrada.
Gracze wcielają się w postaci Kainitów - wampirów, które istnieją w cieniu społeczeństwa śmiertelników. Z żądzy krwi polują na ludzi walcząc jednocześnie o zachowanie człowieczeństwa, bowiem częścią ich natury jest Bestia, która wciąż pragnie krwi i próbuje wymknąć się spod kontroli.
(Wamir: Mroczne wieki - akcja w średniowieczu się rozrywa)
2) Wilkołak: Apokalipsa (Werewolf: The Apocalypse) - Gracze wcielają się w postaci Garou - wilkołaków walczących w obronie Ziemi (personifikowanej przez Gaję) przeciwko Żmijowi (wcieleniu zniszczenia, rozkładu i zepsucia) oraz duchowej jałowości nowoczesnego, zurbanizowanego świata.
3) Mag: Wstąpienie (Mage: The Ascention) - Gracze wcielają się w magów – śmiertelników, którzy dzięki zrozumieniu ukrytych prawideł rządzących rzeczywistością gry mogą ją kształtować wedle swej woli. Istotą gry jest z jednej strony poszukiwanie wewnętrznej doskonałości a z drugiej walka o narzucenie ludzkości własnej wizji świata i prawideł nim rządzących.
4) Wraith: The Oblivion - Gracze wcielają się w niej w duchy zmarłych ludzi. Są zawieszeni pomiędzy światem ludzi żywych a pustką zupełnego odejścia. W tej metafizycznej płaszczyźnie muszą borykać się ze wszystkimi problemami jakie "odziedziczyli" ze swego życia, takimi jak na przykład: zawiedzione nadzieje, zdradzeni przyjaciele, niewypełnione cele. Realizując te zamierzenia, których nie zdążyli za życia, muszą jednocześnie walczyć z tytułowym Zapomnieniem (ang. Oblivion).
5) Changeling: The Dreaming - Gra osadzona jest w gothpunkowym świecie. Konwencja gry zbliżona jest też do fantasy. Czas gry to okres od 1969 r. do dzisiaj. Gracze wcielają się w postaci Odmieńców (ang. Changeling), hybryd duszy Faerie i ciała śmiertelnego człowieka. Postaci przeżywają niesamowite przygody na styku świata rzeczywistego i magicznego świata marzeń, Śnienia (stąd nazwa gry).
6) Mumia (Mummy: The Resurrection) - Gra opowiada o zmaganiach Mumii z odwiecznym złem w postaci Węża Apopisa, który jest Inkarnacją Żmija i jego sług - Wyznawców Seta, stawia również pytanie o życie bez końca oraz pamięć i tożsamość po przeżyciu wielu żywotów.Tytułowe Mumie są ludźmi poddanymi po śmierci tajemnemu egipskiemu rytuałowi który czyni ich nieśmiertelnymi i daje im dostęp do magicznych mocy. Mumie żyją ludzkim życiem, wyczerpując swoją energię. Gdy ta całkowicie się wyczerpie lub gdy zostaną zabite, ich dusze trafiają do zaświatów (opisanych w grze Wraith: The Oblivion), gdzie zbierają energię, aby wrócić do ciała (nieważne jak zniszczonego) i żyć dalej.
itd...

L5K - Legenda Pięciu Kręgów. - Feudalna Japonia. Gracz wciela się w samuraja.

7th Sea - konwecja płaszcza i szpady. Gra toczy się na kontynencie zwanym Theą, który w pewnym stopniu przypomina Europę XVI, XVII i XVIII wieku. Znajdujące się na nim państwa stworzone zostały w oparciu o nacje z naszego świata

Systemów do Role Playing Game jest do czorta i jeszcze trochę. Właście każdy może znaleźć coś dla siebie. Wystarczy poszukać, popytać się. Zebrać ekipe i zagrać :)

Pozdrawiam,
N.