13.04.2010
|
Wprowadzenie.
Eiran. Świat pełen baśniowych stworzeń, potężnej magii i szlachetnego bohaterstwa. Świat, gdzie każdy może wbić ci nóż w plecy, jeśli poczuje taką ochotę, bo każdy ma wiele metod na ucieczkę przed sprawiedliwością. I gdzie konflikt między dążeniem do prawdy a dążeniem do potęgi staje się coraz widoczniejszy i boleśniejszy dla wszystkich wokół.
Setki lat temu ludzie Halvengardu postanowili zdobyć szczyty magicznego kunsztu. Tkając potężne zaklęcie i chcąc odkryć naturę magii stworzyli przypadkiem bestie zdolne do pożerania dusz - demony i doprowadzili do końca Czasów Cudów. Po wspaniałej cywilizacji pozostały zgliszcza, wśród których siły mroku przygotowują się do inwazji na całą resztę świata.
Dziś północne państwa ludzi, elfów i krasnoludów uginają się pod ciężarem najazdów z Ge'Punikh, krainy rządzonej przez dawniej niewolone, a później wygnane z cywilizacji istoty, takie jak orkowie czy gobliny. Pustynne Imperium Unthalu przestaje radzić sobie z żądnymi władzy zakonami czarnoksiężników z Martwych Piasków, rewolucją szarych elfów i faktem, że łowcy niewolników z coraz większą zuchwałością atakują wszystko co popadnie. Cała Bagarona pogrążona jest w wojnie domowej, zaś państwa mroźnego południa odcinają się od wszelkich problemów. To może być początek końca. O świecie słów więcej niż kilka
Eiran można by uznać za planetę w naszym wszechświecie, lecz na tyle odległą, że niemożliwą do obserwacji dla nas. Do tego rządzi się zupełnie innymi prawami niż świat, który znamy. Przede wszystkim ze względu na Pył. Nie jest do końca znana jego natura - nie wiadomo czy to coś jak równoległy wymiar, specyficzna materia, czy rodzaj energii. Można rzec, że to siła sprawcza, która zaprzecza większości naszych praw fizyki. Tworzy ona dusze żywych istot i przepełnia wszystko wokół. Uczucia czy instynkty w Eiranie nie są dziełem reakcji chemicznych czy impulsów elektrycznych w mózgu - nasza świadomość i uczucia leżą właśnie w duszach. (Powyższe reakcje i impulsy to tylko przekaźniki, tak by dusza swą mocą nie musiała sama poruszać całym ciałem, lecz działać za pośrednictwem mózgu i układu nerwowego.) Owa moc sprawcza ujawnia się też przez magię. Dzika magia potrafi wywoływać różne anomalie i zmiany wokół, jednak chodzi przede wszystkim o to, jak siłą woli można sterować otoczeniem. Są osoby, które mają wrodzony dar, dzięki czemu mogą tworzyć impulsy lub więzi w Pyle, by uzyskiwać pożądane efekty - tak właśnie działa magia. Myślą (tak naprawdę tylko ona jest potrzebna), słowem (inkantacje, którymi porozumiewasz się z świadomą częścią Pyłu, czyli duszami dawno już zmarłych) i gestem (kiedy np. ruszasz ręką, porusza się również Pył, jest to często wykorzystywane przez różnych użytkowników magii, od czarodziei, wykorzystujących skomplikowane sekwencje ruchów dłoni, przezczarowników, którzy mogą wywołać pióropusz ognia zamaszystym kopnięciem, po mnichów, (często nieświadomie) poddających się magii światła na drodze do doskonałości).
Ponadto oddziaływanie różnych typów magii doprowadziło do powstania (w Czasach Cudów, kiedy to dzika magia była najpotężniejsza) różnych istot, zarówno przypominających ciałem i umysłem człowieka, takich jak zwinne, wyniosłe i wrażliwe (we wszystkich znaczeniach tego słowa, przede wszystkim podatne na magię) elfy, wywodzące się z gór silne i nigdy nie poddające się krasnoludy albo odporne na wszystkie warunki, wywodzące się tak jak reptilioni od jaszczurów gremliny, jak i zupełnie innych, jak potężne i majestatyczne smoki, ogromne behemoty mogące jednym uderzeniem pazurów zmieść dowolne zwierzę czy mistyczne hipenriefy. O mechanice słów trochę mniej niż o świecie, ale nadal nie tak mało, żeby mówić, że tylko kilka
Mechanika gry opiera się na kostkach sześciennych, zwykle w teście na powodzenie itp. używane są cztery takie kostki.
Postać rozwija się poprzez naukę i trening umiejętności, w ten sposób podnosi ich poziom. Umiejętności pozwalają używać nowych czarów, ruchów specjalnych i dają premie do testów. Kiedy suma punktów umiejętności przekroczy określony próg, postać awansuje na wyższy poziom doświadczenia, przy czym dostaje punkty, które rozdaje między cechy, w największym stopniu modyfikujące testy. RolePlay Forum, PBF RPG w świecie Eiranu, obecnie przy tym forum projektu, czyli miejsce, gdzie możecie dowiedzieć się znacznie więcej, między innymi tego, że forum jest martwe i narzekanie na siebie nawzajem. Parę słów na koniec (ale nie kilka)
Wiele razy podchodziłem do kwestii Eiranu, był już wielokrotnie wałkowany projekt gry komputerowej (niespełniona ambicja/marzenie, ale w to środowisko jeszcze się wbiję), pisałem sporo opowiadań w tym świecie (pozdro :P Feri :P), obecnie tworzę system RPG, który tu prezentuję i zabieram się za komiks internetowy (tylko że z każdym dniem gorzej rysuję : O). Jestem więc dość zacięty w tym, a więc o ile przyjmę w miarę sensowną krytykę poszczególnych niedomówień itp. o tyle wszelkie gadanie o tym, że to nie ma sensu bo to tylko kolejne fantasy z elfami i wielkim złym i nigdy nie wyjdzie jest bezcelowe. Dać coś więcej czy nie zawracać sobie głowy?
|