Starożytna Biblioteka |
---|
H4 - występują pod nazwą
"mikstury". Mają podobne działanie jak czary. Różnią się od nich przede
wszystkim mocą, jednorazowym działaniem (by mieć możliwość ponownego
skorzystania trzeba zdobyć daną miksturę ponownie) oraz tym, że mogą być
stosowane przez wszystkich, niezależnie od umiejętności i zdolności czy
klasy bohatera.
Mikstury:
Chmura rozpaczy: -2 do morale
wszystkich istot na obszarze 3x3
Demoniczny Ogień: 25 punktów obrażeń
od ognia na obszarze 3x3
Flakonik Duszącego Gazu: zmniejsza o 15%
obrażenia zadawane przez przeciwnika oraz jego obronę; nie działa na
istoty mechaniczne, nieumarłe, żywiołaki
Flakonik Kwasu: zmniejsza
obronę przeciwnika o 25%, zadaje 100 punktów obrażeń jednostkom nieumarłym
Flakonik Lepkiej Cieczy: działa jak zaklęcie Spowolnienie,
uniemożliwia latanie
Flakonik Oślepiającego Dymu: zmniejsza o 50%
obrażenia od ataków z dystansu na obszarze 3x3
Flakonik Trucizny: broń
bohatera działa jak broń z trucizną na czas jednej bitwy
Mikstura
Many: daje tymczasowo bohaterowi 25 dodatkowych punktów czarów
Mikstura Nieśmiertelności: umożliwia przywrócenie do życia bohatera,
który zginął w walce
Mikstura Odporności: 50% Odporności na Magię na
czas jednej bitwy
Mikstura Odporności na Ogień: daje bohaterowi
Odporność na Ogień na czas jednej bitwy
Mikstura Prędkości: +3
szybkości na czas jednej bitwy
Mikstura Przywrócenia: niweluje
działanie negatywnych czarów
Mikstura Siły: +25% zadawanych obrażeń na
czas jednej bitwy
Mikstura Szczęścia: daje bohaterowi +5 do szczęścia
na czas jednej bitwy
Mikstura Szybkości: daje bohaterowi dodatkowy
atak przez jeden dzień
Mikstura Uzdrowienia: leczy obrażenia
Mikstura Wesołości: +5 do morale bohatera
Mikstura Odporności na
Magię: +3 do ruchu przez 1 dzień
Mikstura Wytrzymałości: +25% punktów
życia na czas jednej bitwy
Mikstura Zimna: daje bohaterowi umiejętność
Zamrażania na jedną walkę
Woda Święcona: po wypiciu działa jak
Błogosławieństwo i Ochrona przed Śmiercią; rzucona w przeciwnika działa
jak Święte Słowa.
Stały "towarzysz" alchemików, magów, czarodziei itp..
Eliksir to kilka lub więcej dokładnie dobranych i odmierzonych składników,
zmieszanych i przygotowanych tak, aby zyskały potężne magiczne
właściwości. Najczęściej ma postać gęstego płynu. Warzenie eliksirów jest
trudnym, a czasami niebezpiecznym zajęciem, gdyż proces nie zawsze
przebiega w sposób kontrolowany, a skutki dalekie są od spodziewanych i
zamierzonych. W bajkach i legendach składnikami eliksirów i w ogóle
magicznych płynów są często części ciała ludzkiego lub innych istot, także
mitycznych, lub rzeczy eteryczne i nieuchwytne jak mgła czy światło
księżyca. Zazwyczaj ma to na celu zamaskowanie prawdziwego składu
eliksiru. Więcej informacji pod hasłem alchemia.
Artykuł czytany 1801 razy, liczba komentarzy: 0. Ostatnia edycja: 17 listopada 2009, 18:46 przez Leonidasuss.