Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Sąsiedzi Origarus"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Sąsiedzi Origarus
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Fergard

Fergard

20.07.2009
Post ID: 46248

W tym temacie podane zostały państwa i miasta, które obecnie mają kontakty z Origarus z wyłączeniem Criegville i Fortu Catarsis.
Kraje na Wespie:

Nowe Rott

Nowe Rott jest pozostałością po wojnach Origańsko-Rotyldańskich, swego rodzaju fortem i granicą. Na gruzach starego Rott, zniszczonego podczas I Wojny, powstał jego następca. Jednakże miasto nie chciało być zależne od Imperium. Zerwało kontakty, ogłosiło się nowym miastem - państwem. Rotyldańczycy wysłali w kierunku Nowego Rott armię, jednakże mieszkańcy zdołali się obronić. Imperator dał sobie spokój z atakowaniem starej ziemi i podpisał sojusz z miastem. Dzisiaj Nowe Rott jest prawdopodobnie największym rywalem Origarus do zdobycia prestiżu największego miasta na Wespie. Chociaż nie walczą ze sobą, to uważnie patrzą sobie na ręce...

Założone w: 756. Koniec ominął miasto.
Liczba ludności - ok. 42 tys.
Władca - Walenty III, książę Rott. Zdobył władzę po ponad dwuletniej wojnie domowej.
Sojusze - Imperium Rotyldańskie, Nowy Terron, Garuda, Frestahan(Odległe miasto na Zymf)
Pakty handlowe - Frestahan, Imperium Rotyldańskie, Nowy Terron
Nastawiony neutralnie do - Origarus, Tyus, Syrconia
Wojny - Wciąż trwa wojna domowa, choć po ścięciu antyksięcia Olega I wygasa.

Nowy Terron

Nowy Terron jest miastem przemysłu, buchających płomieni i stuku młotów kowalskich. W tym dość małym, ale świetnie ufortyfikowanym miasteczku wykuwa się jedne z najlepszych zbroi i broni, ustępujących jakością tylko towarom firmy "Serpentin & Sinetti". Zbudowany został na gruzach starego Terronu, zniszczonego wskutek wojny przez Origarus. Miasto co prawda podniosło się, ale nigdy nie odzyskało dawnej chwały i zostało ostatecznie zniszczone przez Koniec. W roku 938 nastąpiła odbudowa Terronu, który przyjął nazwę Nowego.

Założone w: 890
Liczba mieszkańców - ok. 8 tys.
Władca - Doża Balsamo Vodka. Terron to oligarchia.
Sojusze - Nowe Rott, Garuda, Kariatyd
Pakty handlowe - Nowe Rott, Garuda, Kariatyd
Nastawiony neutralnie do - Origarus, Imperium Rotyldańskie, Syrconia, Tyus

Tyus

Starożytne Miasto Tyus jest siedliskiem magów, alchemików i sztuki magicznej. Jest ono prawdopodobnie jednym z ostatnich miast, które pozostały po Starym Imperium Korwetańskim. Położone dość daleko od większości dużych miast nie rozwinęło się dostatecznie i wciąż pozostaje stosunkowo niewielkim miasteczkiem.

Założone w: Data nieznana
Liczba mieszkańców - ok. 17 500.
Władca - Arcymag Dagner Różowy. W Tyus panuje magokracja.
Sojusze - Origarus, Kariatyd, Zuberen
Pakty handlowe - Origarus, Kariatyd, Zuberen
Nastawiony neutralnie do - Imperium Rotyldańskie, Nowy Terron
Wojny - Syrconia.

Garuda

Twierdza Garuda położona w głębi kontynentu cieszy się niesławą. Powód jest prosty - jej władca - dyktator:
1. Jest wampirem
2. Rządzi niepodzielną ręką.
3. Jest niezrównoważony, więc ma tendencję do zrywania sojuszy.
4. Ma pod swoimi rozkazami nieliczną, choć wyjątkowo potężną armię, elitę Wespy.
Na szczęście Garuda znajduje się dość daleko od większych miast, dlatego potęga armii Garudy spada tylko na pobliskie miasteczka i wsie. Mimo to sił Garudy trzeba się obawiać.

Założona w: 421. Koniec ominął ją (Na nieszczęście okolicznych miast).
Liczba mieszkańców - ok. 5 tys., w tym 3 tys. wojska. Nie jest to miasto, tylko warowny zamek.
Władca - Al'ab Fatil, od ponad pięciuset lat rządzący żelazną ręką.
Sojusze - Nowy Terron, Nowe Rott, Zuberen
Pakty handlowe - Nowy Terron
Nastawiony neutralnie do - Garuda do nikogo nie jest nastawiona neutralnie.
Wojny - Okoliczne wsie i miasteczka.

Syrconia

To miasto uważane jest przez wielu za miasto przeklęte, pełne duchów, plugawych rytuałów i negatywnej energii. Niektórzy uważają, że ominięcie Syrconii przez Koniec jest tego jawnym dowodem. Inni po prostu twierdzą, że Syrconia jest przeklęta i już. Być może jest to prawda, być może wierutna bzdura, nikt jednak nie zamierza stawać w obronie miasta.

Założona w: 293. Koniec ją ominął, choć w sumie nie tylko ją.
Liczba mieszkańców - ok. 15 tys.
Władca - Władca Losu Ethelred Kossimo. Podobnie jak w Tyus, panuje tutaj magokracja. Miastem rządzi Enklawa, potężne stowarzyszenie nekromantów i mrocznych kapłanów, będących w stanie wiecznej wojny z Gildią Magów.
Sojusze - Zuberen
Pakty handlowe - Zuberen
Nastawiony neutralnie do - Origarus, Nowe Rott, Imperium Rotyldańskie
Wojny - Tyus i Kariatyd

Kariatyd

Kariatyd sam w sobie nie jest państwem, tylko łańcuchem górskim zamieszkałym przez prymitywne plemiona gnolli, orków czy inne istoty. Jednakże gdzieś wśród tej pierwotności chowają się nieco bardziej zaawansowane technicznie państewka. Wśród nich wyróżniają się trzy z nich: Klan Krwawego Szpona, Erland oraz Wsen - Tu. Wszystkie żyją ze sobą w przymierzu. Co prawda niechętnie patrzą na obcych, lecz gościnność Kariatydańczyków jest już legendarna i została opisana w "Rotyldańskich Przewodnikach savoir-vivru".

Założony w: Pierwsze wzmianki o mieszkańcach pochodzą z Zamierzchłych Czasów.
Liczba mieszkańców - Niezweryfikowana.
Władca - Każde plemię posiada swojego władcę/wodza, jednakże na specjalne okazje zwołuje się Radę - Przedstawiciele ośmiu najpotężniejszych plemion spotykają się, by obmówić najważniejsze kwestie:

1. Klan Krwawego Szpona - Stara Szrama (Plemię gnolli)
2. Erland - Gumtok Kościożuj (Plemię orków)
3. Wsen-Tu - Dacis IX Drzewołup (Plemię orków)
4. Ridin - Szyn Karkołamacz (Plemię ogrów)
5. Us - Mortymer V Przebiegły (Plemię goblinów)
6. Lisia Łapa - Luna Silverbright (Plemię gnolli)
7. Vari - Kruger Kowal (Plemię gnolli)
8. Tyntia - Sinestro Viperhand (Plemię górskich trolli)

Sojusze - Tyus, Origarus, Imperium Rotyldańskie, Nowy Terron.
Pakty handlowe - Nowy Terron, Tyus.
Nastawiony neutralnie do - Zuberen, Nowe Rott, Garuda
Wojny - Syrconia

Zuberen

Niektórzy zastanawiają się, jakim cudem miasto położone w tak parszywej okolicy ma szansę na rozwój. Mieszkańcy Zuberen też tego nie wiedzą, ale jednak udało im się. Założyli miasto znane także jako Pierwsza Kolonia na Rubieżach. Nie jest to do końca prawda, bowiem Zuberen tylko graniczy z Rubieżami, ale nikt się nie wykłóca o przywrócenie "sprawiedliwości".

Założone w - 683. Koniec ominął miasto szerokim łukiem.
Liczba mieszkańców - ok. 10 tys.
Władca - Tonra Nomad, władająca Zuberen już 12 lat.
Sojusze - Tyus, Syrconia, Garuda
Pakty handlowe - Syrconia, Tyus, plemiona koczowników z Rubieży
Nastawiony neutralnie - Właściwie to do każdego innego miasta - państwa.
Wojny - Brak.

Ruteria - kontynent położony na południowy zachód od Wespy. Ma mniej więcej okrągły kształt. Na północy nizinny, im bardziej na południe tym więcej gór. Klimat jest umiarkowany. Kontynent zajmuje wiele państw i wolnych miast, ale pozycję dominującą ma Cesarstwo Rotyldańskie. Zajmuje północną i zachodnią część lądu. Południe zajmuje krasnoludzkie Zjednoczone Królestwo Tomorii. Centrum i wschód optują za jedną lub drugą stroną, zależy kto aktualnie jest silniejszy.

Imperium Rotyldańskie

Imperium Rotyldańskie słusznie jest uważane za największą potęgę w tym kontynencie. Założone po połączeniu królestw Howardu, Nonatu, Ilonoru i wielkiego księstwa Souf, zamieszkiwane jest przede wszystkim przez ludzi i niziołki. Początkowo próbowało podejmować próby ekspansji na Wespie, po serii wojen i buntów zrezygnowało.

Założone w: Data nieznana, lecz z pewnością sięga Zamierzchłych Czasów - Okresów nieopisanych w żadnej kronice.
Liczba ludności - Oscyluje w granicach kilku milionów.
Stolica - Werpadia (90 tys.)
Władca - Cesarz Sinnos IV Lascaren-Streeve, panujący już 36 lat.
Ważniejsze miasta - Grus (95 tys., jedno z raptem czterech miast portowych Imperium Rotyldańskiego, to akurat największe), Noir (26 tys.)
Sojusze - Origarus, tubylcy mieszkający na Zymf, Kariatyd, Nowe Rott, kilka miast w głębi kontynentu.
Pakty handlowe - Origarus, tubylcy mieszkający na Zymf, Nowe Rott, kilka miast w głębi kontynentu.
Nastawiony neutralnie do - Miast Wespy i części miast Ruterii.
Wojny - Tomoria

Tomoria

Państwo obejmujące południe Ruterii, zamieszkiwane przez krasnoludzkie klany. Oprócz krasnoludów występują nieliczne skupiska ludzi, gnomów i niziołków. Kraj jest federacją różnych podmiotów, jednak uprawnienia dziedzicznego thana są spore.

Założone w: -54
Liczba ludności - milion
Stolica - Złote Stoki (100 tys.)
Władca: Than Aargh XII
Ważniejsze miasta: Rutyl (30 tys.), Ametryn (15 tys.), Gnejs (15 tys.)
Sojusze: kraje Ruterii, Syrconia
Wojny: Imperium Rotyldańskie

Al Musr - położony na południe od Wespy, duży kontynent składający się głównie z pustyń. Jedynie północno-zachodnie skrawki lądu pokrywa step, a południe sawanny. Ma jednak rozwinięty system podziemi, które są zamieszkiwane. Co do mieszkańców, to z Al-Musru pochodzą drowy. Oprócz nich żyją tam głównie ludzie, orki, gobliny, minotaury. Kontynent znany jest z dużych różnic w poziomie życia i braku większych organizmów państwowych. Jego mieszkańcy rywalizują ze sobą, nie tylko zbrojnie, ale też w sztuce, czy handlu. To niebezpieczne ziemie, bogate, ale zdradliwe.

Zymf

Słabo poznany kontynent położony daleko na zachód od Wespy, odkryty mniej więcej pół wieku temu. Od tego czasu odbyto tam kilka poważniejszych ekspedycji, które wróciły z nowymi roślinami (pomidory, kartofle), zwierzętami (indyki, wiewiórki), czy nawet minerałami (labradoryt, sodalit). Nie jest zbyt zamieszkany, rodzimą ludność stanowią gnolle, troglodyci i centaury.