20.11.2004
Post ID: 9779
|
Wspólna Ballada będzie się rozgrywała w świecie Antagarich, jeśli masz jakieś wątpliwości, lub czegoś nie wiesz zapraszam do lektury. Jeżeli danego wątku nie ma jeszcze wypisanego, możesz zamieścić posta z prośbą o wyjaśnienie go w Obozie Najemników. Dziękuję.
|
20.11.2004
Post ID: 9780
|
ROZDZIAŁ PIERWSZY
Królestwo Erathii Erathia to największy i najpotężniejszy kraj Antagarich. Oto garść informacji o mej ojczyźnie:
- Stolica - Steadwick ( 39 119 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Harmondale ( 11 110 mieszkańców), Cornerstone (5 565 mieszkańców, "miasto koszary"), Kamienne Miasto (32 578 mieszkańców, 98% krasnoludy), Gryphonia (22 498 mieszkańców)
- Podział terytorialny:
a) prowincja Erathia - stolica Gryphonia, 312 815 km2 powierzchni, głównie pola uprawne
b) prowincja Phynaxia na ziemiach nieistniejącego Cesarstwa Phynaxiańskiego - stolica Cornerstone, 330 879 km2 powierzchni, głównie pola, na południu lodowce bracadyjskie
c) prowincja Harmondale - stolica Harmondale, 221 454 km2 powierzchni, po równo lasy i łąki, teren sporny z AvLee
d) prowincja Dolina Moss - stolica Whitemoon, 4 210 km2 powierzchni, wypalone pustkowie przy granicy z Eeofol
e) prowincja Dolina Kurhanów - formalnie brak stolicy, historycznie Kamienne Miasto, 446 989 km2 powierzchni, goła ziemia, obszar wytworzony po zawaleniu się nighońskich tuneli
f) wydzielone miasto Steadwick - stolica Steadwick, powierzchnia 29 km2, głównie zwarta miejska zabudowa
- monarcha: aktualnie brak, regentem jest Sir Morgan Kendall, za władczynię Erathii uznaje się nadal Katarzynę Gryphonheart Ironfist
- dynastia panująca: Ironfistowie
- "atrakcje turystyczne" czyli ważne miejsca:
a) Fort Riverstride - jest to "brama wjazdowa" prowincji Erathia oraz pierwszy bastion obronny, gdyby wrogom udało się zaanektować Harmondale. Jest jak dotąd niezdobyty w czystej walce, udało się go zdobyć podstępem, wykradając plany.
b) Zamek Gryphonheart - siedziba erathiańskiego monarchy. Został zbudowany za czasów Aarona Gryphonhearta I, gdy powstała Erathia i był wielokrotnie przebudowany. DO PROWADZĄCYCH BALLADY W ANTAGARICHU: Potrzebujecie jego opisu? Spójrzcie na krakowski wawel.
c) krasnoludzkie kurhany - jedna z nielicznych budowli, które nie zostały zburzone przez zapadającą się Dolinę Kurhanów. Złożonością ustępują tylko nighońskinm tunelom.
- sojusznicy Erathii: Bracada, AvLee, od święta także Tatalia
- wrogowie Erathii: Deyja, Eeofol
|
20.11.2004
Post ID: 9781
|
ROZDZIAŁ DRUGI
Magokracja Bracadyjska/Imperium Braccadunn Bracada, resztka po ogromnym Bracaddunn to w zasadzie jedna wielka gildia magów. Oto informacje o tej niezwykłej krainie:
- Stolica - Spyre (119 168 mieszkańców, największe miasto świata)
- Inne ważne miasta - Cloudfire (64 552 mieszkańców), Aad Conquavel (12 312 mieszkańców), Valtara (9 876 mieszkańców)
- podział terytorialny:
a) Wicekrólestwo Spyre - stolica Spyre, 99 106 km2 powierzchni, znaczącą częśc zajmuje pustynis
b) Wicekrólestwo Aad Conquavel - stolica Valtara, 112 213 km2 powierzchnia, po równo pustyń i lodowców
c) Wicekrólestwo Evenmorn - stolicy ani wicekróla nie posiada, 12 002 km2, rozrywane jest wojną Kościoła Słońca i Księżyca, obejmuje obszarem wyspy Evenmorn (to kalambur od słów Evening - Morning, czyli Wieczór - Ranek. Po polsku nazwa ta brzmi Wieczran)
d) Wicekrólestwo Białego Wybrzeża - stolica Cloudfire, 229 003 km2, obejmuje ośnieżone góry i lodowce na zachodzie i południu Bracady
- monarcha: od początku istnienia nieprzerwanie Wielki Wezyr Gavin Magnus, Nieśmiertelny Król
- panująca dynastia: brak, magowie sami wybierają sobie nowegfo władcę (zapis w konstytucji, nigdy nie skorzystano z tego prawa)
- "atrakcje turystyczne" czyli ważne miejsca:
a) Celeste ( 2 216 mieszkańców) - znajdująca się nad chmurami siedziba Wielkiego Wezyra Bracady i dom najwyższych magów państwa
b) Phynaxanskie Pustkowie - gdy Cesarstwo Phynaxii upadało, Bracada postanowiła zostać jednym z oprawców i zdobyła stolicę. Wraz ze śmiercią Cesarza nastąpił ogromny wybuch, przez który obszar 3 343 km2, który przypadł Bracadzie zamienił się w jałowe pustkowie.
- sojusznicy Bracady: Erathia, AvLee
- wrogowie Bracady: Krewlod, Deyja, Nighon
|
20.11.2004
Post ID: 9782
|
ROZDZIAŁ TRZECI
Księstwo Krewlod Krewlod to właściwie zlepek barbarzyńskich plemion, których władca tytułuje się "królem", chociaż państwo nie ma aż takiej siły przebicia ani potencjału, aby zawalczyć o ten tytuł.
- Stolica - Ulgak (4 212 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - tylko jedno, Groa (1 112 mieszkańców). Reszta nie zasługuje na uwagę.
- Podział terytorialny
W Krewlodzie nikt nie wpadł na pomysł podzielenia kraju na mniejsze jednostki
- monarcha: zmieniają się jak w kalejdoskopie, aktualnym księciem jest Kilgor
- panująca dynastia: w Krewlodzie panuje mocno przestarzała zasada "silniejszy górą". Nie ma dziedziczności tronu.
- "atrakcje turystyczne" czyli ważne miejsca:
a) Grań Behemotów - ogromne siedlisko behemotów, które zapewne nie wiedzą, że ich terytorium łowieckie nazywa się Krewlod
- wrogowie Krewlodu: Tatalia, Erathia, Bracada
- sojusznicy Krewlodu: Nighon
|
20.11.2004
Post ID: 9783
|
ROZDZIAŁ CZWARTY
Arcyksięstwo AvLee Kraj elfów, po brzegi wypełniony pięknymi lasami i mniej pięknymi żywiołakami wody... Czytajcie śmiało o AvLee:
- Stolica - Pierpont (21 213 mieszkańców)
- Inne ważne miejsca - Spaward (12 312 mieszkańców), Gladeroot (12 000 mieszkańców), Szmaragdowe Miasto (7 621 mieszkańców)
- Podział administracyjny (nie znalazłam nigdzie, ale postanowiłam sama AvLee podzielić, "swojsko" w dodatku):
a) Województwo Pierponckie - stolica Pierpont, 122 198 km2, w całości w obrębie Lasu Tulareańskiego
b) Województwo Spawardzkie - stolica Spaward, 268 117 km2, głównie zalesione wzgórza, także uprawy
c) Województwo Wyspiarskie - stolica Szmaragdowe Miasto, 116 km2, zajmuje wszystkie wyspy wchodzące w skład AvLee
d) Województwo Gladeroockie - stolica Gladeroot, 212 104 km2, zajmuje smocze klify na pograniczu z Deyją
- monarcha: Eldrich IV z rodu Parsonów
- panująca dynastia: Parsonowie
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca:
a) Brithon Floyd - miejsce lądowania Starożytnych w 1168
b) Morowe Jezioro - słone jezioro odgradzające AvLee od Deyji, wieczorami wydzielają się z niego opary H2S (kto nie wie cóż to takiego, zapraszam do sprawdzenia w encyklopedii)
c) Las Tulareański - jedyny las Antagarichu z czymś w rodzaju własnej świadomości.
d) Laboratorium Clankera - Clanker był szalonym, nighońskim alchemikiem. Do dziś jego twory, a czasem także jego ducha, można spotkać w Laboratorium na wyspie koło Pierpontu.
- sojusznicy AvLee - Erathia (zazwyczaj), Bracada, Tatalia (shołdowana)
- wrogowie AvLee - Nighon, Eeofol, Deyja, śnieżne elfy z Vori.
|
20.11.2004
Post ID: 9784
|
ROZDZIAŁ PIĄTY
Hrabstwo Eeofol/Kraina Olbrzymów Ta podzielona na pół kraina jest w zasadzie izolowana od reszty kontynentu - można się do niej dostać tunelami z Nighon oraz paroma przełęczami z AvLee oraz Erathii. Oto nieco więcej informacji:
- Stolica - Kreelah (3 654 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Kleesive (17 832 mieszkańców), Kolonia Zod (787 mieszkańców)
- Podział administracyjny
a) Hrabstwo Eeofol - stolica Kreelah, 18 723 km2, 100% powierzchni to zaschnięta lawa
b) Kraina Olbrzymów - nie posiada stolicy, 9 959 km2, śnieżne pustkowia i jałowa, wydeptana przez tytanów i smoki ziemia
- monarcha - chwilowo brak, najprawdopodobniej będzie to Xeron, ten który pomagał wykuć ostrze Armageddonu
- panująca dynastia - nie jestem pewna, czy można to uznać za dynastię, ale w Eeofol panują Kreeganie
- "atrakcje turystyczne" czyli ważne miejsca:
a) Więzienie Kleesive - tam trzymano króla Rolanda Ironfist
b) grota Megasmoka - w tej przepastnej jaskini zamieszkał sobie najpotężniejszy smok świata. Napada on na wszystkich, nawet ja go nienawidzę. Może najwyszszy czas się go pozbyć?
- sojusznicy Eeofolu: Nighon, odświętnie Deyja i Krewlod
- wrogowie Eeofolu: Erathia, AvLee
|
20.11.2004
Post ID: 9785
|
ROZDZIAŁ SZÓSTY
Królestwo Deyji Kraj nekromantów to wielkie pole wrzosu, wypełnione trupami maści wszelakiej. A tu macie dane o Deyji:
- Stolica - Moulder (2 211) oraz Czeluść (100 102 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Vixtus (1 998 mieszkańców), Worm Warren (1 713 mieszkańców), Necoria (1 210 mieszkańców)
- Podział terytorialny
a) Domena Podziemna - stolica Czeluść, powierzchnia niemożliwa do przeliczenia, zajmuje wszystkie lochy i podziemia Deyji
b) Domena Moulder - stolica Moulder, powierzchnia 112 123 km2, obejmuje obniżenie w pobliżu Morowego Jeziora
c) Domena Vixtus - stolica Vixtus, powierzchnia 210 008 km2, głównie Wielkie Wrzosowisko
d) Domena Necoria - stolica Worm Warren i Necoria, powierzchnia 57 897 km2, jedyny obszar uprawny w Deyji
- monarcha - Kastore z Czeluści
- dynastia rządząca - brak, monarchą zostaje aktualny mistrz Gildii Nekromantów
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca
a) Wieża Strażnicza nr 6 - osatnia z ciągu wież strażniczych Deyji, jedyna, która nie runęła. (osoby z RPG story uczestniczące w niej dłużej wiedzą cóż to za miejsce). Nadal jest wartościowym elementem obrony, chociaż sama niewiele dzdziała
b) Ruiny Bhutand - tajemnicze ruiny, będące prawdopodobnie pozostałością po Starożytnych. Nie zostały zbadane, każdy kto do nich wszedł, chorował na dziwną chorobę, deformującą ciało i niszczącą układ obronny organizmu.
- sojusznicy Deyji: Nighon, odświętnie Krewlod i Eeofol, rzadziej śnieżne elfy z Vori
- wrogowie Deyji: wszyscy pozostali
|
20.11.2004
Post ID: 9786
|
ROZDZIAŁ SIÓDMY
Magokracja Nighońska Nighon to bardzo nietypowa kraina. Teoretycznie to magokracja, jednak czarnoksiężnicy nie mają żadnego wpływuna państwo. Garść njusów o Nghonie:
- Stolica - Damocles (54 113 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Death Kiss (28 919 mieszkańców), Clayhouse (11 997 mieszkańców)
- Podział Administracyjny
a) Nighon nie posiada podziału administracyjnego - władzę tam skupia w sobie jedna istota. Jednak zarządza ona poziomem podziemnym w nieco inny sposób
- monarcha - Mutare Drake
- dynastia panująca - jeśli ktoś pokona Mutare Drake, to będzie...:P
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca
W tym kraju trzeba to podzielić:
PODZIEMIA
a) Więzienia Death Kiss - to długa, prawie trzydziestokilometrowa galeria skalna, w której Mutare Drake więzi swoich wrogów.
b) Tunele do Erathii - kończą się pod Kamiennym Miastem, wcześniej zaś oplatały gęstą siecią całe Wzgórza Kurhanów. W końcu podpory puściły, i Wzgórza przekształciły się w Dolinę Kurhanów.
c) Tunele do Eeofol - najstarszy szlak podziemny na świecie, zaczyna się koło Damocles, kończy zaś w Kleesive w Eeofolu. Należy w nim bardzo uważać, nie jest to uczęszczana droga. Nighończycy twierdzą, że zamieszkały tam różnorodne potwory, nie wiedzą jednak jakie.
d) Labirynt - powiadają, że samo spojrzenie na ten labirynt powoduje mdłości i zawroty głowy (prawdziwe labirynty też tak robią). W dodatku zagnieździły się w nim minotaury oraz wielogłowe, drańskie hydry! Nie jest to najmilszy punkt wycieczek po Nighonie.
POWIERZCHNIA
a) Góra Grzmiącej Pięści - wygasły wulkan, na którym czarnoksiężnicy postawili swoją gildię.
b) Strzały - to najwyższe i najwęższe pasmo górskie świata. Gryfy i Czarne Smoki tu mieszkają, strasząc przy okazji mieszkańców pobliskiego Clayhouse.
- sojusznicy Nighonu: Eeofol, Deyja
- wrogowie Nighonu: Bracada, AvLee, Erathia
|
20.11.2004
Post ID: 9787
|
ROZDZIAŁ ÓSMY
Królestwo Tatalii Niewiele bardziej cywilizowana od Krewlodu Tatalia to bagna, moczary, trzęsawiska i rzeki. Szczegóły:
- Stolica - Tidewater (8 564 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Mosswood (7 543 mieszkańców)
- Podział Terytorialny:
a) Prowincja Lasy Moss - stolica Mosswood, powierzchnia 101 210 km2, lasy tropikalne
b) Prowincja Przypływ Wody - stolica Tidewater, powierzchnia 186 501 km2, bagna
- monarcha - Tralossk I
- dynastia panująca - Tralle
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca:
a) Jaskinie Tidewater - siedlisko bandytów i innych odstępów społecznych
b) Grota Wromthhaxa - Wromthax to duży, niebieski smok, mieszkający sobie w jaskini, z której nie możwe wyjść. Można zawalić wejście całkowicie albo wykończyć drania albo... wypuścić go.
- sojusznicy Tatalii: AvLee (Tralossk I jest wasalem Eldricha z AvLee), odświętnie Erathia
- wrogowie Tatalii: Krewlod
|
20.11.2004
Post ID: 9788
|
I to wszystko. Dziękuję za uwagę i życzę miłej zabawy na fRPG! A bonustracki za chwilusię.
|
21.11.2004
Post ID: 9789
|
BONUSTRACK 1
Vori Vori to duża lodowa wyspa na północny zachód od wybrzeży AvLee i Erathii. Zamieszkana jest przez lodowych gigantów oraz śnieżne elfy, które czasem pomagają Deyji w wojnach z elfickim sąsiadem. I to właściwie wszystko, co wiadomo o tym terenie. Jego przybliżona powierzchnia wynosi 500000 km2. Możliwe, że podczas wspólnej ballady ktoś zleci nam zadanie dowiedzenia się więcej o tej lodowej wyspie. Wtedy opis na pewno zostanie poszerzony.
|
21.11.2004
Post ID: 9790
|
BONUSTRACK 2
Królestwo Enroth Enroth to położone zupełnie na innym kontynencie królestwo, z którego pochodzi mąż Katarzyny Gryphonheart - Roland Ironfist. Jako, że więzi kulturowe między tymi krajami są duże, przedstawiam również informacje o dużym kraju na południu:
- Stolica - Ironfist (45 210 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - New Sorpigal (12 945 mieszkańców), Free Haven (12 102 mieszkańców), White Cap (10 866 mieszkańców), Kriegspire (9 615 mieszkańców), Blackshire (7 815) i dużo więcej...
- Podział Terytorialny
a) Prowincja Korona - Stolica Ironfist, powierzchnia 39 110 km2, pola uprawne i łąki przeważają.
b) Prowincja Mgliste Wyspy - Stolica Mist, powierzchnia 196 432 km2, tereny wysp, mocno zróżnicowane - każda wyspa jest inna
c) Prowincja Północ - Stolica White Cap, powierzchnia 586 104 km2, głównie zbite śniegi i lodowce.
d) Prowincja Dragonsand - Stolica Blackshire, powierzchnia 413 623 km2, obejmuje gołe ziemie od Kriegspire do Blackshire oraz pustynię Dragonsand, zamieszkałą przez różnokolorowe smoki.
e) Prowincja Sweet Water - Stolica w Wolnym Mieście Free Haven, zajmuje resztę terytoriów Enroth (2 113 098 km2), na których spotkać można wszelkie warunki pogodowe i różnorakie monstra
- monarcha - Roland Ironfist i Katarzyna Gryphonheart
- dynastia panująca - Ironfistowie
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca:
a) Zamek Ironfist - tudaj codziennie podejmowane są decyzje dotyczące Enroth. Jest to najwspanialsza forteca, jaką zbudowano w historii świata. Krąża plotki o tym, że został on wybudowany na fundamentach położonych przez starożytnych...
b) Dragonsand - wielka pustynia ze smokami i tonami artefaktów pierwszej klasy.
c) Podziemia Ironfist - nie do końca zbadany system podziemi pod Koroną Enrothu. Ciągnie się od New Sorpigal aż do innego systemu podziemi, czyli...
d) Podziemia Darkmoor - Darkmoor to obecnie ruiny, jednak w czasach
świetności była to największa forteca nekromantów. Zostały po niej cztery wieże i fragmenty cytadeli. Oraz oczywiście rozległe podziemia wypełnione potworami.
- sojusznicy Enrothu - Erathia
- wrogowie Enrothu - traktuje z nieufnością Nighon i Eeofol
|
21.11.2004
Post ID: 9791
|
BONUSTRACK 3
Królestwo Kalwadoru Dragonthan opisał mi bardzo ciekawy kraj, umieszczając go przy tym tam, gdzie jest Enroth i Antagarich. Przedstawiam wam więc Kalwador:
- Stolica - Kalwand (56 560 mieszkańców)
- Inne ważne miasta - Sminthol (28 280 mieszkańców), Mqtr (14 140 mieszkańców
- Podział terytorialny: formalnie brak, chociaż między wschodnią a zachodnią częścią kraju są znaczące różnice.
- Monarcha - Sylwend Gryphonheart
- Dynastia panująca - Gryphonheartowie
- "atrakcje turystyczne", czyli ważne miejsca:
a) Mroczne Lasy - ciemna puszcza, bardzo bezpieczna dla podróżnych. Otacza ona Kalwand, nadając temu miastu wyróżniające znaczenie.
b) Sonnymy - swego czasu złotonośna rzeka przepływająca przez stolicę kraju i kończąca bieg w północnym mieście Mqtr.
c) Góry Mrocznych Śniegów - wysokie pasmo górskie, rozdzielające wschodnią i zachodnią część kraju.
d) Urun - Spora nizina we wschodnim Kalwadorze, najbogatszy obszar kraju.
- sojusznicy Kalwadoru - Erathia (czasem)
- wrogowie Kalwadoru - piraci Morza Infarińskiego, Erathia (czasem)
|