Oberża pod Rozbrykanym OgremZatęchłe Archiwum - "Komentarze, wnioski, zażalenia" |
---|
Irydus7.02.2012Post ID: 67959 |
Demon jest zbanowany. Demony to złe duchy o niewyobrażalnej sile. Praktycznie niespotykane, chyba, że w roli jakiegoś ultra wypasionego bossa którego trzeba pokonać. |
Nebirios7.02.2012Post ID: 67961 |
Ale Demoniczny Mag raczej może być. |
Selina7.02.2012Post ID: 67962 |
Tak do tego nowego systemu, postacie będziemy tworzyć od nowa? Bo jeśli tak, to dobrze, tylko pytanie, gdzie będziemy je umieszczać (karty). |
Tabris7.02.2012Post ID: 67965 |
Rasy demona nie będzie, jak zauważył Irydus, dodałem podrasę Naznaczonych, o której więcej w poście o rasach, na końcu. Magii ma być 8 i nie przewiduję potrzeby dodawania kolejnej.
Kiedy propozycja zostanie omówiona i zaakceptowana (czyli w piątek) dokona się małej reorganizacji i obecny temat do zamieszczania kart trafi do Archiwum i powstanie nowy, gdzie będzie można umieszczać propozycje kart. |
Irydus7.02.2012Post ID: 67968 |
Podjąłem się próby opisania wampira. Podaję wstępną propozycje: Wampiry - to także nie rasa. Wampiry to półnieumarli zawieszeni pomiędzy światem żywych i martwych. Można nim zostać, po przejściu rytuału zamiany, którą musi przeprowadzić inny wampir. Wampirami mogą zostać tylko ludzie. |
Tabris7.02.2012Post ID: 67974 |
Raczej widziałbym to tak: Wampir - wampiryzm to rzadka genetyczna cecha, pojawiająca się u ludzi, elfów i ich mieszańców. Objawia się on wyjątkową bladą cerą i lepiej rozwiniętymi kłami. Nie wiadomo, czy nekromanci tworząc nieumarłe istoty też zwane wampirami wzorowali się na nich. Poza tym wampiry mają unikalne zdolności. Wady: |
Mosqua7.02.2012Post ID: 67977 |
Bardziej za opcją Tabrisa, przy czym kwestia księżyca to raczej nie ta bajka. A dlaczego nie ma kostkologii w całym systemie? |
Tabris7.02.2012Post ID: 67978 |
Bo to za skomplikowane by było, rzuty na atak i takie tam. |
Nebirios8.02.2012Post ID: 67996 |
Proponowałbym dodanie do systemu rasy Minotaura. |
Irydus8.02.2012Post ID: 68001 |
Idzie to sensownie zbalansować. Minotaur - Rasa bykogłowych barbarzyńców, żyjących na południowych stepach Wespy.[ nie jestem pewien czy takie są ;D] Żyją zebrani w klany i rzadko opuszczają rodzime strony. Gdy się to jednak zdarzy, często znajdują zatrudnienie jako najemnicy. Zalety: + 2 siła |
Nebirios9.02.2012Post ID: 68023 |
A co z hybrydami? Jak zostanie to zrobione? Nie tyle chodzi mi o elfie hybrydy tylko np. Niziołek-Człowiek. |
Tabris9.02.2012Post ID: 68024 |
Taka istota została wymyślona, ale stwierdziliśmy, że inne rasy i podrasy będą dodawane, gdy ktoś o nie poprosi i nie została dodana. Można dodać nizioła, bo tak się miało to to nazywać, ale póki co nie widzę popytu. |
Selina9.02.2012Post ID: 68025 |
A czy do klas niemagicznych dałoby się coś dodać? Jakiegoś asasyna czy coś, bo ten złodziej to tak brzmi złodziejsko... Asasyn byłby bardziej nastawiony na akrobatykę czy trucizny, bo ten złodziej to tak brzmi kieszonkowo. Albo może ninja jakiś... |
Tabris9.02.2012Post ID: 68027 |
Tyle, że ninja, czy inny asasyn to indywidualista. Jakoś nie widzę go w drużynie, która ma walczyć głównie z potworami, czy nieumarlakami. |
Irydus9.02.2012Post ID: 68028 |
Akurat istnienie klasy zabójcy ma pewien sens :P Nie jest powiedziane, że gracze mają grać tylko drużynowo, może ktoś będzie na przykład chciał poprowadzić jakiegoś antagonistę i zagrać przeciwko drużynie. |
Nebirios9.02.2012Post ID: 68030 |
Rzucam propozycje na klasę Rycerza Śmierci. Byłby to wojownik z premią do magii ciemności (nekromancja) i myślę, że byłby lekko inny od Czarnego Rycerza. |
Tabris9.02.2012Post ID: 68033 |
Niby tak, ale, że członkowie drużyn są niemal nieśmiertelni trudno by to było sobie wyobrazić.
Problem jak z demonami. Je się po prostu zwalcza. Musiałby się świetnie z tym maskować i raczej nie próbować stworzyć czegoś większego z nieumarłych. |
Selina10.02.2012Post ID: 68043 |
1. To jest trochę nie fair, że kobiety zaczynają z atutem więcej. Nie może być tak, ze kobiety mają + 1 do charyzmy, a mężczyźni + 1 do siły? 2. Nie za bardzo wiem, ile mogę punktów przyznać mojej postaci... Oprócz tych, które idą bonusowo od rasy/klasy to mogę przyznać dwa, tak? 3. Przy klasach napisałeś, że klasy określają profesje. Profesje, czyli zawody wykonywane przez postać, czy coś innego? EDIT 4. Nie wiem też, ile atutów mogę przyznać... |
Tabris10.02.2012Post ID: 68046 |
To jest feminizm IV generacji. Dla facetów trudno znaleźć jeden atut, a przy współczynnikach wolę nie grzebać, bo skoro niziołki mają mieć -1 siły, to panowie niziołkowie by jakoby słabości nie mieli.
Tak dwa. Można dodać trzy, ale dla równowagi należy zmniejszyć inny współczynnik o 1.
Zasadniczo klasa to wyuczona profesja. Zawodu nie określamy, bo ten zależy od fabuły ballady.
System atutów jest nieco skomplikowany na poziomie tworzenia postaci. Generalnie najpierw wpisujesz atuty i wady przypisane do klasy i (pod)rasy postaci, względnie płci. Następnie jako, że przez podniesienie współczynnika (chyba, że jest napisane inaczej) dostaje się atut, dodajesz atut z listy przypisanych temu współczynnikowi. Atut można wybrać tylko raz, więc jeśli jako wojownik uzyskałabyś szermierkę nie mogłabyś wybrać jej ponownie. Analogicznie z wadami. |
Sirius10.02.2012Post ID: 68048 |
Sądzę, iż Czarny Rycerz powinien posiadać umiejętność używania magii ciemności, tak dla zachowania równowagi między dobrem, a złem. |