Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8644

Ghost przekręciłeś moją ksywe. Ma być Dragonthan a nie Dragontham. Grrrr...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8645

Hmm zastanawiam się nad propozycją Ghosta na temat tego zarysu tylko kart postaci, głównych cech. Wydaje mi się, że to byłby łatwiejszy sposób na karty postaci, ale nie chcę wprowadzać czegoś o co znów się będziecie bulwesrować. Ale nie będzie też tak, że każdy będzie wielkim herosem, czy bogiem. Na to trzeba będzie zapracować.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8646

Sharwyn już przyjąłem do drużyny, witamy w nienormalnej grupie dowodzonej przez nienormalnego gościa, który ma nienormalny cel ;)

Dragonthan, twoje imię poprawiłem.

Mam nadzieję, że ten nietypowy pomysł na balladę - zero walki, więcej przekradania się i myślenia - się podoba? :)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8647

Do Nami: najlepiej będzia jak coś napiszesz juz tak dokładnie żeby było wiadomo jak to bedzie wyglądać

Do Ghosta: ciekawy pomysł, ale mam wrażnie że zanim wyjdziemy to się poleje duuużo krwi :). Moim zdaniem trochę za dużo wziąłeś z filmu, ale jeśli wszystko dobrze podepniesz pod fantasy to będzie wszystko okej (te wszystkie super zabezpieczenia..., winda, kody itp)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8648

Eru - windy akurat istniały w tych czasach. ;) Co do kodów i zabezpieczeń... To akurat wcisnąłem żeby za łatwo nie było. Należy pamiętać, że w mojej balladzie istnieje ryzyko wpadki...

DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8649

Nie wiem Ghost czy patrzyłeś na karty postaci jak wymyślałeś tą balladę ale te wszytkie generatory, windy, dżwignie... są stworzone dla mojej postaci :lol:
Szkoda, że tego czasu wciaż mam za mało i niestety nie uda mi sie dołączyć.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8650

Devil, ja cię mogę z chęcią przyjąć ;) Patrzałem w karty postaci, jeno ja nie mam zamiaru bawić się w przymusowe dołączanie... Jak chcesz, to mogę cię dołączyć do Ballady.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8651

No to tak, cechy stałe : Siła, Refleks[zręczność], Charyzma, Inteligencja, Siła Woli, Percepcja, Wytrzymałość. Każda cecha na początku ustawiona byłaby na wartość 5 u każdego. Osoba dostaje jeszcze 5 ptk w sumie i może podwyższyć co chce np. w sumie mieć wartość siły 10 ale reszta 5. To już będzie zależało od was. Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko. Dodatkowo nieobowiązkowe wady i zalety, no i ustalić jakiś system dodawania bonusów, co ballade - co poziom, jakaś specjalna umiejętność albo profit do jakieś cechy. To jest jeszcze do dyskutowania. Ale według mnie pomysł Ghosta jest dobry, o wiele łatwiejszy niż obliczanie możliwości , szczególnie, że nikt się tego nie trzyma a Ballady i tak mają charakter opisowy.

Przemyślcie to i napiszcie co o tym sądzicie.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8652

Ja dodam tylko objaśnienia zdolności:

Siła - czyli standardowo, udźwig, siła ciosów w walce wręcz itp. Należy pamiętać, że postać z siłą na 10 będzie miała problemy z kradzieżą i otwieraniem zamków - a nuż za mocno pociągnie sakiewkę albo zgniecie wytrych.
Percepcja - czyli jak dobrze postać widzi i słyszy. Jeśli postać wspomniała o wadzie wzroku w karcie postaci, percepcja spada o punkt lub dwa, jeśli nie nosi okularów.
Wytrzymałość - czyli odporności na obrażenia, trucizny itp. Od wytrzymałości zależą między innymi długość wstrzymywania powietrza czy szybki bieg.
Charyzma - czyli urok osobisty, siła przekonywania. Wiadomo, że tępy i brzydki ork, co ma 2 w charyźmie nikogo do siebie nie przekona.
Inteligencja - czyli zdolność pojmowania, zapamiętywania i podejmowania decyzji. Z inteligencją poniżej czterech punktów postać nie potrafi się poprawnie wysławiać.
Refleks - czyli sprawne i szybkie wykonywanie czynności - otwierania zamków, walki wręcz, uników itp.
Siła Woli - czyli odporność na magię i zdolności magiczne. Od Siły Woli zależy siła czarów i ich ilość.

Co do profitów co balladę... Polegałoby to na wybraniu sobie określonej zdolności, np:

Spostrzegawczość
Dostrzegasz różne szczegóły otoczenia, potrafisz rozpoznać broń i stan przeciwników. Naturalnie, nie licz, że ktoś z wadą wzroku przestrzeli mężczyźnie oddalonemu o sto metrów paznokieć.
Wymagana percepcja: 6

I inne zdolności...

I jeszcze jedno... Wprowadziłbym pancerze. Nie byłoby tego za dużo - ale jakieś skórzane pancerze, skórzane ćwiekowane, paskowe, płytowe czy tam wspomagane mogłyby być... Taki np. ciężki, nieporęczny, wytrzymały Pancerz Wspomagany - +3 do Siły, -2 do Refleksu.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8653

Ale wtedy jest za mało punktów podstawowych i do podziału bo jak masz -2 do refleksu a nic więcej się nie dodało to jest się totalną ciamajdą.... Ale pomysł uważam nadal za dobry, tylko trzeba pomyśleć nad jakimś sensownym poziomem przydziału punktów.

[b:d925a0351f]Ghost: Nami, to tylko sugestia. Należy pamiętać, że źle się łazi w takim wielkim, magicznym pancerzu wspomaganym...[/b:d925a0351f]

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8654

Ha... Ballada Ghost`a przypomina mi film Ocean`s Eleven... co wy o tym sądzicie?

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8655

Ocean's Eleven oglądałem, i to z niego zaczerpnąłem pomysł z generatorem i windą. Reszta to już mój mój pomysł, bo balladę chciałem założyć już tydzień temu, ale nie wszystko było dopracowane. :P

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8656

Panowie :p co mnie skąd jest pomysł na Ballade :D akurat Ocean's Eleven oglądałam i mi się podobało, ale w tym momencie bardziej mnie interesuje wasze zdanie na temat nowego systemu - niestety jest już on na poprzedniej stronie.

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8657

[b:9650489ed8]wygląda dobrze [/b:9650489ed8], ale mnie najbardziej by pasowało zobaczenie go w całości (jak juz go wszyscy wstepnie zaakceptują), bo takie patrzenie w kawałkach jakoś mi nie pasuje (może to trochę dziwne, ale jednak wolałbym go zobaczyć w całości)

[quote:9650489ed8] Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko.[/quote:9650489ed8]

to i tak sa poziomy umi :)

co do wad i zalet: jeśli ktoś chciałby miec jakąś zaletę to i musiałby mieć wadę (taka moja propozycja)

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8658

Nie to nie będzie tak jak poziomy umiejętności... np. osoba z tym otwieraniem zamków ma (3) a pisze w Balladzie,że za pierwszym razem udało jej się otworzyć, a to nie jest z równoznaczne z np. dobrym znaniem, że nie wychodzi za pierwszym razem ale już za 2 lub 3 jej się dopiero uda. Co z tego, że liczby są teraz, nikt nie zwraca na to uwagi jak coś pisze w Balladzie, po tych zmianach będzie się musiał do tego stosować... jeżeli nie, to posty będą zmieniane, albo po prostu kasowane (najczęściej ta druga opcja przeze mnie będzie uskuteczniana jak będę widzieć, że ktoś mimo ostrzeżeń nie stosuje się do reguł) .

DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8659

[quote:e4b82f93fa] Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko.[/quote:e4b82f93fa]

Ale jak będzie wygładało rozgraniczenie między dobrą a bardzo dobrą znajomością jakiejś umiejętności. Zostańmy przy tym przykładzie z otwieraniem zamków. Czy to będzie trwało dłużej pod względem czasu, ilości prób czy cokolwiek innego?
Tylko wydaje mi się, że może to spowalniać balladę bo trubadur musi mieć większą kontrolę nad opowieścią. I pisać co 2-3 posty bo większą ilość bedzię trudniej sprawdzić a jak się usunie ileś postów pod rzad to będzie wielki chaos. A jeśliby nie było żadnej kontroli to będzie tak jak teraz, to w takim razie po co coś zmieniać.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8660

Wolisz zabawy w Super Hiper Mega Herosów (a popromujmy dzieło Galadora! :))? Trubadurowie to moderatorzy, więc mogą zedytować posta i coś tam poprawić. Rzecz jasna, beznadziejna zdolność otwierania zamków nie wyklucza szansy ich otwarcia - ale nie zawsze, bez przesady...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8661

To ja proszę o przykład. Jak by taki profil wyglądał?

* * *

Straszne. Dzień mnie nie było, i Gołst ma balladę.
Balladę trzydziestopostową, trzeba dodać.
Trzydzieści postów w jeden dzień...
Gratuluję, moje Bramy miały trzydziestkę w coś-koło-czterech-dni :).

Pozdrawiam,
DruidKot

[b:75fe6dd834]Ghost: Phah! :) Dziękuję. ;)[/b:75fe6dd834]

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8662

Cadd Grumbellgast

Siła: 5
Percepcja: 6
Wytrzymałość: 5
Charyzma: 4
Inteligencja: 8
Refleks: 8
Siła Woli: 2

Umiejętności:
Kradzież kieszonkowa (Zna się na tym świetnie, w końcu to jego fach)
Walka bronią biąłą (średnio radzi sobie z bronia białą, czasem upuści lub nie trafi)
Otwieranie zamków (Potrafi je otwierać z pomocą dobrych wytrychów)
Wykrywanie/rozbrajanie pułapek (pułapki rozbraja w miarę szybko, zna się najlepiej na nowoczesnych pułapkach)
Szybki bieg (szybko się męczy)
Uniki (często się przewraca podczas unikania ciosów, ale robi je odruchowo)
Walka wręcz (nie bawi się w to, co najwyżej ogłusza przeciwników lub ich odpycha)

Profity:
Spostrzegawczość

Cechy:
Nie wybrano

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8663

DK: nie maret sie za bardzo - jak sobie zrobisz w wordzie statystykę słów lub zdań obu ballad to mam wrażenie że ballada DK bedzie miała większą ich ilość

[b:afa9f5235f]Ghost: Głównie dlatego, że w Ryzykownej Grze stosujecie system dialogów "Ja mówię jedno zdanie, a potem XXX mówi swoje, nie wyręczam go" ;)[/b:afa9f5235f]