Oberża pod Rozbrykanym OgremZatęchłe Archiwum - "Obóz najemników" |
---|
DruidKot4.03.2007Post ID: 8575 |
Prawie - sądzę, że błąd zrobiłeś przez przypadek... W Charyźmie masz jeden punkt specjalizacji za dużo. Pozdrawiam, |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8576 |
Eeee... Khem... A ja bym chciała się dowiedzieć, niby w jakim momencie dwie drużyny wpadły na siebie i się połączyły... bo czytam posty Isliego oraz dalsze i już sama nie wiem :/ |
Eru4.03.2007Post ID: 8577 |
dopiero dzisiaj wróciłem z weekendu.(i nie wiem czy zdąże napisać wszystko z charaktrze itp.) co do błędów w umi(moich): według tego co napisał Irvin mam wszystko dobże, i według zasady taj mówiłem o wszystkich błędach innych czyli jeżeli mam np 5 Zręcznośći to to mogę mieć trzy dowolne umiejętności z zakresu Zręczności (5/2 = 2,5; w zaokręgleniu 3), każda z tych trzech umiejętności może mieć dowolny pozim, ale nie możę przekraczać połowy wartości cechy, której ta umiejętność dotyczy (w zaokrągleniu w górę)(5/2 = 2,5 w zaokrągleniu 3). Czyli każdą z tych terzech umiejętności mogę mieć na poziomie trzecim(mistrzowskim). I tak mogę czynić w każdej innej cesze (pod warunkiem że liczba poziomów umiejętności nie przekroczy 25) to co napisał DK (o błędach) nie trzyma się kupy. Pod niektórtymi względami i w odpowiedniej interpretacji niektórych przepisów wszystko się zgadaza, ale po przeczytaniu dalej od razu widać że interpretacja DK jest niewłaściwa. pytanie do Nami: wiem że każy musi posiadać jeden z sześciu charakterów: od praworządnego dobrego do chaotycznego neutralnego. Ale czy każdy musi posiadać to co było w poprzednim poście (postawa życiowa, środki doążenia do celu etc.)?? |
Denadareth4.03.2007Post ID: 8578 |
Drużyny połączyły się po spotkaniu z człowiekiem w czerwonej szacie i z zającem... chyba w poście Alavandera. Chwilowo jednak jestem zmuszony odwlec spotkanie przynajmniej do miasta Tranutis dlatego Nami, Islington i Iscandel zostali teleportowania w Góry Pazura. Przypominam zadania: Pozdrawiam |
Dragonthan4.03.2007Post ID: 8579 |
[quote:3d2035c7a2]Siła --> (6) dobra Jak gdzieś coś źle napisałem to mnie poprawić. |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8580 |
[quote:55167c1daa="Eru"]dopiero dzisiaj wróciłem z weekendu.(i nie wiem czy zdąże napisać wszystko z charaktrze itp.) co do błędów w umi(moich): według tego co napisał Irvin mam wszystko dobże, i według zasady taj mówiłem o wszystkich błędach innych[/quote:55167c1daa] Po pierwsze: Do jasnej cholery, że się tak już wyrażę! Czy Ty nie umiesz napisać choć jednego postu bez błędów ortograficznych ? [b:55167c1daa] OSTATNIE[/b:55167c1daa] ostrzeżenie. Następne już na serio będą kasowane przeze mnie. Obojętnie gdzie będą napisane! Po Drugie: Ilość wszystkich punktów specjalizacji w umiejętnościach danej cechy nie może przekraczać połowy wartości tej cechy zaokrąglanej w górę, np. Ingham ma 2 Kondycji. Musi więc mieć jedną umiejętność, dajmy na to "szybki bieg", którego maksymalna wartość może być 1 ( 2 [cecha]: 2 = 1 ).[/quote:55167c1daa] Zasady zostały trochę inaczej napisane po dyskusji mojej i DK. Jeżeli komuś się nie podoba to ma dylemat. [quote:55167c1daa]pytanie do Nami: wiem że każy musi posiadać jeden z sześciu charakterów: od praworządnego dobrego do chaotycznego neutralnego. Ale czy każdy musi posiadać to co było w poprzednim poście (postawa życiowa, środki doążenia do celu etc.)[/quote:55167c1daa] Charakter obowiązkowy, sposoby dążenia do celu nie koniecznie [size=9:55167c1daa][color=#99ff00:55167c1daa]Ave Wielka Mistrzyni Gildii![/size:55167c1daa][/color:55167c1daa] Dopisane późnej. Panowie radzę dopisać charaktery do kart postaci. Ponieważ od jutra stane się nie miła w tej sprawie. A poza tym proszę powoli zaczynać stosować wybrany charakter do postępowania swojej postaci. [Karty do uzupełnienia mają : Eru, Kłólik, Den, Iscu, Lobo, Devil, i Isli] |
Eru4.03.2007Post ID: 8581 |
kartę poprawie, najpóźniej w czwartek czy do jasnej ciasnej nikt nie mógł powiedzieć że zmieniły sie zasady? zasady można zmieniać, ale czy można by gdzieś oficjalnie o tym napisać? a co do ortografii... :( post pisałem dość szybko i nie zdążyłem poprawić :( PS Nami, jabyś kasowała jakiś mój post to zostaw gdzieś że zostało coś mojego skasowane PSII proponuję żeby każdy określił czy jest magiem czy wojownikiem i do minimum zmiejszył cechy przeciwne do swojej profesji |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8582 |
[quote:a86bba750c="Eru"] Były nowe posty w Zasadach, Kot zresztą pisał, że poprawia zasady. [quote:a86bba750c]a co do ortografii... :( post pisałem dość szybko i nie zdążyłem poprawić :( To nie jest wyjaśnienie. To już Twój interes czy się będzie pojawiało czy nie. [quote:a86bba750c]PSII proponuję żeby każdy określił czy jest magiem czy wojownikiem i do minimum zmiejszył cechy przeciwne do swojej profesji[/quote:a86bba750c] Przepraszam a np. Łotra i Barda to gdzie byś zaliczył? Nie wszystkie klasy da się wrzucić do dwóch worków. |
Ghost4.03.2007Post ID: 8583 |
Już to Nami przekazałem na GG, ale wspomnę tutaj o tym, może inni się wypowiedzą. Może by wprowadzić coś w rodzaju dodatkowych cech, które można, ale nie trzeba dodawać do postaci? Chodzi mi o cechy z wadami i zaletami. Np: Ciałka przeciwchorobowe Snajper |
DruidKot4.03.2007Post ID: 8584 |
Ehe... :P To taki kwiatek: Jestem niesmiertelny. Nie można mnie zabić ani zranić. Jeśli jednak jakimś cudem zginę, to zginę. ;P Jestem raczej na nie :). Z czystego egocentryzmu, bo mi się nie podoba. Pozdrawiam, |
Ghost4.03.2007Post ID: 8585 |
Jestem głupi. Jak mnie cudem olśni to jestem mądry. Ehehehe. :P Mówię, że to jest PROPOZYCJA, to nie musi wyglądać dokładnie tak... |
Iscandel4.03.2007Post ID: 8586 |
A mi sie pomysł z wadami podoba ;) poprostu sądze że to nada bardziej realizmu, nie wiem jak inni ale ja nie mam zamiaru kreować postaci wspaniałej, bezbłędnej, chodzącego ideału, ani dobrodusznej (jakto sie na RPG-story przekonaliscie :P) wiec "wady" do mnie trafiają ;) tylko pytanie jakby to miało wygladac moja propozycja jest taka żeby to nie było obowiązkowe dla każego tylko dla tych któży tego chcą, jak ktoś chce być chodzącym ideałem to jego wybór i to staram sie uszanować podsumówujac Ghost jestem z Tobą:D [b:b6dd684a71]Ghost: Wspominałem o tym, że to powinno być nieobowiązkowe. Można to zresztą wyjaśnić, dodając do opisu jakieś zdarzenie dzięki któremu zdobyłeś tę cechę. Np. wpadłeś do kadzi z magicznym wywarem :)[/b:b6dd684a71] |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8587 |
Pomysł jako taki wydaje się ok. Tylko jak to stosować w rozgrywce? Bo wątpie, że każdy by zaglądał co chwila do swojej karty jakie ma słabości... |
Mr. Rabbit4.03.2007Post ID: 8588 |
eee... ten tego... Jak pewnie wszyscy zdążyli zauważyć ostatnimi czasy nie wypowiadam się ani nic nie piszę... ale jest to zauważalne chyba w całej Jaskini... tyle czasu a nie więcej... ale opowiadania jako tako obserwowałem fragmentami... Powiem tak... choć ciężko mi to powiedzieć... Chce wycofać swoją postać z opowiadań. Niestety z tego co widze i co się zapowiada ani te ballady mnie na tyle nie interesują (nie będę się wypowiadał o nocniku), ani nie mam na razie na to czasu... Myślę, że autorzy ballad znajdą jakiś psosób żeby moja postać przestała brać w nich udział... Poza tym to co robicie z fRPG to powiem, że jest to dla jakiś fanatyków gier... nie podoba mi się to... czary... zdolności... punkty... charaktery... Czy którykowliek MG brał kiedyś w grze pod uwagę kartę postaci? Jeżeli tak, to robił to niezauważalnie... (nie mówię o sobie bo mi się zdarzyło na priv z graczem porozmawiać o jego zdolności, chodziło o magię)... Moja ballada chciałbym żeby została... kiedyś będzie kontynuowana... jak najdzie jej czas... ja natomiast niestety muszę tymczasowo się wycofać z fRPG... przepraszam za związane z tym problemy... Zdravim |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8589 |
[quote:6a7b87cab8="Mr. Rabbit"] To nie jest dla fanatyków. Wprowadzamy po prostu część zasad, a zdolności i magię opisujemy dla ułatwienia wyboru graczom. Nie wiem jak Ty grałeś, że prawie w ogóle nie korzystałeś z karty... Tak się nie da grać. Akurat w fRPG chodzi o zabawę o nic więcej - no ale bez przesady, żeby osoba niemagiczna ni z gruszki ni z pietruszki mogła czarować. Jak dla mnie to, to jest bez sesnu. Do karty zaglądanie w czasie fRPG nie jest konieczne. Tylko przydłoby się po prostu wiedzieć co się umie. A czego nie, jakie są nasze mocne strony a jakie słabe. Zresztą wypadałoby wiedzieć, co się wybiera jako umiejętności. Bo nie zawsze nazwa wszystko mówi. A niektóre osoby, mogły wybrać tak o bo im się podoba (nie mówie tu do nikogo szczególnego) nazwa, a nie wiedzą za bardzo do czego to jest użyteczne... [quote:6a7b87cab8]Moja ballada chciałbym żeby została... kiedyś będzie kontynuowana... jak najdzie jej czas... ja natomiast niestety muszę tymczasowo się wycofać z fRPG... przepraszam za związane z tym problemy... Dobrze. To ja ją na razie blokuje. Jak będziesz miał już na nią czas, to sam ją odblokujesz. |
Eru4.03.2007Post ID: 8590 |
kartę postaci poprawiłem, ale na razie zostaję z magią taką jaką mam dopóki się na 100% nie zdecyduje (najchętniej magia percepcji, ale na razie jest tam trochę za mało czarów żeby się zdecydować, no i troche za mało wiem o tym rodzaju magii) |
Mr. Rabbit4.03.2007Post ID: 8591 |
[quote:52216ef82b="Nami"]To nie jest dla fanatyków. Wprowadzamy po prostu część zasad, a zdolności i magię opisujemy dla ułatwienia wyboru graczom. Nie wiem jak Ty grałeś, że prawie w ogóle nie korzystałeś z karty... Tak się nie da grać. Akurat w fRPG chodzi o zabawę o nic więcej - no ale bez przesady, żeby osoba niemagiczna ni z gruszki ni z pietruszki mogła czarować. Jak dla mnie to, to jest bez sesnu. Do karty zaglądanie w czasie fRPG nie jest konieczne. Tylko przydłoby się po prostu wiedzieć co się umie. A czego nie, jakie są nasze mocne strony a jakie słabe. [quote:52216ef82b="Nami"]Dobrze. To ja ją na razie blokuje. Jak będziesz miał już na nią czas, to sam ją odblokujesz.[/quote:52216ef82b] Przepraszam. Źle się wyraziłem. Nie chce jej blokować. Gdybym chciał sam bym zablokował... Po prostu nikt nie piszę... Jak ktoś zacznie to ballada może powróci do życia i nadejdzie jej czas... Mógłbym sam ją dokończyć..., ale nie chce tego. Dlatego nic nie piszę. To gracze tworzą balladę a nie MG. Gracze mają decydować i ją tworzyć... Ja jestem po to, żeby był jakiś rdzeń... w mojej balladzie ten rdzeń jest. eee... nie wiem... nie umiem dobierać słów... zawsze miałem z tym problemy :P. Zdravim |
Ghost4.03.2007Post ID: 8592 |
Zresztą... Ja od pewnego czasu zauważam, że te statystyki nie są nam WoGle potrzebne. Bo zła jest struktura ballad. Umiejętności miałyby sens, gdybyśmy korzystali z jakiegoś systemu i brali je pod uwagę, a także poziom cechy, sytuację w jakiej postać się znajduje itp. Jak mamy się już bawić w statystyki, a nie w opowieść, to ballada powinna wyglądać tak jak tu: http://www.histmag.org/forum/viewtopic.php?t=191&start=0 Ja rozumiem w takich balladach ogólne zarysy umiejętności, czyli kto jest w czym dobry - ale zdolności itp. nie mają sensu, skoro bawimy się w opowieść, którą w dużym stopniu kreują gracze, i mogą zmienić bieg historii. Te karty postaci są jak narazie tylko po to, żeby były. Dla ozdoby, i żeby to przypominało prawdziwe RPG... |
Mistrzyni Zagadek Nami4.03.2007Post ID: 8593 |
Tak najlepiej stwierdzić, że wszystko jest bez sensu... tak najłatwiej a co. Ale, żeby to już jakoś unormować i poprawić to nie ma komu. A jak już się ktoś zabierze do tego, to wam jak zwykle wszystko nie pasuje. Przecież nikogo się tu nie trzyma na siłę. Nie podoba się nie musisz wcale tutaj pisać. |
Ghost4.03.2007Post ID: 8594 |
Arrgh... Napisałem to, bo interesuje mnie powód istnienia tych statystyk, skoro one nam się WoGle nie przydają, a są jedynie kłopoty z nimi, bo punktów za dużo. I kto ma to unormować, skoro i tak jesteśmy popychani w drugą stronę sensownego bezsensu? |