Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Dzielnica Rządowa"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Dzielnica Rządowa
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Fergard

Fergard

11.08.2009
Post ID: 46907

Dzielnica Rządowa (Administracyjna) – Jest najważniejszą dzielnicą w mieście. To jego mózg, siedziba władz i najważniejszych instytucji. Większość mieszkańców Origarus nigdy nie była w obrębie granic Dzielnicy, ale decyzje jakie są tam podejmowane wpływają istotnie na ich życie. Można ją zaklasyfikować jako dzielnicę szlachecką.

Wygląd ogólny:

Ta dzielnica ma kształt trapezu prostokątnego. Graniczy z dzielnicami: Portową, Handlową i Slumsami. Ma niezależny od innych dzielnic system obronny, jeśli nawet reszta miasta zostanie podbita, to ten rejon będzie się mógł dalej samodzielnie bronić. Tuż przy największej Białej Bramie znajduje się Posterunek Straży Miejskiej, zaś naprzeciwko Austeria "Królewszczyzna". Na środku dzielnicy pyszni się siedziba Silvastara Czerwonookiego, obecnego gubernatora Origarus. Po bokach, tuż przy murach rozlokowane są różnorakie budynki takie jak ambasady, siedziby wszelakich gildii, Biblioteka. Na placu za Ratuszem stoi Fontanna Yasaraia Czarnego Kła. Budynki, wszystkie, mają bardzo reprezentacyjny wygląd, o który postarali się najwięksi na Wespie architekci. Każdy z budynków ma kanalizację, wszędzie widać czystość i dostatek. Między ważniejszymi strukturami są luksusowe kamienice, wspaniale dekorowane oraz wyposażone, tym niemniej przyćmiewają je przepychem położone na uboczu wille, czy wręcz pałace patrycjuszy, arystokratów i rządzących miastem.
Bardzo szerokie są ulice, tak by dwie karety mogły się z łatwością wyminąć, chodniki są za to dość cienkie, ale tutaj większość mieszkańców korzysta z koni, najlepiej czystej krwi, karoc, czy lektyk. Ulice są patrolowane przez Straż Miejską, mimo, że jest to najspokojniejsza z dzielnic Origarus. Można się tu natknąć na elitę władzy; wyższych urzędników, patrycjuszy, wojskowych, dyplomatów. Tutaj należy uważać na to co się robi i co mówi, bowiem wejście któremuś z mieszkańców w paradę może skończyć się banicją, czy ścięciem.

Dostęp:

Dzielnicę Rządową łączą z resztą miasta trzy bramy: Biała z Dzielnicą Handlową, Lwów z Portową, i Ciemna ze Slumsami. Jednak te dwie ostatnie obsługują tylko posłańców, posłów i próba wejścia przez nie może skończyć się małowesoło (powieszenie) dla osób postronnych. Jeżeli chce się dostać zatem do Dzielnicy Administracyjnej należy udać się przez Handlową, do Bramy Białej. Tam podróżnik nie mający Tymczasowego Zezwolenia Wejścia zostanie poddany kontroli. Będzie musiał oddać broń, a magowie będą musieli założyć Dwimerytowe (blokujące magię) Bransolety. Również na kaucję pójdzie 1 sztuka złota, co w założeniu ma uchronić przed zalewem żebractwa. Te procedury są srogo przestrzegane, a strażników nie idzie oszukać. Jeżeli podróżny będzie mógł udowodnić swe szlacheckie pochodzenie (poprzez posiadanie krewnych w Origarus nie będzie musiał wpłacać kaucji i zachowa jedną niemagiczną broń białą. Po tej procedurze otrzyma jednodniowy glejt, o dłuższe prawo do wejścia będzie się należało postarać w Posterunku Straży Miejskiej, lub zdobyć protekcję u mieszkańca Dzielnicy, czy jednej z mieszczących się tam instytucji.

Ważniejsze miejsca:

Austeria "Królewszczyzna"

To miejsce zagwarantuje wyborne jadło i wspaniałą atmosferę każdemu, kto potrafi tyle zapłacić, by tu jadać. Czasami posiłki sięgają ceny powyżej 100 Agnusów. Jednakże wybór jest ogromny, dlatego też jeżeli masz pieniądze, nie będziesz narzekał.

Ratusz

Wspaniała, choć nieco przysadzista budowla będzie pierwszą rzeczą, na której podróżni zawieszą swój wzrok. Zbudowana już po Końcu cieszy oko nowatorskimi rozwiązaniami. Jest to siedziba obecnego gubernatora Origarus, Silvastara Czerwonookiego.

Stary ratusz

Siedziba Rady Miejskiej.

Siedziba Gildii Handlowej

Jest to największa budowla w Dzielnicy. Stoi co prawda w kącie, ale jej wagi nie należy bagatelizować, jest to bowiem siedziba Gildii Handlowej. Ta potężna organizacja posiada potężne wpływy wszędzie i zawsze. Niewielu ma dość środków, by się im przeciwstawić. Tutejsza Siedziba służy także za Bank i Giełdę. Tutejsi kupcy chętnie zatrudniają najemników do eliminowania potencjalnych zagrożeń.

Siedziba Zakonu Paladynów

Ten budynek nie jest co prawda zbyt imponujący, ale jednakże należy do największych w Dzielnicy. Tutaj młodzi mężczyźni(Ostatnimi czasy także kobiety) uczą się szermierskiego fachu, obycia, kultury. Jest im także wpajane poczucie honoru i miłosierdzie dla pokonanego. W efekcie Zakon Paladynów wypuszcza w świat wspaniałych a zarazem praworządnych wojowników. Wzorem tych młodych wojowników jest legendarny Paladyn Arturius.

Siedziba Gildii Najemników

Kompletne przeciwieństwo Zakonu Paladynów stoi naprzeciwko. Dość wysoka, ale nieduża budowla rekrutuje zimnokrwistych szermierzy dla pieniędzy skłonnych zrobić wszystko. Kandydaci na najemnika uczą się tu, jak zabijać szybko i nie pozostawiać przy tym śladów, jak przekonać kogoś do swoich racji, wreszcie jak przesłuchiwać opornych. W efekcie spod flagi Gildii Najemników wychodzą pozbawieni skrupułów i moralności mordercy.

Ulica ambasad

Miejsce gdzie należy uważać, głównie na jeżdżących ekstrawagancko dyplomatów. Zagrożeniem są tu też agenci wywiadów. Służby porządkowe, podwójni agenci, kochanki ambasadorów i zaaferowani kupcy dopełniają klimatu tej malowniczej części miasta.

Biblioteka

Mądrym dla memoryjału, idiotom dla nauki, politykom dla praktyki, melankolikom dla rozrywki...

Fontanna Yasaraia Czarnego Kła

Można tutaj wrzucić monetę, a w Origarus czeka nas szczęście. Pomyślność proporcjonalna do nominału wrzuconej monety.

Biała Brama

Łączy Dzielnicę Rządową z Dzielnicą Handlową, jedyne miejsce gdzie można wejść do tej części miasta.

Brama Lwów

Łączy Dzielnicę Administracyjną z Portową.

Ciemna Brama

Łączy Dzielnicę Rządową z Biedoty.