Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Origarus - Dane"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Origarus - Dane
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Fergard

Fergard

20.07.2009
Post ID: 46234

"Bycie zmęczonym Origarus będzie oznaczało także być zmęczonym życiem, ponieważ Origarus mieści w sobie wszystko to, co życie może zaoferować"

Origarus - Miasto, które przeżyło Koniec. Historia tego grodu jest dość zawiła, zaś jej początki sięgają prawdopodobnie roku 8, kiedy to niejaki Catarsis postanowił postawić tu dom i zamieszkać w nim wraz ze swoją rodziną. Dzięki korzystnym warunkom w postaci dostępu do morza i słodkiej wody, gęstości lasów pełnych zwierza, oraz drogom pozostawionym przez zaginione w mrokach dziejów Imperium Korwetańskie, samotny dom szybko zyskał sąsiadów. Nie minęło dziesięć lat, a Origarus było już prężną osadą rybacką. Dość szybko dochrapało się statusu miasta, zaś w najlepszym okresie rozwoju zdobyło zaszczyt bycia mianowanym "Miastem Namiestnika Garusa" Niestety, na wszystko musiał przyjść czas...
Więcej o historii miasta, i nie tylko, w kalendarium

II. Społeczeństwo

Liczba mieszkańców oscyluje wokół 50 000 dusz. Tym niemniej wiele zależy od pory roku, w której przybysz trafi do miasta. W sezonie letnim będzie to o połowę więcej, zaś w czasie wielkich świąt i Jarmarku Origaryjskiego liczba podróżnych może spowodować, że w obrębie miasta przebywać będzie pow. 100 000 istot.

Powierzchnia miasta jest mniejsza, niż ongi, gdy mieszkało w nim ponad 130 tys. osób. Skrócono wobec tego mury miejskie, jednak i tak w mieście jest dość luźno. Generalnie w obrębie murów znajdują się dzielnice: rządowa, chroniona dodatkowym murem, portowa, handlowa, świątynna, dzielnica biedoty "wystaje" i dzieli się na dwie dość różne półdzielnice: zamurze i przedmurze. To drugie ma najgorsze warunki do życia, i znane jest jako slumsy. Oprócz tego pod miastem znajduje się sieć kanałów, które łączą wiele części miasta i wychodzą nawet poza mury.

W Origarus natknąć możesz się głównie na ludzi, jednak mogą oni pochodzić z różnych, często egzotycznych miejsc, a w ich żyłach może płynąć krew innych ras. Z nieludzi sporo jest elfów, także drowów. Krasnoludy, gnomy, niziołki to nacje mające spore wpływy. Do Origarus wpuszcza się orków i półorków, gnolle, nieumarłych. Rasy, których przedstawiciele nie są wpuszczani to trolle, ilithilidzi, demony, olbrzymy, i ogólnie rasy kojarzone ze złem lub okrucieństwem. Magia jest po pewną kontrolą - rzucanie zaklęć poziomu mistrzowskiego jest niemożliwe, zaś czarów związanych szczególnie z ogniem i ciemnością surowo karane.

Jeśli mowa o religiach, to Origarus nie jest specjalnie kojarzone jako wielkie sanktuarium. Rzec jednak trzeba, że przybytki kultu są liczne, ale w celu wprowadzenia rozdziału kościołów od państwa zgromadzono je w Dzielnicy Świątynnej. Kler nie ma oficjalnie dużych wpływów, ale i tak jego wpływ na społeczeństwo pozostaje znaczny. Większość mieszkańców to wyznawcy Mahadevy i Kościoła Radości, mniej więcej wyrównane są wpływy Kościoła Iluzji i Kościoła Jaszczurzego Króla. Poza tym istotne są kulty Aevy, Kościoła Życia i bliźniaczego Necsacusa, Kościoła Śmierci. Część obywateli, głównie wykształconych, to wolnomyśliciele mający różny stosunek do teizmu i deizmu zresztą też. Mimo dużej tolerancji istnieją kulty zakazane, głównie demonicznej proweniencji, dla ich najgorliwszych wyznawców zachowano karę stosu.

W Origarus nie ma podziału na rasy lepsze i gorsze co najwyżej akceptowane i tępione tym niemniej nie jest tak, że wszyscy "rodzą się i pozostają wolnymi i równymi w prawach". W mieście istnieje podział na stany. Nie jest może skostniały i rygorystyczny jak, choćby, w Al-Musr, ale występuje. Oczywiście można wspiąć się po szczeblach drabiny społecznej, ale taka wspinaczka jest trudna i często rozłożona na pokolenia. Najniżej znajdują się niewolnicy, najwyżej arystokracja, do której zalicza się sam władca.
Opis warstw społecznych miasta

III. Władza

Obecny Władca - Silvastar Czerwonooki, syn Rankora II.
Rada Miasta - Lorenzo d'Igni, Manfreda d'Gram, Mayer Goldwyn, Ernest Itternutt, Alexandryt d'Ummh, Felicjan d'Engielvolk, Klarus Watahhe, Sylwin Utrumpe, Janus Jannus, Oliwin Trempke, Yslington Van der Gachast.
Sojusze - Imperium Rotyldańskie, Tyus, Criegville, Fort Catarsis, Kariatyd, kilkanaście mniejszych miast w głębi kontynentu.
Pakty handlowe - Imperium Rotyldańskie, Criegville, Tyus, kilka mniejszych miast w głębi kontynentu.
Nastawiony neutralnie do - Nowy Terron, Nowe Rott, Syrconia (Miasto położone gdzieś w połowie drogi między Tyus, a Origarus).
Wojny - Chwilowo żadnych.

IV. Gospodarka last but no least

Origarus położone jest przy ujściu spławnej rzeki. Z jej górnego biegu sprowadza drewno, zboża, futra, a także żelazo i srebro. Z innych rejonów kontynentu pochodzą piżmo, wino, złoto, miedź, a także barwniki. Kupcy z Imperium Rotyldańskiego dostarczają wyrobów szklanych, oliwek, miedzi, ołowiu i pszenicy. Z Al-Musru pochodzą perfumy, żelazo, daktyle, wełna i oliwki. Miasto opuszczają wyprodukowane tu broń, płótno, płaszcze, bądź pochodzące z okolicy suszone ryby, perły, wino i drewno.

Pieniądzem jest tzw. Standard Gildii, wersja Origaryjska charakteryzuje się umieszczeniem na awersie portretu aktualnego władcy, a na rewersie herbu miasta. Więcej o pieniądzu