Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Baśniowe Gawędy - "THE RPG Story I i II - dodatek"

Osada 'Pazur Behemota' > Baśniowe Gawędy > THE RPG Story I i II - dodatek
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Bubeusz

Bubeusz

22.01.2005
Post ID: 14600

Destero

"Tak. Nudziło mi się ."

Nudziło Ci się!?? Tyle roboty ma i mu się nudziło :D No kto to widział! Już mi do tej mapy zasuwać :lol:

Większością głosów wygrała opcja druga

Aha, fajno :) Czekamy zzzzzz nieccierpliwościąąą....:)

Thurvandel

Thurvandel

22.01.2005
Post ID: 14601

Poza tym muszą być jakies dzikie ostępy dla barbarzyńców (to tak a propos tych wolnych miejsc ;) ). Tak więc czekamy na mapkę i umieszczenie w Osadzie czego trzeba.

Mam jeszcze prośbę tak od siebie do uczestników.
Proszę by wszystko toczyło się w miarę składnie i w porządku, aby historia ani nie zamarła, ani nie rozgrywała się zbyt szybko. Co do wątków, to musimy dbać by były logiczne i miały budowę przyczynowo-skutkową. Nowe wątki dobrze by było, aby zanim się je wprowadzi, konsultować z prowadzącymi, którzy nowy wątek wplotą w fabułę (no taka chyba w końcu ich rola :)). Proponuję także, by bohaterowie startowali wedle zasady " from zero to hero" (znaczy, że oceniać tak wedle rzeczywistości przeciwników - jak goni bohatera czterech osiłków z halabardami, to lepiej wiać i ukryć się za załomem skały niż ciąć jak szalony... na bohaterskie czyny przyjdzie jeszcze pora ;)). Magia także niech przesadnie nie nagina praw fizyki (zabili go, a on wstał i im oddał). Tak więc: realizm, klimat i tajemniczość...
Rzekłem błagalnym tonem :D. Tyle truizmów.

Aha... Destero... dobrze by było, żeby zrzucić charakterystyki postaci uczestników tak w jedno miejsce, aby łatwiej je było odnaleźć w trakcie opowieści.

Destero

Destero

22.01.2005
Post ID: 14602

Thurvandel

Destero... dobrze by było, żeby zrzucić charakterystyki postaci uczestników tak w jedno miejsce, aby łatwiej je było odnaleźć w trakcie opowieści.

Sam zaczynam się już coraz bardziej przekonywać do tego by charakterystyki zamieścić poza samą historią (co nie znaczy, że gracze nie będą musieli ich pielęgnować w czasie gry) i wsadzić je do jednego topicu tam gdzie gracze będą też mogli porozmawiać i RPG Story II, poczytać sobie regulamin oraz zawiadomić o swej nieobecności. Już teraz mogę powiedzieć, że do RPG Story będą przynajmniej dwa tematy. Jeden - fabuła, a drugi - dyskusja. Rozmawiałem już o tym z Sulią i wyraziła zgodę na stworzenie więcej niż jednego. Jendak zaczynam dochodzić do wniosku, że na charakterystyki postaci, regulamin i inne ważne rzeczy tego typu powinien być osobny temat (czyli trzeci), w jednym fabuła, a w jeszcze innym rozmowy o RPG Story. Trzeci powstałby po to by charakterystyki postaci były w jednym miejscu i żeby nie trzeba było lawirować po całym temacie by je sobie poczytać. Jednak ta sprawa jest ciągle do przedyskutowania z Sulią i to do niej będzie zależeć ostateczna decyzja.

Rzekłem

Destero

Thurvandel

Thurvandel

22.01.2005
Post ID: 14603

Dlatego np frpg jest tak rozbudowane i ma osobny całkiem pokój ;), myślę że tak też najlepiej byłoby dla RPG Story, ale to se chiba ne da.

(a w zasadzie to czym w praktyce różni się RPG Story od frpg?? :D)

Co do więcej niż jednego topicu to na pewno będzie to potrzebne.

Destero

Destero

22.01.2005
Post ID: 14604

Thurvandel

Dlatego np frpg jest tak rozbudowane i ma osobny całkiem pokój , myślę że tak też najlepiej byłoby dla RPG Story, ale to se chiba ne da.

Kto wie. Może jak na dobrze pójdzie z tą edycją to moderatorzy i władze imperium pozwolą nam na stworzenie odobnego pokoju. Kochany świat marzeń :wink: .

Thurvandel

a w zasadzie to czym w praktyce różni się RPG Story od frpg??

Raz już o tym pisałem Thurvandelu :) .

Destero

RPG Story 2 będzie mimo wszystko dosyć mocno różniło się od fRPG. W fRPG gracze byli ograniczeni mocno przez swoje statystyki i umiejętności. W RPG Story gracze będą mieli większą swobodę kreowania postaci, którą ograniczać będzie jedynie ich wyobraźnia, a nie dostępne umiejętności, cechy charakteru itp. Poza tym w fRPG twórcy ballad tworzyli wątek na samym początku i również na samym początku przyjmowali do historii graczy. Prawie niemożliwe było dołączenie się w trakcie trwania ballady.
Jeśli o fabułę chodzi, to w RPG Story będzie miała ona oczywiście pewne ograniczenia, wprowadzane przez prowadzących, ale będzie miało to miejsce tylko w przyadkach wybitnych "przegięć", kiedy to konieczne będzie utemperowanie wypowiedzi niektórych uczestników zabawy. Reszta jest milczeniem (i regulaminem).

Thurvandel

Co do więcej niż jednego topicu to na pewno będzie to potrzebne.

Omówiłem to już z Sulią. Tematy będą trzy. Co do ich zawartości to przydałoby się byś skontaktował się ze mną Thurvandelu wraz z Dragiem w celu omówienia tej sprawy.

Rzekłem

Destero

Ashanti

Ashanti

22.01.2005
Post ID: 14605

To kiedy sie zacznie wreszcie to RPG 2 ?? Wiem ze jestem niecierpliwa ale wiecie :wink:

Destero

Destero

22.01.2005
Post ID: 14606

//Ashanti//: RPG Story II wystartuje jak tylko w bibliotece lub osadzie zostanie zamieszczona mapa krainy, w której będzie odbywała się historia. Kiedy dokładnie nie wiem. Pytania te kierować raczej do Dragonthana. Póki co powstał już temat organizacyjny do RPG Story II. Dyskusje ogólne jednak dalej prowadzimy w tym temacie.

Rzekłem

Destero

Hellburn

Włodarz Hellburn

23.01.2005
Post ID: 14607

Destero

13. Oprócz napisania ogólnej charakterystyki w tym temacie konieczne jest także napisanie rozwiniętego i klimatycznego „przedstawienia” charakteru klimatycznego samej fabule(...)

Według mnie końcówka tego zdania jest jakoś niejasno napisana...
możesz to jakoś "jaśniej" wytłumaczyć ?

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

23.01.2005
Post ID: 14608

W tamtym temacie piszesz charakterystykę postaci: kim jesteś, co robisz, jaki masz charakter, Twoje cechy szczególne etc. Wszytsko co Ci przyjdzie na myśl, dzięki czemu Twoja postać będzie barwniejsza w grze.

A druga część odnosi się do tematu, który powstanie i tam się toczyć będzie historia. Masz tam napisać jakby wstęp swojej postaci, jak się znalazłeś w danym miejscu, co tam jest, czego tam szukasz, gdzie zmierzasz, gdzie trafiasz (umyślnie czy przez przypadek) etc. ;)

Mam nadzieję, że to jest dobrze wytłumaczone :)

Destero

Destero

23.01.2005
Post ID: 14609

Wielkie dzięki za pomoc Nami :) . Dokładnie o to mi chodziło. Word zmienił conieco jak widzę, a ja tego nie sprawdziłem i dlatego nie ma istotnej literki "w" w pewnym miejscu, a zamiast tego mamy błąd powtórzeniowy, który zostanie zaraz poprawiony.

PS: Jeśli chcecie to ogólne charakterystyki postaci możecie już zamieszczać w przewodniku. Jeśli wolicie czekać aż wystartuje RPG Story II to jedyny termin jaki mogę podać to "wtedy gdy mapa zostanie zamieszczona w imperium".

Rzekłem

Destero

Destero

Destero

23.01.2005
Post ID: 14610

Tak więc zaczęło się. RPG Story II wystartowało pod nazwą "Legenda Ervandoru". Wraz z innymi prowadzącymi zapraszamy do gry i przestrzegania regulaminu. Proszę pamiętać o konieczności zamieszczania dwóch charakterystyk postaci. Jednej w "Przewodniku" i drugiej (koniecznie klimatycznej) w samej "Legendzie".

Rzekłem

Destero

Nagash

Nagash

24.01.2005
Post ID: 14611

Co do Zakonu gildii nekromantow to prosze o niej nic nie pisac poniewaz byla ona tylko po to abym mogl z niej wyruszyc, dalej nic o niej prosze nie pisac. Jak ktos chce to moze mowic ze cos takeigo wogle nie istnieje i juz

Z gory dziekuje

Pozdrawiam
Nagash

Destero

Destero

24.01.2005
Post ID: 14612

Ehhh... widzę, że muszę wyjaśniać każdą pierdółkę :wink: . Ten niebieski trójkąt na mapie powstał niechcący. Podczas robienia mapy miałem problemy z systemem i jak już z powrotem włączyłem program to on już tam był i nie chciał zniknąc. No cóż. Będziesz musiał mi wybaczyć to straszliwe niedociągnięcie Bubeuszu :wink: .

Rzekłem

Destero

Destero

Destero

24.01.2005
Post ID: 14613

Jeszcze jedna rzecz. Było o tym napisane w pierwszym poście, ale bardzo krótko. W związku z wpływem "Korony Świata" na księżyc cały świat nocą oświetlony jest czerwoną poświatą. Nie wiem czy o tym zapomnieliście napisać czy po prostu tego nie chcieliście ale na wszelki wypadek wolałem o tym napomknąć.

Rzekłem

Nieźle nabijający sobie posty w tym temacie Destero

Destero

Destero

25.01.2005
Post ID: 14614

Drobna uwaga na przyszłość. Dobrze by było, żeby wasze posty nie kończyły się wielokropkiem, który zmusza do kontynuuacji. Mogą przez to wyniknąć pewne problemy i chaos w chronologii (która i tak jest już chwiejna). Punkt regulaminu o tym traktujący już w drodze :wink: .

Rzekłem

Piszący trzeci post w jednym ciągu Destero

Thurvandel

Thurvandel

27.01.2005
Post ID: 14615

No może niekoniecznie wielokropkiem (ja tam wielokropki stosuję bardzo chętnie i często, nawet przy zakończonych zdaniach, jako środek ekspresji wypowiedzi), ale taki zawieszonych zdaniach, których dokończenie autor zostawił sobie na później.

Aha... nie wiem co pod Varos robią kapłani mroku :? bo to wojna domowa pomiędzy dwoma ludzkimi władcami. Proszę raczej ten konflikt zbrojny traktować jako pospolitą wojenkę pomiędzy sąsiadującymi królestwami (tudzież częściami królestwa), gdzie zwykli ludzie mordują się zwykłym podrdzewiałym żelazem, a nie jako wojnę dobra ze złem. Ze złem powojujemy nieco później ;).

To taka moja osobista, niezobowiązująca prośba (aczkolwiek miło mi będzie jeżeli się ktoś do niej zastosuje :))

Hellburn

Włodarz Hellburn

27.01.2005
Post ID: 14616

nie wiem jakim cudem znowu znalazłem się przy gospodzie (gadając z krasnalem który tak naprawde leży nieprzytomny). Miałem isc do zamku :) ale juz niech będzie. prosze tylko o UWAŻNE CZYTANIE postów w celu uniknięcia takich przypadków jak ten.

Nagash

Nagash

27.01.2005
Post ID: 14617

Kaplani mroku nie biora udzialo w wojnie lecz zabieraja dusze i ciala niezywym aby ziwekszyc swa moc ale jezeli wam przeszkadza to wiecej sie nie pojawia

Fristron

Fristron

27.01.2005
Post ID: 14618

Hellburn

nie wiem jakim cudem znowu znalazłem się przy gospodzie (gadając z krasnalem który tak naprawde leży nieprzytomny). Miałem isc do zamku :) ale juz niech będzie. prosze tylko o UWAŻNE CZYTANIE postów w celu uniknięcia takich przypadków jak ten.

Hm, hm... chciałem tylko zauważyć, że ja z Bubeuszem wytężaliśmy się w moim "apartamencie" najpierw ja - przynosząc książki, potem obaj - przed karteczką i szkłami teleskopu. To trochę trwało - gdy przybyliśmy z powrotem "Pod Czarny Nóż" było popołudnie - wtedy ty przybyłeś do pałacu. Jako że się nie odzywałeś jakiś czas pominęliśmy tę wizytę (ech... ta wrodzona niecierpliwość). A wyszliśmy "Pod Ciekawskiego Rumaka" już na wieczór... można więc było uznać, że tam tymczasowo jesteś. Co do krasnala - trudno było założyć, aby przez pół dnia nikt go nie ocucił. Więc krytykę tej sytuacji uważam za bezzasadną (choć faktyznie, ciężko się połapać w tych strefach czasowych) =) .

Destero

Destero

27.01.2005
Post ID: 14619

Hellburnie. Wiem, że pewnie się czepiam, ale patrząc na twój ostatni post... no cóż... powiedzmy tylko, że jego wielkość proprcjonalnie do wcześniejszych postów jest niezbyt zadowalająca :wink: . Wiem, że może natchnienia po prostu nie miałeś, ale chciałbym tylko przypomnieć (a raczej poprosić) o pisanie dłuższych postów. Zobaczcie tylko jak dobrze przezentuje się pierwsza strona Legendy Ervandoru w porówananiu z pierwszą stroną The RPG Story I :D . Nie czepiam się... chciałbym po prostu żeby już tak zostało... i mam nadzięję, że wszyscy tego chcą :) .

Rzekłem

Kontent :D Destero