Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Mr. Rabbit

Mr. Rabbit

4.03.2007
Post ID: 8964

Ja może też dodam, że Ghost wpierw zapytał się mnie co dalej i sam to zaproponowałem :). Mam nadzieję, że ktoś znajdzie więcej czasu niż ja i szczerze powiedziawszy chęci również. Bardziej pochłonęły mnie w tymczasie inne obowiązki.

Decyzje kto ma prowadzić pozostawiam również Ghostowi.

Zdravim Was bardzo serdecznie.
Mr. Rabbit

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8965

jak nie to trudno, ale trzeba znaleść jakieś rozwiązanie, na które ja nie mam pomysłu :(

co do przejęcia ballady przez Islingtona: ja jako jej uczestnik nie mam nic przeciwko, ale mam nadzieje, że w jakiś sposób przekona resztę do pisania w niej

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8966

Mimo, że już nie jestem WMG nie życze sobie dopisywania w moich postach czegokolwiek i niech tak zostanie.

Co do Ballady Rabitta: ja i tak już w niej pisać nie będę, bo wycofuję się z życia społeczności w Imperium na jakiś czas. I nie jestem pewna czy Isl to dobry wybór na trubadura....

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8967

Nami - ołkej, ale z tym ostatnim się powstrzymać nie mogłem.
Przepraszam.

Nie ja decyduję o wyborze kandydata, jeno cała grupa... Mnie pozostaje jedynie wyrażenie własnej opinii i zatwierdzenie kandydatury. Odrzucenie przy pozytywnych opiniach raczej nie gra roli.

Co do Islingtona za Trubadura... Z twoją aktywnością jest różnie, to musi być osoba która ma cholernie dużo czasu. Musiałbyś dłużej tu siedzieć, częściej się wypowiadać, i WoGle.

Islington

Mistrz Islington

4.03.2007
Post ID: 8968

Rozumiem, popracuję w takim razie nad systematycznością i może kiedy indziej.

Ghost: cała grupa fRPG, czy uczestnicy ballady rabbita decydują? (pytam z czystej ciekawości)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8969

Osoby biorące udział w balladzie, oczywiście. Ale biorę też pod uwagę wypowiedzi tych osób, które miały z tobą większą styczność, w innej balladzie chociażby.

Destero

Destero

4.03.2007
Post ID: 8970

W fRPG biorę udział od niedawna i nie znam jeszcze dobrze wszystkich jej uczestników dlatego wolę wstrzymać się od głosu na temat przejęcia Ballady przez Islingtona. Poza tym nie biorę w niej udziału więc moje zdanie w tej kwesti i tak nie jest bardzo ważne. Dostosuję się więc do głosu większości pozostałych członków fRPG.

Rzekłem

Destero

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8971

Grających było nas 4 przecie... Lobo już nie gra, Eru jest na tak, ja jestem na nie no i Ty... Więc decyzja należy do Ciebie Ghost...

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8972

Tylko co ja mogę? ;)

Tak więc pora fawora:

Jeśli do wtorku nie znajdzie się żaden inny kandydat, Islington zostanie Trubadurem "Niebiańskich Ostrzy". Ale jeśli okaże się, że nie będzie się tą balladą zajmować, to ze stanowiska zostanie wykopany. A co potem? Pomyśli się, ale prawdopodobnie przejmę ją ja lub zrobimy z niej wolną balladę bez Trubadura.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8973

Chciałbym serdecznie powitać w naszej grupie [b:ba6d5b41f8]Fristrona z Avlee[/b:ba6d5b41f8]. Wcześniej siedział w "The RPG Story", z czasem (jak mi mówił) problemów większych nie ma, z aktywnością raczej też. Sądząc po jego całkiem inteligentnych dotychczasowych wypowiedziach, to dobry nabytek. ;)

Tak więc witam jeszcze raz Fristrona w naszej grupie.

DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8974

Tak zapytam jak w końcu jest z tym czarem rzuconym przez Eru??, bo nie wiem jak mam sie zachować.

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8975

Eru nie rzucił jeszcze zaklęcia, więc wszystko zależy od reszty. Chyba, że chodzi o inną balladę ;P.

Pozdrawiam,
DruidKot

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8976

Z karty Fristrona
[quote:2df1d3cbde]Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:2df1d3cbde]

Uważam,że źle dobrałeś cechy, ponieważ poniżej 7 spadają rekacje na czynnki. Masz bardzo małą zręczność = słabej umiejętności posługiwania się mieczem czy łukiem. Siła 5 czyli za dużo nie udźwigniesz ekwipunku, jak również nie możesz mieć ciężkiej zbroi (np. płytówki) i nie masz dużych szans w walce z kimś kto ma większą siłę nawet już o 1. Refleks = 6, a co za tym idzie masz trochę zwolniony niż reszta. Natomiast przez zaniżoną Kondycję po przebięgnięciu 100m łapiesz zadyszkę, gdy inni sobie dalej lekko biegną.

[quote:2df1d3cbde]- różdżka Lastmodorn [/quote:2df1d3cbde]

Co to jest i jakie ma właściwości?

Radziłabym zwracać uwagę na poczynania postaci Fristrona w Balladach, ponieważ jako mag może i jest dobry ale na pewno łatwo ulegać będzie atakom fizycznym i testom na sprawności (jeździectwo, upadki, skradanie, ukrywanie się, wspinaczka, ucieczki/wyzwalanie się, łucznictwo, różne odporności etc.) Tych co się nie zapoznali z umiejętnościami zapraszam tu i tu

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8977

[quote:13c81a348e="Nami"]Z karty Fristrona
Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:13c81a348e]

Tyż uważam, że nieszczególnie szczęśliwe cechy... Opanowanie ma wpływ na zdolności strzeleckie, rozmowę, rzucanie trudniejszych zaklęć oraz wpływ na różne działania w kiepskich warunkach. Ale czy twojej postaci aż tak się przyda? Do tego niskie cechy, że tak powiem, fizyczne.

Generalnie, to za dużo obniżasz z umiejętności. W każdej balladzie byle chucherko może cię zabić, więc sugerowałbym jeszcze raz kartę przemyśleć...

[b:13c81a348e]CHWILUNIA![/b:13c81a348e]

Coś się bajzel w Zasadach fRPG robi - tera dopiero na to uwagę zwróciłem przy okazji karty Fristrona...
Czamu siedzi tam Zręczność, skoro się umiawialiśmy na Percepcję? O Uniwersytet Rzemiosła chodzi?
Pytam się, bo ja i Catz mamy zamiast tej Zręczności Percepcję...

Jak Nami sprawdzała moją kartę postaci, powiedziała, że wszystko kul - więc albo czytała nieuważnie i na Percepcję uwagi nie zwróciła, albo ktoś nam skórkę od banana pod nogi rzucił i zamienił ją miejscami ze Zręcznością - czyli to na "P" poszło w diabły, a to na "Z" wróciło do łask. I się pytam po raz kolejny PO KIEGO GRZYBA?

Się teraz biję w pierś, bo tyle razy zaglądałem do Galerii, a nie zwracałem na to uwagi...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8978

[quote:26689ad0c3="Ghost"]Generalnie, to za dużo obniżasz z umiejętności. W każdej balladzie byle chucherko może cię zabić, więc sugerowałbym jeszcze raz kartę przemyśleć...[/quote:26689ad0c3]

Heh jak chce się szybko życia pozbyć to czemu nie ;). Moja postać też jest jakoś magiem, ale nie jestem fajtłapą i umiem walczyć w zwarciu i z dystansu. W sumie nie powinno się przeginać ani w jedną ani w drugą stronę z cechami, ponieważ napakowanego maga można zabić jednym lekkim cięciem, a napakowanego mięśniaka jednym atakiem mentalnym... No ale to przecie Ty będziesz grał tą postacią a nie ja ;)

Fristron

Fristron

4.03.2007
Post ID: 8979

[quote:82c62104f5="Nami"]Z karty Fristrona
[quote:82c62104f5]Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:82c62104f5]

Uważam,że źle dobrałeś cechy, ponieważ poniżej 7 spadają rekacje na czynnki. Masz bardzo małą zręczność = słabej umiejętności posługiwania się mieczem czy łukiem. Siła 5 czyli za dużo nie udźwigniesz ekwipunku, jak również nie możesz mieć ciężkiej zbroi (np. płytówki) i nie masz dużych szans w walce z kimś kto ma większą siłę nawet już o 1. Refleks = 6, a co za tym idzie masz trochę zwolniony niż reszta. Natomiast przez zaniżoną Kondycję po przebięgnięciu 100m łapiesz zadyszkę, gdy inni sobie dalej lekko biegną.

[quote:82c62104f5]- różdżka Lastmodorn [/quote:82c62104f5]

Co to jest i jakie ma właściwości? [/quote:82c62104f5]

Uff...
AD. Umiejętności:
Toż to zgroza bierze. Po krótkim przemyśleniu zmieniłem:

[quote:82c62104f5="w mojej karcie ja sam żem teraz, po poprawce"]
Siła: 7
Refleks: 7
Kondycja: 8
Charyzma: 9
Inteligencja: 10
Siła Woli: 9
Zręczność: 7
Opanowanie: 7 [/quote:82c62104f5]

Już lepiej mam nadzieję :) .

AD.Lastomodorn
Mam to napisać tu czy w karcie? Podejrzewam że w karcie. W ogóle to mały chochlik się wkradł, bo miało być Lastmo :) . Muszę to wpleść do historii postaci.

EDIT:
[quote:82c62104f5](...)Był zatem spadkobiercą jego różdżki. A raczej połowy - Kła (z tytaniego - Lastmo ). Połowy różdżki dokładniej. Druga część jest w posiadaniu nieumarłych i nosi nazwę Żywot (z tytaniego - Dorn ). Wzmacnia ona doskonale uroki i przekleństwa, toteż Fristron lubi je rzucać.
[/quote:82c62104f5]

Wpisane do karty.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8981

Jerhem...

[quote:52ef21ee49="Ja sam stronę wcześniej"]
[b:52ef21ee49]CHWILUNIA![/b:52ef21ee49]

Coś się bajzel w Zasadach fRPG robi - tera dopiero na to uwagę zwróciłem przy okazji karty Fristrona...
Czamu siedzi tam Zręczność, skoro się umiawialiśmy na Percepcję? O Uniwersytet Rzemiosła chodzi?
Pytam się, bo ja i Catz mamy zamiast tej Zręczności Percepcję...

Jak Nami sprawdzała moją kartę postaci, powiedziała, że wszystko kul - więc albo czytała nieuważnie i na Percepcję uwagi nie zwróciła, albo ktoś nam skórkę od banana pod nogi rzucił i zamienił ją miejscami ze Zręcznością - czyli to na "P" poszło w diabły, a to na "Z" wróciło do łask. I się pytam po raz kolejny PO KIEGO GRZYBA?

Się teraz biję w pierś, bo tyle razy zaglądałem do Galerii, a nie zwracałem na to uwagi...[/quote:52ef21ee49]

Ktoś to przeczytał prócz mnie? Percepcja była cały czas w Zasadach i nagle trafił się wielki kombek Zręczności...

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot