Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Sharra

Sharra

4.03.2007
Post ID: 8711

Ja się zgłaszam.

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8712

Dodana jesteś :).

Do Bram. Wiedziałaś, że o nie chodzi?

Mam nadzieję, bo niejasno się wyraziłem tam wyżej...

Pozdrawiam,
DruidKot

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8713

tylko pamietaj DK, że ja z ghostem ruszyliśmy do Bram w celu odczarowania Gabusa!
(czekam na magie percepcji, bo to nią się bede posługiwał i kciałbym wiedzieć co będe mógł robić)

*
do wszystkich: może ustalimy system dodoawania umi po balladach... bo pare osób już powinno mieć jakieś plusy...

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8714

Owszem, wyruszyliśmy tam. A ja muszę jeszcze wnieść parę poprawek do karty postaci, bo coś za mało zwinny jestem, jeszcze mie byle chłystek ze ściany zrzuci, jak biegać będę...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8715

Gołstowi dodałem punkt precepcji w nowych statystykach - za Smoczy Kryształ.

Eru - wywal "Opanowanie", a zręczność zamień na "Precepcję". Potem przy "Inteligencji" postaw coś takiego: [color-#99ff00][+ 1][/color] , zamieniając myślnik w pierwszym tagu "[color]" na znak "=".

Pozdrawiam,
DruidKot

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8716

dodać, moge dodać, ale nic nie bede zmieniał bo w zasadach jasno stoi:

[quote:8b9f63ec9a]Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
[b:8b9f63ec9a]Zręczność
Opanowanie[/b:8b9f63ec9a]
[/quote:8b9f63ec9a]

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8717

Faktycznie, osiem... :)

Ale miało być siedem, i z precepcją... :|

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8718

[quote:34583e0aee="Nami, trochę po moim poście cytowanym przez DK(str.16)"]Do wszystkich cechy. Nazwy cech zgadzają się z nazwami zastosowanymi w [b:34583e0aee]Uniwersytecie Rzemiosła[/b:34583e0aee]. Zmiany zaszły w zasach więc proszę o przeczytanie.[/quote:34583e0aee]

uniwersytetu rzemiosła nie będe cytował, każdy może sobie sprawdzić co tam jest

[size=9:34583e0aee][color=#99ff00:34583e0aee]Tysięczny post :)! - DK[/color:34583e0aee][/size:34583e0aee]

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8719

Nazwy cech są z Uniwersytetu rzemiosła - jeśli nie pasuje proszę sobie pozmieniać :P Ja starałam się, żeby wszystko się zgadzało i nie było wątpliwości.

Magia percepcji i nekromacja uzupełniona. Jak będę miała czas to jeszcze dopisze do tych list jakieś czary z podręcznika D&D, żeby urozmaicić listy.

Nagash

Nagash

4.03.2007
Post ID: 8720

DruidKocie jeżeli można to ja chętnie sie dołącze do twojej ballady o ile jeszcze " nabór " jest aktualny...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8721

Jasne :). Gotowe :).

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8722

Osoby, które mają uzupełnić kartę:

- Denadareth
- Sharwyn
- Drag
- Nagash
- Isligton
- DevilOko
- Iscu

Ile można prosić o wprowadzenie zmian do kart postaci? Od środy zacznę być nie miła, jeśli nie będzie dopisanych poprawnych statystyk.

Na pochwałę zasługują: Eru, DK i Ghost (siebie nie licze, chociaż też mam już poprawioną kartę).

Nagash

Nagash

4.03.2007
Post ID: 8723

Dzięki :-)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8724

Dziekuje bardzo za pochwałe :)
Do Ghosta: ja używam magii percepcji a nie ognia. Na razie nie ma tam zaklęć ofensywnych ale mam nadzieję że Islington (on tez posługuje się tą magią) lub Nami coś wymyślą

Do Nagasha: Cobalta NIE MA już z nami w Bramach Umysłu - zgubił się na mokradłach. [color=#99ff00:2403c68d87][size=9:2403c68d87]Przypisek ja?! usunę nawias i napis, coby nie było :> - przyp. naprawdę DruidKot :).[/color:2403c68d87][/size:2403c68d87]

PS. Nagash - czytaj dokładnie wszystko co było napisane poprzednio bo na razie cos mi się wydaje ze tego nie robisz.

[b:2403c68d87]Ghost: Eru, umiesz czytać? Nasz lisz nazywa się NAGASH, nie NAGSH. Nagsh to są szwedzkie żarówki.[/b:2403c68d87]

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8725

[quote:bf901f98bc="Eru"]
[size=9:bf901f98bc]PS. Nagash - czytaj dokładnie wszystko co było napisane poprzednio bo na razie cos mi się wydaje ze tego nie robisz [/size:bf901f98bc][/quote:bf901f98bc]

Czytaj lepiej dokładnie i nie rób zamieszania jak w Balladzie Dena. Bo osobiście będę usuwała Twoje posty... albo po prostu naucz się czytać ze zrozumieniem bo zacznę na prawdę być nieprzyjemna.

Eru: jak znajdę jeszcze jakieś czary [a przeglądne w najbliższym czasie podręcznik D&D] do oczywiście dopiszę.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8726

DeKa w Bramach Umysłu zapodał przykład poprawy, jaka ma występować w balladach, tym razem poszło o magię umysłu użytą na szkielety. Tak to ma wyglądać.

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8727

Ja nie rozumie :). Czyli zrobiłem dobrze, tak? :>

BTW, w Bestariuszu jest krótka notka o odpornościach nieumarłych :).

Pozdrawiam,
DruidKot

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot